پورشه

کیت هندلینگ 54 هزار دلاری مانتی ریسینگ برای پورشه 718 GT4 RS

شرکت مانتی ریسینگ یک کیت هندلینگ گران‌قیمت را برای خودروی اسپرت پورشه ۷۱۸ GT4 RS رونمایی کرد.


این شرکت به عنوان زیرمجموعه پورشه در نوربرگ رینگ مستقر است و علاوه بر توسعه خودروهای مسابقه‌ای روی مدل‌های جاده‌ای نیز کار می‌کند. ژرمن‌ها تائید کرده‌اند مانتی ریسینگ کیت هندلینگ جدیدی را برای ۷۱۸ کیمن GT4 RS تولید کرده و آن را در آمریکا نیز عرضه خواهد کرد. البته علاقه‌مندان باید بدانند این کیت قیمت حدود ۵۴ هزار دلاری دارد و هزینه نصب در نمایندگی تائید شده توسط مانتی هم به آن اضافه می‌شود.

اگر خواهان فلاپ فیبر کربنی بزرگ روی بال عقب خودرو و همچنین ورودی‌های هوای روی گلگیرهای جلو باشید باید ۶ هزار دلار را نیز در نظر بگیرید. واضح است که کیت موردبحث قیمت گزافی دارد مخصوصاً اینکه قیمت خود خودرو نیز به حدود ۱۶۴ هزار دلار می‌رسد هرچند اکثر مدل‌های سفارش داده شده قیمتی بالاتر از رقم یاد شده خواهند داشت.

اما کیت هندلینگ مانتی ریسینگ شامل فنرهای پیچشی قابل تنظیم دستی بجای سیستم تعلیق استوک، سیستم ترمز ارتقا یافته با لوله‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ و لنت‌های جدید و همچنین آیرودینامیک بهبود یافته است. خریداران پانل زیر بدنه جدیدی را دریافت خواهند کرد و بال عقب بزرگ‌تر و دیسک‌های آیرودینامیک برای چرخ‌های عقب نیز وجود خواهند داشت. این بال عقب بزرگ برای ایجاد حداکثر داون فورس در پیست طراحی شده و باعث افزایش آن در سرعت‌های بالا می‌شود.

تمامی این تغییرات باعث شده‌اند پورشه ۷۱۸ GT4 RS در نوربرگ رینگ ۶ ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد باشد. از آنجایی که کیمن قرار است خودرویی تمام برقی باشد بنابراین ۷۱۸ GT4 RS مانتی ریسینگ را می‌توان شام آخر از این خودروی اسپرت پیشرانه وسط دانست. برای یادآوری باید گفت خودروی یاد شده به همان پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری GT3 با ردلاین ۹۰۰۰ مجهز است و سیستم ورودی هوای متمایزی در آن دیده می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (316 ديدگاه)

    این حرکت پورشه رو دوست دارم
    برای عاشقان تایم و اعداد ارقام و پیست
    همیشه یه خرگوشی از توی کلاه جادوش درمیاره
    اینم یکی از همون محصولات برای ساعاتی لذت بردن در پیست

    موافقم 11
    مخالفم 0
  2. javad-bmw

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    این کیت میتونه نشون بده که آیرودینامیک چقدر میتونه توی ثبت رکورد یه خودرو توی پیست تاثیرگزار باشه، همیشه به قدرت بالاتر نیازی نیست.
    همین کار رو لامبو با هوراکان پرفورمانته کرد و نشون داد بدون افزایش قدرت و فقط با بهبود آیرودینامیک میشه تو پیست خیلی سریعتر ظاهر شد.
    ضمناً ۶ ثانیه توی پیست خیلی زیاده ، بعضاً دیدید که با چند هزارم ثانیه خیلی از تیم ها سکو رو از دست دادن.

    موافقم 11
    مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1029 ديدگاه)

    همه چی ی طرف دور موتور 9000 دور در دقیقه چی میگه ؟ با فکر کردن بهش هم مخ آدم سوت میکشه.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3874 ديدگاه)

    چه خوشگله!!

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا