بوگاتی به خاطر تولید ابرخودروهای پرقدرت شناخته میشود اما این تصاویر دیجیتالی از دوچرخه برقی بوگاتی قطعاً به اندازه محصولاتش جلبتوجه خواهد کرد.
بوگاتی در سال ۲۰۱۷ وارد دنیای دوچرخه شده و دو دوچرخه واقعی را نیز عرضه کرده اما این تصاویر دیجیتالی که مشاهده میکنید روش کاملاً متفاوتی را در پیش گرفتهاند و ما نیز میخواهیم آنها را بررسی کنیم. در مارس ۲۰۱۷ خودروساز یاد شده با دوچرخهای خاص که عناصری از هایپرکارهای خود را داشت وارد این دنیای جذاب شد.
در واقع بوگاتی یکی از سبکوزنترین دوچرخههای دنیا با وزن ۵ کیلوگرم و قیمت پایه حدود ۳۹ هزار دلار را معرفی کرد. اگرچه طراحی این محصول توسط بوگاتی انجام شده بود اما تولید آن بر عهده شرکت آلمانی پی جی گذاشته شد. چند ماه بعد نیز دومین ثمره این همکاری با قوای محرکه برقی معرفی شد و بوگاتی ادعا کرد این دوچرخه دوستی بسیار پررنگی با محیطزیست دارد. وزن دوچرخه برقی بوگاتی به ۸.۴ کیلوگرم میرسد و شعاع حرکتی ۵۵ کیلومتری دارد. قیمت این محصول نیز از حدود ۸۰ هزار دلار آغاز شده و به ۱۶۰ هزار دلار میرسد. تنها ۶۶۷ دستگاه از دوچرخه یاد شده راهی بازار شده است.
اگرچه دوچرخههای بوگاتی از ساختاری فیبر کربنی و طراحی مینیمالیستی سود میبرند اما کانسپت غیررسمی موردبحث ما درست در خلاف جهت حرکت کرده است. این رندرها به راحتی ما را به یاد یکی از خاصترین محصولات تاریخ این خودروساز یعنی شیرون میاندازند. از عناصر بزرگی همچون فریم گرفته تا قطعات کوچکتر همچون دسته فرمان و چراغهای جلو، رندرهای موردبحث کاملاً شیرون را تداعی میکنند. به نظر میرسد این دوچرخه مجازی میتواند یک باتری و موتور برقی را در فریم خود جای دهد.
البته که فیبر کربن جزو کلیدیترین متریال بکار رفته در دوچرخه موردبحث است. طراح این دوچرخه قبلاً کارهای شاخص دیگری را نیز معرفی کرده و فارغالتحصیل طراحی صنعتی از دانشگاه میلان بوده است. واسیلی زیگوریس یونانی که طراح دوچرخه بوگاتی است قبلاً با برندهایی همچون دایسون، سونی، زد اف، پاناسونیک و… همکاری داشته هرچند به نظر میرسد تمرکز اصلیاش روی دنیای دوچرخههاست و حتی قبلاً رندرهایی از دوچرخه تسلا را نیز تجسم کرده است.
اما در خبر مرتبط دیگری میتوانیم به اسکوتر برقی بوگاتی هم بپردازیم که شرکت کاستکو معرفی کرده است. شاید ذکر نام کاستکو و بوگاتی در یک جمله عجیب به نظر برسد چراکه دو شرکت زمینه کاری مشترکی ندارند اما احتمالاً تولید یک اسکوتر برقی برای هر دو برند گزینهای ایده آل بوده است. این محصول بدون آلایندگی از رینگهای ۹ اینچی و سه حالت سواری و سرعت سود برده و حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت دارد. همچنین با یکبار شارژ میتوان مسافت ۴۰ کیلومتری را طی کرد؛ و به لطف چراغ جلو و رفلکتور ایمنی، مالک اسکوتر در شب ایمنی بهتری خواهد داشت.
بوگاتی ۹.۰ الکتریک اسکوتر با قیمت ۹۴۰ دلار عرضه میشود و اگرچه قیمت پایینی ندارد اما قطعاً دوستداران بوگاتی آن را انتخاب خواهند کرد. یکی از خریداران اسکوتر بوگاتی میگوید این محصول سرعت خوبی داشته و البته برند بوگاتی هم روی آن به چشم میخورد که بر جذابیتهایش میافزاید. فرد دیگری هم تحت تأثیر طول عمر باتری آن قرار گرفته و گفته که هر روز از اسکوتر استفاده میکند و شاهد دوام بالای باتری بوده است. باید دانست تمامی نسخههای این اسکوتر به فروش رفته و فعلاً مشخص نیست که دوباره موجود خواهد بود یا خیر.
LAMBORGHINI
۱ اسفند ۱۴۰۲قیمت اون آبی 39 هزار دلاره
آخه مگه اینچه که انقدر گرونه
۱ اسفند ۱۴۰۲خود دوچرخه و هزینه ساختش هزار دلاره و قیمتش بخواطر برندشه برند!!!
علی فاطمی
۸ اسفند ۱۴۰۲“بخواطر” ؟!!! کوه سوادی شما. 😂😂😂داداش شما بهتره اول بری یاد بگیری که کلمه ی “به خاطر” رو چطوری مینویسن.
ben
۱۰ اسفند ۱۴۰۲تو اون همه متن و ندیدی فقط بخاطر ررو دیدی متاسفم
مهدی
۱ اسفند ۱۴۰۲چرخ عقبش ساختارش طوریه که هوا به سختی از بینش رد میشه و اگر موقع دوچرخه سواری یه ماشین از بغلش رد بشه به راحتی تعادل دوچرخه سوار بهم میریزه
۱ اسفند ۱۴۰۲خیلی دوچرخه خوبیه و خوشگله😍😍😍😍
ولی حیف که واسه گرفتن دسته دوچرخه باید کلی خم بشی 😐
علی جردن
۱ اسفند ۱۴۰۲موتورسیکلت برقی بی ام و با قیمت ۷هزار دلاری واقعا ارزش خرید داره و از لحاظ زیبایی و کارایی ازین اسباب بازی های گرون بوگاتی بصرفه تره
BMW
۲ اسفند ۱۴۰۲واقعا چیز حقی گفتی🥰🥲😂
𝐀𝐥𝐢
۱ اسفند ۱۴۰۲الکی داره پول برند رو میگیره
۱ اسفند ۱۴۰۲چی فکر کردی پس
BMW
۲ اسفند ۱۴۰۲خدایی این قیمت براش زیاده🥲😂
سید
۲ اسفند ۱۴۰۲آخه مگه این چی داره پول برند گرفتن هم حدی داره برای کسایی هست که نمیدونن با پول زیادی که دارند چیکار کنن،، وگرنه ما ملت ایران دوچرخه چینی هم به زور بتونیم بخریم
متین کوچولو
۴ اسفند ۱۴۰۲دوستانی که راجب دوچرخه سر در نمیارن زیادی قضاوت نکنید اول اینکه بدنه این دوچرخه فول کربنه که این قضیه باعث شده دوچرخه خیلی خیلی سبک بشه که خودش ۱۰ هزار دلار میکشونه روش دوم از اونجایی که دوچرخه برقیه پس قراره از کامپیوتر و قطعات سطح بالایی استفاده کنن سوم و مهم ترین قضیه فرمونش و دوشاخش هست که اینا خیلی خاص هستن پس شاید فقط ۹ هزار دلارش پول برند باشه ولی به نوبه خودش زیادم هست
رهگذر
۸ اسفند ۱۴۰۲۱۶۰ هزار دلار!! مگه سر گردنس؟ کل هزینه ساخت این دوچرخه کمتر از ۲ هزار دلاره
فکر کن پول یه نیسان تایتان یا اینفینیتی کیو ایکس ۸۰ یا مرسدس جی کلاس رو بدی به این حلبی
هرچقدر هم میلیاردر باشی واقعا نمیارزه ۱۶۰ هزار دلار بدی واسه دو تیکه آهن پاره!!