سوپرکارهای هیبریدی فراری و لامبورگینی با حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، مشخصاتی بسیار نزدیک به هم دارند اما در دنیای واقعی کدامیک سریعتر است؟
روئلتو انقلابی برای لامبورگینی محسوب میشود زیرا به کل جهان ماشین نشان داد که این برند چگونه وارد عصر الکتریکیسازی خواهد شد. از همان زمان معرفی روئلتو، منتظر دیدن رویارویی آن با رقیب مستقیمش یعنی فراری SF90 استراداله بودیم و حالا سرانجام پرچمدار جدید سنت آگاتا به دست مت واتسون رسیده تا در برابر اسب سرکش مارانلو صفآرایی کند. در این جمع اما پورشه ۹۱۸ هم حضور دارد تا همهچیز هیجانانگیزتر شود.
برخلاف دو رقیب دیگر، در سینهٔ روئلتو همچنان یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 قرار گرفته است که بهتنهایی ۸۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکند اما سه موتور الکتریکی که دوتا در جلو و یکی در عقب نصب شده، مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور میرساند. پیشرانهٔ V12 به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل است و نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود. از سوی دیگر SF90 را داریم که در سال ۲۰۱۹ بهعنوان اولین محصول پلاگینهیبریدی فراری معرفی شد. SF90 هم مثل روئلتو سه موتور الکتریکی دارد که شامل دوتا در جلو و یکی در عقب میشود اما در کنار این موتورها یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است.
مجموع خروجی این سیستم ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود؛ بنابراین، SF90 و روئلتو از لحاظ مشخصات بسیار به هم نزدیک هستند اما چیزی که این دو را از هم متمایز میکند وزن است زیرا لامبورگینی با ۱۷۷۲ کیلوگرم، به میزان قابلتوجهی از فراری ۱۵۷۰ کیلوگرمی سنگینتر است. در آخر هم به پورشه ۹۱۸ میرسیم که توسط یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی، دو موتور الکتریکی، یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را به هردو محور تحویل میدهد. این خودرو با وزن ۱۶۷۴ کیلوگرم بین دو سوپرکار ایتالیایی قرار میگیرد.
ما نتیجهٔ این مسابقهٔ جذاب را لو نمیدهیم تا خودتان ویدئو را تماشا کنید و از نبرد این سه سوپرکار هیبریدی لذت ببرید اما فقط این را بگوییم که پورشه در برابر SF90 و روئلتو حرفی چندانی برای گفتن ندارد و رقابت اصلی در این ویدئو بین فراری و لامبورگینی است.
مقایسه مشخصات فنی
فراری SF90 استراداله | لامبورگینی روئلتو | پورشه ۹۱۸ اسپایدر | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی | ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی |
قدرت (اسب بخار) | ۱۰۰۰ | ۱۰۱۵ | ۸۸۷ |
گشتاور (نیوتن متر) | ۸۰۰ | ۱۰۶۲ | ۱۲۸۰ |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۵۷۰ | ۱۷۷۲ | ۱۶۷۴ |
قیمت (دلار) | ۵۲۸,۷۶۴ | ۶۰۸,۳۵۸ | – |
𝐀𝐥𝐢
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳چه عجب یه درگ درست و حسابی دیدیم
Siyavash
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳بهترین درگی بوده که مت واتسون تا این ثانیه از عمرش برگزار کرده تقابل ۳ خودرو مورد علاقه من ..
امیدوام همین ترکیب ۳نفره حفظ بشه و ۲ ماشین دیگه بهشون اضافه بشه مثل مکلارن 750s و بوگاتی شیرون…💯💯💥💥
Siyavash
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳روح از کالبدم آزاد شد با دیدن این درگ لعنتی…عجب هیولاهایی 💥💥💥
Siyavash
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳یادتونه گفتم روئلتو تویه درگ حریف sf90 نمیشه ولی بیشتر شما گفتید روئلتو قراره sf90 رو بزنه..الان بیاید حرفدبزنید ببینم چیشد…البته خودم خیلی بل روئلتو حال میکنم از همه نظر ولی لامصب فراری ۴ سال پیش چی ساخته که الانم حریف نداره…
Shirko
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳در جواب سیاوش ؛ اس اف ۹۰ از لحاظ کلس ، با هوراکان مقایسه می شه و رقیب روئلتو نیست ، وزنش حداقل ۲۰۰ کیلو کمتره که زیادم ازش سریعتر نیست .
Siyavash
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳در جواب shirko؛ رئلتو ۲۶۲ نیوتن گشتاورد بیشتر و ۴ سال جوانتر از sf90۶ست متوجه میشی..و چطوری حساب کردی که sf90 با هوراکان مقایسه میشه اگر این منطق تو هست ومثلا آمدی از روئلتو دفاع کنی باید بگم که کل تاریخ لامبورگینی بزرگ رو با خاک یک سان کردی…اگه روئلتو ۲۰۰ کیلو سنگینه که مهندسی خودشه،از اونور هم ۲۶۰ نیوتن گشتاورد بیشتر و تکنولوژی به روزتری داره عزیزم..یکم فکر کن..
وی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳واکنش یه لامبورگینی فن واقع بین و منطقی بعد از برد sf90: فراری برد ولی من لامبورگینی رو بیستر دوست دارم
واکنش یه فن متعصب و غیر منطقی : مت واتسون تقلب کرده/مساوی شدن / چون لامبورگینی سنگین تره اشکالی نداره که باخته
hamidreza72
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳پس ۲۹۶ با کدوم لامبورگینی مقایسه باید بشه؟
Mr. gt c
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ببین هیچکدوم حریف اون یکی نشد، دارم درباره فراری و لامبو فقط صحبت میکنم توی لانچ که قشنگ مشخص بود تامی( سیاه پوسته ) ضعیف داره، توی رولینگ اس اف ۹۰ خیلی کم بهتر بود و توی ترمز دیدیم که لامبو برنده شد پس هیچکدوم به دیگری برتری کامل نداشت
ممد ژانگولر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳چه درگ مسخره ایی. اگه دقت کنین پورشه پلت فرمش مال چند سال پیشه و از همه جالبتر وزن ماشین سنگینه در ضمن راننده ایی که انداختن به پورشه خودش ۲ تن وزنشه . از اونور هم لامبورگینی که عاشقشم و جدیدترین مدلشه از تکنیک موتور پورشه و گروه فولکس بهره میبره . خوب الان ما باید چجوری چرکه بندازیم. اوکی دوست دارن فراری اول بشه که بزور یجا شد .
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳918 و sf90 واقعا خودروهای ماندگاری هستن و زیبایی ظاهری خودشون رو هم حفظ کردن . در مورد مقاله اون پسوند استراداله اشتباه هست و گشتاور 800 نیوتون موتور فراری هم فکر میکنم بدون احتساب موتورهای برقی باشه
امیر دهقان
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳SF90 اسم ماشین فرمول یک فصل 2019 فراریه و این سوپراسپرت برای اینکه با اون ماشین اشتباه گرفته نشه پسوند استراداله داره
https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_SF90_Stradale
https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_SF90
corvette
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی متاسفم واسه مدیران و تیم مهندسی لامبورگینی
با اینکه شاسی بهتری دارن و انجین خاص تری دارن
اما صرفا به خاطر وزن اون پک باتری بدرد نخور و دلیوری بد قدرت
این درگ رو باختن
در هر حال رووالتو انتخاب منه . چون هم خاص تره هم شاسی بهتری داره و انجینشم خاص تره
با احترام به فراری
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳من واقعا نمیدونم کدوم چه مزایا و معایبی داره منتها ممکنه بدونم شما طبق کدوم منبع میگید روئلتو شاسی بهتری داره؟
datsun
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳خدا وکیلی دیگه جلو فراری از خاص بودن حرف نزنید،
R@min
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳روئلتو صرفا یه کپی V12 از sf هست همونطور که بارها گفتیم وزن بالاش بهش ضربه میزنه و باعث شکستش میشه با پنج ساله فاصله !!
موتور میل لنگ تخت هم قابل مقایسه با هیچی نیست دیگه ما کوروت فنا نباید بگیم 😂
جرمی کلارکسون
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبورگینی یا فراری
همون رقابت قدیمی
Sobhan
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳یه راننده نوب سگ آورده بودن 🤔 تا یانی نشی پشت لامبور این درگ قبول نیست
18:45
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳200کیلوگرم اضافه وزن لامبو کار دستش داد.
باید دید تو یه تست کلی با فراری چه میکنه؟! 😑😑
محمدهادی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳برخلاف گفته متن ۹۱۸ اصلا رقیب دست و پا بسته یی حتی برای این دوتا هیولای امروز خودرو نبود
ترکوند قشنگ
چند جا جلو هم افتاد
بنظرم رقابتی با این حد از نزدیکی فقط یک راننده میتونه تعیین کننده نتیجه باشه
همونطور که دیدیم مت واتسون با لامبو چنان لانچ وحشتناکی زد که فراری در پسش موند
میخوام بگم در این شرایط قطعا راننده ها هم در معادله تاثیرگذارن
انتخاب من قطعا لامبوی بادمجونی آتشین با اون نعره های کرکننده ش
Ehsan
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳Ferrari forever
mercedes
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳بنازم 918 اسطورس واقعا
هنوزم حرف برا گفتن داره
مازیار
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم چشمگیر ترین بخش این درگ عملکرد 918 بود
از ده سال قبل اومد و پا به پای تکنولوژی روز رفت
Amin
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا مازیار نیم ثانیه توی درگ خودش ده سال تفاوت تکنولوژی هست در این سطح از رقابت
918 ماشین شاهکاری هست و شکی درش نیست ، هنوز هم بسیار خواستنیه
ولی دیگه باید قبول کرد که توان رقابتب با این دو رو نداره ، توی پیست بیشتر این موضوع مشخص میشه چونکه یه 992 gt3rs با 500 اسب ازش کلی سریع تره
مازیار
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اینکه GT3RS توی پیست ازش سریع تره بخوبی گویای اهمیت تکنولوژی روز هست و از همین رو گفتم که 918 خوب ظاهر شد
البته که توان رقابت با این دو رو نداره در غیر اینصورت معجزه محسوب میشد
datsun
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳قطعا فراری و بعد ۹۱۸ افسانه ی
Reza Waffen SS
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳خونم به جوش اومد
پوریا چالش
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دوستان این مدل پایه هست و یه تا چهار مدا قرار لامبو از روئلتو بده بیرون همون چیزی م تو دیابلو میوارا و مورسیه لاگو افسانه ای دیدیم این کار قطعا میدونم ک خود مدیران فلوکس و لامبو این تصمیم گرفتن برا وزن ک در اینده بشه نسخه سبک تر داد بیرون روئلتو واقعا شاهکار طراحی هست شما رنگو ببین خودش قیمت یه موستانگ هست فول هست 👽
دانیال_Surrey،England
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳عملکرد کلی روئلتو رو وقتی بیاد تو چندتا پیست تایم بزنه میشه دربارش قضاوت کرد.
اگه اونجا هم لنگ بزنه،جانشین اونتادور نیومده باخت داده،یعنی مهندسین 11 سال مشغول خاروندن سرشون بودن.
فراری هم امیدوارم تو جانشین لافراری از زبان جدیدی بهره ببره چون این همه زشتی یک جا از فراری بعیده!
Ferrari
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳جدی میفرمایید؟؟؟ پس اینا چی هستن؟
https://www.google.com/amp/s/www.ferrari.com/en-EN/articles/ferrari-takes-the-red-dot-best-of-the-best-award-for-the-sf90-stradale-in-the-product-design-category%3famp=true
https://www.ferrari.com/en-EN/articles/ferrari-sf90-stradale-wins-the-if-design-gold-award
دانیال_Surrey،England
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳از وقتی ایونیک6 جایزه بهترین طراحی دنیا رو برد،دیگه اعتبار آنچنانی نداره این جوایز.
خود شما هم خوب میدونی sf90 رو وقتی میزاریم کنار سوپرفست کلا یه دنیای دیگس.
این زبان طراحی که تو بعضی محصولات فراری هست خیلی فراری نیست.
فراری روما-sf- 296 و پوروسانگوئه کلا خیلی فراری نیستن.
حکایت همون ونتیج جدید استونه،که شاید برای بعضیا زیبا باشه ولی کلا استون نیست و بی روحه.
Ferrari
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دوست عزیز اینطور نظر دادن یه تخصصی میخواد. سلیقه با نظرات تخصصی فرق داره منم با اینکه از طراح های مکلارن و لامبورگینی خوشم نمیاد، هرگز سعی نکردم با یه مشت کلمات قلمبه سلمبه برای خودم دلیل بیارم. دلایلم همیشه شخصی بوده چون از طراحی و اصولش هیچ اطلاعی ندارم.
شماهم اگر تخصصش رو داری، درسشو خوندی و یا مطالعه تخصصی داشتی، به شما میرسه اینطور نظر بدی، در غیر این صورت بیا پایین کنار ما بشین سرمونو درد نیار.
اتفاقا من بین sf90 و ۸۱۲ از نظر طراحی، sf90رو در یه سطح و کلاسی فراتر میدونم اگر نظر منو میخوای بدونی. و در کل برای من فراری 599با گیربکس دستی ۶ سرعته، رویاییترین فراریه. هم از نظر زیبایی و هم لذت رانندگی
زیزیگولو
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳لامصب آلمانیا تو درگ و رولینگ و …….. معرکه هستن و خیلی وقتا رودست ندارن و حتی مدلای ۱۰ سال پیششونم میتونن حرف واسه گفتن داشته باشه
Amin
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳شما یه ماشین جاده ای آلمانی در کل تاریخ نام ببر که توی رول 765lt رو بزنه …
اتفاقا همیشه پورشه ها توی رور از مکلارن و فراری کند تر هستن و توی لانچ سریع ترن
زیزیگولو
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اصلاً اینجوری نیستش👎👎👎👎👎
ساسان
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳روئلتو واقعا از هر زاویه ای زیبا و با شکوهه.
در مورد نتیجه هم از نظرم باتوجه به وزن روئلتو و شتاب میانی بهتره خودرو های توربو شارژ قابل پیشبینی بود.
و البته راننده سیاه پوست فراری کمی در لانچ زدن مشکل داشت همون ضعفشو آورد پشت فرمان لامبو.
OMID-LAMBO
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳همون اول که رووِئلتو اومد با دیدن وزنش دونستم که شاید تو اکثر درگای نزدیک به رقباش ببازه … کاش لامبورگینی قبل بیرون دادنش یکم رو وزنش کار میکرد …
Amir mohammad
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳منتظر مدل های s و sv و svj باش
Scuderia Ferrari
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری همیشه یک قدم جلوتره
به قول دوستان آمریکایی باز سایت که میگن برند الکی گرونیه باید بگم واقعاً اینطور نیست
برندی که بیشترین هزینه تحقیق و توسعه رو داره و تجارب و تکنولوژی هاشو از مسابقات به جاده میاره قطعاً نباید ارزون باشه
لامبورگینی هم تا بیاد نسخه های S ، SV ، SVJ رو بده تا SF90 استراداله رو شکست بده نسل جدیدش میاد که از نظر پرفورمنس یک پله بالاتر از همه هست
تازه نسخه XX رو فاکتور گرفتم 🔥🔥
Ferrari
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳برام سواله چطور لامبورگینی با شاسی و بدنه فیبرکربنی و پک باتری باظرفیت نصف sf90، دویست کیلوگرم سنگینتره؟ این ماشین چی داره که انقدر سنگینتر شده؟
این ماشین با احتساب وزن راننده، باک بنزین پر، و مایعات روان کننده و خنک کننده، راحت ۱۹۰۰ کیلوگرم رو رد میکنه
Amir mohammad
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳عزیزدل اگه اطلاعات نداری نگو، وزن خودرو ها رو با توجه به باک بنزین پر مایعات و روغن ها و.. اندازه گیری میکنن
فک کردی ی ماشین میسازن بعد بدون اینکه هیچی توش بریزن وزنش رو اندازه گیری میکنن؟؟؟؟
امیر دهقان
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اون عدد 1772 کیلوگرم وزن خشک روئلتو هست یعنی بدون مایعات
برگرفته از سایت خود لامبورگینی
DRY WEIGHT
1772 kg
Sobhan
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳این ماشین ۶/۵ لیتری ۱۲ سیلندره 🙌 از اون طرف فراری دوتا توربو داره ،لامبور رو همون نسخه هوراکان دوتا توربو مینداخت بوگاتی شیرون رو میزد . لامبور نسبت به وزنی که داشت بازدهی خیلی خوب و لانچ بهتری داشت 🙌
ابوالفضل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب لانچی داشت لامبورگینی 😳
مقابل sf90 چنین لانچی شاهکاره (درگ دوم)
من به عنوان یه بی طرف دارم میگم
واقعا تو درگ بین این دو پیروز قطعی مشخص نیست
یعنی راننده خیلی مهمه (وقتی جاشون عوض شد رو دقت کنید)
با وجود وزن بیشتر لامبورگینی باز خوب عمل کرد همین طور اسپایدر با اون پلتفرم قدیمی
حتی تو رولینگ هم فاصله خیلی کم بود
ولی در کل هر سه عالین 👍🏻
مهردادکمال
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳پورشه اونجور که تو متن گفته شد دست و پا بسته نبود! از انتظارم بهتر بود اتفاقا چون تو همین چند سال تکنولوژی ماشین ها فوق العاده پیشرفت کرده.. در ضمن صدای لامبو چقد پر احساس بود
همایون
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اصلا درک نمیکنم که چرا سه تا موتور برقی داره نهایت دوتا کافی بود و البته میشد موتور قدرتمندتر برقی روش بزارن که اینجوری جلوی فراری سال ۲۰۱۹ آبروریزی نکنه.خودم لامبو رو بیشتر دوست دارم ولی نتیجه درگهاش مثل درکهای بنز و بیمر حرصمو در میاره
sinasvj
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳خاک تو سر راننده لامبورگینی مت واتسون
SMS
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳بنظرتون همینجوریش که لامبورگینی با موتورش شاخ بود ، توربو می ذاشتن خوب بود ؟
Taha Ayoobi
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳روئلتو رو ترجیه میدم
SF90 فراری نیست انگار
ولی در کل لامبو رو بیشتر میپسندم
Mohammad
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳درود بر اسب سرکش میراث انزو فراری
Kian
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳و بالاخره انتظار ها به پایان رسید…
درگ پرچم دار های ایتالیایی لامبورگینی و فراری
طراحی و انجین ریولتو حرف نداره با صدای محشر ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی فقط نقطه ضعف باتری های سنگین هست که انتظارش رو داشتیم…
اختلاف ناچیز بود و نشان قدرت مهندسی فراری بود و با احترام به دو برند برتر در جهان خودرویی سوپر کار وایبر کار
لذت بردیم با تشکر از سایت خود پدال