اتوموبیل پژو پارس که در ابتدا با نام پژو پرشیا وارد بازار شد گونه ای از پژو ۴۰۵ است که با تغییراتی در شکل سپرها، جلوپنجره رادیاتور، چراغهای جلو و عقب، آینه ها، رینگ و لاستیک، درب صندوق عقب و تغییراتی در داخل اطاق منجمله غربلیک فرمان جدید و نمای چوب کنسول ارائه شد.
تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت بیشتری دارد.
واقعا جای تاسف داره که الان توی سال ۲۰۲۰ هستیم و بعضیا حتی یه سری اطلاعات مستند و صحیح ندارن
پژو پارس معمولی که این همه روش تعصب دارین همون ۴۰۵ هست و حدود ۵۰ کیلو تفاوت وزن داره اونمبه خاطر اینکه کاپوتش بلند تر شده و سینی زیر موتور هم بلندتر حدود ۱۲ سانتی متر کاپوت پارس دراز تره که همین اخلاف وزن رو ایجاد کرده یه مورد دیگه هم که در حد احتماله اینه که گفته میشه میل فرمانپژو پارس از نوع اتصال سه نقطه ای هست و سیستمش با ۴۰۵ متفاوته
جز این دو مورد که مورد دوم هم کاملا مطمعن نیستم پارس و ۴۰۵ هیچ تفاوتی نداره تاکید میکنم هیچ تفاوتی از نظر تقویت شاسی و این حرفا نداره
و نکته دیگه اینکه پژو پارس هیچگونه ارتباطی با پژو 406 نداره اینو با اطمینان میگم هرکسی هم ادعایی داره بهتره بره فاصله دو محور و طول محور چرخ جلو و عقب این دو خودرو رو مقایسه کنه ، حتی طراحی شاسی این دو خودرو کاملا متفاوته
در واقع ایران با دیدن پژو 406 خواست اونو وارد ایران کنه اما دید به صرفه جیب مبارک نیست این بود که از شرکت پژو خواهش کرد که پژو 405 رو فیس لیفت کنه و اونو حدودا به شکل پژو ۴۰۶ در بیاره
شاهین
۶ دی ۱۳۹۵دوستان یه سوال؟
الان تعداد پراید تو کشور بیشتره یا پرشیا؟؟
یاسین
۶ دی ۱۳۹۵پرشیا فقط مدلelx فقط….
وگرنه پرشیای معمولی مفتش گرونه بخدا
امپراتور لامبورگینی
۹ دی ۱۳۹۵elx که الان تولید نمیشه. میشه؟
سعید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶پرشیا دیگه دهاتی شده
پارسا
۱۱ مرداد ۱۳۹۸شما داری میری ۲۰۰میلیونی بخری
علیرضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا جای تاسف داره که الان توی سال ۲۰۲۰ هستیم و بعضیا حتی یه سری اطلاعات مستند و صحیح ندارن
پژو پارس معمولی که این همه روش تعصب دارین همون ۴۰۵ هست
و حدود ۵۰ کیلو تفاوت وزن داره اونمبه خاطر اینکه کاپوتش بلند تر شده و سینی زیر موتور هم بلندتر حدود ۱۲ سانتی متر کاپوت پارس دراز تره که همین اخلاف وزن رو ایجاد کرده
یه مورد دیگه هم که در حد احتماله اینه که گفته میشه میل فرمانپژو پارس از نوع اتصال سه نقطه ای هست و سیستمش با ۴۰۵ متفاوته
جز این دو مورد که مورد دوم هم کاملا مطمعن نیستم پارس و ۴۰۵ هیچ تفاوتی نداره تاکید میکنم هیچ تفاوتی از نظر تقویت شاسی و این حرفا نداره
و نکته دیگه اینکه پژو پارس هیچگونه ارتباطی با پژو 406 نداره
اینو با اطمینان میگم
هرکسی هم ادعایی داره بهتره بره فاصله دو محور و طول محور چرخ جلو و عقب این دو خودرو رو مقایسه کنه ، حتی طراحی شاسی این دو خودرو کاملا متفاوته
در واقع ایران با دیدن پژو 406 خواست اونو وارد ایران کنه اما دید به صرفه جیب مبارک نیست این بود که از شرکت پژو خواهش کرد که پژو 405 رو فیس لیفت کنه و اونو حدودا به شکل پژو ۴۰۶ در بیاره
محمد
۱۷ مهر ۱۴۰۲بابا الان سال ۱۴۰۲ هست پژو پارس شده ۷۰۰ ملیون بابا اون زمانایی که پارس بود ۳۰ تومن تموم شد الان با این قیمت میتونی لاستیکاشو بخری