هایما S5 پلاس با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، یک کراساوور نسبتاً اسپرت جمعوجور است که میخواهیم آن را بررسی کنیم و ارزش خرید آن را در بازار ایران بدانیم.
این روزها گیربکس خوبی که ۶AT باشد در چینیها کمیاب است و ۹۰ درصد آنها از گیربکس CVT یا دوکلاچه بهره میبرند پس در این میان وجود خودرویی اقتصادی با این مشخصات جالب است. در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال سراغ تست و بررسی هایما S5 با گیربکس۶AT رفتهایم تا تمام مزایا، معایب و ویژگیهای آن را بررسی کنیم. با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: تست و بررسی تیگارد X35
همچنین بخوانید: تست و بررسی سانگ یانگ تیوولی
هایما چه برندی است و چگونه به ایران آمد؟
هایما در سال ۱۹۹۲ طی یک سرمایهگذاری مشترک توسط دولت استان هینان چین و شرکت مزدا تأسیس شد. هدف از تأسیس این شرکت عرضه محصولات مزدا به چین بود؛ اما در سال ۲۰۰۶ گروه فاو مالکیت این برند را بر عهده گرفت و در حال حاضر هایما یکی از شرکتهای تابع گروه فاو است. هایما S5 سال ۲۰۱۴ در چین معرفی شد و تولید این نسل تا سال ۲۰۱۷ ادامه یافت. اما در سال ۲۰۱۸ نسل دوم این خودرو به دنیا معرفی شد که تفاوت ظاهری، فنی و آپشنی بسیاری با نسل اول داشت.
سرگذشت هایما در ایران به سال ۱۳۹۴ برمیگردد؛ یعنی زمانی که هایما در شراکتی تجاری با ایرانخودرو خراسان، S7 را به بازار ایران راهی کرد. بعدتر محصولات هایما در بازار ایران بیشتر شدند و S7 توربو و همچنین S5 در ایران به نمایش در آمدند. چند سال به همین روال پیش رفت تا اینکه محصولات هایما در بازار ایران باز هم بهروز شد؛ دقیقتر بگویم هایما S7+ به همراه S5 6AT همچنین ۸S و در نهایت مینی ون لوکس ۷X.
اما باید دید که محصولات این برند مقرونبهصرفه هستند و آیا خرید آنها عاقلانه است؟
طراحی ظاهری هایما S5 6AT
هایما S5 یک کراساور کامپکت و شهری است که متأسفانه طراحی جذابی ندارد. همانطور که گفتم ظاهر S5 نسل اول و دوم بسیار متفاوت است؛ اما ایرانخودرو حاضر نشد که S5 6AT را با ظاهر جدید به بازار عرضه کند و صرفاً به گیربکس جدید اکتفا کرد. کالیپر ترمز در S5 6AT به رنگ قرمز درآمده و روی گلگیر سمت راننده نوشتهی ۶AT اضافه شده است.
در نمای جلویی خودرو شاهد ظاهری خشن با چراغهای بزرگ هستید. جلوپنجره در این S5 با خطوط افقی کامل شده اما در تولیدات جدید ایرانخودرو جلوپنجره لانهزنبوری مشاهده میشود. هنگامیکه از داخل کابین به بیرون نگاه میکنید خط و خطوط روی کاپوت حس قدرت به شما القا میکند.
ظاهر جانبی S5 بهوسیله خط جسورانه روی درها و رینگهای ۵ پره خیلی بهتر از نمای جلو و عقب است. پلاستیکهای مشکی رنگی که زیر در ها کارشده در ترکیب با این رنگ سفید اصلاً زیبا نیست و چنگی به دل نمیزند.
در نمای عقبی ظاهر مینیمال خشنی را میبینید؛ یکی از عیوب S5 شیشهٔ عقب بسیار کوچک و موربش است که دید بسیار کمی به راننده میدهند. در کل باید گفت ظاهر خارجی هایما S5 در تمام نقاط با یکدیگر همخوانی دارد و مانند هایما S8 نیست؛ ابعاد و اندازه کلی خودرو برای استفادهٔ درونشهری و سفرهای کوچک و خانوادههای کمجمعیت خوب است.
کابین و امکانات هایما S5 6AT
هنگامیکه به کابین وارد میشوید تفاوتهای کم اما قابلتوجهی نسبت به نسخه CVT به چشم شما میخورد؛ مثلاً تریم صندلیها از تمام چرم مشکی و عسلی به تمام مشکی با چرم و پارچه به همراه دوخت قرمز تغییر یافته، صفحه کیلومتر تعویض شده و طراحی دسته دنده هم بهتر شده است.
برخلاف طراحی بدنه، طراحی داخلی و طراحی داشبورد این خودرو بسیار عجیب است، به طور مثال چرا پنل تنظیمات مانیتور و دوربینهای روی داشبورد مورب است؟ یا چرا دوستان طراح از وسط داشبورد فهمیدهاند باید طرح پیانویی به کار ببرند؟ تازه ابعاد داشبورد هم به نسبت کابین بزرگ است. از این که بگذریم باید بگوییم که ادوات کابین کیفیت جالبی ندارند، رودریها و داشبورد از پلاستیک خشک استفاده اما روی قسمتی از درها پد نرم هم کار شده. باتوجهبه طرح پیانویی که روی داشبورد دیده میشود، باید حدس زد که خط و خش زیادی روی آن بیافتد و البته همین طور هم هست. متریال کار شده روی کنسول هم طوری است که اگر حواستان را جمع نکنید خطوخش بر رویش میاندازید. درکل داخل کابین هایما S5 باید حواستان را جمع کنید!
نکتهٔ عجیب دیگری هم که به چشم میخورد و شیریمکاری دوستان طراح است، جایگذاری ادوات کابین است. اگر به کلیدهای شیشهبالابر جلو توجه کنید، متوجه میشوید بر روی کنسول نصب شده اما شیشهبالابرهای عقب روی درها قرار گرفتهاند. در مدت تست این خودرو هرگاه خواستیم استارت بزنیم غافلگیر شدیم چرا که کلید استارت-استاپ و تریپ کامپیوتر جلوی دسته دنده است و حقیقتاً تا حالا با خودرویی که دکمه استارت استاپش آنجا نصب شده باشد برخورد نکرده بودیم. سؤالی از طراحان این خودرو: چرا درگاه USB درون کنسول است؟
صفحه کیلومتر هایما S5 طراحی خوبی دارد؛ ولی کنتراست جالبی ندارد و رنگ قرمزی که در آن بهکاررفته کمی چشم را آزار میدهد. نمیدانیم انتخاب امکانات رفاهی به عهدهٔ که بوده؛ ولی باز هم دوستان دستهگل به آب دادهاند! صندلی راننده هایما S5 دارای ۶ حالت بهصورت برقی و صندلی سرنشین ۴ حالته برقی است در حال که صندلی سرنشین هایما S7+ دستی در ۴ حالت تنظیم میشود. اصلاً این موضوع را فاکتور میگیریم؛ چرا در این خودرو دوربین جلو، دوربین ۳۶۰ و جانبی وجود دارد؛ اما خبری از سنسور باران نیست؟ یا چرا ترمز پارک برقی در این خودرو مشاهده نمیشود؟ سمت چپ فرمان کلیدهای تنظیم نور کابین، صندوق پران، خاموش و روشن کردن ESP، تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو، آیینه تاشو برقی و تنظیمات آیینه برقی قرار دارد.
فضای پای ردیف عقب برای سرنشینان تا قد ۱۷۰ سانتی متر قابل قبول است اما فضای سر این خودرو برای افراد قد بلد عذابآور است. دریچه تهویه برای سرنشینان عقب وجود ندارد و در پشت کنسول جلو جا لیوانی قرار دارد. ابعاد صندوق راضیکننده است و از خودرویی مانند تیوولی بزرگتر است.
امکانات رفاهی هایما S5 6AT عبارتاند از: کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل حرکت در سرازیری، کنترل پایداری، سنسور فشار باد تایر، دیلایت، دوربین عقب، دوربین ۳۶۰، دوربین جانبی، دوربین جلو، سانروف، صندلی راننده ۶ حالته برقی، صندلی سرنشین ۴ حالته برقی، آیینه تاشو برقی، سانروف.
مشخصات فنی هایما S5 6AT
هایما S5 دارای یک موتور ۴ سیلندر ۱۴۹۷ سیسی توربوشارژ است که قدرت ۱۴۹ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و به گفته کمپانی این خودروی ۱۴۴۵ کیلوگرمی را در ۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. این خودرو بهوسیلهٔ یک گیربکس ۶AT قدرت را به چرخهای جلو وارد میکند و حداکثر سرعتش ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. مصرف ترکیبی هایما S5 تقریباً ۸ لیتر در صد کیلومتر و حجم باکش ۶۰ لیتر است. گیربکس CVT که قبلاً بر روی هایما S5 نصب بود توسط شرکت پانچ بلژیک ساخته شده بود و گیربکس ۶AT فعلی را شرکت پاورتک کره جنوبی میسازد.
تجربه رانندگی با هایما S5 6AT
عملکرد گیربکس خوب و قابل قبول است و از اکثر چینیها واکنشپذیری بهتری دارد. باید گفت عملکرد این گیربکس شباهت بسیاری به هایما S7 دارد و مانند آن هماهنگی خوبی با موتور دارد. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب مولتی لینک است و باتوجهبه حرکات عرضی کم و سواری خشک و سیستم تعلیق، هندلینگ خوبی را در S5 تجربه میکنید. در مورد سواری باید گفت که فوقالعاده خشک و آزاردهنده است؛ یکی از دلایل آن وجود رینگ ۱۷ اینچی و فاق نسبتاً کم لاستیک است. باتوجهبه ارتفاع بلندش متوجه حرکات عرضی محدودی در این خودرو میشوید البته که این خشکی سیستم تعلیق از حرکات عرضی آن کم میکند. دید راننده به عقب بهواسطه شیشه کوچک پشت، کمی محدود است؛ دید نقطه کور قابل قبول و دید به جلو هم خوب است.
ترمزگیری هایما S5 از برادرش S7 بهواسطه وزن کمتر بهتر است و کلاً ترمزگیریاش از تمام رقبا بهتر به نظر میرسد. نرمی فرمان به نسبت یک خودروی شهری خیلی جالب نیست؛ اما از برخی از رقبا بهتر است. به بحث جذاب سوخت رسیدیم، مصرف سوخت S5 حدود ۴ لیتر از اعلام کمپانی بیشتر و یعنی حدود ۱۲.۶ لیتر است و این عدد برای یک خودروی اقتصادی شهری وحشتناک است. خدمات پس از فروش هایما S5 6AT بهواسطه ایرانخودرو خیلی خوب بوده اما مانند اکثر خودرو های چینی کمبود قطعه دارد و برای قطعاتی ساده باید چند روز انتظار بکشید. بازار خریدوفروش این خودرو خیلی جالب نیست و اوضاع بازار خریدوفروش برادر بزرگش خیلی بهتر است. خودرویی که برای تست در اختیار ماست کارکرد کمی دارد و تا حالا فقط ۹ هزار کیلومتر رفته؛ در این مدت خرابی نداشته و فقط یک بار برای تعویض روغن به نمایندگی مراجعه کرده است.
نتیجهگیری
هایما S5 یک خودروی شهری جمعوجور و البته کم استهلاک است که قدرت قابلقبولی برای داخل شهر دارد؛ اما ظاهر خاص و بهروز و البته بازار فروش خوبی هم ندارد؛ هایما S5 6AT صرفاً شما را راضی نگه میدارد؛ اما قابلیت خاصی به شما ارائه نمیدهد. رقبای هایما S5 در بازار ایران جک S3، تیگارد X35، ام وی ام X55 پرو و ام وی ام X33 کراس جدید هستند. البته شما میتوانید با تقریباً ۳۰۰ میلیون تومان بیشتر به سراغ سانگ یانگ تیوولی کارکرده بروید.
مزایا | معایب |
وجود گیربکس ۶AT با عملکرد خوب | سواری خشک |
امکانات رفاهی متعدد | طراحی نهچندان جالب |
قدرت و شتاب خوب | فضای سر ردیف عقب |
ابعاد صندوق بزرگ | مصرف سوخت بالا |
در پایان هم باید از سرکار خانم شهلا سمسار بابت صرف وقت با تیم مجله پدال تشکر کنیم.
علی جردن
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳کسی که بجای هایما S5 بخواد سانگیانگ تیوولی کره ایی بخره تنها چیزی که نصیبش میشه ۳۰۰ ملیون هزینه اضافی تر و سقف فلزی تاریک بدون سانروف.
انتخاب عاقلانه کدومه ؟
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳محض اطلاع تیوولی سانروف داره
علی جردن
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳محض اطلاع همه سانگ یانگ تیوولی و پژو ۲۰۰۸ های بازار ایران سقف فلزی هستن.
Hamid3x
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳تو این مملکت انتخاب عاقلانه یه ماشین چینی با سندروم اکسل بی قراره
شاسی دیگه با یه مشت اپشن جذاب برای یسری
انگاری به چهارپاه تی تاب داده باشی چه ذوقی برات میکنه
پیام
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخاب عاقلانه جنس چینی آشغاله که بعد از چهل پنجاه هزار کیلومتر یاتاق میزنه
نویدی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳تیوولی سانروف داره
Mohamad
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳اقای اشتری یه مقایسه بین x55pro و kmc x5 بزارید جالب میشه برای منم که بین این دو گیر کردم یه راهنمایی میشه.جایی هم تست و بررسی kmc x5 پیدا نکردم متاسفانه.
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳خوب داش KMC X5 بخر حرفهای اون … ها رو گوش نکن اونا که از بعضی ماشینا بد میگن یه بارم سوارش نشدن
ممد ژانگولر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من به احترام مالک این خودرو سکوت میکنم و چیزی نمیگم که خدایی نکرده افت قیمت بیشتری نکنه.
صمد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳هایما سال گذشته تو بازار چین که بی وای دی ۲/۴ میلیون دستگاه ماشین فروخته یا چانگان که ۱/۸ میلیون دستگاه فروش داشته کلا ۱۰ هرا دستگاه فروش داشته یعنی فروشش تو ایران از چین بیشتر بوده
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یه هایما s7 دست دوم به جای این بخرن بهتره
این هایما s5 واقعا یه چیز اشغالی و عجیبیه واقعا کی پول میده برا این
ابهت هایما رو برده زیر سوال
arash
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳با سلام. متاسفانه عدم هماهنگی گیربکس قدیمی CVT با موتور این خودرو سبب شد که همه به چشم بد به این خودرو نگاه کنند اما نمونه جدید 6AT واقعا انگار شما سوار ماشین دیگری شده اید البته در مقایسه با خودروهای چینی داخل و گرنه باید از برند BYD خودرو خرید که رقیب مستقیم تسلا است. مصرف سوخت در ترافیکهای سرسام آور تهران زیاد است با کولر روشن به صدی 16 لیتر هم می رسد اما در همین شرایط با پژو 206 تیپ 5 هم به صدی 10 الی 11 لیتر می رسد اما در مسیرهای اتوبانی خلوت خارج از شهر اگر از 100 الی 110 سرعت بالاتر نروید حتی به زیر صدی 8 لیتر با کولر روشن می آید.بنزین سوپر و اکتان بوستر هم لازم دارد که در تهران نایاب است چه برسه به سایر شهرها متاسفانه … جای افسوس دارد که زمانی پدران ما سوار کامارو بلیزر فورد بیوک شورولت می شدند و حسرت میخوردند که چرا نمیتوانند سوار پورشه و بنز بشوند حال ما خدا را شکر می کنیم که سوار هایما مایما می شویم.
حمید
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳پدر شما شغلش چی بوده که اون زمان سوار کامارو بلیزر فورد بیوک یا شورولت میشده؟ اون هم وقتی که بیشتر مردم اصلا خودرو نداشتن، و اصلا توان خرید خودرو هم نداشتن، بیشتر مناطق کشور حتی آب آشامیدنی سالم نداشتن، نزخ بیسوادی مردم هم تو کشور بیداد میکرد، نرخ فوت نوزادان به علت نبود امکانات…؟ به نظرم در مورد فاجعه کثیف کاپیتولاسیون، از دست دادن بحرین و کوه های آرارات و…، به گلوله بستن مردم در ۱۷شهریور، فاجعه کشف حجاب و حمله به مردم، سرکوب و قتل عام نهضت جنگل، سرکوب و قتل عام ایل قشقایی، و البته فرار به جای دفاع در برابر حمله متفقین به ایران و… صحبت نکنیم. دقیقا تو کشوری که اون موقع ارزش یه سگ آمریکایی از یه انسان ایرانی (طبق قانون کاپیتولاسیون) بیشتر بوده.
عوضش مهم اینه که احتمالا بابای شما که نمیدونم چیکاره بوده یه موقع سوار ماشین آمریکایی شده! 😐
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳پدربزرگ من شورلت پیکاپ داشت و زیاد هم پولدار نبود اون زمان خیلیا ماشین نداشتن ولی ماشین خریدن کار ساده ای بود
میشد ماشین خرید ولی کسی تمایلی به ماشین سواری نداشت قبل از دهه ۴۰ و ۵۰
ولی اوایل دهه ۵۰ اکثر مردم ماشین خریدن مثلا پیکان یا ژیان یا آریا و اینا زیاد بود تو تهران
باز خوب بود میشد یه ماشین اقتصادی از سیتروین سوار شیم
الان همونم نمیتونیم
فولکس بیتل هم بود فکر کنم
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳الان یه ماشین اقتصادی از سیتروین مثل C3 تو ایران لاکچری محسوب میشه!!!
Genius
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳اتفاقا درستش هم همینه که فقط وکیل و وزیر و تیمسار بتونن کامارو و کاپریس و الدزمبیل سوار شن و طیف میانی با شورولت رویال و واکسهال و فیات سر کنه طبقه فرودست هم سیتروئن دایان و پیکان و رامبلر.به این میگن جامعه نظاممند و مدون.نکنه الآن خوبه که طرف احشام میفروسه سوار لکسوس lx میشه و دکتر مهندسا تو صف ساینای ثبت نامی علافن؟؟!!!؟؟
arash
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳گفتن یکسری از مسائل هیچ دلیلی بر تایید گذشته نیست و کسی هم منکر مشکلات در گذشته نیست کما اینکه دل نوشته همسر دکتر حبیبی خدابیامرز جالبه که در خصوص استعداد و هوش فراوان ایشان بیان کرده بود که چون در زمان طاغوت متاسفانه یا خوشبختانه امکان ادامه تحصیل در داخل ایران وجود نداشت ایشان به سختی به پاریس هجرت کردند و در آنجا بخاطر کمک هزینه تحصیلی اندک طاغوت وقت به سختی درس میخواندند و گذران زندگی میکردند و مجبور بودند با دکتر شریعتی همیشه سیگار به دست در یک فلت کوچولو در مرکز پاریس زندگی کنند و بازهم بخاطر کمبود کمک هزینه تحصیلی امکان خرید کتب درسی نو را نداشتند و مجموعه این سختی ها و ظلم و ستم ها ایشان را به این نتیجه رساند که باید تغییری اساسی در ایران ایجاد کرد و لذا دکتر حسن حبیبی به انقلابیون پیوسته و یکی از سران انقلاب اسلامی برای سرنگونی طاغوت شد … اما آیا بعد از گذشت 50 سال از آن زمان برای مردم عادی تغییری ایجاد شده است !؟ یاد فیلم کلاسیک زنده باد زاپاتا افتادم که ابتدای فیلم زاپاتا یک کشاورز ساده از ظلم و ستم به حاکم وقت گلایه میکند ولی حاکم او را می پیچاند و بعد از اصرار زاپاتا با تحکم اسم او را پرسیده و می نویسد در انتهای فیلم پس از موفقیت قیام زاپاتا اکنون خود زاپاتا در مستند حاکم وقت نشسته و عده ای کشاورز به او از ظلم و ستم برادرش گلایه کرده و وقتی یکی از آنها اصرار می ورزد زاپاتا با تحکم اسم او را پرسیده و می نویسد و در حین نوشتن برایش ابتدای فیلم و رفتار حاکم وقت با خودش یادآوری میشود که ای وای بعد از اینهمه اتفاقات متاسفانه برای مردم و کشاورزان عادی هیچ چیزی تغییر نکرده است …
محمد
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳هر چیز نسبیه.
اون موقع وضع دیگر کشورها چطور بوده؟
عقل و منطق در گرانیست، به هر کس ندهندش.
قیاس ها باید در زمان خودش باشه، مثل اینه که بگیم عصر طلایی تمدن اسلامی بی معنیه، هر چیزی که ابن سینا میدونست ، بیشترش رو الان یه لیسانس معمولی بلده، حتی لیسانس امروز میتونه با کامپیوتر کار کنه در صورتی که ابن سینا خیر.
علیذ
۱۴ مهر ۱۴۰۳جهت اطلاع بگم الان هم قانون کاپیتولاسیون وجود داره و خیلی عملی تره تا قبلا .
جرمی کلارکسون
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳اتفاقا این ماشین تو پارکینگ ساختمون ما هست طراحیش افتضاح به توان ۲ منو یاد پاندا کونگ فو کار مناطق صعب العبور زلزله خیز سیل زده استان سیستان و بلوچستان میندازه
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳این ماشینمنو یاد مناطق افغانستان میندازه اینو فقط باید اونجا مونتاژ کنن
یا تو فلسطین هم باید مونتاژش کنن 😂
𝐀𝐥𝐢
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته فلسطین جنگ زدس اما خودت برو تو اینترنت ماشین هاشو بیبن فکر نکنم توشون چینی باشه
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳اره حاجی صدا و سیما بد نشونش میده وگرنه جای خوبیه
جرمی کلارکسون
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳حاجی وضع فلسطین از ما بهتره دیدی که همشون آیفون ۱۴ و ۱۵ پرو مکس داشتن والا
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من دو ساله میخوام باتری گوشیم که باد کرده رو عوضش کنم 😂😂😂
𝐀𝐥𝐢
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم طراحیش میتونست خیلی بهتر باشه اما انگار خود چینی ها خواستن ضایع باشه
Genius
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بالکل تمام چینیا باید برن به گِل بازیشون بپردازن بجز جیلی،چانگان و byd والسلام.اینو هرکی سری اول با ۷۰۰ تومن خرید ارزش داشته اما با قیمتهای الآن به هیچ وجه
نویدی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خودروهای چینی همشون از بیخ و بُن مشکل طراحی های نامتقارن و ناشیانه دارن.
مهدی فروتنی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من هایما اس۵ at6دارم، بجز خشکی که اون هم بیشتر تقصیر تایر کویر هست عیب دیگه ای نداره و خیلی هم عالی هست.ظاهرش از سایر خودروها زیباتر هست .شبیه هیوندا توسان زدن.متاسفانه کسایی نظر میدن که اصلا نداشته و سوار نشدن.
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳مشکل اکثر ما ایرانیا همینه که حتی ماشینو از نزدیک ندیدیم میایم رو حساب حرف اینو اون که خودروهای چینی آشغاله با فلسفه های من در اوردی و قلمبه سلبه کسی که واقعا نیاز به راهنمایی داره رو سر در گم میکنیم و خودم mvm315 دارم 3سال سوار میشم ینی فوق العادس ماشبن قبلیم ماشین ریو بود این یه سر و گردنم از ریو بالاتره .طرف با پراید اینور اونور میره اونم مددل پایین بعد به خودش اجازه میده بیاد اینجا از اسم ماشینایی استفاده کنه که اصلا ندیدتشون اسم ببره و بگه من خیلی حالیمه بابا جمع کنین این بلدم میدونم حالیمه .کمکی میتونین بکنین بسم الله نمیتونین اینو اونو خراب نکنین .گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده بهت بذار ماشبن چینی بدن تو سوار نشو دیشب یه تصادف تیگو 7با پژو 405که یکی از محکم ترین خودروهای ایرانی حساب میشه دیدم فقط جلوی تیگو صدمه دیه بود و هیچ اثری از پژو نبود انگار قطار زده بود بهش میخاین ببینین بزنسن تصادف تیگو 7با پژو 405تاکسی بعد بیاین بگین ماشین چینی بده
پیمان
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام دوستان من دوسال s7 داشتم الانم دوسالهs5 گیربکس at دارم سواری این خیلی راحت تره مصرفش کمتره و شتابش بیشتره اما قدرتش در گردنه کمتره اینجا توان موتور رو اشتباه زده توان موتورش ۱۶۳ اسب بخار هست که از تمامی خودروهای هم قیمتش بیشتره با گیربکس at6 هم خیلی خوب شده شتاب صفرتا صد با بنزین سوپر ۹ ثانیه که با زانتیا برابره.این شتاب برای کراس خیلی عالیه
جواد عقیلی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳درود. این قدرت 149 اسبی در کاتالوگ ایران خودرو ذکر شده
arash
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام. هایما اس 5 با گیربکس جدید خیلی خیلی خیلی متفاوت شده حتی از هایما اس 5 سی وی تی. قدرت و شتاب مطلوب با 5نفر سرنشین و کولر روشن. البته در قیاس با سایر خودروهای چینی هم رده هر چند که در خود چین هم هایما برند مشهور مشابه BYD نیست. ابعاد مناسب برای شهر پر از ترافیک مشابه تهران. قدرت موتور هم تصور کنم برای استفاده بهینه از بنزین معمولی بوسیله برنامه ECU مقداری کاهش پیدا کرده لذا از حساسیت حداقلی نسبت به کیفیت بنزین برخوردار است هر چند که استفاده از بنزین سوپر بخاطر موتور توربو مطلوبتر است. تنها نقطه ضعف مصرف بالا در ترافیکهای سنگین مرکز شهر تهران است اگر نه در مسیرهای خارج از شهر حتی به زیر صدی 8 لیتر هم می رسد. خشکی ماشین هم بنابر گفته سایر مالکین با تعویض تایر با برند دانلوپ تا 70 الی 80 درصد بهبود پیدا میکند.
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یکساله این ماشین سوار میشم توی شتاب حرف نداره شکل ظاهریشم یه چیز سلیقه ای هست از اس ۷ که شبیه مکعبه بهتره و برای شهر تهران که مشکل پارکینگ و جای پارک هست عالیه. فنیش فوق العاده و مصرفش توی جاده حدود ۸ و تو شهر ۱۰ داخل ترافیک میرسه. خلاصه کم استهلاکه و این یه سال فقط بنزین و روغن مصرف شده و ۲۰ هزار تا راه رفته. توصیه میکنم برای خریدش ساپورتشم با ایران خودرو هست
محسن
۳ مرداد ۱۴۰۳متاسفانه خیلی از عزیزان فقط نظر میدن حتی یکبارهم سوار ماشین نشدند ، تو اینکه تو مملکت ما قیمتها همه فضایی هستند شکی نیست ،بالاخره وقتی پراید میشه ۴۰۰ میلیون تومان دیگه نمیشه حرفی زد ، در مورد هایما باید بگم خوب یا بد بودن این ماشین مربوط میشه که شما قبلا چه ماشینی داشتید ، اگر ماشین کره ای ، ژاپنی و یا اروپایی برند داشتید خوب مسلما هایما براتون جذاب نیست و اگر ماشین داخلی داشتید حتما هایما را امتحان کنید
علی
۲۳ مرداد ۱۴۰۳سلام .اگر کسی تعمیرگاه خوب برای های ما میشناسه معرفی کنه.
علیرضا
۲۲ شهریور ۱۴۰۳در متن نوشته شده تهویه عقب نداره، در حالیکه تهویه عقب زیر صندلی های جلو میباشد.
یکی از مزیتهای این مدل به تمام چینی های دیگر، در درجه اول گیربکس اونه، گیربکسی که در ترافیک سنگین و در حالت تیپ ترونیک و در بلندمدت بهترین کارایی و دوام رو داره، و بعد از اون حساس نبودن به بنزین معمولی و ناک نزدنه.
بقیه موارد از جمله طراحی بیرونی و داخلی سلیقه ایه.