دونوع پیشرانه برای پژو پارس سفارشی ELX در سال جدید ارائه میشود. قیمت کارخانه برای این خودروها، حدود ۱۷۰ تا ۱۸۸ میلیون تومان خواهد بود.
پژو پارس در سال ۱۳۸۰ به عنوان یک خودرو با طراحی مشترک ایران و فرانسه به تولید انبوه رسید. این مدل، یک محصول جدید نبود و صرفا، نسخهی فیسلیفت (تغییر چهره) از پژو ۴۰۵ محسوب میشد. در همان دوران، پژو فرانسه، مدل ۴۰۶ را با تغییرات گسترده نسبت به ۴۰۵ تولید میکرد. تا سال ۱۳۹۳، حتی طراحی داشبورد و امکانات داخلی پژو پارس و ۴۰۵ تولید ایران خودرو، تفاوت چندانی نداشت. طی سالهای مختلف، انواع پیشرانهها با حجم ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سیسی روی پژو پارس نصب شد و مدتی هم، دارای موتور سیتروئن زانتیا بود.
مدل TU5 پژو پارس ELX در سال جدید، مجهز به موتور ۱/۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتنمتر است. نسخهی پایه با موتور ۱/۸ لیتری XU7، قدرت ۹۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتنمتر تولید میکند. هر دو مدل، جعبهدندهی دستی ۵ سرعته دارند.
علاوهبر بحث فنی، نسخهی TU5 پارس ELX از نظر امکانات هم برتریهایی نسبت به مدل XU7 خواهد داشت.
کلاس خودرو | ۳۵۱۰۲ ; پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7P |
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز های جلو دیسکی ، ترمز عقب دیسکی |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | هیدرولیکی ، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC ) |
سیستم تهویه | اتوماتیک |
سیستم صوتی | مالتی مدیا |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ های عقب دودی، چراغ خطر سوم سقفی |
آینهها | آینه های جانبی برقی تاشونده راهنمادار |
شیشه ها | شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب شیشه های عقب دودی |
تزئینات | تریم دورنگ مشکی – کرم، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچه ای |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت،کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده عقب ، دوربین دنده عقب، اخطار کاهش باد لاستیک ها TPMS |
رینگ و لاستیک | ۱۵ اینچ آلومینیومی |
صندلی | تنظیم برقی پشتی صندلی های جلو |
سایر تجهیزات | دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، دسته راهنمای طرح جدید، سنسور نور و باران ، جلو آمپر دیجیتال |
کلاس خودرو | ۲۸۵۲۷ ; پارس TU5 سفارشی ELX |
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری و ترمز عقب دیسکی |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | هیدرولیکی ، کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان (MFC ) |
سیستم تهویه | اتوماتیک |
سیستم صوتی | مالتی مدیا |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب،چراغ نقشه خوان ، چراغ های عقب دودی، چراغ خطر سوم سقفی |
آینهها | آینه های جانبی برقی تاشونده راهنمادار |
شیشه ها | شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب ( شیشه های عقب دودی) |
تزئینات | تریم دورنگ،غربیلک فرمان چرمی، قطعات دکوراتیو طرح چوب، روکش پارچه ای صندلی |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت،کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب . اخطار کاهش باد لاستیک |
رینگ و لاستیک | ۱۵ اینچ آلومینیومی |
صندلی | تنظیم برقی پشتی صندلی جلو |
سایر تجهیزات | دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق ، کروز کنترل. دسته راهنمای طرح جدید.سنسور نور و باران |
هر دو مدل پارس ELX مجهز به رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سنسور نور، سنسور باران، آینه های تاشو برقی، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی با منوی فارسی و ناوبری ماهوارهای، سنسور باد تایرها، شیشه های عقب دودی، کاسه چراغ تیره عقب، بلوتوث، دو کیسه هوا، پشتی صندلی های برقی هستند؛ اما کروز کنترل فقط در نسخهی TU5 ارائه میشود.
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
در همین ارتباط بخوانید:
AMANTE
۸ فروردین ۱۴۰۱بین دو ماشین قدیمی سیتروئن زانتیا مدل 86 و پژو 405 مدل 89 کدوم از نظر تهیه قطعات توی بازار بهتره؟
و اگه قبلا این دو ماشین رو داشتین خوشحال میشم تجربه تون رو ازشون بدونم. ممنون از کسانی که جواب میدن.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ فروردین ۱۴۰۱من حدود 10 سال با پژو 405 مدل 82 رانندگی کردم
حدود 8 سال هم پارس مدل 87
به نظرم هر دو خیلی کم استهلاک بودن و سواری خوبی داشتن
شخصا هیچ وقت به زانتیا علاقه مند نشدم، طرح داشبورد و حس پشت فرمان برام جالب نبود
فقط شتاب خوبی داشت که اون هم واقعا در کلاس ماشین های ایرانی، اهمیت چندانی نداره
تا جایی که من اطلاع دارم، فرمان پذیری 405 و پارس، از نظر تعادل و چپ نکردن، از زانتیا بهتره
M.Kkarimi
۸ فروردین ۱۴۰۱البته تعریفی که من زیاد از زانتیا شنیدم در خصوص سیستم تعلیقشه … سیستم هیدروپنوماتیک ، خیلیییی ازش تعریف میکنن .. حتما خودتون هم شنیدید …؟
AMIN (M.A.S)
۸ فروردین ۱۴۰۱مزیت سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک در قابل تنظیم بودن و تعادل بسیار خوبیه که داره
اما تا جایی که میدونم این سیستم بعد سه چهار سال به روغن ریزی می افتاد و هزینه هاش خیلی سنگین میشد و اذیت میکرد
زانتیا ماشین پرشتابی بود و توی رده قیمتی خودش هم امکانات خوبی داشت
اما انجین پرمصرف و نسبتا پراستهلاک و دردسرای تعمیرات همین سیستم هیدروپنوماتیک و ماجرای ایمنی فاجعه بارش یه جورایی باعث شدن الان کسی زیاد سراغشو نگیره
یوسف
۹ فروردین ۱۴۰۱تمام زانتیا های تهران خصوصا رنگ سفیدش رو بندر عباسی ها خریدن…..
عاشق سفیدشان….. یه رفیق بنگاهی داشتم سال 90 هفته ای یکی میخرید میبرد بندر….. اون موقع زانتیا سفید 86 قیمت 50 تومنی داشت…. بندر عباس راحت 55 تا 60 میفروخت….. البته فقط سفیدش خواهان داشت…. علتش رو هم نفهمیدم
داود
۳۰ فروردین ۱۴۰۱خیلی ماشین خوبیه زانتیا من داشتم مدل ۸۶ ۳ تا ایراد داشت.
۱. مصرف زیاد بنزین وقتی پا رو پدال گاز بود آمپر سوختو میدیدی داره میاد پایین انگار جارو برقی بهش وصل بود.
۲.بدنه خیلی ضعیف.
۳. و منبع تقسیم روغن هیدرولیک و غیره یه باک داشت که درب منبع روغن چتقسیم چندکاره خیلی زود خراب و ترک برمیداشت و روغن کم میکرد. و اما سواری قشنگ پر میکردی عین فیلما میرفتی تو صندلی
پیمان
۲۱ فروردین ۱۴۰۱والا من یه پژو ۴۰۵ مدل ۸۵ دارم که از نظر آپشن دقیقا برابری میکنه با همین Elx که داره تولید میشه ،حالا میگم چطور ، خودم کارمند ایران خودرو هستم و اون زمان این پژو رو صفر خریدم و همون اول اکسل عقب دیسکی پارس رو با بوستر ۱۰ اینچ روش سوار کردم که شد ترمز عقب دیسکی و ۴تا رینگ ۱۵ اینچ رونال هم انداختم زیرش و گیربکس زانتیای ۱۸۰۰ رو سوارش کردم بعد یکی دوماه آینه های بغلش رو برقی تاشو کردم و ضمنا سیستم سخنگوی پارس رو روش نصب کردم و شیشه های عقبش رو برقی کردم که بخاطر همین کنسول و رودری های elx رو نصب کردم و شیشه هاش رو کلا دودی کردم ، البته بخاطر این تغییرات مجبور شدم سیم کشی هارو هم تعویض کنم و توی یکی دوسال اخیر فیس لیفتش کردم!!! و ظاهرش شده پژوی Slx و خداروشکر موتورش خیلی سالمه و خرجی تاحالا نکردم براش که کلا شده همین Elx با موتور Xu7 با ظاهر پژو !
amir
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام دوست عزیز
میتونید بگید چطور سخنگو elx روی پژو معمولی نصب کردید؟
نیاز به تعویض سیم پیچی و ایسیو داره؟
مال من پرشیا سال مدل ۹۳
میخواستم سخنگو وصل کنم روش
اگه بشه esp هم نصب کنم
محمد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱کاری به طراحی داخای زانتیا ندارم ولی شتاب جانبی زانتیا 0.92 جی هست که حتی از ماکسیما با 0.87 جی هم بیشتر و پایداری بیشتری داره
سجاد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱هر چی جی بالا تر باشه.یعنی ماشین راحت تر چپ می کنه.😐
سعید
۶ آذر ۱۴۰۱۱۰۰ درصد اشتباهه نظر شما که پارس بهتر از زانتیاست
من ۴ سال زانتیا داشتم کیفیت فوق العاده قطعات.تعلیق فوق العاده . سواری عالی. از هر لحاظ اصلا قابل مقایسه با ماشین ایرانی نیست
آرش
۴ مهر ۱۴۰۲من از سال 89 زانتیا سوارم
هر ماشینی هم که بگید توی درگ خوردم. ماشین بسیار عالی و نرمی هستش و فقط قطعات اصلی اون سخت پیدا میشه.
اینکه از نظر تعادل 405 و پارس از زانتیا بهتره فکر کنم باید به جای اینکه حواستون به داشبرد بوده باشه باید با 120 تا میرفتید داخل پیچ تا اطمینان رو حس کنید
محمدامین ۰۹۱۶۵۵۸۹۵۲۲
۱۶ فروردین ۱۴۰۱سلام قطعا ۴۰۵ کمهزینه تر و قطعات ارزونتر و بیشتر تو بازار هست
مورد دوم اینکه بهترین سری ۴۰۵ همون سری ۸۹ هست بخاطر اینکه اون سال ABSکردن ، ولی ایربگ ندارن اگر ایربگ دار میخوای پژو ۹۰ بگیر ولی موتوری رو تست کن ماشین ۸۹ ۹۰ باید توی کشش و شتاب مشخص بشه کیفیتش، من سمندشو دارم با ای سی یو زیمنس ماشالله توی کشش شتاب جاده کم نمیارن و لوازمم همگی اصلی بدون یک ریال خرج
narooei2015@gmail.com
۱۶ فروردین ۱۴۰۱سلام من زانتیا داشتم قطعات باید استک گیر بیاری اگه زن دوم نداری زانتیا زن دوم حساب میشه سواری خوب میده ولی باید خرجش کنی
H
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱زانتیاسیتروین واقعاقدیمی شده…هرچندموتورتانک روش نصبه وبهترین موتورایرانه.شخصا موتورش راروی پارس تاییدمیکنم چون ده ساله دستمه..ولذت میبرم وتوصیه میکنم به دوستان.مرگ نداره وهیچوقت وهیچ کجا کم نمیاری
محمد
۱۰ مرداد ۱۴۰۱پژو پارس از همه نضر خوبه چون نه مثل ۴۰۵ واشر میزنه نه مثل زانتیا بدنش زعیفه از نظر قطعه حرف اول رو میزنه چون هم قطعه هایه ۴۰۵ و هم زانتیا بش میخوره
gus fring
۵ آبان ۱۴۰۱خب ببین دوسته من زانتیا ماشین پرخرجیه با رانندگی ایرانیا و کسی که میخواد زانتیا بخره خوشحاله و وقتی میخواد بفروشه خوشحاله و پارس و405 هردو میتونن روی سه چرخ به ایستند پس 405 بهتر از زانتیا و پارس بهتر از این دوتا
محمد
۱۰ آبان ۱۴۰۱صد در صد پژو زانتیا الان همشون پوکیده هست و قطعاتش گیر نمیاد اگه گیر بیاد گرون هست پس نتیجه میگیرم پژو خیلی بهتر هست
Jamshid
۲۷ آبان ۱۴۰۱ببین من خودم یه چهار صدو پنج مدل هشتاد و هشت دارم . شتابش خیلی خوبه کیفیت نسبت به بقیه ماشین های هم رده خودش عالیه ، همه قطعاتش اگه فابریک باشه صد برابر بهتر از همه ماشیناس . ولی اگه تصادف کنی که قطعات عوض کنی …. آشغال میدن دستت نه قطعه . تصادف کردم رفتم نمایندگی کاپوت عوض کنم ، کاپوت خودش دو برابر کاپوتی که خود نمایندگی انداخت رو ماشین سنگین تر بود و خیلی هم با کیفیت تر . یعنی کاپوت اصلی ماشین باید مینشستی روش تا فرو میرفت . اما کاپوتی که نمایندگی انداخت ، وزنش نصف کاپوت اصلی و فابریک بود ، اما موقعی جک کاپوت میزدی نصف اون ور کاپوت میومد پایین . اینقدر قطعات چهارصد و پنج فابریک نمایندگی های ایرانخودرو بی کیفیت هست ، که اصلا پشیمون میشی پژو چهار صدو پنج خریدی . ولی کیفیت فابریکش عالی . داشبورد بعد ده سال با نو مو نمیزنه . لامصب شتابی داره پارس زانتیا رو میگیره . قطعات موتور هم خیلی راحت گیر میاد قطعات بدنه هم راحت گیر میاد ولی همونطور گفتم قطعات چهارصد و پنج سال 1400 رو برات میبندن که قوطی حلبی هست . اما زانتیا ، قطعاتش تو نمایندگی نیست و باید دست دوم و استوکی بندازی که عمرشون خیلی کمه و چون خیلی قدیمی هستن دم دقیقه خراب میشن و ایمنی خیلی پایینی داشت . یعنی مدل فرانسوی که خودت میدونی کیفیتش دو برابر مال مونتاژی بود ، تو تست تصادف یک ستاره از پنج ستاره گرفت . سرعت و شتاب هم خوبه یک سرو گردن از بقیه ماشین ها بالا تره . ولی هندلینگ همون ماشینای دیگه ایرانخودرو هست . فقط تنها خوبی که داره سه چرخ راه میره
kamy
۸ فروردین ۱۴۰۱سال 1498شمسی:
قیمت و مشخصات پارس elx(جدید)!
Clean energy (صیانت!)
۸ فروردین ۱۴۰۱لطفا دیگه از این نوع جوکا نگید…
اینا وقتی یکمی فکر کنی بهش خیلی معناشون دارک میشه…
دقت کنید به تاریخش…. یکن فکر کنید معنای دارکشو درک میکنید
Jdm باز
۸ فروردین ۱۴۰۱من که چیز دارکی ندیدم :)
kamy
۸ فروردین ۱۴۰۱اره از اون جوکاست که بعد شنیدنش باید به جای خنده با چهره پوکر و ترسناک توی دوربین نگاه کنی
کوبیده
۸ فروردین ۱۴۰۱قسمت دارکشو توضیح میدین
Clean energy (صیانت!)
۸ فروردین ۱۴۰۱تایید نمیشه
ابيرام
۱۷ فروردین ۱۴۰۱قیمت پارس سفارشی جدید با موتور tu5 با کد 28527 حدود 211 میلیون تومان که مانیتور و دوربین دنده عقب داره و چهار چرخ ترنز دیسکی داره و رینگ 15 آلومینیومی آینه های تا شونده و کروز کنترل و کلید های تنظیم صدا و …. روی فرمان من پارس tu5 مدل 94 دارم اون زمان تقریبا فکر کنم 31 تومان افتاد از کارخونه به صورت پیش فروش یکساله خریدم تمام این امکانات رو داره تنها چیزی که نداره کروز کنترل هست چون مانیتور و دوربین دنده عقب خودم روش گذاشتم اون زمان فکر کنم 1200 شد مانیتورش با دوربین الان که 1401 هست تازه شده 42000 کار و تقزیبا خشک هست ولی دامادم سال 1400 پارس خشک خرید با موتور tu5 بدنه افتضاحه سقفش رو با انکشت فشار بدی میره پایین از نظر مواد استفاده شده در ساخت مشخصه فقط خواستن یک چیزی رو سر هم کنن و تحویل بدن ولی مردم چون مجبورن و انتخاب دیگه ای ندارن
امین
۸ فروردین ۱۴۰۱تا قیامت میخوان این ماشین رو بسازن.بابا ول کنید دیگه.اینقدر قدیمی شده ،میبینی حالت آشوب میشه
italian gentleman by maserati (MC20)
۸ فروردین ۱۴۰۱سرانگشتان جادویی پینین فارینا 35 سال پیش این طرح شاهکار رو برای دنیای اون زمان سرود … همین طرح ( 405 ) ماشین سال اروپا شد … دوست داشتنی جذاب … درسته قدیمی شده اما کهنه نشده … من که هنوز هم با دیدنش حالم آشوب نمی شه … هنر برتر و طراحی جادویی ایتالیایی … تاکسی 1 ( 1998) به زیبایی به این طرح ادای احترام کرد … برتونه هم که برای سیتروئن با زانتیا ، غزلی دیگر سرود که هنوز هم بعد از 28 سال خیلی ها توو ایران ، اونو از بر هستند … درسته که در دنیای واقعی نباید در سال 2022 از ماشین سال 1987 و 1994 صحبت کرد … اما من از منظر هنر طراحی مانا و جادویی ایتالیایی این کامنت رو نوشتم …
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ فروردین ۱۴۰۱برای من هم 405 هنوز خوشگل به نظر میاد
قدیمی شده ولی ایراد طراحی نمی تونم ازش بگیرم
Pooriya.BMW_Germany
۸ فروردین ۱۴۰۱سردبیر سایت ایشون باشه دیگه تکلیف مون مشخصه
کسی که میگه چهارصد پنج زیباست و ایراد خاصی نداره 😂
دوستان همینجا از همه تون خداحافظی میکنم و در شأن خودم نمیبینم سایتی که مدعی اخبار خودروهای روز دنیا هست ولی سردبیرش ایراد خاصی در ۴۰۵ نمیبینه بازدید کنم
واقعاً متاسفم
فرامرز
۹ فروردین ۱۴۰۱دوستان من خودم تا ۹ سال پیش که ایران بودم میگفتم ۲۰۶ واقعا خوب طراحی شده ولی کافیه همین ۲۰۶ رو کنار یه خودروی امروزی ببینید واقعا از چشم افتاده. پراید و ۴۰۵ و … که دیگه نگم براتون. من خودم دبستان که بودم عاشق آسترا و گالانت اوایل دهه ۹۰ بودم. ولی الان اصلا برام جذاب نیستن. زمان خودشون عالی بودن ولی الان دوره اشون گذشته.
داود
۱۰ فروردین ۱۴۰۱واقعا پارس و405 مال عهد بوق هستن حالا باز دنا وسورن ی کم جدیدتر وبه روز ترهستن
Jamshid
۲۷ آبان ۱۴۰۱عزیزم منم از چهارصد و پنج بدم میاد . ولی تو سالی که اومد ترکوند واقعا خوب عمل کرد . موقعی اومد ایران واویلا شد . اون زمان طراحی خیلی خوبی داشت . اما الان قدیمی شده ولی واقعا کهنه نشده .
یزدان
۱۴ فروردین ۱۴۰۱با نهایت احترام به هنر مانا و غزل افسانه ای که ازش تعریف کردی دوست عزیز اون 405 فرانسه بود ک دلربایی میکرد، نه این شتر گاو پلنگی که کلا چین و ایران با قطعات آشغال میسازن، و در نهایت به خاطر طراحی قدیمی و کیفیت پایین و نداشتن هیچ سیستم کنترل پایداری ای توی تصادف ها به جای تداعی کردن غزل و هنر و طراحی و عشق، مرگ و عزاداری و تیکه تیکه شدن خانواده هارو تداعی می کنن.
جای “هنر ناب” توی موزه ست نه توی اتوبان و بازار اون هم توی 2022 و با این قیمت ها
hamid
۱۶ فروردین ۱۴۰۱باشه میگم بنز ۲۰۲۲ رو بیارن دم خونت سلطان
هیچکس
۸ فروردین ۱۴۰۱در حال حاضر پژو پارسی با عنوان ELX تولید نمیشه
تولید پژو پارس ELX سالهاست که متوقف شده
امروزه پژو پارسهای TU5 با عنوان LX تولید میشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ فروردین ۱۴۰۱این طور که رسانه های مختلف گفتن، امسال پارس ELX هم تولید می شه
شاهین
۸ فروردین ۱۴۰۱خب این چه فرقی با پارس ال ایکس یا همون پارس tu5 داره که قبلا تولید میشد؟!
اصن ولش کنید. حوصله توضیحاتو ندارم
برید بخرید اینم
فقط فن پیج جدید باز نکنید براش با همون پیج های قدیمی ادامه بدید که برای elx های قدیمی ساختین. اینستا دیگه گنجایش این حجم از پیج های مضخرفو نداره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ فروردین ۱۴۰۱شیشه دودی :)
ماکسیمیلیان
۸ فروردین ۱۴۰۱😐
پرهام
۹ فروردین ۱۴۰۱پیج نزنن که نمیشه! باید صدها پیج ساخته بشه! فرق هم کروز و سه شیشه دودی تصویری مولتی مدیا و سنسور باران و نور و مهم ترین بخش که ضایع هست فعلا رنگ نقره ای کرم رودری و موکت کنار پدال کلاچ و دور مولتی مدیا تا دنده کنسول وسط نقره ای که به نظرم با طرح کرم اگر بیاد جواد بازی نیست افتضاحی عجیب میشه که از ایراخودرو حد اقل توقع ندارم
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱حاجی یا شماها خیلی رند بالا هستید که به اینا راضی نمیشید و بنز و بی ام دبلیو و… سوار میشید همینـکه تودایران اینو ساختن دادن بهمونوباید خدارو شکر کنیم اینجا دوبی نیس با ۵۰ ملیون بهت ماشین اخرین سیستم بدن😑
Jamshid
۲۷ آبان ۱۴۰۱شیشه دودی😂آرم ای ال ایکس جا به جا شده این خودش یه افسانه های😂لامصب کروز کنترلللللللل😂چرخای عقب دیسکیه کل ژاپن رو این میبره زیر سوال😂لامصب داخلش داشبوردش تریم سیاه داره ، باید اصلا کنار ای ال ایکس میزدن سوپر ، بشه سوپر ای ال ایکس😂لامصب موتور موتور عوض کردن که شش برابر قوی بشه که شد😂جا دویست و بیست تا صدو نود تا میره😂
بهراد
۸ فروردین ۱۴۰۱به به عجب ماشینایی جا داره 100 تا هم به قیمتش اضافه بشه شایدم 150 تا.
موتور شاسی گیربکس بدنه از حلب داشبورد همونه، خدارو شکر چراغارو دست نزدن چون بدتر میشد.
استاندارد 85 گانه شامل دیلایت نمیشه انگار.
پرهام
۹ فروردین ۱۴۰۱پارس رو اگر بخوان دی لایت به چراغش بدن نمیشه چون عملا باید برای این حالتش یک هزینه کنن و ای سی یو رو دست کاری کنن که در چنین وضعی که بابت ادامه دار بودن موارد تحریم سخت میشه براشون نگاه نکنین وین وین میکنن روسیه نمیذاره برای همین موضوع وقت این نیست دی لایت اضافه کنن و ی مشکل دیگر هم حق امتیازی پژو هست که به این ماشین دی لایت نمیدهی داستانایی داره فیس لیفتاش دقت کنین فقط حول محور داخل میچرخه معمولا و رنگ چراغ.در مجموع حرف های شما تایید هست منظورم علت محکمه پسند مدیران اینها هست
Jdm باز
۸ فروردین ۱۴۰۱واقعا هنوز دارن این گاری رو تولید میکنن؟؟؟؟؟؟
( اینجا جای فحش بود خودتون پرش کنید)
اخه مرد حسابی چطور میتونید ماهواره بفرستید فضا چطور میتونید موشک نقطه زن درست کنید
اونوقت یه خودرو بروز و در سطح استاندارد های پایه جهانی نمیتونید تولید کنید؟؟؟؟؟؟؟
مگه چقدر سخته؟؟؟؟
چطور کار های پیشرفته دیگر رو که خیلی از کشور ها توش موندن رو میتونید درست کنید یه خودرو نمیتونید؟؟؟؟
واقعا متاسفم
سلطان
۲۶ دی ۱۴۰۱نمیدونم چرا فکر میکنین موشک ساختن به اینا ربط داره.
درسته یک قرن پیش بود… . ولی وقتی اولین موشک رو فرستادن فضا، ماشین ها لاستیک نداشتن… .
ARMAN
۸ فروردین ۱۴۰۱دوستان بهتره الکی حرص نخوریم.
با این وضع خودرو سازی ما درست نخواهد شد
زیزیگولو
۸ فروردین ۱۴۰۱خدایا خودت به مردم ایران صبر بده🤦♂️🤦♂️
Swedish Arrogant Tiger
۸ فروردین ۱۴۰۱پارس ای ال ایکس tu5!!!
علی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱معلوم نی چه سمیه😐
ali+a
۸ فروردین ۱۴۰۱باعث غرور و افتخار هر ایرانی هست این پارس مدل جدید!! بنظرم باید یه روز در تقویم رو به نامش بزنن به افتخار تولید و پیشرفت ایران خودرو…
Amoo HamiD
۸ فروردین ۱۴۰۱آقای اشتری داشتی تیتر میزدی خنده ات نگرفت؟!
والا که تمسخر یه ملت بیشتر از این نمیشه …
البته منظورم اصلا سایت پدال نیس …
منظورم تولید کننده های این خودرو هست …
بازار رو هم شناختن این بیاد پرفروش ترین میشه …
تر و خشک با هم میسوزن …
ماکسیمیلیان
۸ فروردین ۱۴۰۱ببخشید جناب حمید به اشتباه مخالفت برای دیدگاهتان ثبت کردم.
پرهام
۹ فروردین ۱۴۰۱حرف من رو طرف داری نخونین ولی برای کشور ما همین خوبه میدونین چرا؟!چون ما در حد بنز زدن رو هم داشته باشیم بابت نوع رانندگی مردم اون رو هم از استاندارد خارج مکنیم!مثال میزنم فرض کنین ایرانخودرو مدلی مثل بنز بزنه قطعا جاده های ما کشش باید به 150 سرعت برسه که نمیشه اونوقت من و شما به شهرداری و غیره ایراد میگیریم!ضمنا ورود ممنوع مردم میرن و بچه روی پای راننده و فرهنگ های غلط رانندگی رو همرو به مورد بالا اضافه کنین پس نتیجه اینکه بهتره همینجوری بمونه تا پارس بیشتر از 150 نره اگرم میره پرواز کنه.اینجوری میشه فلانی با فلان درجه میاد میگه مثلا ما همیشه سر کاریم مردم بد میرونن پس اگر امن تر بشه خودرو دیگه جای ایراد میمونه به اسفالت؟! یا جلولندی ماشین من و شما خراب میشه نون به بعضی های دیگر برسه؟!ما کشوری جهان سومی هستیم که تعمیر کردن در فرهنگمون نهادینه شده و ما باید اول فرهنگ دورانداختنمو.ن درست بشه ما باید بعد از 5 سال قیمت خودروی خریداری شدمون صفر بشه نه دو برابر و تا این اتفاق ها نیافته ایرانخودرو که هیچ هر خودروساز داخلی نمیتونن جور دیگر تغییر کنن چون ما تغییر رو باید از داخل خودمون شروع کنیم.از مسول هامون!!!!متوجه منظورم شدین؟! تایید میکنم حرف شمارو ولی نوشتم بگم علت تفکر این شرکت ها این موارد هست
سلطان
۲۶ دی ۱۴۰۱کافیه فیلم مدار بسته رانندگی های اروپایی ها و امریکایی هارو ببینی. حتی تو خود همون آلمان که میگن فلانه. کی گفته مردم ایران فرهنگ ندارن؟. فقط در مورد خیلی مسائل آگاهی ندارن اونم چون بودجه تبلیغات، خرج جای دیگه میشه… .
ولی من خودم از سال ۹۳ تا الان، تو جاده زیاد میرم میام. واقعا میبینم فرهنگ رانندگی خیلی سطحش عوض میشه.
یسری شل دست و جوگیر هستن کاری نمیشه کرد. همه جای دنیا هستن و خیلی هم بدتر هستن تو این مورد.
قضیه هنجار شکن ها و متخلفان مجرم، که مثلا بدون پلاک میرونن یا ۲۰۰ تا سرعت تو جاده میرن، مجرم هستن. مراجع قضایی باید پیگیری کنن. مطمئن باش خیلی جاهای دیگه هم هست.
ولی ما چون مغزمون شده ایراد گیری، فقط اینهارو میبینیم.
وقتی تو جاده ترافیک میشه، فقط اونایی که میرن لاین مخالف رو میبینی. نه اونی که تا اخر تو لاین خودش واستاده. مشکل ذهن توعه که میخواد هنجار شکن باشه، چون اینجوری بزرگت کردن، پس با هنجار شکنی بقیه میای خودتو توجیه میکنی.
تو همونی میشی که وقتی دوتا ماشین تو ترافیک میرن لاین مخالف، میگی چرا من نرم، همه دارن میرن اونور،منم خلاف کنم زودتر برسم. ولی ماشین جلویی یا پشتیتو نمیبینی که سرجاش مونده و قانون رو رعایت میکنه.
ملت ایران فرهنگ رانندگیشون خیلی خوب تر از قبل شده، چون تو اینستا و شبکه های مجازی خود مردم تبلیغ کردن. ملت وحشی نیستن که، میبینن یاد میگیرن. اونی که میگی فرهنگ… شاید پنج در صد بشه. ینی تو اتوبانی که صد تا ماشین میبینی، پنجتاشون هنجار شکنی میکنن و تو فقط اون پنج نفرو میبینی. و البته همچین ذهنی هم نفر ششم اون جمع خواهد شد.
پدرام
۸ فروردین ۱۴۰۱این همه آپشن رو چطور توی این ماشین جا دادن راضی به ضررتون نیستیم!! ترمز دیسکی عقب!!!! تو قرن 21 و سال 2022 آپشن محسوب میشه!!!
ابوالفضل
۹ فروردین ۱۴۰۱سلام
بخشید چطور باید این ماشین ها رو خرید؟
قرار هست که قرعه کشی انجام بشه؟
www.mehdialirahimi.57@gmaile.com
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ماشین اشغال دیگه تعریف و تمجید ندارد سمند ماشین بهتری هست نسبت به پژو های ایرانی هم موتور بهتری دارد هم رانندگی بهتری و هم ایمنی بالا خستگی در رانندگی طولانی اصلا در سمند نیست صندلیهای سمند خیلی بهتر از پژو هست این همه ویژگی و برتری به یه اتاق که یه کم قشنگنتر از سمند هست واقعا نمی ارزه
MmA
۱۰ فروردین ۱۴۰۱پژو پارس ELXفقط موتور زانتیا 1800.واقعا ماشین عالی وپرشتابی است که در کفی وسربالایی با یک سرعت یکنواخت می رود.
منصور
۱۸ فروردین ۱۴۰۱سلام
ماشین پارس صفر خریدم از نظر بدنه انگار دادن یه حلبی ساز سرهم کرده درها و کاپوت و صندق هیچ کدوم سرجاش نیست
همین حلبی هارو یه جور دیگه خم کنید بذارید یه ماشین جدیدتری از کارخونه بدردنخورتون بیاد بیرون
دست از ساخت ماشین های نوستالژیک بردارید
مردم ما حق دارند بابت پولی که میدن ماشین خوب سوار بشن هم جونشون حفظ بشه و هم آبروشون بین کشورهای حداقل جهان سوم
منصور
۱۸ فروردین ۱۴۰۱خلاقیت ایرانخودرو و سایپا : ۵ ( با ارفاق به خاطر تارا و شاهین) وگرنه : _۰_
کیفیت : _۰_
حفظ جان خریدار : ۳
قیمت = تویوتا
مافیا : ۲۰
انحصار : ۲۰
محمد
۳۱ فروردین ۱۴۰۱سلام خسته نباشید
جلو امپر دیجیتال چیه؟ یعنی دیگه عقربه ای نیست؟
علی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ی سوال این همون پژو پارس TU5 هستش فقط دوتا اپشن جدید بهش اضافه کردن این elx اخرش چیه؟
علی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱معلوم نی چه سمیه😐
علی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ی سوال این همون پژو پارس TU5 هستش فقط دوتا اپشن جدید بهش اضافه کردن این elx اخرش چی هستش؟
Jamshid
۲۷ آبان ۱۴۰۱شیشه دودی😂آرم ای ال ایکس جا به جا شده این خودش یه افسانه های😂لامصب کروز کنترلللللللل😂چرخای عقب دیسکیه کل ژاپن رو این میبره زیر سوال😂لامصب داخلش داشبوردش تریم سیاه داره ، باید اصلا کنار ای ال ایکس میزدن سوپر ، بشه سوپر ای ال ایکس😂لامصب موتور موتور عوض کردن که شش برابر قوی بشه که شد😂جا دویست و بیست تا صدو نود تا میره😂اینه قدرت بیش از حد ویران لپ لپ😂
فرهاد
۲۵ آذر ۱۴۰۱من هم زانتیا داشتم هم پارس ۱۶سوپاپ موتور lp4.هرکدوم محاسنی داره و عیب وایرادی اما ی پارس سال مدل ۹۴صفر از کسی برداشتم دادم تیونینگ کامل موتور ریمپ گیربکس زانتیا ریمپ فول هدرز _برش ۴/۲/۱ .cnc.و ی تعغییراتی داخل موتور یعنی آخر سرعت 😂😂😂خدایی ندیدم کم بیاره از آن ها ک کف جاده میگن سلطان جاده ایم .خدایی ماشینی که هرچی داغ کنه بیشتر راه میره فقط تنها عیب روغن کم میکنه هر دوهزار نیم لیتر و مصرف سوخت بالا رفته ولی ارزش.داره ،⚪—🦁—⚪
محمد رضا
۲۵ دی ۱۴۰۱هاجی مصرف سوخت رو ولش شتاب بچسب ۴۰۵ مدل ۹۶ دارم یا کاری کردم وقتی پامو میزارم رو گاز مثل جارو برقی بنزین رو میکشه 😂😂😂 یه رفیق دارم رفت دوره تیونینگ حرفه ای هم سمند خودش تیونینگ کرده هم مال منو میلنگ سبک سازی کرده ، پیستون ای ال ایکس منیفولد رو خودش درست کرد با هدرز میل سوپاپ ولی سنتر منبع فابریک رو استفاده کردیم قبل کاتالیزور یه خروجی دیگه جدا کردیم موقع تست کردن اون رو باز میکنم خیلی تو پرش دور متور تاثیر داره گیربکس رو هم دست چین کردم کلا رنده رنده رنده 😂😂😂