بی ام وطراحی

ب ام و CS به یاد E9 پدر بزرگ [ویدئو]

مفهومی جدید CS Vintage تنها برای یادآوری دوران خاطره انگیزه ب ام و E9 طراحی شده؛ همان دوره ای که دستان هنرمند جیوآنی میشلوتی (Giovanni Michelotti) آغازگر تحولی در طراحی ب ام و بود . . .

[jwplayer mediaid=”67215″]

داستان E9 به سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ میلادی بر می گردد؛ زمانیکه کمپانی آلمانی Karmann که عمده فعالیتش در حوزه خودرو به طراحی، توسعه و تحقیق محدود می شد، کوپه ۲ در جدیدی را برای ب ام و ساخت. پلتفرم E9 همان پلتفرم ۲۰۰۰CS کوپه بود اما از آنجایی که قرار بود انجین ۶ سیلندر خطی روی آن قرار بگیرد، پلتفرمش در ابعاد و اندازه ها دستخوش تغییرات مختصری شد. به همین دلیل علاوه بر E9 آنرا با نام های دیگری مانند New CS یا New Six نیز می شناختند.

با اینکه عمر E9 بیشتر از هفت سال طول نکشید اما در همین مدت کوتاه نیز باواریایی ها با ارائه انواع و اقسام انجین ها (از ۲.۵ و ۲.۸ لیتری گرفته تا ۳.۰ و ۳.۲ لیتری) مجموع فروش آنرا به بیش از ۳۰,۰۰۰ دستگاه رساندند که رقم قابل توجهی بود. بعد از خداحافظی با E9 ، ب ام و مدلهای جدید E24 را بعنوان جانشین E9 معرفی کرد؛ همان نسل اول سری۶ خودمان!

BMW CS Vintage Concept by David Obendorfer
BMW CS Vintage Concept by David Obendorfer

حالا دوباره به مفهومی CS Vintage برگردیم که توسط David Obendorfer طراحی شده و مدیران ب ام و نیز هنوز هیچ واکنشی برای آن نشان نداده اند. این خودرو بر پلتفرم F13 طراحی شده و به لحاظ ظاهری در واقع ترکیبی از E9 با E120 است. البته طراح این خودرو معتقدست که علاوه بر ب ام و، در طراحی آن از مدل های دیگری مانند فیات ۵۰۰ ، فیات ۱۲۷ و حتی رنو ۴ نیز الهام گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. tormoz dasti

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    چرا جلوش اَنقَزِه(اینقدر)زشته

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. داوود

      ۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (131 ديدگاه)

      دماغشونو کجا عمل کردن این شازده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. HASSANBMW

      ۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (396 ديدگاه)

      چون طرح جدید اون قدیمیه هست اینطور شده!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      شبیه خرگوش شده !
      جلو پنجره اش هم دندون هاشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    این دیگه چیه ابروی هر چه بی ام و بود رفت اخه اینم شد جلو پنجره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. jaguar

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (184 ديدگاه)

    این نشون میده تلفیق سنت و مدرنیته زیاد جذاب از آب در نمیاد
    هرچند حرکت بی ام دابلیو قابل تقدیره
    در کل فقط یه کانسپته.قرار نیست که تولید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    بی ام و یه خودرو ساز فارق العاده است
    و همه خودرو هایش دارای طراحی زیبا و بهترین کیفیت
    است اما بهتراست در طراحی جلواین خودرو تجدید نظر شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اینکه نصف بدنش سپره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدرضا

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    درود بر همه و تبریک سال نو
    والا طراحی بدی نیست ولی خیلی با طراحی های امروز BMW سازگار نیتس
    جلو پنجره زیبایی نداره
    ولی در کل طراحی خوبیه
    ولی برای 20 سال پیش نه برای الان
    کاملا مشخصه که یکی میخوساته برای این مدل یه فیس لیفت جدید بساره و حس نوستالژیک خودشو ارضا کنه … موفق هم بوده به نظر من چون کاملا به طراحی اولیه وفادار مونده
    در کل اگر در دهه 80 یا اوایل 90 میلادی میومد این طراحی بهتر بود تا الان
    ولی در کل بازم جای کار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Un4given

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    صد رحمت به باواریا 2002
    احتمالا باید طراحی بچه دیزاینراش باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mohammad XX

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    شاید زیاد قشنگ نشده باشه ولی کاملا به هدفش که یادآوری مدل E9 بوده رسیده.
    از کانسپت هایی که یه طرح مدرن بر اساس یه مدل قدیمی دارن خوشم میاد. مثل Ferrari 612p4/5 و Lamborghini miura concept و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ab12

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    طراحی داخلیش فوق العاده هست .حالت قدیمیرو به روز کرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (645 ديدگاه)

    این که قرار نیست تولید شه اگرم بشه این شکلی نخواهد بود . واسه یادبود خوبه اما برای تولید انبوه نه . و اصلا بعیده که بخواد تولید شه چون سری 6 هنوز رو خطه نیازی نیست جدشو تولید کنن . ولی برای یادبود همه جاش قشنگه به جز چراغ به پایینه جلوش.دروغ چرا ؟ ترکیب جلوپنجره 40 سال پیش ب ام و با دفیوز و پروجکتورهای روز ب ام و در نیومده . اگر فیلم رو 1:48 نگهدارید میبینید که زشت نیست چون از چراغ به پایین تاریک شده . به اضافه یه نکته مهم اینکه این ماشین بخاطر ساختار دماغه و فرم بیش از حد جلو کاپوت که از گذشته گرفته به نظر میرسه نتونه تست تصادف با عابر رو پاس کنه و بدون تغییر تولید بشه . مطمئن باشین این حرکت فقط سمبلیک بوده . اگر هم ب ام و بخواد الهام از گذشته بگیره ( مثل کار بنز در مورد SLS) حتما این ماشین رو دگرگون خواهد کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      کاملا حرف حمید درسته .

      این دقیقا یک نمونه برداری از اون ب ام و هایی است که سپرهاشونو

      برمیداشتن. طراح خواسته با این کار ، حس اون ب ام و های قدیم رو زنده کنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. خاوری مزراتی

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    بنظرم تو طراحی ریترو یا همون بازسازی مدل کلاسیک باید ارزشهای جدید رو هم تو طرح گنجوند… به موستانگ یه نگاه بندازید نمونه عالی یه طراحی ریترو هست اما این مدل فقط یاداور مدل قدیمیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محسن

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    چه کودنه))))))):

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hero

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    چه عجب یه طرح متفاوت از ب ام و دیدیم!
    اگه تولید بشه جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (645 ديدگاه)

      شما جواب منو تو پست M135 ندادی هنوز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. رضا

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    از شما بعیده دوستان.
    اینجور طراحی ها رو میگن رترودیزاین یعنی بازگشت به گذشته.
    خودشم گفته بر اساس اون مدل قدیمیه ساختنش و کاملا شبیه به اونه
    مثل داج چلنجر 2014 و چلنجر دهه 70

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمدرضا بی ام و

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    دارم از انتظار منفجر میشم کی این سری 7کی ؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    من که از این کار ب ام و خوشم اومد.

    چقدر خوبه که یه ماشین از طراحی ماشین قدیمی الهام بگیره و یادی از گذشته بکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    فرمونش رو که دیدم فکر کردم روزلرویسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    این عکسا منو یاده یه پکیج تیونینگی انداخت که دو سال پیش یه شرکت اوکراینی یا مجارستانی برای بی ام و 2002 داده بود بیرون اصلا کلا ظاهر بیرون ماشین رو کاملا به روز کرده بود.. مثله این مدله جدید..خیلی جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پیام

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من بیشتر شبیه ب ام و cs2000 که تو سال 1968 تولید شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. پویان

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بابا این ماشین یه جورایی کلاسیکه. اونایی که کلاسیک دوست دارن مخصوص اوناست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا