تسلا

تسلا آغازگر عصر جدید در رانندگی خودکار

تسلا با معرفی یک بروز رسانی در سیستم نرم‌افزاری مدل اس، امکان رانندگی خودکار یا اتوپایلوت را در این خودرو مهیا ساخته است. یک ویژگی جذاب که چند سالی زودتر از سایر شرکت‌ها تجاری‌سازی شده و به دنیای واقعی پای گذاشته است.

Tesla Autopilot System
Tesla Autopilot System
عملکرد این سیستم با دریافت اطلاعات از شش سنسور اولتراسونیک دوربرد است که تا ۴.۸۸ متر از اطراف خودرو را در هر جهت با دقت بالا و در تمام سرعت‌ها رصد می‌کنند. این سیستم مخلوطی از دوربین، رادار، سنسورهای اولتراسونیک و سیستم ناوبری ماهواره‌ای است. برای خریداران مدل‌های قدیمی نیز جای نگرانی وجود ندارد زیرا مدل‌های ساخته شده از دسامبر سال ۲۰۱۴ پیش از این به این سنسورها و تجهیزات مجهز بوده‌اند. این یعنی بیش از ۶۰ هزار دستگاه از تسلاهای مدل اس فروخته شده می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت نماید. این به روز رسانی شامل سیستم پارک دوبل خودکار و موارد دیگری نیز می‌شود.

Tesla Autopilot System
Tesla Autopilot System
Tesla Autopilot System
Tesla Autopilot System
Tesla Autopilot System
Tesla Autopilot System
Tesla Autopilot System
Tesla Autopilot System
تجربه اولیه با این سیستم کمی هیجان‌انگیز و ترس‌آور است. قاعدتاً برای اطمینان به رانندگی چنین سیستمی نیاز به زمان وجود دارد. این سیستم علاوه بر کنترل گاز و ترمز، فرمان را نیز به چرخش در می‌آورد و این فراتر از چیزیست که مثلاً در یک سیستم کروز کنترل تطبیقی پیشرفته دیده می‌شود. این سیستم، دور زدن و تغییر لاین را نیز به خوبی انجام می‌دهد و مسیرها را طبق نقشه‌های ترافیکی دنبال می‌کند. به نوشته نشریه روداندتراک، رانندگی سیستم اتوپایلوت تسلا تقریباً به خوبی رانندگان تاکسی نیویورک است.

تسلا اصرار دارد که این سیستم را به هیچ وجه نباید یک سیستم رانندگی تمام خودکار دانست و نیاز است که در طول رانندگی و استفاده از این سیستم هم دستها همچنان روی فرمان قرار گیرند و به هر حال هنوز هم راننده مسئول کنترل وسیله نقلیه خود است. اکنون فضای وب در حال پر شدن از ویدئوهایی است که کاربران از تجربه جالب کار با سیستم رانندگی خودکار تسلا تهیه نموده‌اند. آینده نزدیک‌تر از همیشه است.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. AMIR

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    لذت رانندگی رو گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi TuRbO

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      خب این کاربردش متفاوت این تو مسیرای طولانی خودشو نشون میده ک خستگی رانندگی داریم کاربردش با ماشینای اسپرت متفاوته مثلن من ک ی ساعت تو راه دانشگام اگ برای مثال یکی از اینا داشتم قشنگ میزاشتم خودش میروند تو راهم جزوهامو میخوندم ک تو خونه اصن حال خوندنشونو ندارم یا حتی صبحا ک دیرم میشد میتوتنسم جا نشستنو رانندگی صبحونمو تو ماشین بخورم،تازه از راهم ک خسته نمیشدم هیچ لذتم میبردم،هی خدا،خخخخ،به قول … چیزایی ک واس ما ارزوست واسه بعضیا خاطرست.خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Aston Martin

        ۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        میخواستم پیامی ک میدارم خطاب به امیر با این. محتوا باشه (موافقم)
        ولی خطاب ب مهدی میزارم با این محتوا
        عجب حرفی زدی :-))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      شما سوار پراید شو تا لذت رانندگی حس کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mehdi

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    تسلا دوست داریم،اما ما ک تو رو نداریم،ما ی پیکان داریم ک با وجود اینک خودمون میرونیم اما ترسناک تر از تو ک خودت ماشینو میرونی،????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان)

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    این یکی از همه جالبتره.واسه ماشین اپدیت نرم افزاری عرضه میشه قابلیت جدیدی به ماشین اضافه میشه.انگار که داریم در مورد GTA و call of duty حرف میزینیم!
    واقعا این شرکت عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر سابق

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (161 ديدگاه)

    آدم واقعا افتخار میکنه که چنین برند هایی وجود داره که به فکر راحتی مردمش(مشتریاش) هست و می خواد بهترین ها رو ارائه بده. و به این فکر نیست که جیب مردم رو خالی کنه و لگن تحویل بده به مردم.
    ای کاش ای کاش روزی فرا برسه که دو خودرو ساز داخلی هم به فکر پیشرفتشون باشند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شلبى

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    تسلا نمادى از خودروسازیه نوین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mehdi TuRbO

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    عجب کیفیتی داره حتی نخاییم ک باش چرمو دوختن پیداست اینجا پلاستیک افتضاح روهم سرهم میکنند اونجا چرم درجه یکو با نخ میدوزند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    برترین مزیت مدل S ساخت TESLA باطری پر قدرت اون است که تا 400km برد ماشین رو افزایش می دهد ، TESLA در حال حاضر یکی از چند خودروساز پیشتاز در ارائه فن آوری های نوین خودرو است ، یک کم کاری مشهود در مدیریت این کارخانه دیده می شود و آن استخدام طراحان مطرح است و غم انگیز است که خودرویی با چنین تکنولوژی سطح بالا دارای طراحی اینچنین کم جذبه باشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر.عارف

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ما هم در ماشینهای داخلی ، ماشین خودکار داریم. فقط 2 نمونه مثال میزنم . یکی از این مثالها زمانیست که شما تو جاده چالوس دارید با سرعت مجاز رانندگی میکنید و متوجه ترافیک میشوید ماشین ما بطور خودکار ترمزABS آن عمل نکرده و میخوری به ماشین جلویی یا سر پیچ فرمان بطور خودکار عمل نکرده و میره ته دره. همین دوتا مثال کافیه تا آگاه شوید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohsen

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    ;واسه کاربرش خوبه یعنی کسی که از ماشین فقط روندنش سرش بشه و تو ایران واقعا خوبه چون 98% رانندگی شرمندن و فکر میکنن مثلا شهرداری بی کار بوده گرفته خیابونارو رنگ سفید زده یا مثلا اینکه تو ترافیک باید کیپ کنی به سپر ماشین جلویی و این باعث غرور میشه یه بار با استادمون بحث شد میرفت اتریش گفتیم مارم ببر یه کتاب کلفت در اورد گفت این قوانینو رعایت کنین شاید بشه یه کاریش کرد گفت من که خودم قوانین راهنمایی رانندگیشو خوندم دیدم کار من نیس ماشین روندن اونجا مثلا اینکه تو شهر گاز اضافی بدی هم واسه ایجاد صدا جریمه میشی هم واسه الودگی محیط زست!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کیارش

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    یکی از دوستانی که نتونسته بود از شرکت محبوبش دفاع بکنه، بحث حق اختراع قانونی رو پیش کشید، و بعد هم سعی کرد با بازی با کلمات کپی یک ایده و کامل کردن یک ایده رو یکسان جلوه بده
    در جواب باید گفت، کامل کردن ایده یعنی دقیقا کاری که شرکت تسلا داره انجام میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      تکنولوژی های مورد استفاده در این صنعت هر کدامشون دارای شاخه های مختلفی هستند از الکترونیک بگیرید تا اجزای موتور و سیستم انتقال قدرت و تزیینات و… که باز در این صنعت شرکت های تخصصی زیادی وجود دارند که مثل برندهای نهایی در بخشی از تخصص خود رهبری میکنند یا اونهارو تکمیل میکنند و برندهای شناخته شده از دست آوردهای اونها در ساخته های خودشون بهره میبرند.
      شرکت های مثل بوش و دنسو و کانتیننتال و اومرون و هیتاچی و… نقش 99 درصدی در ساخت تجهیزات و سامانه های کنترل حرکت ایفا میکنند و به احتمال بسیار زیاد به خاطر عدم آگاهی کافی شما از این صنعت به یقین شما اطلاعی از این روند ندارید و پیشنهاد میشه قبل از نتیجه گیری برید از نزدیک مارک یا آرم روی این قطعات در خودروها یا خودروسازان مورد علاقتون را مشاهده کنید.
      اگر ایده ای مطرح بشه و شرکتش نتونه اونو بسازه یا با قیمت مناسب روانه بازار کنه نشان از ضعف تکنولوژی یا تولید داره وگرنه هزاران ایده هست که همین الان در ذهن مدیران وجود داره که به دلایل زیادی نمیتونند اونهارو اجرایی کنند و چسبیدن به این موضوع و افتخار به ایده هایی که نمیتونند همگانی شوند یا به مرحله تولید برسند کار بیهوده ای هست.
      اگر سوال جدیدی دارید در خدمت شما هستیم منتهی مربوط به زمان کنونی باشه نه 50 سال بعد یا قبل! چون همه چیز تغییر کرده و ما هم از تغییرات آینده بی خبریم و بیش از این خودتو درگیر توهمات نکن و از وقتت استفاده بهتری ببر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیارش

        ۲۹ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        باز هم مغلطه
        دوست گرامی، همونطور که میتونی از مدیر سایت تقاضا کنی که ای پی بنده رو چک کنه، من الان مشغول تحصیل در یکی از دانشگاه های کانادا هستم
        بنابراین خیلی خیلی بهتر از شما میدونم که صنعت چی هست
        ایده ای که نتونه به مرحله تولید برسه ؟؟؟؟؟
        شما مشخص هست که بسیار سطحی نگر هستید یعنی هر ایده ای مطرح شد و ساخته نشد یعنی ضعف تکنولوژی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        در ضمن، تمامی ایده هایی که در رابطه با سیستم کمک راننده مطرح شده همش به مرحله تولید رسیده از ایده های اولیش که تو فرانسه مطرح شد تا ایده های بعدی که توسط فولکس واگن کامل تر شد
        یک موضوعی هم که هست اینه که شما به علت کمبود مطالعه، سعی دارید که کارهای شرکت های مختلف رو به نفع خودتون به هم ربط بدید
        یک مثال خیلی ساده میزنم، اگر بی ام و مداری جهت سیستم کمک راننده طراحی میکنه و تو اون مدار از ای سی یک شرکت آمریکایی استفاده میکنه، دلیل نمیشه که آمریکا تو اون ایده سهم داره
        کمی مطالعه در باره بحث های صنعتی میتونه شما رو از جهل بیرون بیاره
        و در مورد بحث اصلی خودمون، یعنی پیل سوختی، سندی معتبر رو کردم که آمریکا 1966 این چنین ماشینی رو ساخته
        بنابراین سعی نکن اینطور جلوه بدی که ایده مطرح شده و کسی نتونسته پیادش کنه و تویوتا این کار رو کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. کیارش

        ۳۰ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        ادمین چرا نظرم رو چاپ نکردی ؟؟
        بهزاد شما پیش از اینکه از دنیای ماشین سر در بیاری،به ادبیات واردی و سعی میکنی با بازی با کلمات بحث رو عوض کنی
        اولا اگر بی ام و یک مدار برای سیستم کمک راننده طراحی میکنه و تو اون از یه ای سی ساخت امریکا استفاده به این معنی نیست که امریکا تو اون سیستم نقشی داره پس سعی نکن ایده های شرکت ها رو بهم ربط بدی
        ثانیا، خیلی بده که ادم با استدلال خودش محکوم شه
        فرمودید ایده باید توانایی تولید داشته باشه
        جهت اطلاع ماشین پیل سوختی امریکا تپ سال 1966 ساخته شده
        سندش رو هم ارایه دادم که احتمالا چون به زبان انگلیسی بود مطالعه نکردید
        قبل از استدلال اوردن کمی تحقیق کنید که با استدلال خودتون محکوم.نشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۳۰ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          مهندس جان در 1966 اون پروژه با ساخت یک مدل مفهومی بایگانی شد و مدیران اونوقت جنرال موتورز به خاطر هزینه ها و چالش های پیش رو این طرح را به تولید انبوه نرسوندن و شاید هزاران یا میلیون ها دستگاه ساخته شده و ما بی خبریم!
          کاری به ایده های مطرح شده برای ماشین های خودران ندارم چون در سر همه ی مدیران از قبل تا به حال وجود داشته ولی در پیش برد این ایده ها شرکت های قطعه ساز هستند که میتونند این ایده هارو به عمل برسونند مانند ساخت سامانه ها و رادارها و سایر ادوات مورد نیاز، که در صورت تکامل شرکت های خودرو ساز قادر خواهند بود از این ساخته ها استفاده لازم را ببرند.
          طراحی مدار بدون داشتن سامانه های مورد اشاره که از نظر ایمنی مورد تایید باشه و در هر شرایطی از پس کنترل شرایط بر بیاد امری بیهودست و چه شما قبول کنی یا نکنید شرکت هایی که اسم بردم مشغول ساخت و تکمیل کردن این ایده ها و سیستم ها هستند و اگر شرکتی هم مدار طراحی نکرد مشکلی نیست چون متخصصان بوش و دنسو و… تمامی مراحل کار را به خوبی انجام خواهند داد و به دست مشتریان میرسونند.
          دنیای واقعی صنعت خودرو با آنچه که در تصور شماست تفاوت داره چون مشتری پولشو برای محصولاتی خرج میکنه که وجود داشته باشه و کاری نداره کی و چه شرکتی اولین بار ایده را مطرح کرده!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کیارش

          ۳۰ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          واقعا دیدتون نسبت به صنعت خیلی سطحی و ابتدایی هست و من اتفاقا خوشحال میشم که این وضع رو میبینم
          اگر اون شرکتایی که شما اسمش رو فقط شنیدید، دارن رو سیستم کمک راننده کار میکنن، و خودروسازیا از محصولات اونا استفاده میکنن، پس چرا همه خودروسازیا الان این تکنولوژی رو ندارن ؟؟ اها شاید پول ندارن برن بخرن اره ؟؟
          بازهم با استدلال خودت ثابت کردم
          بماند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۳۰ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          مهندس عزیز این تکنولوژی در حال حاضر هزینه بالایی داره و چند سال طول خواهد کشید تا قیمت استفاده از این سیستم ها پایین بیاد و برای خیلی از خودروسازان که خودروهای اقتصادی تولید میکنند به خاطر هزینه ها توجیه نداره و اگر هم خریداری باشه از طرف لوکس سازان خواهد بود.
          در ضمن هنوز این سیستم ها به طور کامل نمیتونند کنترل خودرو در هر شرایطی را حفظ نمایند و تا تکامل کامل راه زیادی مونده.
          مشکل شما این هست که فکر میکنید صفر تا صد یک تکنولوژی توسط یک شرکت خودروساز مثل تسلا یا بنز و… قابل انجامه و در دسترس سایرین هم نیست مگر اینکه بعدها توسط مثلا شرقی ها کپی بشه! بزرگترین معظل دیگر فکری شما این هست که تخیل میکنید هر چه دست آورد هست از جانب آلمان و آمریکاست و مابقی دزد هستند و تو این مدت هم بزرگترین افتخار شما پیدا کردن یک خودرو پیل سوختی ساخت 1966 هست وگرنه اپسیلونی برای دوستان گل پدال مفید فایده نشدید و فقط تشنج و سوالات بیهوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. کیارش

          ۳۰ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          اتفاقا بنده همچین فکری نمیکنم که صفر تا صد یک تکنولوژی توسط یک شرکت کامل میشه
          ولی من بین دزدی ایده و تلاش برای کامل کردن اون تفاوت قایلم
          کاری که تسلا داره میکنه میشه اعتلای تکنولوژی
          چطور میشه تسلایی که ده سال نیست کارش رو شروع کرده ماشبنی میسازه که تویوتایی که ادعا داره بیست سال هست داره تو زمینه ماشنیای هایبرید و الکتریکی کار میکنه هنوز حتی نمیتونه کپیش کنه ؟؟؟؟؟
          این یعنی تسلا یک ایده رو کامل کرده و تویوتا صرفا کپی کرده
          البته شکایت شما از این که چرا من سند رو کردم که امریکا سال 1966 ماشین هیدروژنی ساخته قابل درک هست
          باز حداقل من یک لینک معتبر تو این مدت ارایه دادم، شما که متاسفانه همون کار رو هم نتونستید بکنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    شکی نیست که تسلا داره خیلی خوب کار میکنه، ولی چند تا شرکت دیگه مثل مرسدس و بی ام دبلیو، خیلی زودتر این کار رو شروع کردن و دیگه تقریبا مراحل پایانی رو میگذرونه و اگر بیاد یک سیستم تقریبا کامله و راننده میتونه با اطمینان استفاده کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Archi KHAN

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    تسلا بهترین خودروساز تکنولوژی نوین خودروسازیه جهانِ بدون اغراق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شاسی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    به نظرم این طرح وقتی کامل میشه که اولا همه ی خودرو ساز ها این طرح رو پیاده کرده و تمام خودروهای تولیدی با چی پی اس و سنسور های حرکتی کنترل شوند و ثانیا یک سیستم امنیتی فوق پیشرفته برای عدم دخالت هکر ها یا خرابکاران و… طراحی و ایمپلیمنت گردد.
    شاید تا بیست سال آینده این حرف به واقعیت تبدیل شود.و اگه این اتفاق بیفتد دیگر شاهد هیچ و هیچ تصادفی نخواهیم بود و شاید هیچ ترافیک شهری ای نیز نباشد.
    مطمئن باشید حداقل این طرح در اروپا و امریکا اجرا خواهد شد،زیرا انگار فقط دولتمردان آنها به فکر پیشرفت و رفاه مردمشان هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Mehdi TuRbO

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    اون دره ک تو فیلم خود به خود اومد بیرون چی بود؟چ شکل سوییچش جالب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا