صندلیهای چرخان، سقف بازشونده، ۷۷۷ اسب بخار قدرت و… بخشی از ویژگیهای خاص کویینتسنزا به شمار میروند.
آخرین آفریده شرکت مشهور ایتالیایی طراحی خودرو، ایتالدیزاین، یک خودرو گرنتورر کشیده را با یک وانت ترکیب کرده است. این خودرو که با نام «کویینتسنزا» شناخته میشود، برای گشتوگذار در طبیعت طراحی شده است و یک خودروی رویایی را برای طبیعتگردان به تصویر میکشد.
با توجه به اینکه ایتالدیزاین فاصله محوری کویینتسنزا را برابر ۳.۲۱ متر اعلام کرده است، میدانیم که با خودرویی طویل (درازتر از نسخههای عادی فورد F-150) سروکار داریم. کابین این طبیعتگرد مفهومی میزبان چهار صندلی و کنسول میان آنها است که خود شامل کلیدهای کنترلی و دکمههای گوناگون میشود. ردیف عقب هم برای تامین نیاز سرنشینان گردشگر، به یک یخچال کوچک مجهز شده است جای کافی برای یک بطری و دو لیوان دارد.
ایتالدیزاین در طراحی ردیف عقب خلاقیت به خرج داده و صندلیهای آن را بهصورت چرخان طراحی کرده است؛ بنابراین طبیعتگردان میتوانند با اطراق کردن در یک نقطه خلوت، سقف قسمت عقب را باز کنند و با چرخاندن صندلیها به تماشای آسمان بپردازند. یخچال هم بهصورت کشویی جابهجا میشود تا دسترسی به آن در این حالت آسانتر باشد. خوشبختانه طراحان این خودرو ردیف جلو را فراموش نکردهاند؛ بهرهمندی کویینتسنزا از کنسول مرکزی از جنس پارچه برپایه مرمر و داشبورد معلق، تجربه قرارگیری در فضای کابین را به سطحی تازه میرساند. کنترلهای اساسی زیر پارچه پنهان میشوند و زمانی که راننده به آنها نیاز داشته باشد، از طریق یک سیستم نورپردازی به نمایش در خواهند آمد؛ بنابراین خبری از کلیدهای متداول نیست.
رابط کاربری اصلی پشت فرمان قرار گرفته است که چیزی بیشتر از یک درگاه برای گوشی هوشمند راننده نیست. کاربران میتوانند با اتصال گوشی هوشمند خود به خودرو و استفاده از نرمافزار اختصاصی ایتالدیزاین، بخشهای مختلف خودرو را کنترل کنند. گوشی هوشمند با اتصال به درگاه مخصوص میتواند به نمایشگر روبهروی راننده تبدیل شود و اطلاعات حیاتی مانند درص باتری، راهنمای فعال، سرعت و… را نمایش دهد.
بدنه لوکس این خودرو که بیشاز هر چیزی یک گرنتورر بلندقامت را تداعی میکند، سوار بر چرخهای ۲۴ اینچی حرکت میکند. سیستم تعلیق آن هم میتواند ارتفاع خودرو از سطح زمین را از ۲۰ تا ۲۹ سانتیمتر تغییر دهد. درهای کویینتسنزا تماما برقی هستند.
تمام این مجموعه لوکس متحرک نیروی خود را از یک بسته ۱۵۰ کیلووات ساعتی باتری میگیرد. کویینتسنزا برای حرکت به سه موتور برقی متکی است که یکی در محور جلو و دوتای دیگر در عقب قرار گرفتهاند رویهمرفته ۷۷۷ اسب بخار قدرت تولید میکنند. با توجه به سیستم چهارچرخ محرک و قدرت زیادی که این وانت لوکس دارد، میتواند در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. از آنجا که با یک خودروی مفهومی (که حتی نمونه واقعی آن ساخته نشده است) طرف هستیم، خبری از ظرفیت باری یا یدککشی آن نیست. نظر شما درباره سفرهای لوکس در طبیعت چیست؟ آیا چنین خودرویی میتواند به بازار مناسب دست پیدا کند؟
پیام۲
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳یکم شبیه کانسپت vgtشونه ولی از اونم عجیبتره
مشکلشون با ماشین معمولی چیه؟
مثلا او vgt عملا یه کوپه با چرخای گنده بود که بهش میگفتن ماشین آفرود
𝐀𝐥𝐢
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی خوب شده
Aryan Abdolahpoor
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳کلاس و طراحیش مثل همان آئودی کانسپت جدید میماند که عقب آن هم وانت میشود این ماشین میتواند ترکیبی از لامبرگینی آوانتادر و اوروس و طرحی ایتال دیزاین .
زیزیگولو
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳Italdesign کمپانی جالبیه چون علاوه بر طراحی و تولید خودرو تو زمینه های مدیریت پروژه و طراحی صنعتی و بستهبندی و مهندسی و مدلسازی و …………. خیلی زمینه های دیگه هم فعال هستش
علی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳انقدر لوکس و زیباست که بعیده واقعا واسه آفرود رفتن خریداری بشه
C
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳این یک سایبرتراکه که تحصیلات داره و به خودش رسیده
احسان
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳این که حیفه آدم باهاش بره تو طبیعت 😅 کثیف میشه و خط میوفته روش! 😅😂
لرستان
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط مخصوص شوتیه. خط بندرتهران😜🤣