سیتروئن برای کاهش هزینههای تولید و حملونقل و همینطور کاربریهای خاص مثل موتورهوم، ون ریلای را بهصورت متصل به هم عرضه میکند.
سیتروئن ریلای که نسخهٔ ریبج شدهٔ ون فیات دوکاتو محسوب میشود، در ترکیب عجیبی به بازار عرضه شده است. این ترکیب که Back to Back نام دارد، هرچند ممکن است فتوشاپ به نظر برسد اما واقعیت دارد و در وبسایت سیتروئن در بریتانیا قابل خریداری است. دلیل ساخت ریلای پشتبهپشت کاهش هزینههای تولید و حملونقل است. این ونها روی یک سازهٔ موقت به هم متصل میشوند و برای شرکتهایی که به ساخت موتورهوم، کمپینگ و انواع دیگر ونهای تخصصی مثل آمبولانس میپردازند طراحی شده است.
با این ترکیب، هزینههای ساخت کاهش پیدا میکند زیرا سیتروئن ونها را بدون نیاز به بخش عقبی شاسی معمولی میسازد. علاوه بر این، هزینهٔ حملونقل هم کاهش پیدا میکند زیرا ونهای پشتبهپشت فضای کمتری را نسبت به دو ون کامل اشغال میکنند. همچنین ازآنجاییکه ریلای یک ون دیفرانسیل جلو است، هیچ میل گاردانی وجود ندارد که در کوتاه کردن شاسی عقب مشکل ایجاد کند. در همین حال، شرکتهای متفرقه نیز آزادی بیشتری برای ساخت بخش عقبی ون خواهند داشت زیرا دیگر نیازی نیست مطابق با شاسی عقبی که سیتروئن ارائه میکند عمل کنند.
این کار نهتنها هزینههای ساخت را کاهش میکند بلکه ضایعات را هم کمتر خواهد کرد زیرا شرکتهایی که خودروهای سفارشی بر اساس ونها تولید میکنند دیگر نیازی نیست با شاسی کارخانهای کلنجار بروند و میتوانند مستقیماً به نصب قطعات سفارشی عقب بپردازند؛ بنابراین، طرح پشتبهپشت هرچقدر هم که عجیب به نظر برسد اما یک طرح برد-برد خواهد بود. کمی جستجو کردیم و متوجه شدیم یکی دیگر از برندهای استلانتیس یعنی پژو هم همین ترکیب را برای ون باکسر ارائه میکنند که همتای ریلای است.
البته اینها دو ون با پیشرانه، گیربکس و شماره وین اختصاصی خود هستند. درواقع این خودروها عملاً دو ون هستند که فقط هنگام حملونقل از پشت به هم متصل میشوند. ون پشتبهپشت سیتروئن با قیمت پایهٔ ۳۶ هزار یورو عرضه میشود که هرچند نمیدانیم این قیمت برای هردو ون است یا فقط برای یکی اما انتظار میرود چنین قیمتی فقط برای یکی از ونها باشد.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳الهامگرفته شده از عاقبت سگسانان🤦♂️👶!
فورد
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اینو برای خرید های عمده شرکت هایی زده که تو کار کمپر و خودرو های سفارشی هستن که ببرن بعدا از هم جداشون کنن شاسیو تجهیزات عقبشو خودشون سوار کنن
زیزیگولو
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳آدم یاد کارتون گربه سگ میوفته😉
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه خدا بخواد ، پدال بعد از ۲۴ ساعت ، کامنت توهینآمیز اون کاربر 💩 رو حذف کرد!!!
همون کاربری که هیچ نامی نداره!!!
پدال ، براتون متاسفم 👏👏👏
خیلی سیاستمدارید!!!
گاس فرینگ
۲۱ مهر ۱۴۰۳توی یکی از قسمت های تخت گاز جیمز می یه آلفا رو به ساب پیوند زد لیموزین درست کرد
Z
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳کاربر بینام ، تو هم با دیدن این ماشین یاد همونی افتادی که من افتادم ؟ :|
علی جردن
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی خودرو وقتی از کابین شماره ۱ رو به جلو حرکت میکنه با دنده جلو حرکت میکنه حالا سوال اینجاست اگر لا کابین شماره ۲ بخواییم رو به جلو حرکت کنیم دنده عقب باید زد ؟
amirshayan
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳خو خلاص میکنه میره با یه موتور
علی جردن
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳هیچ وقت صنعت خودروسازی فرانسه قبول نداشتم
زیزیگولو
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳حتماً چین رو بیشتر قبول داری؟!🤦
Absurd Hero
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳پس برا همین بود همش قربون صدقه رانا پلاس با پلتفرم فرانسویش میرفتی؟
آشنا
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳شما ببخشید … بخشش از بزرگتراست
اسی بلک
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ازهمون اوایل خودروسازیشون توهمی بودن تاهنوزکه هنوزه😂
علی جردن
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳پلت فرم رانا و همه ی پژو دویست و هفت و شیش های صندوق دار توی برزیل طراحی شده و ربطی به فرانسه نداره همون میل تعادل که رانا داره ۲۰۶ و ۲۰۷ های بدون صندوق نداره و باعث هندلینگ و پایداری بهتر میشه
مثل بوگاتی که اسمش فرانسویه از موتور فولکس واگن بگیر تا مهندسان و طراحان همه آلمانی هستن و زمانی که آلمانیا روی بوگاتی دست نذاشته بودن بوگاتی یک خودروساز ورشکسته و پلمپی بود.
بنده افتخار اصلیم به رانا نام و طراحی ایرانیش بود که ایرانیا تونسته بودن جایگزین خوبی برای پیکان بیارن ،(رانا قرار بود جایگزین پیکان شه) و همیشه میگفتم بزرگترین ایراد رانا نداشتن گیربکس اتوماتیک بود منم بهمون خاطر فروختم چون توی کلانشهر ها کلاچ اذیت کننده است
اسی بلک
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دمتگرم.👌خیلی از خودروهای خفن گیربکس، موتور، شاسی، بدنه، باتری و… ازالمان سفارشی میگیرن. منتاژ میکنن ماهم بنام خودشون میشناسیم…مثلایه مدل لامبورگینی هست موتور بی ام و. پاگانی و مکلارن. فراری موتور وگیربکس مرسدس.روشه.رولزرویس و بوگاتی ولامبورگینی. بنتلی مالک و طراح واصلیش فولکس واگنه.. عشقه المانی مخصوصا مرسدس. که خالق هر اپشنیه. بقیه دنیا ازش کپی میکنن😊🇩🇪💪🔥
Kianmehr mortazavi
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳نه
علی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش هزینه تولیدو آوردن پایین یعنی یکی از ماشینها رو به شما میدن شما باید بری لاستیکهای عقب وبقیه شاسی رو از جیبت متقبل بشی
امپراتور
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳نه مهندس اینو طوری ساختن که اگر توی یک کوچه جای سر و ته نداشته باشید از کابین دوم استفاده کنید برای برگشت یا بیرون آمدن.در واقع از دنه عقب اگر داشته باشد استفاده نمیکنید مگر اینکه بخواهید کابین ها را از هم جدا و به آن شاسی کابین عقب اضافه کنید.
Babiram
۱۳ شهریور ۱۴۰۳اصلاً خوندی چی نوشته ؟
میگه این موقته و برای شرکت های تولید کمپر فرستاده میشه و اونجا اینارو جدا میکنند و هر کدوم یه ماشین مجزا میشه
واسه اینکه شاسی و چرخ های عقب نزارن و هزینه اضافی نکنند اینارو پشت به پشت وصل کردن که تعادلشون حفظ بشه و جای کمتری اشغال کنه و ارزون تر هم در بیاد
jalopy
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳یکی بخر دوتا ببر
نشناسی بهتره
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳بیشتر این جوریه:یکی بخر،۱.۵ ببر
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳{{{ هر چند نمیدانیم این قیمت برای هردو ون است یا فقط برای یکی اما انتظار میرود چنین قیمتی فقط برای یکی از ونها باشد }}} …
گرفته مارو ؟
وقتی هیچی نمی دونه واسه چی خبر منتشر میکنه بنده خدا ؟
ولی اگر حقیقت داشته باشه : بر طبل شادانه بکوب …
اینه مارکتینگ قوی ” ابر فرا غول ” استلانتیس :))
با الهام از کمدی گربه سگ ( Cat Dog ) ماشین می فروشه :))
از فردا ” ویران خودرو / سنگ پا ” یه آریسان و پراید وانت و به هم می بندن و به ملت میگن برید واسه خودتون تیونش کنید …
نمردیم و دیدیم بالاخره توی مشتری مداری ، یکی هم پشت دست ایرانی ها بازی کنه …
زیزیگولو
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳راننده این دیگه احتیاج به دور زدن و سرو ته کردن نداره😂
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳موارد ایمنی رو نقض میکنه
ولی یه خوبی داره این ماشین
میری یه جایی که نمیتونی برگردی عقب یا اگه بخوای برگردی هم دید خوبی نداری
میری سوار اون یکی کابین میشی
فقط اونجا بدرد میخوره حالا این ماشین حقیقتا به چه دردی میخوره ؟؟؟؟ باهاش چجوری کمپین میزنن چطوری ازش استفاده میکنن؟؟؟!!!
Ali d95
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳پس باکش کو،یعنی هیچی دیگه نداره 😂😂😂
علی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳مهندس!
از هم جدا میشن و بسته به نو کاربری یا اتاقی که قراره نصب بشه تبدیل به دوتا ون میشن
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی چی یعنی اصلا برای استفاده به همدیگه متصل نیستن؟؟؟
خوب چرخ عقبشو شاسی عقبشو اینا رو چیکار میکنن
jalopy
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳شاسی کمپر رو جای اینکه سه ساعت ببرن جوش بدن همون اول سیتروئن کارشون رو راحت کرده
از لحاظ ایمنی هم بهتر میشه
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳داش به خدا متوجه نشدم
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳داش یکیشو لازم دارن اون یکیو میخوان چیکار؟؟
Amirsh
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳بهتره اول متنو بخونی بعد نظر بدی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳صد بار خوندم!!!!!
احسان
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اینا رو مثلا شرکت خریداری میکنه میاره جدا میشن از هم بعد هر کدون رو جدا براش کابین عقب میسازن و … مثل نیسان وانت که ملت میخرن میبرن یکی یخچال میذاره یکی جرثقیل میکنه یکی ماشین اتش نشانی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ممنون داش
𝐀𝐥𝐢
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳منطقی!
arvin44
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دنیای عجیبیه
مهردادکمال
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳خدایی دیگه گدا بازیه
پیام۲
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی جیمز می ماشین میسازه
محمد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳با دیدن این یاد کارتون گربه و سگ افتادم که به هم دیگه چسبیده بودن 😂😂😂😂
کاراگاه
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دوستان
این یک ماشین نیست
2تا ماشین هست که به شرکتهای مختلف فرستاده می شوند تا بر اساس کاربریهای مختلف از هم جدا شده و قسمت عقب ماشین مثلا اتاقک آمبولانس به اون وصل میشن
Saeed
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳مدل سوسکی
Kianmehr mortazavi
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی یه خوبی که داره وقتی بیاد توی ایران به خانواده خودم بگم اینو بخریم بعد من میرم طرف مقابل ماشین میشینم و اونجا توی حرکت راحت کالاف دیوتی موبایل پلی میدم
علی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳لگن و زباله دیگری از فرانسه فرغون ساز. چی میزنن این مسؤلین خودروسازی خرانسه
nima.jdm
۹ شهریور ۱۴۰۳خرانسه رو خوب اومدی🤣
عابدینی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳احتمالا همون گربه سگ برنامه کودک باشه
Mahmoud
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳آقایون اینو زده مثل شاسی بنز 1924 بمنظور کاربردهای متفاوت ولی دوتاش کرده حتمآ یه سیاستی تو کارخونه.
nima.jdm
۹ شهریور ۱۴۰۳هیچوقت از ماشینای فرانسوی خوشم نیومده