فولکس واگن

تصاویر اولیه کانسپت میکروباس فولکس

مینی‌بوس‌های اولیه فولکس‌واگن از جایگاه مهمی در بازار برخوردار بودند. هر چه بیشتر از عمر آنها می‌گذشت، کمیاب‌تر و باارزش‌تر می‌شدند؛ تا جایی که یک‌بار گروهی از هواداران متعصب، یک مدل ۱۹۵۴ سوخته آن را از دل یک جنگل بیرون کشیدند. طراحی این کانسپت T1 نیز توجه خوبی به میراث گذشته فولکس‌واگن در این زمینه نشان داده است.

VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
البته تصاویر کانسپت T1 ریوایوال رسماً توسط فولکس‌واگن منتشر نشده‌اند، ولی تماشای آنها خالی از لطف نیست. این رندرها توسط طراحی به نام دیوید اوبندورفر (David Obendorfer) تهیه شده‌اند و وی کسی است که برخی ویژگی‌های کانسپت‌های فوق‌العاده دیگر، مانند فیات ۶۰۰ و ب‌ام‌و ۲۰۰۰CS را در کنار یکدیگر قرار داده است.

VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
«اوبندورفر» این کانسپت را بر اساس پلتفرم کنونی فولکس‌واگن «ترانسپورتر T6» طراحی کرده و در این میان، اشاره‌هایی به مدل اولیه داشته است. این طراحی در حالی ارائه می‌شود که قبلاً کانسپت جدید میکروباس الکتریکی فولکس‌واگن موسوم به BUDD-e در نمایشگاه کالاهای الکترونیکی مصرفی امسال به نمایش گذاشته شده است.

VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
VW T1 Microbus Revival Concept
طراحی «اوبندروفر» حال و هوای قدیمی‌تری نسبت به نسخه جدید فولکس‌واگن دارد؛‌ موضوعی که نمی‌تواند چندان به عنوان یک نقطه ضعف تلقی شود. چرا که فولکس‌واگن به این طریق، احتمالاً می‌تواند در میانه ماجرای «دیزل‌گیت»، توجهات و ستایش‌های بیشتری را به خود جلب کند. امّا در حال حاضر، هواداران تنها باید به یک سری رندرینگ بسنده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohammadreza

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (223 ديدگاه)

    وای من عاشق این مدل های VW هستم
    مخصوصا T1 و T2 اونم فقط کمپرهاش و Volkswagen T1 SAMBA BUS که فوق العادس

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. درگ

      ۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      اوخی یادش بخیر قدیما
      (:

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Mohammadreza

        ۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (223 ديدگاه)

        مگه من گفتم عاشق این خودرو بودم از بچگی؟؟ گفتم هستم. اصلا از کجای حرف من این چنین برداشت کردید که مثلا من از جوانی آرزوی اینو داشتم ولی نتونستم بگیرم یکی که حالا با حالت تمسخر مینوسید “اوخی یادش بخیر قدیما”
        اشکال نداره مسخره کنید
        در ضمن اون منفی هایی که به من دادید کاش علتشو یکی میگفت برای چیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احسان

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    ماشین جون سختی بود.البته زمانی که تولید میشد مردم کلی انتقاد میکردن که این ال و بله و…بعد که کم یاب شدن عزیز شدن مثل پیکان یا ژیان یا همین فولکس بیتل ها یادمه یه دونه بیرنگ و سالمش رو خریدم ۳۵۰ هزار تومن سال ۸۴ بعد اینقدر مسخرم کردن فامیل و در همسایه که رفتم پسش دادم اخه فروش هم نمیرفت بعد بابام یه پراید صفر برام خرید چه کلاسی هم داشت اون موقع

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نوستالوژی در حد جنون. اگه به مرحله اجرا برسه همه فولکسو بخاطر رسوایی موتورهای دیزلی کامل میبخشند و به نظر من این هدیه است از طرف فولکس به هوادارها و شاکیان جدید و پیرمردها و پیرزنهایی که ی زمانی با این ماشین دنیایی داشتن که قابل توصیف نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. moein

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    نکته جالب اینجاس که بازی gta v که که حدود یه 1سال پیش رو نمایی شد اینخودرو با قیافه ایی زنگ زده و قدیمی تو محله های پاین شهر می شد پیدا کرد که برام جالب بود بعد اسپرت و رنگش می کردی و تقویت چه می رفت صدای متورش خیلی باحال بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    زیباست…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سایت پدال عزیز و مدیریت سایت و تمام فعالین سایت همینجا خواستم تشکر کنم بابت تمام زحماتتون. و اینو از صمیم قلب بگم آقای انیس حسینی که این مطلب که ترجمه کردید یکی از بهترین اخباری که توی آرشیو خودرویی خونده بودم و منو خیلی خوشحال کرد . خسته نباشید و خدا قوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کیانوش

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (289 ديدگاه)

    خیلی بهم بر میخوره وقتی میبینم کسی به خاطر چند گرم دی اکسید کربن بیشتر اسمش رو رسوایی میزاره ، نمیگم ولکس کار اشتباهی نکرده ولی میگم در مقابل اشتباهات کمپانیای دیگه خیلی ناچیزه و واقعا ظلمه اسمش رو رسوایی بزاریم ، توجیح خودم اینه که این خبرو عمدا گنده کردن که محبوبیت موتور های دیزل این شرکت رو خراب کنن اگر این رسواییه گاری سازیه ما چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کانسپت الکتریکی هم باحال بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ای جانم کجا بودی تو!مشتاق دیدار!دستشون درد نکنه!یادمه ps1 درایور۲ شهر هاوانا کوبا اولین بار که خواستم برونمش شاید یه دقیقه اینور و اونورش می پیچدم که از کدوم در وارد میشه!که آخرش فهمیدم از درهای ریلی باید سوار شی!نارنجی با سقف سفید و بوق دو زمانه!همش هم با تیک آف راه می افتادم البته فقط همین خودرو! چون از صدای موتورش خوشم می اومد!یادش بخیر!تا تونستن سنتی نگهش داشتن!سقفش رو برم!جون برا تماشای ستاره ها تو دل کوه جنگل دشت کویر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. زبیر88

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط میشه گفت آفرین به سلیقه و خلاقیت طراحان فولکس که از همون مدل های قدیمی گرفته تا جدید بازم طرفداران خودش رو داره… و به طراحان پراید و پژو داخلی گفت شما لایق همون پراید هستین مخصوصا پراید وانت… به قول قدیمی هاا خلایق هر چه لایق

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا