مزدا

به‌روزرسانی‌های مقرون‌به‌صرفه برای مزدا CX-5

واکنش مزدا به چیزی که مشتریان می‌خواهند؛‌ یک آپدیت نادر در میانه مدل سال برای CX-5 کراس‌اور که علاوه بر تجدیدنظر برای مدل ۲۰۱۶، اکنون به عنوان مدل “۲۰۱۶.۵” دچار تغییر شده است. در این مدل، یک سری تجهیزات کلیدی به صورت استاندارد استفاده شده است.

2016 Mazda CX-5
۲۰۱۶ Mazda CX-5
این روزها اگر خودرویی با سیستم راهبری یا دوربین نمای عقب همراه نباشد، بیشتر به مانند یک «گاری» درنظر گرفته می‌شود. مزدا به‌خوبی از این موضوع آگاه است و به همین دلیل نیز از یک دوربین نمای عقب استاندارد در تمام مدل‌های CX-5 با گیربکس اتوماتیک استفاده کرده است؛ چیزی که در واقع، شامل اکثر مدل‌های این سری مزدا و به جز مدل پایه «اسپورت» می‌شود. CX-5 اسپورت همچنان از گیربکس قابل‌اعتماد ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند و در همین حال، به عدم‌ارائه دوربین نمای عقب ادامه می‌دهد. البته مدل گیربکس اتوماتیک CX-5 اسپورت صاحب یک دوربین نمای عقب شده است و همین موضوع برای خریداران این مدل که قبلاً بایست آپشن «دوربین نمای عقب» را انتخاب می‌کردند، ۴۰۰ دلار صرفه‌جویی در پی دارد. پکیج آپشن «دوربین نمای عقب» قبلاً شامل یک نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم صوتی نیز بوده که این نمایشگر هم‌اکنون نیز به صورت استاندارد ارائه شده است.

2016 Mazda CX-5
۲۰۱۶ Mazda CX-5
2016 Mazda CX-5
۲۰۱۶ Mazda CX-5
2016 Mazda CX-5
۲۰۱۶ Mazda CX-5
مزدا بر این اساس، قیمت CX-5 اسپورت را افزایش داده است، ولی تنها با ۸۰ دلار افزایش برای هزینه تحویل، افزایش کلی قیمت را به ۴۸۰ دلار رسانده و در نتیجه، یک مدل اسپورت با گیربکس اتوماتیک با قیمت ۲۴ هزار و ۴۹۵ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. قیمت مدل دو دیفرانسیل نیز با جهشی ۴۷۰ دلاری به ۲۵۷۹۵ دلار رسیده است. همچنین قیمت پایه مدل با گیربکس دستی اسپورت نیز با ۸۰ دلاری که مستقیماً به هزینه تحویل مرتبط است، به همین اندازه از مدل ۲۰۱۶ این کراس‌اور گران‌تر شده است (۲۱۷۹۵ دلار).

2016 Mazda CX-5
۲۰۱۶ Mazda CX-5
برای مدل‌های بالاتر CX-5 که همین حالا هم دارای دوربین نمای عقب به صورت استاندارد هستند، مزدا یک سیستم راهبری استاندارد استفاده کرده است. مدل تورینگ، علاوه بر این، از گرم‌کن صندلی‌های جلو نیز به صورت استاندارد بهره می‌برد. مدل دیفرانسیل جلوی تورینگ تا قبل از اضافه‌شدن هزینه تحویل (۸۰ دلار)، تفاوتی با قیمت قبلی نداشته است و قیمت نهایی آن برابر ۲۶۱۱۵ دلار است. امّا مدل دیفرانسیل تمام چرخ متحرک تورینگ به میزان ۷۰ دلار گران‌تر از قبل شده و قیمت جدید آن به ۲۷ هزار و ۴۱۵ دلار افزایش یافته است. در انتها، مدل گرند تورینگ باقی می‌ماند که با ۴۳۰ دلار افزایش قیمت، به ۲۹۴۷۰ دلار رسیده است. البته نسخه دو دیفرانسیل گرند تورینگ را نیز داریم با اضافه‌شدن ۴۸۰ دلار، اینک قیمتی برابر ۳۰۷۷۰ دلار دارد. این امکانات استاندارد در مدل ۲۰۱۶.۵ از تورینگ و گرند تورینگ، سود قابل‌توجهی را متوجه مشتری می‌کنند؛ چرا که قبلاً استفاده از این تجهیزات مستلزم پرداخت ۱۶۲۵ دلار برای پکیج آپشن تکنولوژی در مدل «تورینگ» و ۱۵۰۵ دلار برای پکیج تکنولوژی در گرند تورینگ بوده است. با کنار رفتن سیستم راهبری از این پکیج‌ها، قیمت جدید این پکیج‌ها به ترتیب به ۱۲۷۵ و ۱۱۵۵ دلار کاهش پیدا کرده است. البته در مدل تورینگ نیاز به ۱۱۳۰ دلار اضافی برای سیستم صوتی Bose و سقف مونروف وجود دارد. در حالت کلی، تغییرات صورت گرفته، قابل‌قبول و خوشایند هستند و هر چه بیشتر بر جذابیت این کلاس خودرویی خواهند افزود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. BMW ///M

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    کسی می تونه به من توضیح بده که چرا ماشین SUV یا کراس اوور اینقدر بین مردم طرفدار داره؟ البته منظورم این مدل از SUV ها و کراس اوور هاست که برای قشر متوسط و پایین تر هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. M.R.K

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      قیمت پایین ، اپشن های نرمال ، مصرف پایین ، سایز کوچک ، وزن پایین که باعث افزایش توان بیشتر موتور میشه
      همه اینا دست به دست هم میده که مردم به جای خرید یه خودرو سدان ، کراس اوور جمع و جور رو انتخاب کنه
      البته مهم ترین رکن قیمت پایین و علاقه مردم به شاسی بلند هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hitler

        ۲۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (499 ديدگاه)

        بیشتر بحث روانشناسانه هس،اینکه با قیمتی گاها کمتر از سدان،یه شاسی بلند با فضای بیشتر،دید بهتر،ابعاد برابر،و به قول بعضی ها شاستتتتتتتتی بلند صاحب میشی.
        عقل مردم در چششونه و هیچگاه نباید یه سدان خوب رو ول کرد و یه اس یو وی یا کراس اوور پایین رده خشک ضعیف خرید(البته همشون منظورم نیس)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. دانیال

          ۳۰ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (92 ديدگاه)

          بخشید جناب میشه چند اس یو وی پایین رده خشک ازبرندای معتبر نام ببری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hitler

          ۳۰ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (499 ديدگاه)

          دانیال آخر کامنت رو بخون
          “البته همشون منظورم نیست”
          بعدشم من بحث کمپانی معتبر نا معتبر نکردم
          و اینکه اکثرا کراس اورهای موجود در بازار ایران،خشک،ضعیف،گران،زشت و کم جا هستن.
          نمونش همین لیفان ایکس 60،ام وی ام ایکس 33،لندمارک،جیلی و ….
          بازم مثال بزنم؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. كاپيتاليسم

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (194 ديدگاه)

      جدا از قشری که واقعا به علت نیاز اس یو وی میخرند
      بیشتر تاثیرات ناخوداگاه و روان ادم هست …
      حس تسلط بر بقیه ماشین ها و قدرت روانی بیشتر
      ناخوداگاهتون رو دست کم نگیرید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mohsen

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      داداش اینجا ایرانه ملت شاستی بلند بازن ملت عادی به 911 میگن زشت و قورباغه به سانتافه میگن ماشیییین

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۳۰ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        دمت گرم محسن …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. shahab

        ۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        دمت گرم محسن
        به 911میگن تکراری!!!!! میگن اصالت معنا نداره و کره ای ها خوبن ک هرسال یه فیس لیف دارن
        آخه یکی نیس بگه برادر من چجوری زیبایی 911رو نمیبینی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (295 ديدگاه)

    جالبه نوشته که اگه ماشینی دوربین عقب نداشته باشه گاریه،این نوسنده عزیز رو باید یه سر بیارن ایران که معنی گاری رو درک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (295 ديدگاه)

    suv ها درسته که ارتفاع بیشتری نسبت به خودروهای سدان دارند ولی در عوض طولشون کوتاه تره و همون فضا رو در اختیارت قرار میدن که این باعث میشه برای رانندگی داخل شهر هم از نظر جای پارگینگ و رانندگی دست راننده باز تر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان)

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    قیمتش خیلی خوبه.اما اون قسمت گاری خیلی جالبه.کاملا مشخصه نویسنده هیچ شناختی از ایران نداره.واقعا هم داریم گاری سوار میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    شعار مزدا. با مزدا از رانندگی لذت ببرید. من تمام مدلهای مزدا را سوار نشدم ولی اونهایی را که روندم میشه گفت سواری لذت بخشی داشت( بدون تعصب به برند خاص)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    با دیدن عکس اول این مقاله شباهت انکار ناپذیری با سانتافه مشاهده میشه
    گاهی خیلی مدلها شبیه هم میشن و آدم رو دل زده می کنند
    دوستان مثل همیشه منفی بدید …!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    علت علاقه بیشتر بحث روانشناسی و روحیات افراد هست.البته در بعضی مناطق که سابق به استیشن علاقه داشتن،کراس اوور بدلیل فضای زیاد بار و سرنشین رواج پیدا کرده
    تو کشور ما ولی بحث های روانشناسی و چشم و همچشمی علت اصلی رواج کراس اوور هست ولی بقول جرمی کلارکسون بهترین کراس اوور ها هم آشغال هستن
    واقعاً مزدا این سالها رشد سریع و چشمگیری داشته و به یک ماشین خواستنی برای کسانی که به لذت رانندگی باور دارند تبدیل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ،،،،،،،،،،،،،،،،،،

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام به نظر شما پاجرو 2010 100 هزار تا کارکرد یا پرادو 2008 100هزار تا کارکرد ویا راو 4 نیمه فول 40هزار تا کارکرد برای یک فرد که به افرود و قیافهی مدیریتی نیاز دارد بهتر است ممنون میشوم جواب دهید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ساسان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما یک ساله cx5 داریم ارس پلاک فول اپشن.باهاش دو بار رفتیم ترکیه و اومدیم….یک بار منو تو جاده جلو هیچی زایه نکرد….خداییش مزدا حرف نداره….من پاجیرو هم داشتم….2009.ولی مزدا خیلی راحت تره و خیییییلی نرم و سریع تره….خداییش با هیچی غیره اینفینیتی عوض نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حميد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اول از همه این مزدا خیلی خوش استأیل و قیمتش خوبه
    در مورد چرا مردم suv میخرند چون واقعا یکبار که سوار شوی ماشینهای سدّان جذابیتی دیگه ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نخود آش

      ۳۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      البته این نظر شماست. من هم سوار وراکروز شدم هم راو4. ولی هوندا آکورد و بنز e240 2005 رو بهشون ترجیح میدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. BMW ///M

    ۳۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    تشکر از همه بابت کامنت هایی که گذاشتن و توضیحاتی دادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهرداد

    ۳۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    مزدا یک برند خوش استایل و موفق هست …کیفیت قطعات عالی و بهترین مونتاژ و تکنولوژی روز …همه اینها به اضافه یه سواری عالی و نرم و با قدرت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۳۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۳۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در بین کراس اورها هم بعضیهاشون فضای داخلی خوبی دارن. واقعا ماشینهای کاربردی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا