موتورسیکلت

ربات موتورسوار یاماها

یک نسخه واقعی از پلیس آهنی (Robocop)؛ البته تقریباً واقعی. «موتوبات»، ربات جدید راننده موتورسیکلت یاماها، با اینکه علیه جرم و جنایت مبارزه نمی‌کند، ولی واقعاً می‌تواند با یک موتورسیکلت رانندگی کند.

Yamaha's motorbike robot
Yamaha MotoBot Concept
البته موتوبات هنوز مسیر زیادی را در مرحله تحقیق و توسعه پیش‌رو دارد و جزئیات زیادی در مورد آن منتشر نشده است. در یک ویدیو که یک کاربر YouTube با نام “Motorcycle Dreams” منتشر کرده، عنوان «فراتر از قابلیت‌های انسانی» برای موتوبات انتخاب شده است.

Yamaha's motorbike robot
Yamaha’s motorbike robot
یاماها هنوز تمرکز زیادی بر روی انسان‌های راننده موتورسیکلت دارد، ولی می‌خواهد موتوبات را به نقطه‌ای برساند که بتواند با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در دور یک پیست با یک موتورسیکلت کاملاً نامتعارف گردش کند؛ وظیفه‌ای که بسیار جالب‌توجه و آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد، ولی در نهایت به ایمنی بیشتر موتورسیکلت‌ها برای انسان منجر خواهد شد. محققان یاماها اعتقاد دارند با ساخت یک ربات با چنین قابلیت‌های پیشرفته‌ای، امکان توسعه «سیستم‌های پیشرفته ایمنی و دستیار راننده» فراهم خواهد شد.

در همین حال، باید به این نکته اشاره کنیم که یاماها تنها کمپانی‌ای نیست که اقدام ساخت ربات موتورسوار کرده است. چند سال قبل کاسترول، «فلوسی» را ساخت که در طراحی‌اش، رانندگی با موتورسیکلت را بسیار بهینه‌تر از یک انسان انجام می‌داد.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. دشنه ی به خون تشنه

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    البته کاره خوبیست این کار ، اما اگر بتواند تک چرخ بزند عالیست، اینجوری میتوان پشتش نشست و تک چرخ زنان بین ماشین ها لایی کشید و لذت مضاعف برد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. معین

      ۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      برو حال و حول خود را بکن، اما مواطب باش اصراف نکنی !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ابراهیم فندق چی

        ۲۱ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (83 ديدگاه)

        دوست گرامی ،
        اینجا یه سایت فوق علمیه و هر کسی هم نظر میده در واقع نقطه نظر علمیشو بیان میکنه ،
        ایشون هم از منظر تکنیکال و بحث های فنی { که البته برای شما سنگین است } به این موضوع نگاه کردند و دیدگاه علمیشون رو به درستی درین مورد به خصوص بیان نمودند و البته نشان از عمق دید ایشان در مباحث تکنیکی میباشد.
        اما اگر شما نکته ی علمیه صحبتشون رو متوجه نشدی موشکل از عمق کمه دیدگاه شماست،
        اینجا جای لودگی و متلک پراندن به پیشکسوتان و متخصصان حوزه ی تکنولوژی نیست،
        یه جمله ی معروف از ویسنته دل بوسکه هست که میگه : “بچه های من،، همیشه سعی کنید با دقت به سخنان بزرگان گوش فرا دهید، آن وقت اگر متوجه نشدید پس سکوت کنید و نظر هم ندهید.
        با سپاس.
        ابراهیم فندق چی ،
        پژوهشگر ارشد موسسه پویش فن آوری پارس انفورماتیک داده پرداز عصر دیشب.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    راهکار خیلی خوبیه، خیلی از موارد طراحی و فنی رو میتونن با این روش آزمایش کنن، بدون اینکه امنیت یک انسان به خطر بیفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    دمت گرم مسعود جون.
    مطالبت هم خیلی خوبه هم هروقت میخونم آه و افسوس میخورم ب حال و روزمون. چی میکشی تو ک بیشتر از ما عشقته و خبرداری از وضع روزدنیای موتور.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. luis

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    صنایع رباتیک با ژاپن ادغام شده اون روزی رو میبینم که صنایع رباتیک وارد عرصه خودرو به صورت انبوه بشه و افتخاری دیگر بر افتخارات خودروهای ژاپنی اضافه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا