هیوندای

معرفی رسمی G90، پرچم‌دار جنسیس

هیوندای در حین معرفی برند لوکس خود یعنی جنسیس در نمایشگاه بین‌المللی خودروی شمال آمریکا به‌صورت رسمی از پرچم‌دار این برند یعنی G90 سوپرلوکس پرده برداشت.

2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
این خودروساز کره‌ای تلاش می‌کند تا در کلاس خودروهای لوکس فول‌سایز با غول‌های قدیمی این صنعت رقابت کند. در این رابطه دیو زوچوفسکی مدیر هیوندای موتور در آمریکا حین معرفی خودرو بر روی صحنه اعلام کرد که با دیدن G90 بلافاصله به یاد مرسدس بنز کلاس S می‌افتید اما این خودرو قطعاً از مرسدس بنز کلاس S ارزان‌تر است که همین امر باعث می‌شود که مشتریان زیادی به سمت این خودرو جذب شوند.

2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
G90 بیش از یک فیس‌لیفت برای جنسیس ایکوس است در نگاه اول، طراحی بیرونی خودرو قدرت G90 را به رخ دیگران می‌کشد و با نیم‌نگاهی به پیشرانه، حضور این قدرت احساس می‌شود. خطوط کناری خودرو در امتداد فاصله محوری خودرو (که حالا ۱۱ سانتی‌متر طویل‌تر است) به قسمت نسبتاً پیچیدهٔ عقب می‌رسد. G90 یک خودروی کلاس S نیست اما تا زمانی که قیمتش مناسب باشد ارزش‌های خود را ثابت می‌کند.

2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
از آنجایی که در مطالب قبلی در پدال تصاویر این خودرو را منتشر کرده بودیم در این مطلب مستقیماً این خودرو را از دیدگاه‌های مختلف با رقیبانش مقایسه می‌کنیم. جنسیس دو پیشرانه بنزینی برای G90 در نظر گرفته است که یکی موتور شش سیلندر ۳.۳ لیتری توربوشارژ و دیگری موتور هشت سیلندر ۵.۰ لیتری تنفس طبیعی است. این موتورها به ترتیب ۳۶۵ و ۴۲۰ اسب بخار نیرو در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کنند. گشتاور تولیدی در این دو مدل به ۵۰۹ نیوتن‌متر در مدل شش سیلندر و ۵۱۹ نیوتن‌متر در مدل هشت سیلندر می‌رسد که عدد واقعاً بالایی محسوب می‌شود.

2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
اگر G90 طبق اعلام قبلی شتاب ۵.۷ ثانیه‌ای را در آزمون صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کند باز هم ۱ ثانیه از مرسدس بنز S500 عقب‌تر است (شتاب ۴.۷ ثانیه‌ای مربوط به موتور ۸ سیلندر مرسدس بنز است)؛ اما دوباره باید اشاره‌کنیم که تا زمانی که قیمت محصول کم‌تر است این خودرو ارزش بحث کردن دارد.

سیستم انتقال قدرت در این خودرو سیستم پیشرفته H-TRAC AWD است. این سیستم بدون شک در شرایط جاده‌ای برفی و یخی با اعمال ۴۰ درصد از گشتاور در محور جلو رانندگی مطمئن‌تری را فراهم می‌کند. در حالت اسپرت سیستم H-TRAC حدود ۹۰ درصد از گشتاور را مستقیماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. درنهایت در حالت اقتصادی و بهینه هم این سیستم برای بازدهی بیشتر تمام گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
از لحاظ ایمنی انتظار می‌رود که جنسیس G90 بتواند ۵ ستاره از موسسه NHTSA بگیرد و نشان TSP+ (به‌صورت کامل Top Safety Pick+) را از موسسه IIHS دریافت کند. البته این نشان‌ها بر اساس تست‌های داخلی شرکت حدس زده شده است و هنوز آزمون اصلی انجام نشده است. تکنولوژی ایمنی استاندارد این خودرو با سیستم‌های پیشرفته‌ای مثل ترمز اضطراری خودکار (AEB) با تشخیص عابر پیاده، تشخیص هوشمند و پوشش نقاط کور (SBSD)، سیستم کمکی ماندن در لاین، هشدار فاصله و برخورد در عقب، هشدار توجه به راننده، چراغ‌های هوشمند دینامیک با نوربالای کمکی و دید ۳۶۰ درجه‌ای از درون خودرو واقعاً کامل به نظر می‌رسد. نمایشگر سربالای خودرو هم بزرگ‌تر شده است و حالا این نمایشگر ۹.۷ اینچی عملکرد بهتری هم دارد.

البته در این کلاس خودرویی امنیت و عملکرد همه چیز نیست و برای رقابت با ب‌ام‌و سری ۷، مرسدس بنز کلاس S و آئودی A8 این خودرو باید راحتی و آسایش را نیز فراهم کند.G90 هم برای حضور در این رقابت کنترل الکترونیکی ۲۲ حالته صندلی راننده را ایجاد کرده است که پشتی صندلی، گستردگی بالشتک‌ها و عرض شانه را تنظیم می‌کند. صندلی سرنشین در این خودرو هم با کنترل ۱۶ حالته همراه شده است. صندلی‌های عقب هم در ۱۲ حالت به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند که با تنظیمات پشتی صندلی به ۱۴ حالت افزایش می‌یابد. در مدل هشت سیلندر می‌توانید از سطح بالای آرامش اطمینان حاصل کنید. لغزش و حرکت به طرفین، خم شدن، ساپورت پشتی کمری در کنار دیگر امکاناتی مثل صفحه‌نمایش‌های دوگانه ۹.۲ اینچی در عقب (که قابلیت کنترل از عقب را هم دارند) تجربه مناسبی را پدید آورده‌اند.

2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
وقتی‌که به داخل کابین نگاه می‌کنیم بدون شک حتی قبل از توجه به صندلی‌ها، صفحه‌نمایش لوکس و باکیفیت ۱۲.۳ اینچی G90 چشمان ما را به خود خیره می‌کند. این خودرو با سیستم صوتی پریمیوم لکسیکان و سیستم صوتی محیطی کوانتوم لاجیک تجربه آکوستیکی مناسبی را برای سرنشینان درون خودرو ایجاد می‌کند. ۱۷ اسپیکر و ۱۰ ساب ووفر وظیفه اجرای آهنگ دلخواه شما را به عهده دارند چراکه سیستم صوتی در یک خودروی لوکس فول‌سایز یک شاخص مهم است.

2017 Genesis G90
Genesis G90
2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در G90 دیده می‌شود تلاش مهندسان این خودروساز در نرخ کاهش NVH بوده باشد (NVH شاخصی است که میزان سروصدا، لرزش و ناهنجاری را نشان می‌دهد). کابین این خودرو با مواد ویژه جاذب صدا و شیشه‌های چندلایه عایق صدا پوشیده شده و طراحی ویژه، توخالی و دوتکه‌ای رینگ هلم‌هولتز باعث شده که سروصدای رینگ‌های ۱۹ اینچی این خودرو در جاده راهی به کابین نداشته باشند.

2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
اگر از هر زاویه‌ای به جنسیس G90 نگاه کنید این خودرو را یک سدان فوق‌العاده می‌بینید. در کنار طراحی زیبا، جلوپنجره و چراغ‌های جلوی LED کامل که با چراغ‌های روزتاب تکمیل می‌شوند در نگاه اول تأثیرگذاری فوق‌العادهٔ را برای یک خودروی جدید به ارمغان می‌آورند. مشتریانی که به دنبال خرید G90 هستند باید بدانند که این خودرو فعلاً در پنج رنگ سفید کازابلانکا، سیاه خلیجی، قهوه‌ای منهتن، نقره‌ای سانتیاگو و خاکستری لندنی به تولید می‌رسد.

درنهایت آیا این خودرو بر فروش مرسدس بنز کلاس S، ب‌ام‌و سری ۷ و آئودی A8 تأثیر می‌گذارد؟ به نظر می‌رسد که جواب منفی باشد اما این خودرو اولین تلاش این خودروساز کره‌ای در این رقابت است و انصافاً خودرویی شایسته است. برای رسیدن به جواب قطعی باید شاهد ۵ مدل آتی برند جنسیس در ۵ سال آینده باشیم تا ببینیم این خودروساز کره‌ای در این مسیر می‌تواند همگام با خودروسازان بزرگ قدم بردارد یا نه.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. خسته شده

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    خودتون جوابه خودتونو دادید جناب نیک سیرت این مدل نمیتونه رقیبی برای اون سه غول لوکس ساز باشه چون از خودشون الهام گرفته طراحی آلمانی درش موج میزنه عقب کلا بنز نمای داخلش کنسولش هم همینطور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داخلش خیلی قشنگ شده ولی داشبوردش یه جورایی شبیه ائودی اس8 شده فرمونشم میتونست خیلی بهتر از این طراحی بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ZIPPO

      ۲۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      واقعا متاسف شدم از این طراحی و ناراحت
      هیوندای میتونست خیلی بهتر روی نمای بیرونی کار کنه قسمت عقب خودرو و اون جلوپنجره بزرگ اصلا خوب نیست
      خوب که نیست هیچی واقعا زشته
      هیوندای میتونست برای اولین معرفی خیلی بهتر کار کنه
      نسل قبلی خیلی زیباتر از این بود
      البته نمای داخلیش خوبه
      قسمت عقب هم یک کپی ناشیانه از مدل های مرسدسه
      واقعا ناامید شدم / این بیاد تو بازار 10 تا هم نمیفروشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۲۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        حالا کاری به نمای ظاهریش ندارم اما به نظر از پانامرا هم لوکس تر میزنه کابینش و امکاناتش خدایی حیرت اوره به هر حال اگه کپی هم کرده باشه خودروی شایسته ایی تولید کرده دمشون گرم یه ماشین اسیایی که واقعا شایسته ی تقدیره …….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علي

      ۲۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      باید گفت درسته که در حد و اندازه بنز و بی ام وه و آئودی نیست ولی چیزی که من میبینم خیلی حساب شده طراحی شده که بتونه خودشه آماده مبارزه با لینکلن که نقطه ضعف طراحی داره بکنه یا جگوار که طراحیش قدیمی شده و حتی کادیلاک و همچنین لکسرس LX ولی چیزی که برام مشهوده اونم از نظر هندلیگ و فرمان پذیریه و ضمنا کیفیت مواد بکار رفته که من بعید میدونم بعد از تست بتونه رقبای خودشو شکست بده ولی به هر حال ماشین فوق العاده ای و باید به شرکت هیوندا تبریک گفت و احترام گذاشت . (یادمون هم نره که کیا پشت طراحی و مهندسیه این خودرو قرار گرفتن)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۲۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (190 ديدگاه)

        فک کن یه درصد بنز و آئودی و بی ام و در حد خودروی لوکس و خاص جگوار باشه که شما بیای اینو مستقم با خودرویی مقایسه کنی که از برند های آلمانی سر تره…کلا خودتونم نمیدونین با خودتون جند جند یا تاحالا ماشین ندیدین یا از بچگی برند آلمانی دیدین که از دنیا عقبین هر کشوری هر خودرویی تولید میکنه شما یه طومار تکراری رو مدام تکرار میکنین بسه بابا آلمان ندیده بازی در نیارین والا من که خودم طرفدار خیلی از برند های مطرح دنیا هستم از این طرفداری متعصبانه شما خسته شدم بس کنین بابا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خسته شده

          ۲۳ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          خودروی لوکس و خاص!!!!!! بنز و ب ام و آئودی چقدر بیچاره شدن که جگوار بخواد اونم 99 درصد ازش سرتر باشه ما آلمانی دیده و ماشین دیگه ندیده شما تموم دنیا و دیده و استاد اعظم اتومبیلدانی بگو ببینم اینقدر که برند برند میکنی و از مطرحاش حرف میزنی میدونی اصلا جگوار کجای برند اتومبیل های دنیا قرار داره و بنز و ب ام و و پورشه و آئودی کجا اونی که شما داری میبینی بهش نمیگن خاص بودن بهش مین ناتوانی در و فروش ناتوانی در علاقمند کردن دیگران ناتوانی در رقابت با بقیه ناتوانی در اداره خودشون ناتوانی در طراحی که نخوان سالها از یه پلتفرم اونم آلمانیش استفاده کنن ناتوانی در برندینگ که اصلا جز صد برند برتر که هیچ در دویست های بعدیشم قرار ندارن جز مینی که اونم مالکش آلمانیه من نمیخوام آلمانی بازی در بیارم ولی این حرفت واقعا روزی و که روشنه و شب میکنه آلمانی برندش جهانیه و همه جای دنیا طرفدار داره اونم زیاد از گینه بیسائو تا قلب آمریکا که قدرتمندترین کشور دنیاست این یادت باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. king 918

          ۲۳ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          اقا Ehsan داداش اول خط دیدگاهت چیزی گفتی که واقعا جای تعجبه ( فک کن یه درصد بنز و آئودی و بی ام و در حد خودروی لوکس و خاص جگوار باشه ) ….
          البته قصد بی احترامی ندارم اما واقعا میشه بگی جگوار چه مدلی تولید کرده که بنز درحش نیست یا بی ام او یا ائودی نمیتونن تولید کنن …

          اما بنز و ائودی و بی ام او هرکدوم مدل هایی دارن که جگوار واقعا در اندازشون نیست ……

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. مهرداد شیدایی

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    به نظرم زشت است که مدیر شرکت جنسیس حین معرفی این محصول می گوید: “با دیدن این خودرو به یاد مرسدس کلاس اس می افتید.”
    جمله اش غیر حرفه ای بوده است و نا خودآگاه این مساله را به ذهن مخاطب رسوخ میدهد که جنسیس هنوز هم یک کپی آسیایی از محصولات اروپاپی می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ZIPPO

      ۲۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      من هم کاملا با شما موافقم
      این که مدیر 1 شرکت همچین حرفی بزنه مثل خودزنی هست
      من با وجود اینکه عشق کره هستم اما شکست بدی رو با ادامه روند فعلی برای شاخه لوکس هیوندای متصورم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. 4x

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خدایا عظمتت رو شکر این با لگن سازای ما شروع کرد ببین الان چجور شاخ شده واسه مخترع ماشین مرسدس اعظم.
    دیگر هیچ هیچ هیچ………………………………….??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Armin

      ۲۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      اینا از اولی که شروع کردن داستانشون با ما فرق داشت ،،، ما از اولشم مونتاژکار صرف بودیم الانموهمونیم ،،،، ما که از اولش طراحیو تولید نمیکردیم ،،،، ولی اونا میکردن ولو با کپی کاریو کمک بقیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. 4x

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    راستی پدال جنگ جوی نیسان در بخش تراک ها معرفی شده اون بزار فکر کنم رپتور رو لقمه کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سکوت

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    یادمه خود پدال اینو یک بار با نیسان ماکسیما مقایسه کرد و نوشته بود که جنس و کیفیت داشبورد و کلیه ادوات داخلی ماکسیما از این بهتره…پرچم دار هیوندا هنوزم جنسش از یک سدان متوسط نیسان بدتره…نیسان فقط ده مدل خودرو در سگمنت cوDداره ولی همیشه حواسش به کیفیت هست…هیوندای کلا 5 تا داره ..اکسنت..آلنترا..سوناتا..آزرا..جنسیس..من نمیگم ماشین بدیه..شکی نیست که ماشین خوبیه ولی با این پول در برابر رقباش نمیعرضه..هیوندا اینقدر گیربکساش بده و عقب مانده البته برای رنج خودش میگم..که آریون266 اسبی با جنسیس 2013..333 اسبی تو درگ شونه به شونه میرن…همان طور که کمری هم وزن و هم کلاس سوناتاست و حتی با قدرت موتور کمتر از سوناتا اونو پودر میکنه…اگر کره ایی ها تو هر کلاسی تو شتاب ژاپنی هارو زدن اونوقت من به کره و گیربکساش ایمان میارم..هیوندا ماشیناش خوبه ولی با این قیمت هاش هر کسی ژاپنی بخره صد در صد بهتره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      دوست عزیز اولا که لطفا حواستون رو بیشتر جمع نوشته کنید تا تعصب چون پدال ماکسیما رو با این مقایسه نکرده بود با هیوندای جنسیس 2015 مقایسه کرده بود که اگر یادتون باشه جنسیس از لحاظ نرمی و بی صدایی و کیفیت رانندگی از ماکسیما سر تر بود بعدشم در مورد گیربکس من بهتون پیشنهاد میکنم بجای تعصب به خرج دادن لطف کنید حداقل چند تا فیلم از درگ های ماشین های هیوندای ببینید از جمله فیلم هایی که من دیدم یکیش درگ وراکروز با مورانو که خب مورانو عقب افتاد و حتی تو درگ جنسیس کوپه و شورلت کامارو هم برد با هیوندای بود تمام این فیلم ها در سایت آپارات هست بهتون پیشنهاد میکنم به جا تعصب یه نگاهی به فیلما بندازین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ابرام

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آی بدم میاد از آدمایی که هنوزم گیر میدن به کپی کاری این دوتا شرکت کره ای.خود آلمانیا دارن تحسینشون میکنن و ادعای کپی برداری ندارن ولی دوستان ما هنوز این مسعله اذیتشون میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۲۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      جناب ابرام آلمانی ها هیچوقت نمیان اینو بگن والا خودشونو کوچیک میکنن ضمن اینکه چرا حرف میندازی وسط کدوم مدیر یا مسئول یه شرکت آلمانی اومد اینو تحسین کرد منبع این حرف شما کجاست مدیر خودشون تویه همین پست هم نوشته شده که اعلام کرد با دیدن این یا بنز کلاس S میفتید طرف خودش داره میگه کپیه من موندم شما چرا نمیخوای قبول کنی این گپی کاری شدست اصالت نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۲۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (190 ديدگاه)

        خسته جان شما آلمانی یا پدرت صدراعظم آلمان؟ این واسه من شده یک سوال؟
        چیکاره ای این وسط؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. محمدرضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    پسر عموی من یکسال مدل 2013 جنسیس داشت ، تو چند باری که باهاش مسافرت رفتیم . نقاط قوت و منفی رو میگم . اول اینکه کابین فوق العاده کم صدا (پسرعموم تو کیلومتر 135000 ماشینو فروخت و هنوز هم کاملا بی صدا بود) و سواری خیلی خیلی نرمی داشت . مصرف بنزینش نسبتا بالا مخصوصا تو ترافیک . تو سرعت بالای 120 حرکت عرضی ناگهانی یه جور حالت گهواره ای ایجاد میکرد و حس بدی به سرنشینا میداد .ترمزش متوسطه ، تو مسافرت طولانی فوق العاده ست و اصلا خسته کننده نیست. آپشن های خوبی داره . سواری نرمش بخاطر کمک فنرهای بادیه اما همین کمک ها در همین یکسال حدود 8 میلیون خرج گذاشت دستش ! (کیفیت پایینی داشت، خود نمایندگی هم اینو تایید میکرد) ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    بجای ایرادای الکی تا نبینی ازنزدیک وسوارش نشی نمیشه قضاوت کرد ابهت ماشین ازنزدیک قابل لمسه ماشین زیبا ولوکسیه وبا امکانات فراوان ولی خب سری هفت واس کلاس حتی ct6وکانتیننتال برای من با ابهت ترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بنتلی

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ی چن تا نکته،اول اینکه ماکسیما سدان متوسط نیس و دوم اینکه این خودرو درروزای اول معرفیش بیش از ده هزارتا سفارش داشته،خوبه آدم یکم اطلاعات داشته باشه بعد نظر بده،کاری ب کپی بودن یا نبودنش ندارم ولی باید قبول کنیم مهم تجهیزات و عملکرد و کیفیته پس بهتره منتظر اولین تست این خودرو از منابع معتبر باشیم و بعد نظر بدیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sina

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (360 ديدگاه)

    ظاهرش که هیچ چیز خاص و تحول انگیزی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    به نظر شخصی خودم مرسدس بهتر از جنسیس است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      دوست عزیز مرسدس حدودا دو برابر این قیمت داره و جزو اولین شرکتهای خودرو ساز دنیاست مگه میشه بدتر باشه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. پیرهن مشکی

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دلیل موفقیت های الکی هیوندای و کیا اینه که این 2 شرکت از طرف آمریکای لعنتی حمایت می شن.حالا نمی دونم از طریق پارتی و…
    در ضمن باید بگم که اگه از طرف آمریکایی ها حمایت نمی شدن فوقش در حد لیفان یا MVM بودن.
    پس دلیل پیشرفت اون ها حمایت از طریق پارتی و دلیل ضعف ما تنبلی و عدم انگیزه و نیروی ناکارآمد و فقط به پول فکر کردن است.
    همین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان)

      ۲۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      امریکای لعنتی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      اونوقت امریکایی ها و کره ای ها که تنبل نیستن و انگیزه کافی و نیروهای بسیار کارامدی دارن و فقط به فکر پول نیستن بدیشون کجاست که خدا بخواد لعنت و نفرینشون کنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پیرهن مشکی

        ۲۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (47 ديدگاه)

        بدیشون اینجاست که الکی کره رو قوی کردن و این یه جور رقابت ناجوانمردانه است.تا حدی که خیلی ها فکر می کنند که کره از شرکت هایی مثل مزدا،میتسوبیشی،پژو،رنو،فیات،سیتروئن،سوزوکی و… قوی تر اند و کره ای ها رو رقیب ژاپن و آلمان و آمریکا می دونند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان(احسان)

          ۲۳ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (2872 ديدگاه)

          همه این شرکت هایی که اسم بردی میتونن لابی گری کنن و به همون اندازه قوی بشن.اما در نهایت مصرف کننده ها تصمیم میگیرن کدوم ماشین موفق باشه و ظاهرا که هیوندای-کیا جزو 5 خودروساز پر فروش دنیاست.اشغال باشه یا نباشه لابی گری می کنه یا نمی کنه مردم میخرن.میزان فروش در بازار ازاد تعیین کننده برنده نهاییه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ببخشید یه سوال بی ربط داشتم اما از دوستان اهل فن خواهش میکنم جواب بدن
    چند وقتیه تو انتخاب ماشین گیج شدم
    به نظرتون بی ام و 325 کروک سال 2010 با 100 تا کارکرد بگیرم
    یا توسان صفر ؟!
    میدونم دو تا کلاس متفاوت هستن اما بین یه ماشین به روز صفر و عشق قدیمیم گیر کردم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام. کسی جواب نمیده ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. pouya

        ۲۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (137 ديدگاه)

        علیرضا جان به نظر من توسان صفر بگیر چون اولا لذت رانندگی با ماشین صفر یه چیز دیگست بعدشم تا جایی که من میدونم ماشین های بی ام دبلیو استهلاک بالایی دارند مخصوصا که این ماشین 100 هزار تا کار کرده خرج نگهداریش برات خیلی زیاد میشه ولی توسان حداقل تا 5 سال به غیر از هزینه ی سرویس کردن ماشین برات هیچ خرجی نداره اینو بت اطمینان میدم من کساییرو میشناسم که توسان 2008 دارن تا الان به غیر از خرج سرویس هیچ خرجی واسشون ننداخته کلا ماشین های کم استهلاکین و آپشن هاشون و کیفیت رانندگیشونم قابل قبوله

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. (*مهرداد*)

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    در حد خودش و کشور کره جنوبی و صنعت خودروسازی آسیا بسیار عالی هست ،،،،ولی در سطح جهانی زیاد شاهکاری نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mds

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    هر‌‌ چقدر پول بدی همونقدر اش میخوری این ماشین به مراتب ارزانتر از سری ۷ هست پست نباید انتظار سطح برابر با رقباش داشت

    این‌ ماشین تو خوابو خیالتمونم جا نداره، پس لطفا انتقاد نکنید چون واقعا باعث خنده میشه، مثلا خودم‌ قدرت خرید فقط چرخای یه‌ ماشین داخلی مثل پرایدو ندارم بعد چطور به خودم اجازه بدم از یه ماشین لوکس ایراد بگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ali ayat

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    من سه تا مشکل تو طراحی داخلیش دیدم یکی طراحی بد و البته بی کیفیتی فرمان که نمیدونم چرا چون تنها چیزی که حس و رابط مستقیم و دائم ما رو با خودرو مشخص میکنه همین غربیلکه خب عیب دوم ساده بودن صفحه کیلومتر عیب سوم جیغ بودن چهار راه نما در کنسول میانی که اصلا به شخصیت و استایل و صد البته نور پردازی خودرو نمیخوره البته شخصیه میتونه هم نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. genius

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    اونایی که هی چپ میرن و راست میان میگن چین کپی کاره,کره کپی کاره یکی نیست بهشون بگه مگه کسی دست ویرانخودرو و سایپا رو گرفته که برن از رودست برندهای مطرح کپ بزنن پس چرا این کار رو نمیکنن؟؟!؟؟میدونید چرا این کار رو نمیکنن چون نه جربزش رو دارن و نه برخلاف نظر عوام ساخت یک ماشین تو ساخت بدنش خلاصه میشه بلکه برعکس اصل کار پلت فرم و قوای محرکه و انتقال نیروش هست که اینا رو دیگه نمیشه کپ زد بلکه باس یا خودت صفر تا صد بسازیش یا بتونی با دیپلماسی صنعتی تکنولوژیش رو بخری که کار هر کسی نیست!!پس بجای مقایسه هیوندای و کیا با آلمانها که مخترع صنعت خودرو اند و بیش از یک قرن در این زمینه سابقه دارن(کما اینکه همین امروز هم بعضی از محصولات کره ای آماده رقابت با بعضی از محصولات آنهاست) بیاید با وضعیت مملکت خودمون که قرار بود روزگاری ما از کره جلو بزنیم و البته چند صباحی هم پیشتاز بودیم مقایسش کنید و اونوقته که چشمهاتون از حدقه میزنه بیرون!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pouya

      ۲۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      باید به این حرفت نوبل داد داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. (*مهرداد*)

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ایران از روز ازل تا حالا مونتاژ کار ماشینهای درجه دو و سه جهان بوده و از شروع که پیکان را از شرکت ورشکسته تالبوت انگلیس مونتاژ کرد تا ژیان سیتروین فرانسه یا رنو پنج فرانسه یا شورلت نوا و پژو و غیره و غیره ….ایران هیچ وقت اتومبیل ساز با برند از خودش نبوده …پس قضیه ایران ربطی به کره نداره ….راهی که ماشین سازی ایران میره به ترکستان هست و بس ….بیخیال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Erfan

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    متاسفم برای ملتی که با ١۶ تا عکس تمام ماشینو کشور و سازندرو زیر سوال میبرن….
    با عکس قضاوت میکنید؟
    یک ژاپنی اینجا کامنت بده میگه عالیه به امید موفقیت برای رقیبه خودرو سازیمون
    یک آلمانی کامنت بذاره فقط تحسین میکنه و میگه باید منتظر تستش موند
    اما ایرانیا چی. مقایسه الکی
    دعوا سر برند کشور غریب. دعوا سر آلمان و ژاپنی که نمیدونه ایران چیه کیه
    دعوا داره؟ خوبه خودتونو از رو عکس تحلیل کنن؟
    کیفیتشم از رو عکس میگی بده تو دیگه خیلی خوبی. کیفیتو باید لمس کرد تست کرد.
    خودرو رو باید تست کرد
    تو فقط حق داری ارزو موفقیت کنی برای این برند. چون نه مالِ پدرته. نه به کشورت مربوطه نه تو طراحیش کردی. پس واسه چی خودتو میکشی؟:|
    یه زمانی لکسوس که اوند. باره اول همه میگفتن ورشکست میشه. اما الان…
    اینم مثل لکسوس راهِ خودشو پیدا میکنه
    این فروش بره یا نه چیزی به زندگیه شما اضافه میشه؟ کم میشه؟ اصلاً چه فرقی داره برای تو که اینجوری میکنی واسه ماشینی که تو یه کشور دیگه تولید میشه.
    به فکر کشورت باش. به فکر بالا بردن فرهنگ و معلوماتت باش نه این که تا یکی ماشین ساخت بیای نظر بدی ایراد بگیری. فکر زندگیت باش. نگران کشورت باش و خودت نه خودرو ساز کره ای و المانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ali ayat

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2015-cls63_amg/800×600/wallpaper_03.htm
    اینم طراحی رقیب آلمانی خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      ممنون از لینکت من شخصا لذت بردم .بسیار زیبا بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. وحید

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    قیمت جهانی انواع خودروهای روز جهان و هنوز درگیر بودن ما با سایپا و ایران خودرو
    1. Audi A8
    Price:
    $82,425 – $138,825 از 290الی480 میلیون تومن
    2. Mercedes-Benz S-class
    Price:
    $96,575 – $169,975 از 330 الی 600 میلیون
    3. BMW 7-series
    Price:
    $82,295 – $98,395 از 280 تا 350
    4. Maserati Quattroporte
    Price:
    $101,700 – $143,300 از 360 تا 500
    5. Jaguar XJ
    Price:
    $75,395 – $95,995 از 260 تا 330
    6. Lexus LS
    Price:
    $73,460 – $121,380 از 250 تا 420
    7. Cadillac XTS
    Price:
    $46,290 – $73,315 از 160 تا 250
    یه لحظه فکر کنید مرسدس بنز اس 500 از 330 میلیون تا 600 میلیون اونم با دلار با قیمت گزاف با پول بی ارزش ایران
    وای به حال ما………………!!!!!!!!!!1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. moein

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    طراحیش مخصوصا عقبش واقعا مثل بنز سرس S کپی شد قطعا بقیشم همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بنتلی

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خسته شده جان میدونم حرفهای احسان عزیز کاملا درست نیس ولی بخشی از حرفای شما هم درست نیس،جگوار کجا از پلتفرم آلمانی استفاده کرده آخه؟!جگوار پلتفرم ساخت خودشو داره اگه منظورت بنتلی و رولز رویس بود خوب گفتم ب خاطر کاهش هزینه اضافی هس(پلتفرم مشترک نسل بعد کاین با بنتایگا با آئودی و همچنین پلتفرم مشترک نسل بعد کانتیننتال با نسل بعد پانامرا)از طرفی گفتی توانایی و مهندسی ساخت پلتفرم مستقل ندارن ولی رولزرویس خلافشو ثابت کرد و در اونجا هم ذکرشد ک ساخت پلتفرم جدید هزینه بالایی داره،از طرفی جگوار ‏XEپارسال برنده جایزه زیباترین خودرو شده توسط مردم و امسال هم اف پیس جزء کاندیداها هس،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (190 ديدگاه)

      بنتلی جان متاسفانه پشت بند اون کامنت کامنتی گذاشتم بدون توهین ولی معمولا پدال عادت داره رندوم کامنت تایید کنه حالا کاری به اونش ندارم.
      منظور بنده این بود جگوار انقدر بدبخت نیست که دوست عزیزی اومده میگه این مدل جنسیس رو باید با جگوار مقایسه کرد نه بنز و بی ام و البته منظورم این نیست که جنسیس خودروی بدی هست بالاخره باید تست بشه و با 4 تا عکس نمیشه قضاوت کرد ولی جگوار ضعیف تر از رقبای آلمانی نیست این که یکسریا بدلیل تعصب بیش از حد بیان مستقیما بدون هیچ اطلاعاتی با 4 تا عکس نتیجه گیری کنن واقعا مسخره هست که واقعا تعداد این اشخاص اینجا کم نیست.من خودم از طرفدارای بی ام دبلیو و بنز و آئودی هستم ولی حرف غیر منطقی تو کتم نمیره یعنی چی یه نفر که اطلاعاتش در حد اینه که علایقشو بیان کنه بیاد نتیجه گیری کلی کنه.
      سوال من اینه این آقایانی که ادعای اطلاعات دارن و خیلی قاطعانه میگن انگلیس فلانه و وابسته به المانه و جگوار در حد برند های المانی هست چند مدل جگوار سوار شدن تا به الان؟ چند تا خودروی آلمانی دارن؟ بالاخره کسی که اینجوری میاد مدعی میشه و 99 درصد برند های غیر آلمانی رو میاد زیرش مینویسه آشغاله چی میتونه واسه گفتن داشته باشه؟
      همین جناب خسته شده وقتی میاد زیر مطالب مکلارن مینویسه آشغال چه انتظاری ازش دارین؟ یعنی اگر حرفای ایشون رو یی از برند های آلمانی ببینه تاسف میخوره واسه اینکه همچین سی طرفداری میکنه از کشور و برند هاش.
      موفق باشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. احمد باقری

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، خیلی تلاش کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ALiHidden

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    پشتش منو یاد جگوار انداخت

    کابینش هم شبیه محصولات آئودیه

    عقبش هم (کنسول عقبش) منو یاد اس کلاس اتاق قدیم انداخت

    ولی در کل خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. saeed

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چین و کره دو کشور کپی ساز هستن اگه کمکهای امریکا به کره نبود امروز هیچی برای گفتن نداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رامتین

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    اصلا خوب نیست و بطور کلی خیلی مضحکه این خودرو را با sکلاس مقایسه کنیم. بهرحال ممکنه دوستان نظراتی دیگر داشته باشند اما مقایسه جنسیس با بنز دقیقا مثه مقایسه قدرت فوتبال کره با آلمانه که اختلافشون واقعا زیاده و به عبارت مهندسی در سطح اطمینان 100% معنادار میشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امین قوام‌صفری

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    اگر XJ نبود G90 هم نبود :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سبحان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    متاسفانه اسمی از کادیلاک تو این متن نبود….
    بحق میتونم بگم کادیلاک ct8 و ciel میبایست تو لیستتون در کنار ۳خودروی گفته شده میبود دوستانی ک میگن ن اول بدن ببینن مطالب و بخونن اونوقت قضاوت کنن.
    پدال ی مقاله دربارش رفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حسین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاری بهیچی نداریم اگه بیاد تو ایران قیمت خوبه نسبت به امکا نتش باید دور ور 200تا300 باشه یعنی از تند کروز هم ارزون تر وخیلی ارزون تر از بی ام وی سری 7

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا