چشم انداز

رده‌بندی بدترین تا بهترین کراس‌اورهای کوچک

از زمانی که در میانه‌های دهه ۱۹۹۰ میلادی اولین کراس‌اورها به نمایشگاه‌های اتومبیل راه پیدا کردند، مشخص بود که آنها آمده‌اند که در این بازار ماندگار شوند. ترکیب کارایی با یک پلتفرم بهینه و همین‌طور یک جثه بزرگتر نسبت به خودروهای معمولی، باعث شد تا نظر خریداران به سمت این کلاس جلب شود. خودروسازان نیز تنها به زمان نیاز داشتند تا این نوع خودروها را به خط تولید خود اضافه کنند. ساب‌کامپکت‌ها آخرین گروه از خودروها هستند که طراحی «کراس‌اور» را دریافت کرده‌اند. این مدل‌ها که البته هنوز تعدادشان به کراس‌اورهای بزرگتر نمی‌رسد، یک کلاس در حال رشد را در صنعت خودرو تشکیل می‌دهند. برای دست‌یابی به چشم‌اندازی کلی از گزینه‌های موجود در این کلاس خودرویی، یک لیست از بدترین تا بهترین مدل‌های آن جمع‌آوری شده‌ که در ادامه آن را مرور می‌کنیم.

sub-compact-crossover
۸) مینی کوپر پیسمن
اگر برای خرید یک رنج‌روور اووک، از کنار یک «مینی کلابمن» عبور کرده‌اید، احتمالاً پیسمن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد؛ یک نسخه درشت‌هیکل و اسپورتی ۲ در که بر روی فاصله محوری بلندتر «کلابمن» سوار شده است. این خودرو حداکثر فضا را در بین مینی‌ها و بیشتر از هاچ‌بکی دارد که بر اساس آن ساخته شده است؛ ولی در عین حال، گران‌تر، سنگین‌تر و کُندتر است.

2015 Mini Cooper S Paceman ALL4
۲۰۱۵ Mini Cooper S Paceman ALL4
پیشرانه این خودرو از یک موتور ۱/۶ لیتری با قدرت ۱۲۱ اسب‌بخار تأمین می‌شود. در هر حال، هنوز هم در این خودرو روح «مینی» احساس می‌شود و با هندلینگ فوق‌العاده، جذابیت‌های خاص خود را دارد. همچنین نسخه قدرتمندتر S و JCW نیز در این مدل ارائه می‌شوند.

2015 Mini Cooper S Paceman ALL4
۲۰۱۵ Mini Cooper S Paceman ALL4
۷) بیوک اِنکور
بیوک که یک متخصص خودروهای بزرگ است، در این مدل قصد داشته ثابت کند که از توانایی لازم برای خودروهای کوچک نیز برخوردار است. اِنکور یک نسخه کوچک‌شده از «اِنکلیو» است و برخی از طراحی‌های شاسی‌بلند بزرگ بیوک را در خود دارد. طراحی کابین خودرو، فضایی زیبا، آرام و راحت برای چهار نفر فراهم می‌کند.

2016 Buick Encore Sport Touring
۲۰۱۶ Buick Encore Sport Touring
اِنکور با استفاده از یک موتور توربوی ۱/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۳۸ اسب‌بخار، به‌نوعی سنت‌شکنی کرده است. این موتور با اینکه مصرف سوخت مناسبی دارد، ولی در هنگام حمل بارهای سنگین‌تر ممکن است دچار مشکل شود. شرایط هندلینگ نسبتاً خوب و سریع، و سواری در این خودرو بسیار نرم است. البته شاید بهتر باشد که بازخورد بیشتری از جاده در داخل کابین احساس شود.

2016 Buick Encore Sport Touring
۲۰۱۶ Buick Encore Sport Touring
۶) شورولت ترکس
علی‌رغم نام جذاب شورولت ترکس، این خودرو یکی از گزینه‌های خسته‌کننده کلاسی است که مدل‌های آن به طراحی‌های برجسته مشهورند. در عین حال، فضای جادار و انعطاف‌پذیری در داخل کابین این خودرو فراهم آمده است و همین‌طور برای پیشرانه از یک موتور ۱/۴ لیتری توربوی چهار سیلندر با قدرت ۱۳۸ اسب‌بخار در کنار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفده می‌شود. در همین حال، امکان انتخاب بین یک سیستم دیفرانسیل جلو و تمام‌چرخ متحرک وجود دارد.

2015 Chevrolet Trax AWD Euro Spec
۲۰۱۵ Chevrolet Trax AWD Euro Spec
بازخورد سیستم فرمان متناسب است و سواری نرمی نیز احساس می‌شود. ولی تنظیمات بیشتر از آن که برای یک هندلینگ اسپورتی انجام شده باشند، برای راحتی بیشتر متمرکز بوده‌اند. در درون کابین که با پلاستیک سخت طراحی شده، تکنولوژی و ایمنی حرف اول را می‌زنند و امکان ارتباطی وای‌فای ۴G LTE، یک رادیو با نمایشگر لمسی، یک دوربین نمای عقب و مجموعه‌ای گسترده از کیسه‌های هوا استفاده شده‌اند.

2015 Chevrolet Trax AWD Euro Spec
۲۰۱۵ Chevrolet Trax AWD Euro Spec
۵) هوندا HR-V
HR-V زوایا و منحنی‌ها را در یک طراحی زیبا ترکیب کرده و در حالی که ریشه‌های اقتصادی خود را پنهان می‌کند، یک ظاهر اسپورت برای خود ایجاد کرده است. در این مدل، یک موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر برای پیشرانه استفاده می‌شود که قدرتی برابر ۱۴۱ اسب‌بخار تولید می‌کند و در کنار آن می‌توان هر یک از گیربکس‌های ۶ دنده دستی یا CVT و همین‌طور دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک را انتخاب کرد.

Honda HR-V 2015
Honda HR-V 2015
سیستم‌های ایمنی زیادی در این خودرو در دسترس قرار می‌گیرند و قابلیت باز و جمع شدن ردیف دوم صندلی‌ها، تطبیق‌پذیریِ زیادی در داخل کابین ایجاد می‌کند. تنها کافی است از آپشن‌هایی مانند سیستم هشدار عبور از خط، نمایشگر لمسی ۷ اینچی و یک سیستم تلماتیک استفاده کنید تا یک هوندا HR-V مجهز به تکنولوژی سطح بالا را در اختیار داشته باشید.

Honda HR-V 2015
Honda HR-V 2015
۴) فیات ۵۰۰X
۵۰۰X خودرویی است که شاید رشد کرده باشد، ولی هنوز به بلوغ لازم نرسیده است. در عین حال، این مدل به عنوان مکمّل برادر کوچکترش (فیات ۵۰۰) فضای بیشتری در داخل کابین ارائه می‌دهد و با حفظ استایل کلاسیک ایتالیایی، از قابلیت‌های مناسبی در شرایط جوّی مختلف برخوردار است.

Fiat 500X 2015
Fiat 500X 2015
در این خودرو، یک موتور ۱/۴ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر، قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار را از طریق یک گیربکس ۶ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین می‌توان از گزینه دیگر پیشرانه، یعنی یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار نیز استفاده کرد که در کنار یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل جلو یا تمام‌چرخ متحرک قرار می‌گیرد.

Fiat 500X 2015
Fiat 500X 2015
۳) جیپ رِنِگید
کوچک، ارزان و زیبا؛ رِنِگید می‌تواند همانند یک اسبا‌ب‌بازی دوران کودکی، شما را به هیجان درآورد. طراحی‌های این مدل، نشانه‌های زیادی از خوردوهای جیپ در خود دارند؛ از جمله پنل‌های «مای اسکای» در سقف و جزئیات هوشمندانه‌ای که در تمام نقاط گسترده شده‌اند.

2015 Jeep Renegade Trailhawk
۲۰۱۵ Jeep Renegade Trailhawk
برای پیشرانه رنگید می‌توان از یک موتور توربوی ۱/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار به همراه یک گیربکس ۶ دنده دستی یا یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار در کنار یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده کرد. هر کدام از این موتورها می‌توانند با یک سیستم دیفرانسیل جلو یا تمام‌چرخ متحرک انتخاب شوند. در همین حال، مدل «تریل‌هاوک» از رنگید قابلیت‌های بسیار خوبی در زمینه آفرود در اختیار شما قرار می‌دهد.

2015 Jeep Renegade Trailhawk
۲۰۱۵ Jeep Renegade Trailhawk
۲) نیسان جوک
هیجان رانندگی در جوک، سبک خاص خود را دارد و بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال اندکی سرعت و چابکی بیشتر در شلوغی ترافیک هستند.

2015 Nissan Juke SL
۲۰۱۵ Nissan Juke SL
برای پیشرانه این مدل از یک موتور ۱/۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با قدرت ۱۸۸ اسب‌بخار استفاده می‌شود که به صورت استاندارد با سیستم دیفرانسیل جلو همراه است. این در حالی است که دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک به صورت یک آپشن ارائه شده است. همچنین خبر این است که سیستم CVT تنها گزینه انتقال قدرت در نیسان جوک محسوب می‌شود؛ چیزی که باعث می‌شود باز هم از لذت رانندگی در این خودرو کاسته شود. امّا یک نکته مثبت این است که سیستم فرمان سبک و با واکنش خوب در جوک، شرایط خوبی را در پیچیدن و مانورها فراهم می‌کند.

2015 Nissan Juke SL
۲۰۱۵ Nissan Juke SL
۱) مزدا CX-3
CX-3 یک خودروی کوچک چابک و جذاب، با هندلینگی مناسب در کنار یک طراحی مدرن است. یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۴۶ اسب‌بخار و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در کنار یک سیستم دیفرانسیل جلو، عملکردی سریع را برای مزدا CX-3 ایجاد کرده‌اند. در همین حال، از آپشن دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز می‌توان استفاده کرد.

2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
این کراس‌اور کوچک بر روی یک سیستم تعلیق با تنظیمات اسپورت و همین‌طور اقدامات خلاقانه برای کاهش وزن تکیه دارد تا همچنان ویژگی‌های منحصر به فرد رانندگی در محصولات مزدا را حفظ کند. طراحی داخل کابین بسیار خوب پرداخته شده و از متریال‌های با کیفیت بالا و تجهیزات مدرن رانندگی بهره می‌برد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. armin

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    جای asx خالی واقعا ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من بین این ماشینها نیسان جوک رو روندم
      خیلی عالیه هندلینگشم حرف نداره مصرفش ترکیبی بین 7 تا 8 هست اینم عکس مال یکی از بهترین دوستامه خودش از دبی نیو فیس ارس پلاکش رو وارد کرد حدود 18200 دلار اینم عکسشه

      http://s3.img7.ir/Z8avV.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahab

        ۲۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        داداش دمت گرم خیلی حال دادی با این عکس

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. پارسا

        ۳۰ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        جوک رو منم تو کیش روندم.به قول بابام:قیافش جوکه ولی کیفیت و سواریش نات جوکه:D:D

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. جواد

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    شاید نیسان جوک در کشورهای دیگه به خاطر فروش زیاد عادی شده ولی اگه با این تو خیابونهای کشور خودمون رانندگی کنیم از همه ماشینهای دیگه بیشتر تو چشم هستیم یک روش کم خرج برای دیده شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (118 ديدگاه)

      داش یه سر بزنی مناطق آزاد زیاد جوک میبینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امین آریامن

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این اخریش خیلی باحال بود…مزدا واقعا زیباست خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (52 ديدگاه)

      خداییش مزدا حرف نداره بسیار زیبا و با کیفیت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمیدرضا

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (60 ديدگاه)

      مزدا کلا ماشینای اخیرش به شدت دوست داشتنی اند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. shahab

      ۲۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      مزدا خیلی عالی شده در تمام کلاسها مخصوصا مزدا6

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. usa & japan

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی بود مرسی.جیپ رنه گید واقعا ماشین خوبیه و بحثش جداست. oاااااااo.مزدا هم که حرفی برای گفتن نمیزاره.ولی نیسان جوک از قیافه اش خوشم نمیاد.یه جوریه.با حرف دوستمون هم موافقم جای asx واقعا خالیه.عجیب ماشین خوب و به صرفه ای هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهرداد

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام
    واقعا چرا جلوی کپی رو از سایتتون گرفتین. چه اشکالی داشت مطالب با اسم شما در سایر سایتها از جمله سایت من نشون داده بشه . خیلی کار بچه گانه ای کردید . بی بی سی و دویچوله هم این کار رو نمی کنن . الان تو قرن 21 هستیم گفتم شاید فراموش کردید. یعنی فکر کردید نمی شه کپی کرد ؟ من همیشه منبع رو تو سایتم اعلام میکنم ولی از این به بعد مطالبتون رو می زارم بدون منبع ببینم چکار می کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۲۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (764 ديدگاه)

      دوست گرامی، کپی مطالب یعنی سرقت از زحمات تعدادی نویسنده، مترجم، ویراستار و غیره. اگر وجدان شما به شما اجازه سرقت می دهد، جای صحبتی باقی نمی ماند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهرداد ( اصلی یا فرعی ) - فرقی نمی کنه !

      ۲۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دوست عزیز
      کاش اسم کاربری تون رو جوری انتخاب می کردید که با بقیه اشتباه نشه . 2 تا مطلب قبل تر کلی خواهش کردم و استدلال آورده ام که کلیلک راست رو فعال کنند . بعد شما با اسمی مشابه من می گی : کپی می کنم !!!! چه کار می تونید بکنید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مجتبی (ساروی)

      ۲۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      برادر تو قرن 21در همه ی کشورها قانون کپی رایت رعایت میشه به جز ایران که قانونش هست ولی فرهنگش نیست .گفتم شاید ندونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مقوله شناس

      ۲۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه هفته پیش یه زیرنویس واسه یه فیلمی گرفتیم گفتیم شب جمه ای حالشو ببریم.،
      هیچی خلاصه شونصد بار اسم مترجم رو بین زیرنویس های فیلم نشون داد.، یا بهتره بگم زیرنویس های فیلم رو بین اسم مترجم نشون میداد.
      یعنی جیگرم له شد تا فیلمو دیدم.،.
      آخرشم نفمیدم چی دیدم،، تنها چیزی که از فیلم تو ذهنم مونده بود اسم مترجمش بود که تا چندین روز هم جلو چشم بود،
      حسابی ملکه ذهنم شده بود..
      چن روز پیشم موقع پر کردن فرم استخدام، اسم مترجم رو به جای اسم خودم نوشتم..
      آخرشم به دلیل همین اشتباه اسمی اون کارو از دست دادم،
      چه کار نونو آب داریم بود..
      خلاصه از روزی که اون فیلم لعنتی رو دیدم زندگیم به کلی از روال عادیش خارج شد.. یعنی روزی صد بار فقط نفرینش میکنم،
      لذا مقوله ی کپی رایت چیز مهمیست که میبایست رعایت شود.
      شما ممکن است تکرار میکنم ممکن است احیانا اسم سایت و مترجمین رو هنگام کپی کاری بنویسید، اما بقیه چی؟
      آیا اونها هم مینویسن؟ نمیخاد خیلی فکر کنی خودم بهت میگم، خیر.
      ترجمه ی دقیق کار راحتی نیست که اگه بود خودتون میکردین،
      پس این حقو باید داد که نخوان کسی به رایگان برداره.
      هزینش هم لینک نمودن خواننده به سایت مبدا هست که انصافا کار سختی هم نیست.،
      چیزی هم از ارزشهای والای سایتتون کم نمیکنه،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. پویان

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    این نیسان جوک خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا ایرانیا از قیافش خوششون نمیاد! هرکی میبینش میگه چه زشته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. usa & japan

      ۲۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      چون عین پاتریک هست توی انیمیشن باب اسفنجی :ا !!!!!!! مثل این خنگا هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. نوید جهرمی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    بین این فسقلیای دوست داشتنی از رنگید و مزدا سی ایکس 3 خوشم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali ayat

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    جذب دوتا ماشین شدم یکی مزدا و یکی اون مینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۲۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (208 ديدگاه)

      cars.comهم یه مقایسه گذاشته تو همین کلاس سوبارو ایکس وی بیشترین امتیازو آورده در کل هر کدوم از این سایتا یه چیزی میگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مینی کوپر اصلا ماشین تولید نکنه، بهتره. از نیسان جوک هم خیلی تعریف می کنن، هر کی گرفته، راضی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Kamran.k

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بازم مزدا یکی از بهترینها ..البته نیسان جوک هم خیلی تو این کلاس عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    توی این مقایسه فکر میکنم کفه ی ترازو به سمت ژاپنی هاست
    hr-v و cx3 عالی هستن
    جوک هم که در نوع خودش جالبِ …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرش

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    چرا تویوتا تو این کلاس کم کاره؟ فارغ از اینکه تو این لیست اسمی ازش نیست، کلا تو کلاس کراس اوور یا ساب کامپکت هم تویوتا نماینده شاخصی نداره. چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رافال

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    هوندا HR-V و نیسان جوک
    از لحاظ ظاهر بهترین : انکور-هوندا-500-جیپ رنگید -شوی ترکس -مزدا cx3-جوک
    مشخصات: جوک-مزدا-هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شاسی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    یه نظر خواهی میخاستم برای خرید شاسی بلند با ۱۵۰-۱۶۰ تومن. بین سانتافه صفر-پرادو ۲۰۰۸ -موهاوی ۲۰۱۰-وراکروز ۲۰۱۰-سورنتو۲۰۱۰-اوتلندر صفر؟؟
    ممنون میشم با اطلاعات جوابم بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. The Eagle

      ۲۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      نیسان مورانو ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ هم خیلی ماشین خوبیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    داداش مینی تو کیفیت یکی از بالارده ها تو آمریکا شده پس بهتره نگی تولید نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. پرهام

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (200 ديدگاه)

    3 تای اول فوق الاده ان من از جوک خوشم میاد خیلی قیافه بانمکی داره و نسخه R این ماشین قوقا به پا کرده در حد سوپر اسپورته .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا