کادیلاک

جزئیات کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷

کادیلاک در مسیر احیای برند لوکس خود تا به اینجا، سدان‌های ATS، CTS و مدل آینده CT6 را معرفی کرده است. قدم بعدی این کمپانی برای پوست‌اندازی در کلاس شاسی‌بلند، با کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. این مدل که به‌تازگی در «دوبی» معرفی شده و در اواخر ماه جاری میلادی در نمایشگاه لس‌آنجلس حاضر خواهد شد، جایگزین SRX به عنوان کراس‌اور لوکس متوسط کادیلاک می‌شود.

2017 Cadillac XT5
۲۰۱۷ Cadillac XT5
کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ بر روی یک پلتفرم کاملاً جدید سوار می‌شود که در آن از فولادهای با مقاومت بالا و تکنیک‌های دیگر صرفه‌جویی در وزن استفاده شده است. در نتیجه، مدل‌های دیفرانسیل جلوی XT5 توانسته‌اند نسبت به SRX کنونی، ۱۲۶ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. در همین حال، مدل‌های دو دیفرانسیل XT5 وزنی برابر SRX دیفرانسیل جلو دارند که به معنای ۷۵ کیلوگرم کمتر از مدل SRX AWD است.

2017 Cadillac XT5
۲۰۱۷ Cadillac XT5
این کاهش وزن، همچنین به XT5 جدید کمک کرده است تا جثه جمع و جورتری نسبت به SRX داشته باشد. طول، عرض و ارتفاع XT5، به ترتیب ۲۰، ۵ و ۸ میلی‌متر نسبت به SRX کاهش داشته‌اند. با این حال، فاصله محوری XT5 به اندازه ۵۱ میلی‌متر اضافه شده و به بهبود فضا در داخل کابین کمک کرده است؛ به‌ویژه اینکه فضای پاها در صندلی‌های عقب به اندازه ۸۱ میلی‌متر افزایش داشته است. همچنین ردیف دوم صندلی‌ها می‌توانند به جلو و عقب حرکت کنند و بنابراین راننده می‌تواند فضای حمل وسایل را نسبت به تعداد سرنشینان تنظیم کند.

2017 Cadillac XT5
۲۰۱۷ Cadillac XT5
طراحی کراس‌اور XT5 باعث شده تا این مدل مطابق با دیگر خودروهای خط تولید کادیلاک باشد. جلوپنجره عریض ویژه کادیلاک، چیزی است که بیشتر از همه در دماغه خودرو جلب‌توجه می‌کند و چراغ‌های لوله‌های LED نیز از چراغ‌های جلو تا قسمت پایین سپر امتداد پیدا می‌کنند. در عقب، چراغ‌های افقی بیشتر از همه، ظاهر دیگر مدل‌های کادیلاک را به ما یادآوری می‌کنند و این در حالی است که یک صفحه محافظ پایین بدنه از بین دو لوله اگزوز موازی بیرون زده است.

2017 Cadillac XT5
۲۰۱۷ Cadillac XT5
در داخل کابین، کادیلاک CT5 مدل ۲۰۱۷ همچنان به سبک طراحی دیگر مدل‌های کادیلاک ادامه داده است. در عین حال، در طراحی داشبورد و کنسول تجدیدنظر صورت گرفته تا فضای بیشتری برای حمل وسایل در آنها مهیّا شود. البته در مجموع ۵ رنگ و تریم مختلف برای کابین این خودرو درنظر گرفته شده که در بین آنها، یک طرح فیبرکربن، دو نوع طراحی آلومینیومی و سه گزینه چوب اصل وجود دارند. همچنین به دنبال موفقیت مدل اسکالید پلاتینیوم، در XT5 نیز برای اولین بار یک سطح تریم «پلاتینیوم» ارائه شده است.

2017 Cadillac XT5
۲۰۱۷ Cadillac XT5
همانند سدان لوکس CT6، در کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ نیز سیستم جدید «آینه دوربین عقب» استفاده شده که می‌تواند تصور دوربین نمای عقب بر روی یک آینه عقب معمولی نشان دهد. گفته می‌شود که تصویر دوربین در این حالت میدان دیدی ۳۰۰ برابر نسبت به یک آینه استاندارد در اختیار قرار دارد و راننده می‌تواند از میان ستون‌ها و قسمت‌های مختلف بدنه، دید داشته باشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی CUE کادیلاک همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بی‌سیم گوشی موبایل و چراغ‌های روشنایی روز LED، از جمله مواردی هستند که به صورت استاندارد در XT5 استفاده می‌شوند و آپشن‌هایی نیز مانند یک نمایشگر رنگی سر بالا، چراغ‌های جلوی LED کامل و یک‌ پکیج دستیار راننده شامل سیستم پارکینگ خودکار، کروز کنترل انطباقی و دستیار حفظ حرکت در بین خطوط برای این خودرو درنظر گرفته شده‌اند. همچنین درب عقب خودکار XT5 را می‌توان با حرکت پا در زیر سپر عقب، باز و بسته کرد.

2017 Cadillac XT5
۲۰۱۷ Cadillac XT5
2017 Cadillac XT5
۲۰۱۷ Cadillac XT5
همانند SRX، XT5 نیز همچنان به استفاده از یک موتور پایه V6 ادامه می‌دهد. این موتور ۳/۶ لیتری، همان موتوری است که در مدل ۲۰۱۶ از ATS و CTS نیز استفاده شده و می‌تواند برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، ۲ سیلندر خود را خاموش کرده و به صورت چهار سیلندر به عملکرد خود ادامه دهد. قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۳۶۶ نیوتن‌متری در این موتور، از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته انتقال داده می‌شود. XT5 اولین خودروی کادیلاکی است که از شیفتر الکترونیکی استفاده می‌کند؛ چیزی که به گفته کمپانی، هم نویز و لرزش کمتری در کابین دارد و هم فضای کمتری نیز در کنسول وسط اشغال می‌کند. در همین حال، یک سیستم استاپ-استارت موتور برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف سوخت مفید خواهد بود.

2017 Cadillac XT5
۲۰۱۷ Cadillac XT5
در حالی که کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو خواهد بود، ولی یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک «کلاج دوقلو» نیز برای آن درنظر گرفته شده که می‌تواند ۱۰۰ درصد گشتاور را به هر یک از محورهای جلو یا عقب منتقل کند. همچنین محور دیفرانسیل عقب نیز در این حالت می‌تواند تا ۱۰۰ درصد گشتاور را به هر یک چرخ‌ها در طرفین ارسال کند. همچنین یک حالت «عدم‌اتصال» نیز به صورت فیزیکی برای جداسازی دیفرانسیل عقب وجود دارد که در هنگامی که نیازی به استفاده از AWD نیست، باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

2017 Cadillac XT5
۲۰۱۷ Cadillac XT5
یک سیستم تعلیق استرات «مک‌فرسون» با یک سیستم مولتی‌لینک در عقب همراه شده است. چرخ‌های ۱۸ اینچی به صورت استاندارد هستند، ولی استفاده از چرخ‌های ۲۰ اینچی باعث می‌شود که سیستم تعلیق انطباقی «کنترل دامپینگ پیوسته» نیز اضافه شود. این در حالی است که XT5 پلاتینیوم یک سری بوشینگ‌های اضافه در تعلیق عقب برای ایجاد سواری بهتر دارد.

تولید کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ از بهار ۲۰۱۶ آغاز می‌شود و اندکی پس از این تاریخ، وارد بازار خواهد شد. XT5 که یک آپدیت مناسب از SRX به‌نظر می‌رسد، در کنار «اسکالید» در بین شاسی‌بلندهای متوسط کادیلاک قرار خواهد گرفت. البته باید انتظار اندکی افزایش قیمت را نسبت به SRX داشته باشیم. شروع قیمت SRX در حال حاضر از ۳۸ هزار و ۶۰۰ دلار است که این قیمت، شامل هزینه تحویل نیز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    کاری به عملکرد ماشین ندارم ولی طراحی ماشین و صد البته طراحی داخلیشو خیلی دوس دارم فوق العادس البته بعد مرسدس و پورشه این نظر شخصیه منه همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahab

      ۲۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      طراحی خارجی بی نظیر و داشبور شیک و موتور قدرتمند و در عین حال به روز
      انتقال قدرت یعنی اینکه میتونه 100گشتاور رو به یک چرخ بده
      RWD FWD AWD همه رو باهم داره!!
      تا 7سال دیگه مدل جدید این شاهکارهم میاد با کلی توانایی هیا عجیب و غریب اما مردم ما دارن قسط پراید میدن….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AliZeus

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (420 ديدگاه)

    خیلی عالی شده…ابهت همیشگی کادیلاک…همراه با ظرافتی که اعمال شده…و در آخر رنگ مشکی :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      واقعا فوق العادست از نظر طراحی خارجی از لینکلن نویگیتور بهتره ولی از نظر امکانات و طراحی داخلی لینکلن فوق العادست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mehran72

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    این
    40000تاست.حالا باز یه عده برن پراید قسطی بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۲۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      نه دوست عزیز این چهل تاست ولی چهل تا دلار دلار الان ۳۵۰۰تاست اینجا میدونی چقدر پول کشورت بی ارزشه فک کنم آخر تو دنیا باشیم یعنی بدبخترین خیلی خلاصه بهت بگم در هم ضرب کن اونوقت ببین چند تومن بی ارزش ما میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۲۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدایا کشور هایی دیگه هر روز ماشین های به روز مدل جدید برای مردم کشورشون تولید میکنن تا مردمشون از زندگی لذت ببرن ولی کشور من ????ایران خودرو هایی بی کیفیت با بالا ترین قیمت و کمترین امنیت رو به مردم میدن جالب تر از همه اینکه آقای نعمت زاده ! میگه مردمی که خودرو نخرن و وام خودرو تحریم کنن خیانت کار 6

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نخود آش

        ۲۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (294 ديدگاه)

        نه حرف نعمت زاده جالب نیست. جالب اینه که مردم به هم خیانت میکنن و میرن این آشغالا رو میخرن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. shahab

        ۲۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        خیات یعنی ایکه زن و بچه تو سوار ماشینی کنی که حدقل ایمنی 15سال پیش اروپارو نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. shahab

          ۲۲ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (647 ديدگاه)

          با تشکر از آقای انیس حسینی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Hamid...Audi

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    واااااااااااووووووو!!!
    همه چی تمومه دیگه.طراحی داخلی طراحی خارجی توان و گشتاور خروجی موتور آپشن های فوق العاده و … .
    حرفی واسه گفتن نمیزاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mahdi

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اگه وام بانکی داشت شک نکنید که یدونه ثبت نام میکردم بد جوری چشمم گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      مطمئن باش این 90 درصد داخلی سازی شده است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      اونجا کع وام بانکی نمیخواد. با ماهی 400 دلار بدون پیش پرداخت صاحب یدونش میشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمدرضا ♥BMW♥

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    بیرونشو…داشبوردشو…فرمونشوووووو…یه آرزو جدید به لیست آرزوهام اضافه شد!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ظاهر فوق العاده خشن با ابهت وبا اصالت بدنه عضلانی وزیبا نمای عقب معقول داخل زیبا وشیک ودم کادیلاک گرم فروش اسکالید که حسابی با طراحی جدید رفت بالا این مدلم قطعا فروش بالایی خواهد داشت چه رقابتیه ماشینا یکی از یکی زیباتر عملکردای بهتر آدم میمونه چی بگیره اما ایران …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی جالب و پر ابهتی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. zodiac

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقای حسینی دوست داری با روان ما جوانها بازی کنی؟40000تا برای این ماشین با اصالت وبا اصل ونصب.حالا ما برای ی سمند داغون باید سی میلیون بدیم تازه سوار شیم بریم ایراداشو خودمون درست کنیم
    خداوکیلی دیگه بد بخت تر از ما داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نخود آش

      ۲۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      شنیدین میگن سرنوشت هیچ ملتی تغییر نمیکنه مگر به خواست خودشون. حالا حکایت ماست. چهار روز نمیتونستیم بی ماشین بریم. چند هزار ماشین قسطی ثبت نام کردن. پس مشکل خودمونیم. از ماست که بر ماست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. روزگار سخت

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اولین ماشین شاسی بلند که توی عمرم ازش خوش اومده همین. دومی لکسوس.nx. جیپ چروکی. البته شاسی بلند پراید هم زیباست. اره ای خدا چقدر ما بدبختیم چقدر عقب افتادیم ای کاش……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمدرضا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    زیبا ، جادار ، مطمئن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mostafa

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (69 ديدگاه)

      درسته زیبا ، جادار ، مطمئن ..
      ولی اینکه سایپا نیست

      یعنی میشه یه ماشینی زیبا ، جادار و مطمئن باشه و ساخت سایپا نباشه ….
      مگه داریم مگه میشه ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ابوالفضل

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (19 ديدگاه)

        اون مال امرسان هست دوست عزیز شعار سایپا: سایپا مطمئن هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. نوید جهرمی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    من یکی نمیدونم احساساتم رو چطور بیان کنم.آدم چطور میتونه عاشقش نشه؟
    مسعود جان دمت حسابی گرم ب گرمای موتور کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فریا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (684 ديدگاه)

    شــــاهکار…

    عاشـــق سیستم انتقال قدرتشم .
    هر سه حـــالت رو داره :D
    RWD ، FWD ، AWD

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شلبى

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    فوق العادست
    نمیشه ازش ایراد گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. amir

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    رقیب لیفان x60 اومد!!!!
    سرنوشت مردم کشوری را خود تعیین می کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعاً الآن تو آمریکا مردم سالاری بیشتر از ایران هست ما با پول این تو ایران یه سانتافه نمی تونیم بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. enzo

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منی که میونه ای با suv ها ندارمم دلم خواست
    این مدل کادیلاک در عین ابهتش دلربایی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. اسلامى

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام پول ما مسلمونها باید بره تو جیب چینیهاى کومونیست، ولى امریکا و اروپاى مسیحى دشمن ما هستند ، لیاقت ما ایرانیها همان پراید و ماشینهاى چینى هست!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ابوالفضل

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چراغ LED لوله ای!!!!!!!!!! اونا اسمشون نئون هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا