کادیلاک

دیترویت 2014: کادیلاک ATS کوپه بدون سورپرایز

شش سال پیش کادیلاک در همین نمایشگاه شلوغ، با معرفی مدل دو درب CTS خیلی‌ها را شگفت زده کرد. کوپه CTS پیش از ورشکستگی جنرال موتورز ایده خوبی به نظر می‌رسید. و حالا با احیای دوباره این شرکت، گواهی بر جنرال موتورز جدید می‌باشد. اما به گفته کادیلاک نسل سوم CTS تنها به صورت سدان عرضه می‌شود و در عوض ATS در یک فرم کوپه جمع و جور بر تخت می‌نشیند.

2015 Cadillac ATS Coupe
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe

کوپه ATS در بسیاری از قسمتها و شاید بیش از حد با مدل سدان خود شریک است. فاصله بین دو محور مدل کوپه با سدان مشابه است و در همان اندازه ۲.۷۷ متر ثابت مانده است. سپر جلو، هواکش جلوپنجره، سقف، گلگیرها و بدنه، با وجود تغییرات، هنوز منحصر به فرد نمی‌باشد. تنها نکته حذف خوشه‌های تاج کادیلاک از دور لوگوی این شرکت است. در داخل خودرو هم سیستم سرگرمی بروز رسانی شده است. این سیستم با صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، شامل ناوبری، اتصال Wi-Fi و سیستم CUE است و بعلاوه از سیستم های ایمنی هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو هم برخوردار است.

2015 Cadillac ATS Coupe
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe

موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت بهینه شده و همه گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری خود را تا دور ۳۰۰۰ در اختیار می‌گذارد. این یعنی ۱۳ درصد افزایش نسبت به مدل سدان که باید جبران ۲۰ کیلوگرم وزن اضافی خودرو شود! یعنی مدل کوپه با موتور چهار سیلندر ۱۵۵۰ کیلوگرم وزن دارد. قدرت این پیشرانه ۲۷۲ اسب بخار می‌باشد. شتاب این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، ۵.۶ ثانیه است. گیربکس نیز شش سرعته اتوماتیک می‌باشد.

اما بهترین نتیجه از پیشرانه شش سیلندر خورجینی حاصل می‌شود. موتور V6 با حجم ۳.۶ لیتر می‌تواند بدون اتکا به توربوشارژر، ۳۲۱ اسب بخار نیرو تولید کند. انتقال نیرو با همان گیربکس شش سرعته خودکار صورت می‌گیرد و البته رانش هر چهار چرخ نیز در دسترس خواهد بود (دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد است).
سیستم تعلیق اسپرت با کنترل مغناطیسی و دیفرانسیل با لغزش محدود مکانیکی، ترمزهای برمبو، پانل‌های زیر بدنه آئرودینامیکی و توزیع وزن معقول ۵۱/۴۹ انتظار سواری بهتری نسبت به مدل سدان را ایجاد می‌کند.

[jwplayer mediaid=”58335″] کادیلاک ATS کوپه از تابستان سال ۲۰۱۴ و به عنوان مدل ۲۰۱۵ روانه بازار خواهد شد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. شروین

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    قابل توجه اونایی که میگن موتور ماشینای امریکایی بازده نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      دوره بازده پایین موتورهای آمریکایی چند سالی هست تموم شده
      به نظرم کادیلاک و اسپرت های شورولت الان بعد از محصولات لوکس آلمانی حرف اول رو توی دنیا میزنن
      من که از عاشقان مرسدس بنزم اما شدیدا دوستدار کادیلاک شدم و خوشحالم کادیلاک داره به دوران اوج دهه هفتاد برمیگرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۲۵ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (515 ديدگاه)

        آلمان بعد از امریکاست عزیز جان…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Yashar

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    زیباست
    اسپرت ، مغرور ، مردانه ، قدرتمند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۲۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      2 لیتری
      272 اسب
      400 متر نیوتن گشتاور
      غوغاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من طراحیش خیلی خوب وزیباس .هر دو موتورش ازbmwسری4قوی تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محسن.د

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    زیباست و اصالت هم داره،همینطور موتور خوبی هم داره. البته حریف های قدر آلمانی هم داره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mahdi

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آرمش بدون خوشه خیلی بی ریخت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Kurosh

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    مثل همیشه سزاوار ستایش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چقدر خوشکل و اسپرت و جذاب و قدرتمند.ارزوی هر جوان.
    مثل اینکه کادیلاک لوگوش عوض شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. arash1354

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    با اینکه قشنگه ولی تغییر جدیدی نداشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. زیگما

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    آرش عزیزم مگه سی کلاس دو در فرقی با سی کلاس 4 در داره ؟؟؟ اینم مثل همونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. km

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    عالی…. از بس زیباست هم 2 در بهش میاد هم 4 در. مثل سری 6 نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کافر مقدس

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    همچنان منتظر Ciel و Elmiraj هستیم . . . . . . .

    کادیلاک هم نهَ کَدیلاک! . . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. esi

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    ایول داری KM ولی طرح اگزوزاش میتونست بهتر از این باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مصطفی

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    عاشقشم بسیار زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سجاد

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلطان .سالار.ابهت از چراغش میباره . خدا کنه ماشینای کادیلاک یه روزی واردبازار ایران هم بشن .حد اقل من یکی که قید فرنگو میزنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    طراحی های کادیلاک خیلی خاص و اتو کشیدست.

    تو امریکایی ها فقط کادیلاک هست که میتونه با المانی ها رقابت کنه.

    ((( ایران و المان )))

    ((( المان : مهد خودروسازی دنیا )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شروین

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (515 ديدگاه)

      نه بابا!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۲۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      اگه 35000 دلار هم باشه
      با دلار 1200 میشه 42 میلیون تومن
      همچینم ارزو نیست
      البته به یاری دوستان دلار به 3000 تومن و
      البته گمرگ حدودا میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. علی عقیلی

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    ابهت از ظاهرش میباره لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    کادیلاک حرف نداره ولی من بیشتر ATS و اسکالید رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Zonda R

    ۲۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    F.A
    اگه 35000 دلار باشه
    میشه 140 میلیون هم قیمت سراتو کوپ
    تقریبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    کادیلاک = ابهت زیبایی کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا