مرسدس بنز

مرسدس اسپرینتر 4×4 برای 2014

وقتی مهندسین مرسدس دور هم جمع شدند تا نسخه جدیدی از اسپرینتر را بعنوان مدل ۲۰۱۴ راهی بازار کنند، احتمالا هیچ ایده ای برای شروع کار نداشتند؛ پس آستین ها را بالا زدند و گفتند بیایید بعد از ۶ سال بجای آنکه فقط مدل های دیفرانسیل عقب اسپرینتر را تولید کنیم، حالا سراغ نسخه های دو دیفرانسیل آن هم برویم . . . !

2014 Mercedes Sprinter4x4
۲۰۱۴ Mercedes Sprinter4x4

اسپرینتر ۴×۴ یک مدل جدید نیست؛ همانگونه که از نامش برمی آید این بار سیستم محرکه آن از نوع AWD شده تا برای نخستین بار مشتریان بتوانند باپرداخت حدود ۱۱,۴۰۰ دلار بیشتر (در بازار آلمان) با فشردن یک دکمه (چه درحالت سکون و چه در سرعت حداکثر ۱۰ کیلومتر برساعتی)، آن را تبدیل به خودرویی دو دیفرانسیل کرده تا به مسیرهای برفی و جاده های نسبتا ناهموار بروند.

برای این ون فول سایز مواردی مانند ESP یا کنترل پایداری، ۴ETS یا کنترل کشش (که قبل از این تنها بر روی مدلهای ML-Class و GL-Class و ویتو نصب می شد) بصورت استاندارد بوده اما امکاناتی مانند کمکی حرکت در سربالایی (Hill-Start)، سیستم DSR یا کمکی حرکت در سراشیبی (Downhill Speed Regulation) و تایرهای آفرود بعنوان آپشن هستند.

مرسدس در توصیف اسپرینتر ۴×۴ از عبارت “not an off-roader” بهره گرفته تا به همه یادآوری کند که وجود سیستم AWD برای آن به معنی این نیست که حالا اسپرینتر تبدیل به خودرویی آفرود شده باشد، خیر! آنها فقط اندکی به ارتفاع تعلیق افزوده اند تا بدین ترتیب زوایای Approach angle (زاویه میان افق با خط مماس بر تایر جلو/سپر جلو) و Departure angle (زاویه میان افق با خط مماس بر تایر عقب/سپر عقب) نیز بیشتر شوند.

برای اسپرینتر ۴×۴ ، مرسدس تنها از پیشرانه های دیزلی استفاده کرده که همگی بصورت استاندارد به گیربکس ۶ سرعته مجهز هستند اما با این حال سفارش ۵ سرعته اتومات نیز امکان پذیر خواهد بود:

  • پیشرانه ۲.۱ لیتری۴ سیلندر (۳۱۳/۵۱۳BlueTec)؛ ۱۲۹ اسب قدرت،۳۰۵ نیوتن متر گشتاور.
  • پیشرانه ۲.۱ لیتری۴ سیلندر (۳۱۶/۵۱۶BlueTec)؛ ۱۶۳ اسب قدرت،۳۶۰ نیوتن متر گشتاور.
  • پیشرانه ۳.۰ لیتری۶ سیلندر (۳۱۹/۵۱۹BlueTec)؛ ۱۹۰ اسب قدرت،۴۴۰ نیوتن متر گشتاور.

با اینکه افزودن سیستم AWD چیزی حدود ۱۱۵ تا ۱۳۵ کیلوگرم به وزن اسپرینتر افزوده اما وقتی میزان مصرف سوخت آنرا با مدل های دیفرانسیل عقب اسپرینتر مقایسه کنیم، خواهیم دید که تفاوت های بسیار ناچیزی دارند طوریکه مدل های ۴ سیلندرش ۰.۴ تا ۰.۸ لیتر بیشتر می سوزند و جالب تر آنکه مصرف مدلهای ۶سیلندر هیچ تفاوتی نکرده:

  • ۸.۶ لیتر در سیکل تریکی برای مدل های ۳۱۳BlueTec .
  • ۸.۳ لیتر در سیکل ترکیبی برای مدل های ۳۱۶BlueTec .
  • ۹.۸ تا ۹.۹ لیتر برای مدل های ۳۱۹BlueTec .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    1.طراحی خارجی فوق العاده زیبا
    2.طراحی داخلی نسبت به رقبا ضعیف
    3.کیفیت مواد بکار رفته در داخل کمی پایین بنظر میاد
    4.موتور هاش خیلی ضعیف هستن.فورد ترانزیت مدل 2015 موتور تا قدرت 305 اسب بخار داره!
    5.دو دیفرانسیل با این قدرن به هیچ دردی نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      هیچ ارتباطی به قدرت موتور نداره ، شما باید نسبت قدرت به وزن رو بسنجی یعنی توان وزنی و هزار و یک عامل دیگه ، مثال ؟ فولکس T2 با موتور 2000cc دو برابر بلیزر سابربن 5700cc راه میرفت اسبش هم کمتر از بلیزر بود ، با تجربه ها یادشونه . هیچ ارتباطی به اسب بخار نداره . وزن ، تقسیم وزن، گشتاور ، تورک ، دور موتوری که در اون به ماکسیمم گشتاور و تورک میرسه و دوری که بیشترین خروجی رو در اون میده ، نوع گیربکس و فناوریش ، ضریب دنده ها ، دف لاکها و عملکردشون ، سیستم تقسیم نیرو بین چرخها و البته اسب بخار همه و همه تاثیر داره ، شما چطور متوجه شدی که چون 00 اسب از فورد کمتره پس کلا از فورد ضعیف تره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۱۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        100 اسب ضعیف تره ، اصلاح میکنم 00 اشتباه بود . ضریب پسار هم به عوامل قبلی اضافه میکنم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          آهااااان. ترانزیت 1.5 تن وزنشه این وزنش 1.7 تن هست.این از وزن.گیریبکسش 5 سرعته اتوماتیک هست.ماله فورد 6 سرهت اتوماتیک!!یعنی کنترل بیشتر روی قدرت و بهره وری بالاتر فورد.
          گشتاور برای اینا مهم تره.که باز هم فورد ترانزیت با فاصله زیاد گشتاور بالاتری نسبت به بنز داره.
          وزن بنز که زیاد تره.گیریبکسش که بازدهیش کمتره.گشتاورش هم که کم تره.اسب بخارش هم که کمتره.باز هم میخوای بهونه بیاری؟دوران محصولات باری بنز خیلی وقته تموم شده….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حمید

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (645 ديدگاه)

          ببخشین چون گیربکسش یه دنده کمتر داره بازدهیش کمتر از فورده ؟ اگه اینطوری بود همه ماشین هارو مثل تریلی ها بالای دوازده دنده تولید میکردیم بهتر بود . این چه حرفیه میای اطلاعات غلط میدی ؟ تقسیم وزنش چی ؟ دفلاکهاشون چی مقایسه کردی ؟ همون گیربکس یه دنده بیشتر رو ضریب دنده هاشو مقایسه کردی ؟ الان DSR اینو با HDC فورد (نمیدونم اصلا داره یا نه)مقایسه کردی ؟ EBD کدوم بهتر جواب بده؟hill start اینا همش با ecu کنترل میشه ، کدوم ماشین بهتر عمل میکنه ؟ اونی که نرم افزار ecu و سخت افزار ecu بهتری داشته باشه . عزیزم زنبیل نمیخوای مقایسه کنی ، اینا ماشینن مهندسیشون هم خیلی پیچیده تر از درک من بی سواد و شمای علامه هست . خدمت خوانندگان محترم عرض میکنم به دلیل تشخیص زیگما ، بنز بعد 140 سال به بن بست رسیده ، اینم ون خوبی نیست ، هیوندای h1 و کیا کارنوال بخرید!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          مشکل اینجاست که شما دوستان این دو تا ماشین رو با ماشین های اسپرت مقایسه میکنید من فکر نمی کنم زیاد بودن اسب بخار گشتاور و سرعت یا نسبت ضریب نده ها و نیروی پسار (ضریب درگ ) که معمولا برای ماشین های اسپرت وسوپر اسپرت مقایسه میشه مطرح کردنش کار درستی باشه تو این ماشین ها بیشتر باید به سیستم شاسی ومرکز ثقل و مهمتر از همه ی اینها به فشار g این ماشین توجه کنیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حمادي

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بی ام و قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      آخه بی ام و که ون تولید نمیکنه برادر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sina.fb

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    طراحی خارجیش حرف نداره هم، از نظره زیبایی وهم از نظر استحکام بودن.
    طراحی داخلیشم زیبا و خوشگله، ولی پدال درمورد داخلش خیلی کم عکس گذاشتی.
    به قول زیگما دو دیفرانسیل بودن با این موتور کم قدرت ارزشی نداره ولی بازم خوبه.من پیشرانه ی3.0لیتری 6سیلندر رو ترجیح میدم چون برای ماشین های ون قدرت هرچه زیاد باشه بازم کمه.
    در مورد رنگش هم همین رنگ بهش میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. bl4ckd0om

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    جای اینگونه ماشین ها منظورم سبک خودرو هست
    خیلی وقته تو ایران خالی هست

    قشنگ و کاربردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      به نام خدا
      باسلام و درود فراوان بر همه شما دوستان عزیز
      و با سلام به مدیر سایت
      و درود فراوان به همه خدمت گذاران عرصه علم و صنعت
      و تمامی عزیزانی که ما را در این راه کمک کردن
      باکمال ادب و احترام به استحضار شما می رساند

      که (( بنز ماشین خوبی است ))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahsa

        ۱۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (293 ديدگاه)

        این همه سلام
        منم جواب مینوسم که جوابش واجبه
        سلام العلیکم
        و اینکه بنز ماشینه خوبی است را همه میدانند
        بدرود و هزاران بدرود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    مرسدس همیشه چیزی برای غافل گیر کردن طرفدارا داره
    دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. SAEED

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    خیلی ناز،البته بیشتر از اون کاربردیه!بنظرم اگه ی خرده ارتفاع ماشین کمتر بودوانقد بلند نبود نازتر میشد!!
    ولی اون برند واقعاً باابهت مرسدس ک وسط درب عقب تعبیه شده خیلی جذاب شده!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mory

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید
    واقعا بنز در همه کلاسا نه تنها حرف واسه زدن داره حتی استاندارد تعیین میکنه
    خوش به حالشون این با این همه سیستم کنترلی فقط 11400 دلار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ramin

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ماشین فقط بنز.هم کامیون تولید میکنه مثلaxorوهم ون و هم سواری.کارش خیلی درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محسن.د

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    واقعا مرسدس حتی تو زمینه ون هم حرف زیادی واسه گفتن داره. فقط یه نکته: به نظر شما حدود 11,400 دلار بیشتر (در بازار آلمان!) ، فقط به خاطر اضافه شدن دیفرانسیل کمکی جلو! زیاد نیست؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahsa

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      بله زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mahsa

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    اصلا آلمانو در زمینه ماشین سنگینو وانتو ون قبول ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      چرا قبول نداری ؟ مثلا فولکس ترانسپورتر که بیش از 50 سال تولید شده همیشه موفق و پرفروش و محبوب بوده و هست و خواهد بود رو قبول نداری؟ یونی ماگ مرسدس رو با اون قدرت و محبوبیت و تکنولوژی اونم توی اون سال قبول نداری ؟ اصلا رو دستش کامیون داریم ؟ هنوز که هنوزه داریم از بنز 911 استفاده میکنیم . جایی نیست که کم بیاره . چرا آلمان رو تو ماشین سنگین قبول نداری ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        راست میگه.کشنده هاش مفت نمیارزه.کمپانی به اصطلاح معتبر بنز هنوز موافقت کرده با ایران خودرو برای تولید اون خاور های آشغال!!!بنز سودجو

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahsa

          ۱۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (293 ديدگاه)

          چی خاور ایران خودرو بنز
          من نفهمیدم میشه بیشتر توضیح بدین؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. SAEED

      ۱۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (197 ديدگاه)

      سلام.
      قبول نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!؟؟؟!!؟!؟!؟
      کامیونای جدید بنز بعد از چندین هزار کیلومتر کارکرد وقتی درجا کار میکنن صداشون از بعضی سواری ها کمتره و موتورشون نرمتر کار میکنه!!!!راننده هاشونم ک از راحتی و سواری چیزی کم ندارن!!
      راستی بنز وانت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!؟؟!؟!؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. آرمین 66

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ون ترانسپورتر هم خوبه از نوع فولوکس واگن این مدل بالا هارو میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mahsa

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    بنز خیلی خوب طراحیش کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. زیگما

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    ایرانی همینه.تا آرم بنزو میبینه فکر میکنه خداست.در صورتی که اصلا این طور
    نیست
    واقعیت تلخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahsa

      ۱۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      این ماجرای خاور چیه ه نوشتین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۱۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (197 ديدگاه)

        سلام.
        یکی از دوستان میگه برند بنز با ایران خودرو دیزل ک خاورو تولید میکنه برا تولید این مدل قدیمی بنز موافقت میکنه ک فقط سود ب جیب بزنه،میدونی ک،خاور یکی از محصولات بنز!!!!دوستان میگن نباید برا تولیدش موافقت بشه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. SAEED

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    ایرونی همینه!!!!؟؟؟؟؟؟؟
    نه داداشم،شما اگه یکی از4تا رینگ و لاستیک ی مدل بنزو تعویض کنی و ی رینگ و لاستیک با همون مارک بندازه روی نمایشگر هشدار داده میشه که فلان لاستیک با بقیه فرق داره!!!این خیییییلی باحاله!!!برند بنز از لحاظ تکنولوژی وتجهیزات الکتریکی داره حرف اولو میزنه!!اینا باعث شده ایرونیهای عزیزمون بنزو قبول داشته باشن!شاید بهترین نباشه،ولی ب معنای واقعی یکی از بهتریناست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    فقط ماشین 4*4

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمودرضا شرفی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من چندین ساله که در کار خرید و فروش خودروهای ون هستم و با تجربه ای که تا حالا به دست اوردم در ماشینهای ون آلمان واقها حرفهای زیادی برای گفتن داره و به غیر از بنز ون فلوکس ترانسپورتر هم واقعا ماشینهای عالی و پر استقامتی هستند بنز واقعا خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Xman

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    از این ماشین واسه امبولانس استفاده میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا