بوگاتی

هایپرکار آفرود راموزا با موتور بوگاتی

مرکز طراحی CAMAL در تورین ایتالیا، تصاویری از آخرین پروژه خود با عنوان «راموزا» که یک هایپرکار هیبرید تمام‌چرخ متحرک است، منتشر کرده است. راموزا که در لهجه پیدمونتی ایتالیایی به معنای «مارمولک» است، به عنوان یک خودروی پرفورمنس درنظر گرفته شده که با توجه به سیستم دیفرانسیل AWD و ارتفاع از سطح زمین، قابلیت مناسبی در حالت آفرود دارد. برای پیشرانه این خودرو از یک موتور ۳/۵ لیتری V12 با چهار توربوشارژر استفاده شده که از بوگاتی EB110 به عاریت گرفته شده است. البته راموزا، شاسی و دیگر اجزایش را نیز از بوگاتی تأمین کرده است. قدرت موتور V12 از طریق یک گیربکس ۶ سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و این در حالی است که یک موتور الکتریکی در وسط، حرکت محور جلو را تأمین کرده و یک تنظیم دیفرانسیل AWD تشکیل داده می‌شود.

 CAMAL RAMUSA
CAMAL RAMUSA
تنظیمات سخت‌افزاری در این خودرو، در نهایت و به صورت ترکیبی، قدرتی برابر ۸۰۰ اسب‌بخار تأمین می‌کنند. با این حال، هنوز صحبتی در مورد آمار عملکرد راموزا نشده است. همچنین می‌دانیم که این خودرو دارای طولی برابر ۴۳۲۰ میلی‌متر و عرضی برابر ۲۰۲۰ میلی‌متر است. راموزا علی‌رغم فاصله ۲۵۰ میلی‌متری‌اش نسبت به زمین، همچنان از ارتفاع نسبتاً کمی (۱۳۰۰ میلی‌متر) برخوردار است و در آن از پوشش بدنه پلاستیکی و برخی بخش‌های بدون‌پوشش از جنس فیبرکربن استفاده شده است.

 CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
 CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
نکته جالب در مورد راموزا این است که در آن «کمل» از مدلی به عنوان پایه آن استفاده کرده که ۲۰ سال پیش تولید آن به پایان رسیده و در همین حال، در آن ترکیبی از یک طراحی جدید و طراحی اولیه به کار برده است. به نظر می‌رسد که فلسفه کلی پس‌زمینه این کانسپت به مدل «پارکور» از ایتال‌دیزاین، یعنی یک هیبرید بین یک «سوپرماشین» و یک «آفرود» شبیه باشد.

 CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
 CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
 CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
در همین حال، باید به این موضوع اشاره کرد که «کمل» سعی دارد که یک نسخه تولید محدود از این کانسپت ۲ سرنشینه ارائه کند. در مورد استفاده از موتور EB110 در راموزا، باید گفت که به احتمال زیاد، یک پیشرانه متفاوت در مدل تولیدی به کار گرفته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قشنگه ولی شبیه ماشین های افرود نیست هم ارتفاعش پایینه هم لاستیکاش برای جاده است نه بیابون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. جواد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    موتور به این قدیمی میخواستی بگی منم 16 سیلندر دارم خوب میرفتی یک 12 سیلندر از المانی ها میگرفتی از اینم قویتر (با 4توربو یه موتور الکتریکی 800 اسب فقط باید وزن موتور بکشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad

      ۲۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      کلا حجمش 3/5 لیتره!به نظر که خوب میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mj

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    الان ماشینایی که از ایرانخودرو میان بیرون همنیقدره ارتفاعشون… یه عمری شاسی بلند سوار بودیم نمی دونستیم :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. usa & japan

      ۲۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      با پژو پارس میرم شکار ادعایی هم نیست…. رفتن خودشونو کشتن چی درست کردن!!!! خبر ندارن ما ماشین سدان داریم آفرودر با ارتفاعی در حد بلیزر که باهاش کوه میریم – جنگل میریم-لب دریا میریم- توبرف میریم-از وسط رودخونه رد میشیم و… تازه شهرداری های شهر های ما لطف میکنن و برای اینکه قابلیت های ماشین تست و یاد آوری بشه پل ها و سرعت گیر هایی میسازن که مرسدس بنز g63 amg 6*6 نمیتونه از روشون رد شه…بله!!!… اینجوریاست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahab

        ۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        دمت گرم حرف دلمو زدی تمام این جاهایی که گفتیو ما سمند رفتیم??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امين

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    موتور 3.5 لیتریو چطوری میشه 12 سیلندر طراحی کرد؟ قدرتش خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. moein

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (890 ديدگاه)

    بحث موتور به کنار
    ولی واقعا خودروی زیباییه
    الحق که طراح رو دست ایتالیایی جماعت نیست :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. great britain

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    بیشتر شبیه ماشین های ترنسفورمرز میمونه که میخوان یهو تغییر شکل بدن!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره، ولی عالی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mehdiii

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این ایتالیا هم دیگه شورشو در آورده ها!!!!!
    بابا شما مگه کار و زندگی ندارین؟؟؟ همش ابر خودرو طراحی میکنن :))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amin

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین هم میخواد از کوه بره بالا هم تو نوربرگ رینگ زیر 6 دقیقه بره که مشخصه هیچ کدومو نمینوته حتی بد انجام بده
    مثل دوشخصیته هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا