بی ام وموتورسیکلت

موتورسیکلت تک‌سیلندر جدید ب‌ام‌و موتوراد

محصول جدید ب‌ا‌م‌و موتوراد که «ب‌ام‌و G310R» نام دارد، در واقع، اولین موتورسیکلت از این کمپانی است که از یک موتور کم‌حجم و تک‌سیلندر استفاده می‌کند. این موتورسیکلت قرار است در هندوستان و با شراکت «TVS موتور کمپانی» تولید شود.

BMW Motorrad G310R 2016
BMW Motorrad G310R 2016
وزن کلی G310R به ۱۵۸/۵ کیلوگرم می‌رسد و بین چرخ‌های خود، از یک موتور جدید تک‌سیلندر ۳۱۳ سی‌سی برخوردار است. این موتور از سیستم خنک‌کننده مایع و همین‌طور، چهار سوپاپ، دو میل‌سوپاپ سرسیلندر با انژکتور الکترونیکی بهره می‌برد.

BMW Motorrad G310R 2016
BMW Motorrad G310R 2016
طراحی سیلندر به صورت Open-deck و متمایل به عقب است. علاوه بر این، سرسیلندر با چرخشی ۱۸۰ درجه، امکان قرارگیری مانیفولد مکش را در جلو فراهم کرده است. در نهایت، این موتور قادر است در ۹۵۰۰ دور بر دقیقه، قدرتی معادل ۳۴ اسب‌بخار تولید کند و حداکثر گشتاور آن نیز به ۲۸ نیوتن‌متر در دور موتور ۷۵۰۰ می‌رسد. مطابق گفته ب‌ام‌و، این موتور جدید برای حضور در بازار جهانی طراحی شده است. بنابراین، می‌توان از بنزین‌های مختلف با هر درجه‌ای استفاده کرد و در همین حال، هنوز هم از رعایت‌شدن استانداردهای آلودگی در آن مطمئن بود.

BMW Motorrad G310R 2016
BMW Motorrad G310R 2016
G310R از نظر طراحی، بسیار نزدیک به S1000R است؛ این چیزی است که ب‌ام‌و می‌گوید. امّا این موتورسیکلت بسیار جمع‌وجورتر و با فاصله محوری کمتر است. همچنین زین آن تنها ۷۸۵ میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد. در G310R، مواردی چون یک چراغ جلو و طراحی خاصی المان‌های باک بنزین به چشم می‌خورند و این در حالی است که سطوح دینامیک به کار رفته، یک نمای جانبی چابک و سریع از آن ایجاد کرده‌اند. مهمتر از همه، مجموعه ابزارهای چند منظوره‌ای است که به صورت استاندارد در این موتورسیلکت ارائه شده است.

BMW Motorrad G310R 2016
BMW Motorrad G310R 2016
G310R از یک فریم فولادی لوله‌ای و صلب بهره می‌برد. این فریم دارای یک ساختار شبکه‌ای است و یک بخش مجزا در عقب به آن پیچ شده است. برای تعلیق جلو، از یک دوشاخه صلب با قابلیت حرکت در جهات بالا و پایین استفاده شده است. تعلیق عقب نیز متشکل از یک بازوی تاب‌خور آلومینیومی با یک فنربندی استرات به صورت مستقیم است.

برای کنترل چرخ‌های ۱۷ اینچی، در جلو از یک ترمز با دیسک ۳۰۰ میلی‌متری و همراه با یک کالیپر ۴ پیستونه متصل به آن، کمک گرفته شده است. امّا در عقب، این وظیفه به عهده یک کالیپر شناور ۲ پیستونه با یک دیسک ۲۴۰ میلی‌متر است. همچنین از نقطه‌نظر ایمنی، باید گفت که ABS به عنوان یک ویژگی استاندارد برای G310R درنظر گرفته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    عکس آخری رو دیدم نا خدا گاه مقایسه این تصویر با گروه آدم خوارهایی که هر روز در شهرستانهای کوچک ایران سوار بر موتور سیکلت می بینیم تو ذهنم اومد ، ببخشید ها واقعیت گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. mory

      ۲۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (418 ديدگاه)

      اگر کسی منظور این آقا رو فهمید به مام بگه؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمدرضا معتمدی

        ۲۷ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (11 ديدگاه)

        آمازون زندگی میکنن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ali

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      همه جای این مملکت همینه دادا
      متاسفانه ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولین موتورسیکلت از کمپانی بی ام دبلیو با یک موتور کم حجم و تک سیلندر !!!!
    اونا به 313 سی سی میگن کم حجم !!!
    بعد برای ما 250 سی سی میشه نهایت قدرت و سرعت و آرزو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید مهدی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      واقعا که ای داد از این قانون
      واقعا صد حیف که این موتو هارو فقط باید عکسشون رو نگاه کنیم
      موتور هایی که تو کشور های پیشرفته یک موتور دم دستی هست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (100 ديدگاه)

    یک سواله کاملا بیجا دارم ، واقعا نمیشه فکری به حاله صدای گوشخراشه 125 سی سی های عبوری کرد ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      نه تا وقتی کلا جمعشون نکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عباس

      ۲۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (154 ديدگاه)

      کلا ساختار موتوریش نمیذاره کم صداتر از این بشه و از این مهم تر اینه که دوستان اینقد پول پرست هستن نمیکنن که یک اگزوز جدید طراحی کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. بهمن

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ای گفتی آخرش از صدای این 125 یا دیوونه میشم یا سر به بیابون میزارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. shahab

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    کی همچین شاهکارایی جای موتورای توی خیابوناری ایرانو بگیره، الله و اعلم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سالار

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    موتورسواران مبتدی تا حرفه ای ما اکثرا 125 سوار میشن اونوقت اونا آماتوراشون از 250 شروع میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید مهدی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقا! متاسفانه :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حميد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    عالی مخصوصا رانندش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قدرت خوبی داره. موتور باحالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. طه

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور های کم حجم اومده خفن کاوازاکی 300 (دو سیلندر)هوندا سی بی 300 (تک سیلندر)بنلی(دو سیلندر که به گفته یکی از فروشندگان 300 هست اما 250 به علت سند زدن میگن 250 هست که به ترتیب 35 میلیون ،25 میلیون ،22 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا