تویوتا

تویوتا FCV پلاس کانسپت با شعار تولید انرژی الکتریکی

اگر ایلان ماسک راه خودش در زمینه خودروهای الکتریکی را در پیش گرفته و احتمالاً خودروهای مجهز به سلول‌های سوختی هیدروژنی را تنها به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی درون کارخانه‌ی بزرگ تسلا در نظر گرفته است؛ اما خودروسازان دیگر سلول‌های هیدروژنی را یک راه‌حل مناسب در صنعت خودروسازی می‌بینند.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept
به نظر می‌رسد که باید طرح‌های جدید را به ژاپنی‌ها بسپاریم چرا که ژاپنی‌ها با طرح‌های عجیب‌وغریبشان آینده را با یک چیز عملی به‌خوبی به تصویر می‌کشند. یک کار ساده‌ی جدید که نقطه عطف آن تمایز است و این تمایز گاهی اوقات به ثمر می‌نشیند.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept
درهرصورت خودروی پیش روی ما، از لحاظ دسته‌بندی سایزی یک خودروی کامپکت است اما به لطف قرارگیری سلول‌های سوختی و تانک هیدروژنی در جای مناسب بسیار جادار به نظر می‌رسد. در کابین، راننده و سرنشینان با پدیده‌ی جدیدی روبرو می‌شوند که آن دید ۳۶۰ درجه‌ای اطراف است که بسیار کارآمد به نظر می‌رسد.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept
باوجود بدنه‌ی این چنینی این خودرو نمی‌تواند تست‌های ایمنی یورو NCAP را با موفقیت پشت سر بگذارد با این حساب به نظر می‌رسد که این خودرو حتماً باید مجهز به سیستم کنترل کامل خودکار باشد. البته ظاهر این چنینی باعث شده که وزن به‌طور مطلوبی در خودرو تقسیم شود.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept
اما چیزی که FCV پلاس را استثنایی می‌کند توانایی تولید برق مستقیم از تانک هیدروژنی در بیرون از مخزن است. این عملکرد به این معنی است که اساساً شما می‌توانید FCV پلاس را به‌عنوان یک منبع تولید انرژی الکتریکی در خانه در جاده در نظر داشته باشید؛ بنابراین وقتی که از خودرو استفاده نمی‌کنید می‌توانید منبع تولید انرژی الکتریکی این خودرو را به‌سادگی به زیرساخت‌های محلی متصل کنید و از این طریق انرژی الکتریکی کمکی تولید کنید.

باید بپذیریم که این ایده‌ی خوب و آینده‌نگر از تویوتا بسیار کاربردی است و باید امیدوار باشیم که تولید چنین خودروهایی را در آینده‌ای نزدیک به چشم ببینیم.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. sasan

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تویوتا و ماشینهای زشتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ali ayat

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    دو روزه پدال فقط پست راجب ماشین ژاپنی چه خبره کشورای دیگه چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    جدای از طراحی، یک فکر کاملا کاربردیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    با لحن جناب خان خوانده شود:
    چه طراحی نکنی میکنه این تویوتاااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. king 918

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ماشین جالبیه بسیار خلاقانه این ایده ها بعدا اینده خودرو ها رو تشکیل میدن………….
    ولی من از این تیپ خودرو ها خوشم نمیاد………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mst

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    طراحی دیگه ازاین اشغال تر نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (99 ديدگاه)

      هرموقع به پای تکنولوژی تویوتا رسیدین اونوقت نظر در مورد طراحی بدین…شما بیاین همین تکنولوژی هیدروژنی رو که تکنولوژیش رو ندارین و در خواب باید ببینینن بیاین ازش یکی بزنین با طراحی بهتر بعد نظر بدین این بد و اون خوبه…پس بجای ایراد گرفتن به تکنولوژی تویوتا برسین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. fcb

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    متاسفانه حتی تو کانسپت هم طراحی بدی داره تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. luis

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    متاسفانه مغز های بعضی ها فقط فقط فقطاااااا طراحیو درک میکنه و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    پیل سوختی خیلی در اینده کاربردی میشه البته الان در بعضی از شناورهای دریائی کاربردیه
    افرین به تویوتا برا اینده نگریش
    در مورد طراحی این یک مقوله سلیقه ای هست
    به نظر من طراحیش مربوط به اینده هست
    ولی شما یک تویوتا پرادو سال ٢٠٠٧ رو در نظر بگیرید و یک هیوندای سانتافه 2010
    تویوتا هنوز به روز به نظر میرسه و موقر در حالی که سانتافه با توجه به نسل جدیدش خیلی حرفی برا گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali a.j

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (634 ديدگاه)

    آقای مهدی نیک سیرت دستتون درد نکنه
    این مقاله کامل و مفید بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. جاوید

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    هر موقعی به گرد پای ژاپن رسیدید اونوقت نظربدین طراحی جالبی نداره منظورم به بعضی هاست که بالا بالا خودشونو میبینن .پراید مثلا ماشین زیبایی که ایران تولید میکنه اونم 27 سال. شما باید از ژاپنی ها درس بگرین. ایران همینی که بهش میگین زشته رو200 سال دیگه هم نمی تونه رو کاغدطراحی کنه هالا چه برسه که بسازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا