سایر خودروهای آمریکایی

کالبدی کلاسیک، روحی مدرن

مطمئناً بسیاری از طرفداران خودروهای آمریکایی همواره چنین آرزویی داشته‌اند، که یک بدنهٔ کلاسیک را روی پیشرانه ای قوی و چابک سوار کنند. Equus Bass770 آن‌ها را به این آرزو خواهد رساند. خودرویی با موتور ۶.۲ لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر که از شورلت کوروت ZR1 عاریه گرفته شده و بدنه ای با طراحی کلاسیک که از فورد موستانگ های دهه ۱۹۶۰ برای ساخت آن الهام گرفته شده است.

Equus Boss770
Equus Bass77

برخلاف خودروهای سنگین وزن کلاسیک، فریم تمام آلومینیومی، موجب کاهش وزن Equus Bass770 شده است. پیشرانهٔ نصب شده با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر این هیولا را به جلو می‌راند و همچنین شتاب صفر تا صد ۳.۴ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورده است. برخلاف کوروت ZR1 که از جعبه دنده ۶ سرعته دستی بهره می‌گیرد، در این خودرو برای انتقال قدرت موتور از جعبه دندهٔ ۶ سرعته مجهز به سیستم دو کلاچه بهره گرفته شده است. برای مهار این اسب سرکش از ترمزهای کربن سرامیکی برمبو استفاده خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های فنی آن می‌توان به سیستم تعلیق پیشرفتهٔ مغناطیسی و کمک فنرهای قابل تنظیم اشاره کرد.

بدنهٔ این خودرو شباهت‌های بسیاری به موستانگ های دههٔ ۱۹۶۰ دارد اگرچه سعی شده تا با طراحی مجدد قسمت جلو و عقب ظاهر آن اندکی بروزتر شود. در کابین نیز شما با خودرویی به روز طرف هستید. صندلی‌هایی با روکش چرم و تجهیزاتی همچون GPS، رادیو در کنار CD/DVD player، کروز کنترل، پورت USB، تهویه هوا و نشانگر فشار چرخ‌ها از جمله مواردی است که در کابین قابل مشاهده است.

Equus Boss770
Equus Bass77

بدترین قسمت ماجرا قیمت Equus Bass770 است. قیمت پایهٔ این خودرو ۲۵۰ هزار دلار است و اگر مالک تمایل به منحصر به فرد کردن خودرویش داشته باشد باید تا ۳۰۰ هزار دلار برای این اسب سرکش پرداخت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. slr722

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    اخ اخ اخ واقعا ماشین های عضله ای قشنگیه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. aventador twin turbo

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      ببینید این ماشین ها چه قدر طرفدار داره که هنوز در سال 2013 از این دست ماشین ها باز هم تولید خواهند شد . ببینید این ماشین ها در دوران خود چه تکنولوژی پیشرفته ای داشته و آن قدر که کیفیتش بالا بوده که مردم هنوز براش حاظر اند پول بدهند . شاید پراید هم 60 سال آینده با100 اسب بخار تولید کنند و باز به خورد مردم بدهند!!!!!!!!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. slr722

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      طراحی امریکایی زیباست به خاطر همین ابهت و خطوط خمیده…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. عرفان

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    erfan-s
    قیمتش خیلی مسخرس…….

    منو یاد پونتیاک 1973 دماغه کوسه ای انداخت.
    عاشق خودرو های عضلانی دهه 70 میلادیم.
    erfan-s

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. pride

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین مردونه به این می گن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. TONDAR90

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از جولو و کنار زشت
    اما توش و عقبش خیلی باحاله

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. محسن.د

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    به این میگن یه امریکایی واقعی! اصلا خوشم نمیاد طراحی امریکاییها شبیه اروپاییها بشه(که متاسفانه داره این اتفاق میفته مخصوصا تو محصولات فورد)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.
      محسن جان اصولا طراحی های اروپا و اسیا عامه پسند تر هستند.
      مثلا همین ایران خودمون عاشق طراحی های امریکاست.
      ولی یکسری از مردم اروپا حالا متعلق به هر کشور طراحیه امریکارو نمیپسندند.به خاطر همین است که بعضی از خودروساز ها یک نسخه ی خاص برای دیگر کشور ها میزنند.
      مثل تویوتا که برای بازار اروپا ، تویوتا اونسیس را با طراحیه اروپا پسند روانه ی بازار ان ها کرده است.
      زمانی که هنرستان درس میخوندم توی کارگاهمان یک فورد که برای دهه ی 70 میلادی بود وجود داشت که ساخت المان بود.ولی هیچ گونه شباهتی نسبت به دیگر محصولات فورد که در امریکا تولید میشدند نداشت.چون اون فورد مخصوص بازار اروپا بود.
      برای این که بتونی طراحیه اون فورد رو تجسم کنی میتونم یک راهنمایی برات بکنم:

      شما نسل اول فولکس گلف که برای دهه ی 1970 میلادی است را در نظر بگی ولی استیشن.
      یا میتونم بهتر بگم این فولکس شباهت 95 % ی با اون فورد داره.

      http://www.netcarshow.com/volkswagen/1973-passat_variant/1024×768/wallpaper_01.htm

      ((( رها شدن از اسارت خاک ، برای درخت ازادی نیست )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. HASSANBMW

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    چه حجمی یرا یه موتور 8سیلندر در نظر گرفته!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امین

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    نه به طراحی کلاسیکش ، نه به چراغ های LED جلو و عقبش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mojtaba..designer

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (221 ديدگاه)

    سلام جناب پدال….ببخشیدا بعضی وقتا تذکر میدیم…..
    اسم ماشینو زیر عکسا اشتباه تایپ کردین !! equus boss نوشته شده……………
    equus bass درستشه دیگه نه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. هادی

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    البته معمولا موتور را رو بدنه سوار می‌کنن، نه بدنه را رو موتور!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      برای ماشین های معمولی اره ولی برای ماشین های خاص نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. amir.t.

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    ادمو محو خودش میکنه.زبون ادمو بند میاره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. feri

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    یه لگن واقعی گرون و کلاسیک مصرف سوختش می نوشتی با اون رینگ پهن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    واقعا مردونه اس این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    250 هزار دلار……!
    چی فکر کردند با خوشون…..
    کسی که شتاب و قدرت و دینامیک بخواد نمیاد که این را بخره .میره پورشه و فراری و جی تی آر و لامبو و ……میخره
    این ماشین ها را بخاطر کلاس خاص و خاطرات و نوستالژی و کیف نشیمنش میخرن و دوست دارن
    به نظر من به این موتور و شتاب و قدرت اینقدر قوی هم هیچ نیاز نداشته
    یه موتور 8 سیلندر معمولی و در حد استاندارد با یه صدای موتور و اگزوز دلنشین براش میذاشتن
    و با قیمت حداکثر 25000 دلار میدادن اونوقت فروشش میترکوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سینا

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    واسه خودش عالمی داره ولی نه 250-300 هزار دلار!
    با هزینه ای کمتر میشه CL65 AMG , SLS-AMG , SL65 AMG و ده ها گزینه بهتر داشت!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عادل

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    بسیار زیباست. ولی اصلا به قیمتش نیست با پولش میشه حداقل 4-3 تا شلبی جی تی 500 خرید که از لحاظ ظاهری هم زیباست و هم پرقدرت و هم کلاسیک وحس این ماشین زیبا رو هم میده….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محسن.د

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    میلادجان ممنون بابت توضیحات کاملت ;-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ESI

    ۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    I LOVE THE AMERICA

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. AMIRREZA

    ۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ببخشید این 2 سرنشینست یا 4سرنشین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aventador twin turbo

      ۹ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      از عکس هاش معلومه که 4 نفرست!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    از نمای داخلیش بیشتر خوشم میاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ali

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عاشقه این جور ماشینام دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (481 ديدگاه)

      همه جیش عالیه ولی نه قیمتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Caaacctus

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوال ذهن منو مشغول کرده ، این ماشین الان تولید شده ؟ به تولید انبوه رسیده ؟؟ و اینکه چرا لوگو ی اون رو تغییر دادن ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا