مسابقاتهیوندای

بازگشت هیوندای به رالی جهانی با i20

یک سال از زمانی که هیوندای برای بازگشت به مسابقات رالی جهانی WRC اعلام کرده می گذرد و این خودروساز کره ای به آرامی در حال ساخت خودرو و تشکیل تیم مسابقه ای خود می باشد. اولین تصاویر از هیوندای i20 ویژه مسابقات WRC 2014 نشان می دهد که در اولین مسابقات فصل در مونت کارلو در ماه ژانویه این خودرو قادر به رقابت با سایرین خواهد بود.

2014 Hyundai i20 WRC
۲۰۱۴ Hyundai i20 WRC

موتور این خودرو در مرکز جدید موتور اسپرت در آلمان توسعه داده شده است. این موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری و با تزریق مستقیم سوخت و مجهز به توربوشارژر می باشد. اندازه خودرو ۳.۹ متر طول و وزن آن با احتساب راننده و نقشه خوان، ۱۳۵۰ کیلوگرم می باشد.

2014 Hyundai i20 WRC
۲۰۱۴ Hyundai i20 WRC

با وجود افول محبوبیت مسابقات WRC نسبت به دوران اوج آن در سالهای بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ و خروج تعدادی از سازندگان وتیمها از این مسابقات، حضور فولکس با پولوی جدید و پیوستن هیوندای می تواند دوباره جذابیتهای این رقابتها را افزون کند.

2014 Hyundai i20 WRC
۲۰۱۴ Hyundai i20 WRC

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. یه آقایی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    این همون مورچه ی کره ایه؟
    به پایش بیوفتی چو مــــور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      نه عزیز.مرچه ی کره ای هیوندای ای 10 است.
      V12

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. slr722

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      تو این مسابقات رالی چند ساله که سیترون حرف اول میزنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ramso

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط هیوندای اخرشه مخصوصا جنسیس کوپه و سدان ماشینن نه تانک..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.کاشکی میگفتی این موتور 1.6 با تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژ چند اسب بخار نیرو تولید میکنه.
    V12

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    میلاد خان چون این موتور 1600 داره، بنابراین در حالت عادی حداکثر 133 اسب بخار (100 کیلووات) میتونه توان داشته باشه ولی با پاشش مستقیم و بکارگیری توربوشارژ میتونه 200 اسب و با توربوی دوقلو تا 220 هم براش میشه متصور شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      طبق قوانین حداکثر نیروی تولیدی 300 اسب بخار می باشد و به احتمال زیاد همین مقدار برای این خودرو در نظر گرفته شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (138 ديدگاه)

      رامتین خان من درآوردی خوبی بود ولی یه خورده فکر کن بعد بیا ارقام بالا پایین کن این چیه داری میگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    ممنون رامتین جان.
    V12

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدرضا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    عاشق مسابقات رالی ام یه جذابیت خاصی برام داره. توی یه جاده خاکی پر پیچ و خم با سرعت بالا چه حالی میده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سینا غلامی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ﺣﺎﻻ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﻮ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺑﺮﻧﺪ ﻫﺎﯼ ﮐﺮﻩ ﺍﯼ ﻣﺜﻞ
    ﮐﯿﺎ ﻭ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺷﮏ ﺩﺍﺭﻥ| :

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جلال

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      من که شک ندارم تویوتا رو انتخاب میکنم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امین

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    موتورش که آلمانیه پس دیگه قمپز نداره که

    برند کره ای ضحمت طراحیش رو کشیده که خسته نباشه.!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    تنها خودروسازانی که توانستند تجربه ی وافر خود در مسابقات رالی رو به خیابانها بیارن تا مردم عادی هم بتونن این تجربه رو بیشتر حس کنند میتسوبیشی و سوبارو و آئودی بودند.
    دیگر شرکت کنندگان فقط به دنبال کاپ بوده اند تا الان و هنوز مدل موفق خیابونی بر مبنای رالی ارائه نکردند مگر اسمی که با محور جلو همراه بوده یا زود فراموش شدند مثل آلفارومئو دهه ی 80 و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    یه سوال
    بین سوناتا و تیانا کدوم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود محمد جان.تیانا.
    سوناتا ماشین خوبیه ولی من از چنتا که این ماشین رو داشتن پرسیدم.میگن: به درد تهران یا ایران نمیخوره.چون خیلی خیلی وضع خیابونا با اسفالت های اینجا بیخوده و سوناتا چون دیواره ی لاستیک هاش خیلی کمه. کمک های ماشین خیلی میکوبه.
    این رو کسانی گفتند که هر روز از ماشین استفاده میکردند.نه کسانی که بخوان برای مسافرت یا مهمانی با ماشین بیرون برن.
    و در اخر این که ماشین ژاپنی با ماشین کره ای قابل مقایسه نیست.البته از نظر کیفیت و دوام و کم خرجی.
    V12

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ممنون از نظرت ولی یه سوال دیگه . تیانا مونتاژ ایران HIGH خوبه یاسوناتا .
    من یه تیانا ساخت ژاپن رو پیدا کردم یارو میگفت 148 ملیون . می ارزه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سییش

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ببین ماشینای مثه مزدا 3 یا تیانا که مونتاژآ مثله 206 و تندر مونتاژشون افتضاح نیست
      درسته به کیفیت خود ژاپن نیستن ولی اینو بدون که قطعات میاد گروه بهمن خودرو به افرض عینه پازل اینا رو میچسبونه به هم در ضمن چون هزینه گمرکی ماشینای که به صورت قطعه وارد میشه کم یکم ارزون تر در میاد برای مثال اگه گمرکی ماشین وارداتی 100 ٪ باشه امثال مزدا 3 و تینا 80٪ وگرنه برای مثال قیمت مزدا 3 نیو خود ژاپن با گمرک 100٪ بیاد اندازه اپتیما و سوناتا در میاد یا تیانا اندازه آکورد در میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اقا تو را بخدا به مردم بگید هر چی می خرید فقط ماشین چینی نخرید واقعا این مطلب را تبلیغ کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام*

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      با این پیشنهاد شما به شدت موافقم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. nima

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (276 ديدگاه)

    به نظر من تا 100 سال دیگه هیچ شرکتی نمی تونه از لامان ها جلوه بزنه . فقط المان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرامرز

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    خیلی جالبه که کلی ماشین تو آلمان طراحی میشه مثل مدل هایی از لکسس، هیوندای و …. (با استناد به مطالب سایت) اما ماشین به نام شرکت سازنده غیر آلمانی به تولید و فروش میرسه. یکی از نمونه ها هم شرکت داچیا هست که لوگان که به دست طراحان رنو طراحی شده رو در همه جا این خودرو به نام لوگان تولید میشه! اما مونتاژ کننده هایی مثل ایران خودرو (و دو شرکت در اکوادور و برزیل) این خودرو رو به عنوان رنو به مردمشون میفروشن! مثل این که بیایم رو این هیوندای آرم پورشه بچسبونیم چون تو آلمان طراحی شده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اسکالید

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (125 ديدگاه)

      داداش اسم کارحونه را که عوض نمی کنند بلکه اسم ماشینو عوض می کنند که اینم مربوط به مسایل سیاسی و شرایط بازار اون منطقه داره مثل هیوندا ورنا که توی استرالیا اسمش اکسنت بود یا هیوندا ix55 توی آمریکا وراکروز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. amir

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    مدونی چرا به اسم رنو میشناسند چون که مونتاژ کننده یا تولید کننده رو میشناسند نه طراح. دوم اگه قرار باشه که طراح هر چی طراحی کنه بعد بیاد به کمپانی بگه بفرما اینم طرح جدیدم توی خط تولید بره ببینید خیلی از کمپانیها موتور خودرو رو تولید نمیکند به جز جی ام و مرسدس بقیه سفارش موتور میدن و میخرن هیچ کمپانی کامل نیست و نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کمپانی رنو مگه برای فرانسه نیست؟ چه ربطی به آلمان داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ربط داره آقا امیر مثل این که بگی پورشه مگه برا ایتالیا نیست پس چرا به آلمان ربطش میدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. !!! !!! !!!

      ۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جناب محمد , پورشه آلمانیه !!!! این رو نمیدونستی ؟؟؟!!! جل الخالق …

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا