اوپلسوزوکیهیوندای

واکسهال ویوا در مقایسه با هیوندای i10 و سوزوکی سلریو

تاریخ معمولاً عادت دارد که خودش را تکرار کند و این اتفاق برای مدل مشهور واکسهال ویوا پس از ۳۶ سال اتفاق افتاده است. نام «ویوا» دوباره زینت‌بخش درب صندوق عقب آخرین مدل شهری خودروساز بریتانیایی شده است. همانند مینی و فیات با مدل ۵۰۰، واکسهال نیز امیدوار است تا با استفاده از جذابیت نام «ویوا»، مدل جدید کامپکت ۵ در خود را به بخش خودروهای ارزشمند شهری بازار منتقل کند. ویوا یا همان اوپل کارل با رویکردی اقتصادی، کمابیش به ریشه‌های خود بازگشته است و این در حالی است که هنوز هم در تریم سطح بالای SL (خودروی تست‌شده در اینجا)، تجهیزات زیادی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. بنابراین ارزش مناسبی را در مقایسه با مقدار پولی که برای آن هزینه می‌شود، نشان می‌دهد. ولی باید دید که این میزان ارزشمندی کافی خواهد بود یا خیر.

Vauxhall Viva vs Hyundai i10 vs Suzuki Celerio
Vauxhall Viva vs Hyundai i10 vs Suzuki Celerio
این بخش از بازار اتومبیل، با ازدحامی باورنکردنی از مدل‌ها مواجه است. ویوا در رقابت سختی با خودروهایی مجهز، ارزان و صرفه‌جو مانند سوزوکی سلریو و همین‌طور، یکی از خودروهای دوست‌داشتنی، کاربردی و پرمیوم هیوندای i10 گرفتار است. در اینجا قصد داریم وضعیت واکسهال ویوا را در مقایسه با این دو مدل سوزوکی و هیوندای بررسی کنیم.

Vauxhall Viva vs Hyundai i10 vs Suzuki Celerio
Vauxhall Viva vs Hyundai i10 vs Suzuki Celerio
هر سه مدل با پیشرانه یک لیتری غیر توربو، قیمتی زیر ۱۰ هزار پوند دارند و در حالی که شاید نتوانند در یک مسابقه سرعت حرف چندانی برای گفتن داشته باشند، ولی حتماً عملکرد خوبی از نظر اقتصادی دارند. ولی اینکه کدامیک از آنها، چه واکسهال، سوزوکی یا هیوندای، پکیج بهتری ارائه داده‌اند، چیزی است که در ادامه این بررسی مشخص می‌شود.

Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
Vauxhall Viva
Vauxhall Viva
Hyundai i10
Hyundai i10
تکنولوژی
ویوا به عنوان یک تازه‌وارد به این کلاس، از پیشرفته‌ترین قابلیت‌های ارتباطی برخوردار است. در این مدل، امکان ارتباط بلوتوث وجود دارد و با پرداخت ۴۲۵ دلار اضافی می‌توان از سیستم اطلاعات و سرگرمی IntelliLink استفاده کرد. همچنین یک سیستم راهبری ماهواره‌ای نیز در دسترس است.

Hyundai i10
Hyundai i10
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
Vauxhall Viva
Vauxhall Viva
تنظیمات خودرو از برنامه BringGo با قیمت ۹۹ پنی برای آیفون و اندروید استفاده می‌کند. این یک راه‌حال ارزان‌قیمت است که کارآیی نسبتاً خوبی نیز دارد، ولی واکنش رابط کاربری آن کُند است.

انطباق‌پذیری
این خودروها بیشتر وقت خود را در شهر سپری خواهند کرد، ولی بهتر است توانایی‌ آنها در هنگام عبور از مرزهای شهری نیز مورد بررسی قرار گیرد.

Hyundai i10
Hyundai i10
Vauxhall Viva
Vauxhall Viva
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
هر سه شرکت‌کننده در این مقایسه، پتانسیل‌هایی گسترده‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید، در خود دارند؛ ولی i10 از این لحاظ با رفتار بالغانه در جاده، یک کابین هوشمند و جادار و ظرفیت مناسب برای حمل وسایل در صندوق عقب، در رده‌ای بالاتر قرار می‌گیرد.

چهره ظاهری
هر سه خودرو، ارزش بالایی را در خود نشان می‌دهند، ولی در کلاس خودرویی که از مدل‌های گوناگون انباشته شده، «استایل» موضوعی بسیار تعیین کننده است. طراحی ویوا، درخشندگی بیشتری نسبت به بقیه دارد و i10 نیز سطح بالایی از طراحی را در ظاهر و داخل کابین به نمایش می‌گذارد. در همین حال، سوزوکی بیشتر سودمندگرایانه عمل کرده است.

Vauxhall Viva
Vauxhall Viva
Hyundai i10
Hyundai i10
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
رأی نهایی

جایگاه اول: هیوندای i10

i10 گران‌قیمت‌ترین مدل در اینجا محسوب می‌شود، ولی این موضوع با قدرت بیشتر در زمینه‌های دیگر، خدمات و بیمه ارزان جبران می‌شود. این خودرو با عملکرد مناسب، قابلیت‌های کاربردی فراوان و حسّ اعتماد به نفس بالایی که برای راننده ایجاد می‌کند، توانسته شایستگی کسب این جایگاه را از آنِ خود کند. در همین حال، سطح آلودگی بیشتر CO₂ احتمالاً موجب می‌شود که کاربران تجاری در کشورهایی مانند بریتانیا، با هزینه بیشتری برای رانندگی با آن مواجه شوند که این موضوع، با صرفه‌جویی‌هایی که در زمینه‌های دیگر دارد، حتماً جبران می‌گردد. هیوندای i10 بهترین خودرو در این سه‌گانه برای رانندگی است و بهترین گزینه نیز محسوب می‌شود.

جایگاه دوم: واکسهال ویوا (اوپل کارل)

ایمنی خارق‌العاده، خدمات مقرون‌به‌صرفه و استهلاک کم در ویوا باعث شده‌اند که این مدل بتواند سلریو را به مکان سوم بفرستد. با این حال اگر هزینه‌های مالکیت برای شما اهمیت دارند و می‌خواهید مالیات کمتری برای خودرویتان بپردازید، شاید بهتر است به سراغ تریم ارزان‌تر SE بروید که با موتور «اکو فلکس» واکسهال در هر کیلومتر تنها ۹۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند و صرفه‌جویی زیادی برای شما در بر خواهد داشت. در این حالت، واکسهال ویوا با داشتن قیمتی از کمتر سوزوکی، با راندمان آن مطابقت خواهد کرد. البته در این تریم سیستم کنترل هوا را از دست می‌دهید، ولی حتماً با پرداخت پول بیشتر، آپشن سیستم IntelliLink را اضافه کنید.

جایگاه سوم: سوزوکی سِلِریو

سلریو واقعاً خودرویی ارزان و با طراوت است. صداقت الهام‌بخشی در نحوه سواری‌اش وجود دارد و عملکرد خوبی را در آن نشان می‌دهد. ولی با داشتن این قیمت فریبنده، نتوانسته ۳ ستاره ایمنی از تست تصادف کسب کند و اعتماد به نفس پایین‌تری را برای راننده به همراه دارد. در کلاس خودروهایی که هزینه‌های مالکیت یکی از ویژگی‌های کلیدی هر مدلی محسوب می‌شود، مبالغ بالای مربوط به بیمه و سرویس، نشان می‌دهند که قیمت سلریو آن‌چنان هم که در ابتدا به نظر می‌رسد، جذابیتی ندارد.

گزینه‌های دیگر در این کلاس

اشکودا سیتی‌گو SE 5dr 1.0 60
قیمت: ۹,۴۸۵ پوند
موتور: یک لیتری ۳ سیلندر با قدرت ۵۹ اسب‌بخار

Skoda citigo
Skoda citigo
برند اقتصادی گروه فولکس‌‌واگن، اشکودا یک مدل ۵ در به نام «سیتی‌گو» دارد که از بیشترین تطبیق با خودروهای مقایسه‌شده در اینجا برخوردار است. مدل SE از نظر امکانات و از جمله «سیستم کولر» در پشت‌سر i10 قرار می‌گیرد، ولی از نظر استایل و کیفیت با این مدل هیوندای برابری می‌کند. همچنین اشکودا سیتی‌گو قابلیت‌های کاربردی بالا و عملکرد مناسبی نیز دارد.

رنو توینگو پلی SCe 70
قیمت: ۹,۹۹۵ پوند
موتور: یک لیتری ۳ سیلندر با قدرت ۶۹ اسب‌بخار

Renault Twingo 2015
Renault Twingo 2015
علی‌رغم قرار گرفتن موتور در عقب توینگو، این خودرو صندوق‌عقب بزرگتری نسبت به ویوا و با گنجایش ۲۱۹ لیتر دارد. البته فضای داخل کابین محدودتر است، ولی دسترسی آسانی برای آن درنظر گرفته شده است. گرافیک‌ها خاص، جذابیت بیشتری برای آن ایجاد کرده‌اند و در همین حال، شعاع گردش کم باعث شده تا رانندگی در شهر با رنو توینگو بسیار ساده شود.

Vauxhall Viva vs Hyundai i10 vs Suzuki Celerio
Vauxhall Viva vs Hyundai i10 vs Suzuki Celerio
سوزوکی سلریو SZ4 واکسهال ویوا SL هیوندای i10 1.0 SE مدل
۸,۹۹۹ ۹,۴۹۵ ۹,۹۷۵ قیمت مدل اولیه (پوند)
۹,۴۱۴ ۱۰,۰۴۰ ۱۰,۶۶۵ قیمت مدل تست (پوند)
۲۴۲۵ ۲۳۸۵ ۲۳۸۵ فاصله محوری (میلی‌متر)
۳۶۰۰ ۳۶۷۵ ۳۶۶۵ طول (میلی‌متر)
۱۶۰۰ ۱۵۹۵ ۱۶۶۰ عرض (میلی‌متر)
۱۵۴۰ ۱۴۸۵ ۱۵۰۰ ارتفاع (میلی‌متر)
سه سیلندر در یک ردیف ۹۹۸ سی‌سی سه سیلندر در یک ردیف ۹۹۹ سی‌سی سه سیلندر در یک ردیف ۹۹۸ سی‌سی نوع موتور
۶۷ در ۶۰۰۰ ۷۴ در ۶۵۰۰ ۶۵ در ۵۵۰۰ پیک قدرت (اسب‌بخار در دور بر دقیقه)
۹۰ در ۳۵۰۰ ۹۵ در ۴۵۰۰ ۹۵ در ۳۵۰۰ پیک گشتاور (نیوتن‌متر در دور بر دقیقه)
۵ دنده دستی، دیفرانسیل جلو ۵ دنده دستی، دیفرانسیل جلو ۵ دنده دستی، دیفرانسیل جلو انتقال قدرت
۳۵ ۳۲ ۴۰ ظرفیت باک بنزین (لیتر)
۲۵۴ ۲۰۶ ۲۵۲ ظرفیت صندوق عقب (لیتر)
۷۲۶ ۱۰۱۳ ۱۰۴۶ ظرفیت صندوق عقب با جمع‌شدن صندلی‌ها (لیتر)
۸۳۵ ۹۳۹ ۹۳۳ وزن کلی (کیلوگرم)
۴۲۵ ۴۸۹ ۴۸۷ ظرفیت حمل بار (کیلوگرم)
۴۰۰ اعلام نشده اعلام نشده ظرفیت یدک‌کشی (کیلوگرم)
۹.۴ ۱۰.۴ ۹.۶ شعاع گردش (متر)
اعلام نشده ۰.۳۳ ۰.۳۱ ضریب دراگ
۳ سال (۶۰ هزار مایل) ۳ سال (۶۰ هزار مایل) ۵ سال (بدون محدودیت) گارانتی اصلی
عملکرد
۱۱.۹ ۱۳.۵ ۱۳.۹ صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت (ثانیه)
۱۵۴.۵۷ ۱۷۰.۵۹ ۱۵۴.۵۷ حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
۲۸۰۰ ۳۴۰۰ ۳۴۰۰ دور موتور در ۱۱۲.۶۵ کیلومتر بر ساعت
۵۳.۷ ۵۳.۵ ۵۳ فاصله ترمز از ۱۱۲.۶۵ کیلومتر بر ساعت (متر)
۷.۴ ۶.۲۶ ۵.۸۷ مصرف سوخت مشاهداتی (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر)
۴.۲۵ ۴.۶۷ ۴.۹۹ تخمین مصرف سوخت در شهر (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر)
۳.۰۸ ۳.۲۵ ۳.۳۳ تخمین مصرف سوخت در جاده (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر)
۳.۵۸ ۳.۷۵ ۳.۹۱ تخمین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر)
۲۲۷ ۲۰۱ ۱۸۹ آلودگی کربنی واقعی (گرم در هر کیلومتر)
۹۹ ۱۰۴ ۱۰۸ آلودگی کربنی اعلام‌شده (گرم در هر کیلومتر)

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Danial

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    ببینم اینارو چرا تو ایران وارد نمیکنن راحت میتونن جای پراید و 206 و این ماشین درپیتایی تو این رنج رو پر کنن…قیافشونم که خوبه ایمنی هم دارن انجیناشون هم که از پراید بهتره امکاناتشون هم که عالیه…
    کسی میدونه چرا نمیارن تو ایران هوم ؟!؟!؟

    خخخخخخخخخخخخخخخخخ
    الکی مثلاً من نمیدونم توش میکنن خودشون ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza-r

      ۱۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      این ماشینا به هیچ وجه نمی تونن جایگزین پراید و 206 بشن. چون قیمتشون بین 9 تا 10 هزار پونده. با پوند 5500 تومنی الان، میشه بین 49 میلیون و 500 تا 55 میلیون تومن. تازه اگه عوارض و تعرفه های مختلف رو هم حساب نکنیم. یعنی از همه ماشینای به اصطلاح ایرانی گرونترن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۱۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        قیمت ها تو انگلستان معمولاْ بالاست و شامل مالیات و … میشه. تو آلمان بدون احتساب مالیات ۱۹٪ قیمت پایه هیوندای آی ۱۰ حدود ۶۰۴۰ یورو هست که میشه حدود ۲۴ میلیون و تو ایران با شرایط کنونی یعنی گمرک حدود ۴۰ درصدی و سایر هزینه ها باید حدود ۳۵ میلیون قیمت بخوره. البته مدل های پایه خیلی از امکانات مثل سیستم صوتی، کولر و شیشه برقی ندارن ولی در عوض ایربگ برای همه سرنشینها رو شامل میشن. مثل این آگهی:
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=219061245&scopeId=C&ambitCountry=DE&usage=NEW&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11600&makeModelVariant1.modelId=31&pageNumber=1

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. alireza-r

          ۱۶ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          دوست عزیز تعرفه ها و مالیات انگلستان از ایران که کمتر نیست. پس یعنی هر جوری حساب کنین امکان نداره این ماشینا زیر 50-60 تومن به دست مصرف کننده ایرانی برسن. بازار آزادی مثل آلمان رو که نباید با بازار بسته ایران مقایسه کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. great britain

          ۱۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          تویه بریتانیا و ژاپن قیمت ها بالاست ولی دخلشون به خرجشون کاملا میخوره اگه این طور نبود که همه مهاجرت میکردن!!!!!!!!!
          توی یک رستوران توی بریتانیا یا ژاپن کار کنین مطمئنن پولی که به دست میارین از یک مهندس عالی رتبه تویه ایران بیشتره!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رضا

          ۱۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (216 ديدگاه)

          تو امارات مدل فولش 35000 درهم بدون گمرکی و …
          حالا چطور شما میگی قیمت تمام شدش 35 تومان میشه؟
          پیکانتو که از پائینتره 66 تومانه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رضا

        ۱۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (216 ديدگاه)

        i10 اگه فولش 55 میلیون هم باشه حاضرم بخرم
        ترجیح میدم !
        مجبورم !
        میفهمی ؟
        مجبور

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بهنام

      ۱۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      اقا یه سوال بی ربط…راسته میگن ویران خودرو میخواد سال دیگه ۵ مدل پژو مونتاژ کنه؟؟؟ کسی خبر داره؟؟ پدال اگه راجب این خبر مطلب بزنی متشکر میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۲۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز
        قراره ایران خودرو سه مدل 208و 2008 و 301 ر وتو ایران مونتاژ کنه و مدل 308و 508 و 3008 رو ساخته شده مثل 407 قبلا بیاره و فقط بفروشه ولی رو هر سه مدل مونتاژی به احتمال زیاد همون موتور قدیمی tu5 که الان رو 206 تیپ 5 هست رو استفاده میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. alireza-r

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    چقدر این سه تا ماشین از نظر ظاهری شبیه همن! هم از نمای جلو، هم عقب و هم نمای داخل.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرزاد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    شاید باورش واسه شما سخت باشه اما هر دو تقریبا یکی هستن!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام ، واقعاً باید به گروه HYUNDAI- KIA MOTORS تبریک گفت ، رشد و ارتقای این گروه در طی چند سال گذشته به حدی بوده است که اکنون هر دو در گروه 100 برند برتر جهان قرار دارند ، ولی بی توجهی و غفلت گروه GENERAL MOTORS کار را بدانجا رساند که طی 10 سال گذشته چند برند آن منحل شده ( PONTIAC ، OLDS MOBILE ، HAMMER , SATREN ) و بعضی برندهای آن نیز واگذار شده اند ( SAAB ) ، بعضی برندهای آن در بازارهای خارجی عرضه نمی شوند ( DAEWOO ) و اکنون فقط برند CHEVROLET این گروه در لیست 100 برند برتر قرار دارد و آنهم در جایگاهی پایین تر از HYUNDAI و KIA MOTORS . شما اگر مدلهای 15 سال پیش OPEL – VAUXHALL را با خودروهای ساخت HYUNDAI مقایسه کنید می بینید عملاً یک سرو گردن بالاتر هستند . من علت این افول را بی توجهی به بازارهای خارجی ، کم توجهی به نیاز مشتری و عدم معرفی نماینده های جدید در کلاسهای دیگر می دانم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    بی هیچ تعارفی بگم در هر تست و آزمون و مجله ای حداقل نام کیا هیوندا بین 5 برند اول هست چه تلاش وصف ناشدنی دارن انجام میدن که تا این حد این دو برند جهانی و مطرح شدن کاش ویرانخودرو و سایه بان بجای اینهنه ازین شاخه به اون شاخه پریدن ها قرار داد درست و با اصول و حساب شده ای با این دو شرکت مطرح ایجاد میکرد تویوتا که هیچگاه راضی نمیشع با اینها شراکت کنه حداقل برید سراغ برند مطرح آخه فیات چی بود که انتخاب کردید؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واکسهال هم در این نوع ماشینها خیلی خوب داره کار میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یه پسر

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    هیوندا مشخصات خیلی بهتری داره اما بازم احساس می کنم واکسهال پدرمادر دار تره (به هر حال آمریکا کجا کره کجا )

    سلیرو هم که یه ظاهرش شبیه یه ماشین دهه 60 میلادی که به زور امروزی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (163 ديدگاه)

      ,واکسال که همون اوپله یک ماشین آلمانی آمریکایی محسوب میشه که زیر مجموعه جنرال موتوره. به نظر من واکساله از همه بهتره، در جایی که همچین برندی باشه من ماشین کره ای رو انتخاب نمیکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا