آئودیلندروور-رنجروورولوو

مردان خوش‌تیپ! نبرد آئودی Q7، ولوو XC90 و لندروور دیسکاوری

لندروور دیسکاوری مسلماً اولین SUV لوکس هفت‌نفره دنیا بود و نزدیک به ۳۰ سال لشکری از طرفداران را کسب کرده است؛ اما در اوایل سال ۲۰۱۷ نسل چهارم دیسکاوری برای رقابت با رقبای تازه‌نفس کمی بیش‌ازحد سالخورده به نظر می‌رسید؛ به همین دلیل نسل پنجم آن رونمایی شده و قرار است اوضاع را تغییر دهد. آفرودرهای بزرگ لندروور رقابتی‌تر از همیشه شده‌اند و مستقیماً صدر این کلاس را هدف گرفته‌اند؛ اما برای این کار دیسکاوری باید امروز در این نبرد رودرروی ولوو XC90 و آئودی Q7 قرار گیرد.

این یکی از بخش‌های پرطرفدار بازار است چراکه SUVهای هفت‌نفره (سه ردیفه) ترکیبی از لاکچری، کارایی، عملکرد و فناوری را فراهم می‌کنند و می‌دانیم که دیسکاوری در این آزمون، جدالی سخت پیش رو دارد. بااین‌حال دیسکاوری از ویژگی‌های نوآورانه‌ای برخوردار است که می‌توانند آن‌را به صدر کلاس خود برسانند؛ اما آیا این SUV لوکس بریتانیایی به‌اندازه کافی خوب هست که بهترین‌های این کلاس را مغلوب کند؟

لندروور دیسکاوری

تا پیش‌ازاین دیسکاوری در طول عمر خود چهار نسل را تجربه کرده بود اما نسل کاملاً جدید پنجم فصل نوینی را در تاریخ این آفرودر کهنه‌کار گشوده است. نمونه مورد آزمایش ما از تیپ SD4 HSE است که ۵۷,۴۹۵ پوند قیمت دارد. دیسکاوری جدید سبک‌تر از قبل شده است اما هنوز هم سنگین احساس می‌شود و چالاک نیست درحالی‌که فرمان آن‌هم کُند بوده و در پیچ‌ها چسبندگی XC90 و Q7 را ندارد. بااین‌حال لندروور خودروی راحتی است. البته رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی نمونه مورد آزمایش ما کمی موجب تکان‌هایی هنگام عبور از دست‌اندازهای بزرگ می‌شد اما در بیشتر قسمت‌ها، دیسکاوری سواری صافی دارد.

اما این تنها بخش پالایش قابل‌توجه این خودرو نیست چراکه صدای باد و جاده هم به‌خوبی کاهش یافته و از صدای موتور چهار سیلندر دیزل آن نیز نمی‌توان شکایتی کرد. این یک واحد توئین توربو است که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که تنها هنگام شتاب گیری‌های سخت کمی غرغر می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز به‌صورت روان دنده‌ها را تعویض می‌کند.

اما با وجود کاهش وزن، دیسکاوری هنوز هم ماشین سریعی نیست چراکه در زمان ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که ۳.۲ ثانیه کندتر از Q7 است. این در حالی است که دیسکاوری کشش آئودی یا ولوو را هم ندارد اما مشخص است که در اینجا عملکرد چندان اهمیتی ندارد. سیستم Terrain Response 2 لندروور اما در عملکرد آفرود بهتر از رقبا عمل می‌کند درحالی‌که در جاده‌ها نیز لوکس و راحت است.

آئودی Q7

نسل دوم SUV هفت‌نفرۀ آئودی بر اساس فرمول موفق نسل نخست Q7 ساخته شده و به خاطر پویایی‌اش شناخته می‌شود. بااین‌حال در اینجا فضا، کارایی و لاکچری فاکتورهای مهم این رقابت هستند بنابراین آیا Q7 مورد آزمایش ما که از نوع S Line با پیشرانه ۳ لیتری V6 دیزل TDI و قیمت ۵۵,۵۹۰ پوند است، می‌تواند با لندروور رقابت کند؟ در زیر کاپوت این SUV فول سایز، یک پیشرانه V6 توربودیزل قرار دارد که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نمونه مورد آزمایش ما از نوع قوی‌تر بوده و ۲۷۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور همچنین ۶۰۰ نیوتن متر هم گشتاور تولید می‌کند که ۱۰۰ نیوتن متر بیشتر از پیشرانه ۲ لیتری دیسکاوری است.

مزیت اصلی Q7 در جاده‌ها شتاب بالای آن است که ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و از هر دو رقیب این نبرد بیشتر است؛ اما بااین‌حال پالایش دیسکاوری مسلماً از سرعت بهتر است. موتور آئودی اما حتی از لندروور هم روان‌تر است و درحالی‌که در دورهای بالا صدای پیشرانه چهار سیلندر دیزل دیسکاوری به گوش می‌رسد، موتور شش سیلندر Q7 بدون صدا و لرزش کار می‌کند و در دورهای بالا صدای لذت‌بخش‌تری نسبت به رقبا از خود ساطع می‌کند. گیربکس آئودی نیز تعویض دنده‌ها را سریع‌تر انجام می‌دهد و کمی روان‌تر از حالت دستی گیربکس لندروور است.

نمونه مورد آزمایش ما با تعلیق بادی تطبیقی سواری بسیار نزدیکی به پالایش و راحتی لندروور را ارائه می‌کرد که البته رینگ‌های کوچک‌تر و لاستیک‌های با فاق بلندتر نیز به آن کمک کرده است و این یعنی ضربه‌ها به‌خوبی توسط تعلیق جذب می‌شوند درحالی‌که کمک‌فنرها نیز بدنه را به‌خوبی کنترل می‌کنند. برای آفرودهای سنگین هم آئودی چسبندگی بسیار بالایی دارد و فرمان آن نیز بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از هر دو رقیب لندروور و ولوو است؛ بنابراین درحالی‌که آئودی Q7 خودرویی توانا است، در مسیرهای طولانی هم بسیار راحت است.

ولوو XC90

هنگامی‌که نسل دوم ولوو XC90 در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، توانست به معیاری در بخش SUVهای هفت‌نفره تبدیل شود. این ماشین ترکیبی جذاب از تجمل، رفاه و فناوری را در کنار طراحی بسیار منحصربه‌فرد اسکاندیناوی ارائه می‌کند. ما در این رقابت مدل D5 را مورد آزمایش قرار داده‌ایم که با قیمت ۵۲,۸۰۵ پوند، از این لحاظ بهتر از دو رقیب دیگر است. پیشرانه D5 ولوو که از نوع چهار سیلندر دیزل PowerPulse است، ۲۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که تقریباً هم‌سطح لندروور است اما تنها ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته XC90 حدود ۱۷۵ کیلوگرم سبک‌تر از دیسکاوری است که کمبود گشتاورش را جبران می‌کند.

هدف از بکار گیری فناوری PowerPluse کاهش تأخیر توربو است. در این سیستم دو توربوشارژر در موتور وجود دارد که در ابتدای حرکت توربوی کوچک‌تر برای ارائهٔ پاسخ بهتر، هوا را به داخل موتور پمپاژ می‌کند و پس از افزایش دور موتور، توربوی بزرگ‌تر وارد عمل شده و قدرت بیشتری را فراهم می‌کند. با وجود قدرت کمتر، XC90 در آزمایش شتاب عملکردی خوبی از خود نشان داد و ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسید. علاوه بر این، ولوو از آزمون شتاب گیری در حال حرکت نیز سربلند بیرون آمد به‌نحوی‌که در دندهٔ هشت ظرف تنها ۱۲.۷ ثانیه از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت به ۱۱۲ کیلومتر در ساعت رسید که حدود یک ثانیه از آئودی و لندروور سریع‌تر است.

بااین‌حال ولوو در پالایش هم‌سطح رقیبان خود نیست چراکه هرچند گیربکس آن خصوصاً در دنده‌های ابتدایی روان عمل می‌کند اما پیشرانهٔ D5 آن به‌طور قابل‌توجهی پرسروصدا است به‌ویژه وقتی‌که دور موتور افزایش پیدا کند. نمونهٔ مورد آزمایش ما مجهز به سیستم تعلیق استاندارد بود که به‌خوبیِ Q7 یا دیسکاوری ضربات را دفع نمی‌کرد. بااین‌حال، تعلیق استاندارد XC90 را می‌توان ترکیبی از راحتی با چابکی مناسب و پالایش در سرعت‌های بالا دانست هرچند که هنوز هم سفارش سیستم تعلیق بادی را برای آن توصیه می‌کنیم؛ اما فرمان این SUV سوئدی حساسیت خوبی دارد و هرچند به تیزی Q7 نیست ولی بادی رول آن از لندروور کمتر است.

نتیجه

مقام اول لندروور دیسکاوری

بخش SUVهای هفت‌نفره پادشاه جدیدی پیدا کرده است و نمی‌توان منکر ترکیب عالی نسل پنجم دیسکاوری از کارایی، فضا، راحتی، کیفیت و تکنولوژی شد. به عبارت ساده، این ماشین دقیقاً همان چیزی را ارائه می‌کند که از یک آفرودر بزرگ لوکس انتظار داریم. علاوه بر این، دیسکاوری کارآمدتر از همیشه شده و هرچند سریع و چالاک نیست اما پالایش فوق‌العاده‌ای در هنگام حرکت دارد که موجب می‌شود به یک رنجروور با قیمت کمتر و حتی قابلیت استفادهٔ بیشتر تبدیل گردد.

مقام دوم ولوو XC90

ولوو XC90 هنوز هم یک SUV بزرگ است که فضا و تطبیق‌پذیری بیشتری از آئودی را با ظرافت و کابین با تکنولوژی بالا ارائه می‌کند. این خودرو همچنین عملکردی قوی را هم در کنار مصرف سوخت مناسب فراهم می‌کند اما در مقایسه با لندروور فاقد سواری راحت و پالایش موتور است. بااین‌حال XC90 ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین عضو این جمع است که موجب افزایش جذابیت آن شده است.

مقام سوم آئودی Q7

آئودی Q7 بهترین رانندگی و راحتی را با تعلیق بادی خود ارائه می‌کند اما کابین آن برای یک SUV هفت‌نفره کوچک است درحالی‌که این کابین از عدم برخورداری از کارایی مناسب نیز رنج می‌برد. از طرف دیگر، Q7 در شتاب و هندلینگ خودرویی توانا است اما مصرف سوخت بالای آن به‌علاوهٔ سرویس و نگهداری گران موجب می‌شود که این SUV آلمانی آشکارا مغلوب هماوردان بریتانیایی و سوئدی خود شود.

 

مشخصات فنی

  لندروور دیسکاوری ولوو XC90 آئودی Q7
قیمت پایه ۵۷,۴۹۵ پوند ۵۲,۸۰۵ پوند ۵۵,۵۹۰ پوند
قیمت تست‌شده ۵۷,۴۹۵ پوند ۵۶,۰۵۵ پوند ۶۲,۹۳۵ پوند
طول/عرض/ارتفاع ۴.۹۷/۲.۰۷/۱.۸۸ متر ۴.۹۵/۲.۰۱/۱.۷۷ متر ۵.۰۵/۱.۹۷/۱.۷۴ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۲ متر ۲.۹۸ متر ۲.۹۹ متر
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۳ لیتری V6
قدرت ۲۴۰ اسب بخار ۲۳۵ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
ظرفیت باک ۷۷ لیتر ۷۱ لیتر ۷۵ لیتر
حجم صندوق بار ۲۵۸/۱۱۳۷/۲۴۰۶ لیتر ۴۵۱/۱۱۰۲/۱۹۵۱ لیتر ۲۹۵/۷۷۰/۱۹۵۵ لیتر
وزن خالص ۲۱۸۴ کیلوگرم ۲۰۰۹ کیلوگرم ۲۰۶۰ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۳.۵ تن ۲.۷ تن ۳.۵ تن
شتاب صفر تا ۹۶ ۹.۵ ثانیه ۷.۹ ثانیه ۶.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر ۲۲۰ کیلومتر ۲۳۵ کیلومتر
مصرف سوخت اعلامی ۶.۵ لیتر (ترکیبی) ۵.۷ (ترکیبی) ۵.۹ (ترکیبی)
مصرف سوخت آزمون ۹.۱ لیتر ۹ لیتر ۹.۵ لیتر

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1641 ديدگاه)

    منم با اول شدن دیسکاوری موافقم ولی به نظرم آئودی باید دوم می شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز از اتواکسپرس بیشتر لز این اتتظار نداشته باش.
      .
      مجلات هر کشوری نه فقط انگلستان همیشه نسبت به خودروسازان کشور خودشون تمایل بیشتری دارن.
      .
      من خودم بیشتر از مشخصات فنی که در این جور مقاله ها میاد استفاده میکنم و نتیجه گیری نهایی این مجلات نه برام مهمه و نه حوصله و وقت خوندنش رو دارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        با مجید عزیز موافقم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. shahin

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        قطعا لندروور از ائودی بهتره.شکی توش نیست.ولی من خودم ائودی رو به ولوو ترجیح میدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          به هیچ عنوان فکر نمیکنم لندرور از آئودی بهتر باشه.
          بهترین داور این مقایسه ها خود ما مخاطبین هستیم و من ارباب حلقه ها رو به تنهایی به لندروور+ولوو ترجیح میدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امپراتور لامبورگینی

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          خیلی ها فکر میکنن Q7 توانایی آفرود نداره. در دوئلی که مدت ها پیش بین جیپ commander و ائودی Q7 و پرادو نگاه میکردم این Q7 و پرادو بودن که پا به پای هم به خط پایان رسیدن.
          .
          ممکنه آفرود Q7 در کلاس خودش بهترین نباشه ؛ که البته به نظر من این سطح از توانایی برای بک ماشین لوکس لازم هم نیست ؛ اما Q7 در برابر بزرگان آفرود اصلا و وابدا حریف دست و پا بسته ای نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شایان

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          شاهین چطور به قطعیت رسیدی میشه نشونمون بدی در چه مواردی بهتره که قطعی کردی داستانو و ما که اون چیزی رو که میبینیم میگه لندروور به گرد آئودی هم نمیرسه و آئودی تقریبا لهش کرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. علي

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    باز هم شیطنتی دیگر از auto express
    تکرار مکررات از رسانه هایی به ظاهر قدیمی و سرشناس.
    اگه آئودی جاش کمه خوب Q7 رو میوردین ببینیم دیگه بهونتون چیه .
    من نمیخوام از آئودی دفاع کنم وای همه میدونن کلاس و کیفیت تولید آئودی خیلی بالاتر از دو رقیب دیگشه.
    حتی از نظر عددی که ملاک من برای خرید ی خودرو نیست هم بالاتر از بقیست.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      دوست عزیز همیشه متچکر.
      میشه درباره ی این حرفت بیشتر توضیح بدی؟؟
      ((من نمیخوام از آئودی دفاع کنم ولی همه میدونن کلاس و کیفیت تولید آئودی خیلی بالاتر از دو رقیب دیگشه.))
      لندروور تنها شرکت شاسی بلند سازه که هم خودرهاش تو ارتش استفاده میشه هم میتونن شاسی بلندهایی بسازن که تو پیست جزء رکوردداران باشه هم توانایی های آفرود بالایی داشته باشه هم میتونه شاسی بلندهایی بسازه که به جرات میشه گفت جزء لوکس ترین و پیشرفته ترین suv های دنیا هستن.
      از این لحاظ بی رقیبه.و تو کلاس خودش حرف اول رو میزنه.
      من هنوز که هنوزه تو نخ طراحی داخلی رنج روور ولار هستم.
      واقعا عالیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        الان چرا دروغ میگی نه فقط میخوام بدونم چرا دروغ میگی کی گفته فقط لندروور در ارتشه مرسدس جی کلاس در شصت و سه ارتش دنیاکار میکنه واقعا چقدر تعصب و دروغ اینم لینکش
        https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3_%D8%A8%D9%86%D8%B2_%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3_%D8%AC%DB%8C

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          دوست عزیز من دروغ نمیگم.
          نگفتم تمام ارتش های دنیا از لندروور استفاده میکنن.
          گفتم در ارتش هم استفاده میشه.(شایدم خیلی از ارتش های دنیا)
          من یه نمونه بهت میگم خودم الان از یه سایت فارسی زبان دیدم
          دقت کن(در مورد یکی از نمونه های لندروور دیفندره)110 SOV
          [[دیفندر 110 SOV یا همان Special Operation Vehicle در سال 1992 با رنگ زرد ماسه ای جهت عملیات حمله ای ویژه در صحرا ساخته و معرفی شد. ظاهر این ماشین ساده بود اما تا این لحظه بدلیل فوق سری بودن پروژه هیچ اطلاعاتی از مشخصات و تواناییهای فنی آن هیچگاه از سوی وزارت دفاع بریتانیا منتشر نشد.داستان استفاده از آن نیز از نخستین جنگ خلیج فارس شروع و با توجه به تغییراتی که ارتش رویش انجام داده بود بسیار مورد توجه کمپانی مادر یعنی لندروور قرارگرفت.دراین میان ارتش انگلیس عمیقا ازاین خودرو استقبال کرده بود اما آمریکاییها دوشادوش انگلیسیها در این جنگ حضور داشتند با وجود هامر علاقه ای به این مدل دیفنر استاندارد نظامی نداشتند.آنها به بریتانیایی ها پیغام داده بودند که دوست دارند با مشخصات و نیاز ارتش آمریکا باید برایشان دیفندر طراحی و به آمریکا بفرستند .سپس متخصصین انگلیسی به آمریکا رفته و پس از جلسات بازگشتند . زمانی که یکی از مهندسین ارتش از تیم از سفر رسیده پرسیده بود که آمریکاییها چه مدل خودرویی می خواستند وی گفته بود آونها به ما گفتند نمی تونیم به شما بگیم !سپس بریتانیایی ها دست بکار شده بودند و تیم مهندسیشان درنهایت نمونه ای از دیفندر را برای رنجرهای ارتش آمریکا ساخت که قیافه اش کاملا با نمونه دیفندر ارتش انگلستان فرق داشت و دارای چهره ای خشن و بسیار وحشی و صحرایی بود.اگرچه لندروور قادر به ساخت این مدل در مقیاس عمده بود اما بنظرمی آمدبا توجه به اینکه چهره ماشین دراین مدل کاملا تغییرپیدا کرده بود ، کارخانه علاقه به تولید خودرویی نداشت که زیاد شبیه محصول پرطرفدارش نیست.اما درنهایت همین مدل تولید شد.]]
          اینم یه لینکی هست که بی ربط به این توضیحات نیست(استفاده بخش 75 رنجرهای آمریکایی از این نمونه دیفندر)
          https://en.wikipedia.org/wiki/Ranger_Special_Operations_Vehicle
          لندروور رو خیلی از ارتش های دنیا استفاده میکنن دوست عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فقط انگلستان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      عزیز جان هیچ شاسی بلندی کلاس لندروور رو نداره در مورد کیفیت هم می شه بگی چه طوری برتری کیفیت آودی رو تشخیص دادی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ارباب حلقه ها ؛ آئودی در ارزیابی سال 2016 کانسومر ریپورت از نطر قابلیت اعتماد در بین تمام ماشین ساز های لوکس اول شد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. dice

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    یکی از بهترین مقایسه هایی بود که این اواخر دیدم… شیک و ساده و با بهترین نتیجه گیری…
    هرچند فکر می کردم اودی از ولوو بالا تر قرار بگیره…
    دیسکاوری هم حقش بود :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      بله مقایسه خوبی بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. اشکان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    دیروز تو جاده شاهگلی تبریز یه دونه Q7 از همین دیزلی ها که پشتش نوشته بود tdi ولی پلاک آلمان داشت!و مسافر بودن،تخته گاز گرفت از فلکه گلشهر تا خود شاهگلی،هر کاری کردم با سوناتا 2009 نتونستم بگیرمش!خیلی راحت نابود شدم…سرعتمم رسید به 130 بازم داشت فاصله میگرفت…فکر کردن اینجا هم free یه جاده هاش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      بله اگه بیشتر هم گاز می دادی بهش
      نمی رسیدی ولی اگه یه مکلارن داشتی صد میلیارد کیلومتر ازش جلو می افتادی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اشکان

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (106 ديدگاه)

        چشم سفارش دادم با جت شخصی بیارن درب منزل تحویل بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. sina

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    پشت اس یو وی ساختن لندرور 50 سال تجربه است.
    این شکلی نیوده که ببینه شاسی ها دارن میفروشن پس ما هم بسازیم!
    با شایستگی تمام اول شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      قبل از خوندن نتیجه می دونستم اول
      می شه هزاران میلیارد سال دیگه هم کسی به بندلوور نمی رسه ها ها ها ها ها ها ها .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فيصل.

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    بیشترین قدرت: آئودی
    بیشترین گشتاور: آئودی
    بهترین شتاب: آئودی
    سریعترین: آئودی
    بازنده: باز هم آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      به نظرت با وجود دو سیلندر بیشتر و یک لیتر حجم موتور بیشتر نباید قدرت و گشتاور بیشتر و در نتیجه شتاب بیشتری می داشت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (712 ديدگاه)

        حجم موتور بیشتر
        قدرت و گشتاور بالاتر
        شتاب بهتر
        مصرف سوخت برابر
        نظرتون اصلا منطقی نیست.وقتی به یه اندازه سوخت مصرف میکنن یعنی بازدهی موتور آئودی خیلی بالاتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. سامان اذری

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من بین این گاشینها ائودی رو انتخاب میکنم از هر لحاظ از بقیه سر تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      آقا سامان عزیز هر کدوم رو که انتخاب بکنید ما هم به احترامتون همون رو انتخاب می کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        فدات ❤❤❤❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. سیاوش

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    انتخاب اول من ائودیه
    بعد دیسکاوری
    بعد ولو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      رده بندیات خوب بود ولی اگه لندروور رو اول می کردی خیلی بهتر بود?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    به نظره منم حق دیسکاوری بود که اول بشه.
    خب دیسکاوری و ولوو هر دو از انجین های یکسان استفاده کردن و دیسکاوری کمی قدرت و گشتاور بهتری ارائه میده.در حالی که آئودی از انجین 3 لیتری 6 سیلندر استفاده کرده.
    دیسکاوری از هردو ماشین سنگین تره پس انتظار نمیرفت که شتاب بهتری داشته باشه.
    تو مصرف سوخت اعلامی و آزمون هم دیسکاوری صداقت بیشتری نصبت به رقبا به خرج داده.
    تو ظرفیت صندوق بار هم دیسکاوری بهتره و بسیار جادار تره.
    تو طراحی داخلی و خارجی هم از هردو بهتره.هرچند آئودی واقعا خوبه به نظرم و تفاوت اونقدرنیست.
    از همه مهمتر اینکه بعید میدونم توانایی های آفرود دیسکاوری رو دو تا رقیبش داشته باشن.
    قیمتش هم به نظرم مناسبه.
    تمام چیزهایی که از یه آفرودر می خوایم رو دیسکاوری داره.
    دیگه بقیش زیاد به نظرم مهم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      منطق یه متعصب بی منطق همینه اگر مثلا همینارو آئودی داشت و تمامی مشخصات آئودی و دیسکاوری و نتیجه عکس میشد میگفتی مجله داره متعصبانه حرف میزنه یا مثل اوندفعه آشغال به درد لای جرز میخوره و … یادت که هست. شما بی منطق های انگلیسی همیشه همینین مگه تو اونارو داشتی که میگی توانایی آفرود داره یا نه واقعا بی منطق ترین طرفداران سایت همین شماها انگلیسی ها هستین در تمامیه موارد آئودی برتر و سرتره ولی آخر میشه! چون مجله انگلیسیه میخواد انگلیسی برنده کنه از این آتواکسپرس آشغال به نظر من چون واقعا هم هست بعید نبود کنه و اونقدر مثل شما متعصبه که آئودی و سوم میکنه! این تعصب همراه با نفرت و حسادت هم هست پدال چاپ کن دیگه این پنجمین نظرمه که نوشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ghost

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (193 ديدگاه)

        مگه تو آئودی رو داری که میگی توانایی افرود داره
        می خوام یه حقیقتیو بت بگم که شاید فهمیدنش خیلی سخت باشه اونم اینه که تجهیزات افرود ماشین هم سنگین می کنه هم گرون
        آئودی موتور بزرگ تری داره و صرفا میشه گفت شهریه و بدرد بیرون جاده نمی خوره و 5000 دلار گرون تره و ظرفیت باره کمتری داره نسبت به دیسکاوری
        اگه آئودی با تزریق زیاد سرمایه و تبلیغات داره خودشو تو ساخت suv جلو میبره
        لندرور 50 ساله که داره suv میسازه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        به به شایاان عزیییز،خییلی وقته نبودی و یا احتمالا با یه اسمه دیگه کامنت میزاشتی.ببین کی داره حرف از تعصب میزنه!!! یا دوستان پدالی نمیشناسنت یا احتمالا یادشون رفته کی هستی! باید یه کوچولو بقیه رو با شما آشنا کنم،دوستان گل پدالی اگه بخوام خلاصه بگم این آقا کاااملا شبیه علی «با تچکر» هس با این تفاوت ک خییلی قبل تر از علی بوده.تا یه مطلبی درمورد یه خودرو انگلیسی گذاشته میشد سریع میومد از خودروهای انگلیسی بد میگفت.این آقا شدیدا روی خودروهای آلمانی تعصب داره و از خودروهای انگلیسی متنفره.حرف منو قبول ندارین از شاهین عزیز بپرسین،فک کنم یه چیزایی یادش باشه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          http://www.pedal.ir/بنتلی/چرخ‌های-جدید-بنتلی-کانتیننتال/
          اینم یکی از مطلبای پدال ک شایان کامنت گذاشته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        من چی میگم شما چی میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
        من در مورد اون مجله آلمانی کاملا حق داشتم و معتقدم بیخود ترین و متعصب ترین مجله دنیاس.((auto-motor-und-sport))
        کاملا به جگوار توهین کرد و گفت:اف پیس در مقابل رقبای آلمانی بازندس و فقط باید به عملکرد ترمزهاش بنازه!!!!!!!!!
        این به نظرت توهین و حد نهایی تعصب رو نشون نمیده.
        دیدی که خلاف حرفشون ثابت شد و جگوار اف پیس بهترین خودروی سال شد.
        و بهترین طراحی هم همینطور.
        این اتو اکسپرس تو خیلی از مقایسه هاش آلمانی ها رو اول کرده در شرایطی که انگلیسی ها هم بودن.
        حالا حالاها مونده تو شاسی بلند سازی امثال آئودی به [لندروور ]برسن.
        راستی اینو میدونی که چه شرکتی تو ساخت اولین شاسی بلند ب ام و به این شرکت کمک کرد؟؟؟؟(اگه نمیدونی توضیح کامل بدم)
        بگذریم………………………….
        باشه ما بی منطق شما با منطق.
        بدرود دوست من.
        (از پدال خواهش میکنم به پافشاری دوستمون جواب بده و کامنتشون رو پاک نکنه ظاهرا ایشون خیلی ناراحتن.منم اصلا از حرفاشون ناراحت نیستم همینطور دوستان انگلیسی باز سایت. چون از ما باجنبه تر نیست.)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        شایان کامنت هایی ک درمورد خودروهای انگلیسی میذاستیو یادم نرفته پس بهتره تو از منطق حرف نزنی!!!! چون بی دلیل و ب خاطر تعصب شدیدی ک داشتی از خودروهای انگلیسی بد میگفتی! ما چن نفر متعصب نیستیم ولی عاشق خودرو های انگلیسی هستیم. درمورد توانایی آفرود دیسکاوری و مقایسش با اون دوتا نیازی نیس ک حتما هر سه رو تست کرده باشیم! توانایی آفرود فوق العاده دیسکاوری حرف من نیس و ب تمام دنیا ثابت شده!یکی از ویژگی های آفرودی دیسکاوری توانایی حرکت در آب تا عمق 90سانت هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. یاسین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    انتخاب من دیسکاوریه چون دوتا چیز رو راجع بهش خیلی دوست دارم یکی اصالت مهندسی و طراحیشه یکیم توانایی های افرودیشه درباره طراحی داخلیش نگم که اصلا مطمئنم برم توش بشینم دیگه بیرون بیا نیستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      لندرووره دیگه اگه این طوری که گفتی نباشه که دیگه لندروور نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حميد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    لندور خیلی خوبه ولی ا او دی هم خوبه هم زیباست هم با کلاسه
    من نمیگم ولو خوب نیست ولی منکه میبینمش أصلا شیک نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد ب

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (212 ديدگاه)

    لندروور بجز در بحث خارج جاده برتری بر آئودی نداره
    نتیجه اصلی برعکسه
    آئودی
    ولوو
    لندروور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Hamid...Audi

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    و باز هم شاهکار دیگری از اتو اکسپرس.
    طبق توضیحاتی که خود مقاله هم داده دقیقا برعکس این رو میشه نتیجه گیری کرد:
    1-آئودیQ7
    2-ولوو XC90
    3-لندروور دیسکاوری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. TTRS

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فقط لندروور برای آفرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    برای سوار شدن در ایران لندروور
    برای دبی و آمریکا آئودی
    برای یخیبندان و سرمای خود سوئد هم ولوو
    برای جهانگردی هم لندکروزر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا