نمایشگاه ژنو: خودنمایی آئودی R8 کوپه قرمزرنگ در غرفه ABT

ABT حضور پررنگی در نمایشگاه ژنو امسال دارد. یکی از محصولات این تیونر نام‌آشنای آلمانی نمونه تقویت‌شده مدل V10 آئودی R8 است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

2017-abt-audi-r8-tuning-1
کیت اختصاصی ABT شامل سپرهای جلو و عقب، رکاب‌های جانبی، رینگ‌ها و لوله اگزوزهای کربنی نمای خیره‌کننده و نیز شخصیت بسیار تهاجمی‌تری به R8 می‌بخشد. روکش آینه‌های جانبی، لبه سپر جلو و تیغه‌های جانبی و عقبی تماماً با فیبر کربن کار شده است. رینگ‌ها هم به‌صورت استاندارد از نوع 19 اینچی فورج‌کاری شده ER-F (از سری High Performance) با پرداخت بیرونی موسوم به جادوی سیاه (Black Magic) هستند؛ همچنین در صورت تمایل می‌توانید انواع 20 اینچی سفارشی GR با رنگ مشکی آنودیزه (Anodized Black) را انتخاب کنید.

2017-abt-audi-r8-tuning-3


با باز کردن درب‌ها، لوگوی ABT به نشانه خوشامدگویی روی زمین نقش می‌بندد. فضای اتاق آکنده از چرم و فیبر کربن است و کف‌پوش‌ها با نمونه‌های جدید جایگزین شده‌اند. حروف ABT نیز در نقاط مختلف به چشم می‌خورند.

2017-abt-audi-r8-tuning-10
طبق ادعای کمپانی، وزن خودرو به میزان 50 کیلوگرم (110 پوند) کاهش یافته که مجموعاً نکته مثبتی به نظر می‌رسد. پیشرانه 5.2 لیتری ده سیلندر V شکل تنفس طبیعی با تکیه بر بهسازی جریان هوای ورودی و سامانه اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ 630 اسب بخار قدرت تحویل می‌دهد. این رقم در مقایسه با مدل استاندارد نشان از افزایش حدود 20 اسب بخاری دارد که حداقل برای اسم‌ورسم ABT چندان هم بد نیست. از دیگر تغییرات صورت گرفته نیز می‌توان به تعبیه سامانه تعلیق، فنرها و پایدارکننده‌های اسپرت coilover جدید در هردو محور و پایین آمدن مرکز ثقل خودرو اشاره کرد که هم روی کاغذ هم در دنیای واقعی موجب بهبود هندلینگِ کلی R8 خواهند شد.

2017-abt-audi-r8-tuning-2
بد نیست اشاره‌ای بکنم که ABT R8 به ازای هر یکصد کیلومتر مقدار 12.3 لیتر بنزین می‌سوزاند و آلایندگی آن برابر با 287 گرم بر کیلومتر است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

10 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل Madjid
      Madjid
      سوابق: (7840 دیدگاه) ,

      .
      از کجا میگی آلایندگیش زیاده؟ با چه مقیاسی؟

      با فراری 488 مقایسه میکنم که بهترین موتور سال رو در زیر کاپوتش داره.

      فراری 488 با موتور 3900 سی سی 8 سیلندر آلایندگیش 266 گرم بر کیلومتره.
      آئودی آر 8 با موتور 5200 سی سی 10 سیلندر آلایندگیش 272 گرم بر کیلومتره.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Madjid
        Madjid
        سوابق: (7840 دیدگاه) ,

        شرمنده 488 موتور وسطه.
        باید میگفتم بهترین موتور سال رو زبر شیشه ی عقبش داره 😁😁😁

        پاسخ
        1. الف.ی
          سوابق: (259 دیدگاه) ,

          در عوض همون 488 قدرتش 661 اسبه.
          منظورم اینه آئودی(لامبورگینی) میتونست قدرت بیشتری به نسبت این حجم و سیلندر و با این مصرف بسازه.
          من خودم از عاشقان این موتور هستم ولی به واقع آلایندگی زیادیداره.

        2. تصویر پروفایل Madjid
          Madjid
          سوابق: (7840 دیدگاه) ,

          .
          نه دوست عزیز ،از عاشقان این موتور نیستی.
          چون اگر عاشقش بودی در موردش مطالعه می کردی.

          آلایندگی موتور 5200 سی سی Audi R8 در کلاس خودش بی نظیره و یک معجزه ی تکنولوژیک حساب میشه.

          از تنفس طبیعی ها برات مثال میزنم ،

          این موتور 5.2 لیتری از سال 2015 که عرضه شد در هر کیلومتر 272 گرم CO2 تولید میکنه.
          موتور 4.5 لیتری فراری 458 مدل 2015 در هرکیلومتر 307 گرم CO2 تولید می کرد.
          حجم حدود 700 سی سی بیشتره ولی آلایندگی بسیار بسیار کمتره.

          در مورد موتور Audi R8 بیشتر مطالعه کن.

        3. الف.ی
          سوابق: (259 دیدگاه) ,

          اصلا میشه لینک این سایت هایی که آلایندگی های ماشین ها رو نوشته برام بذاری؟
          همون موتور 2015 فراری آیا قدرت بیشتری نداشت؟
          605>602
          خب معلومه موتور تنفس طبیعی با حجم کمتر و دو سیلندر کمتر و اسب بخار بیشتر آلایندگی بیتری هم داره.

        4. الف.ی
          سوابق: (259 دیدگاه) ,

          ببخشید.بیشتر
          کاملا مشخصه که فشار بیشتری به موتور 458 میاد تا موتور R8

        5. تصویر پروفایل Madjid
          Madjid
          سوابق: (7840 دیدگاه) ,

          .
          آلایندگی تمام ماشین ها رو میتونی از سایت nextgreencar به دست بیاری.
          سایت خود خودروسازان هم منبع معتبریه.
          برای ماشین هایی با آلایتدگی بیشتر از 200 گرم مالیات های بالایی وضع میشه و از 200 به بالا دیگه فرقی نمیکنه چقدر باشه ، چه بخواد 200 باشه چه 1000. مالیاتش دیگه فرقی نمیکنه.

          در ضمن برای مقایسه ی آلایندگی ماشین ها حجم موتور اولویت اوله. بعد از اون میری سراغ قدرت موتور.
          458 بحثش تموم شدست و به تاریخ پیوسته. هدف من فقط بیان عظمت موتور FSI آئودی بود. ولی حالا که گفتی یادمه قدرت 458 معمولی 570 اسب بخار و اسپشیاله 597 اسب بخار بود. اسم موتورش هم F136 بود که با یک سرچ ساده تمام جزئیاتش رو میشه پیدا کرد

  1. shirko
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    به لطف لامبو ، ار ٨ هم جانی تازه به خود گرفت .

    پاسخ
  2. نت
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    این توری سیاه رنگ چیه زیر چراغ جلو و عقب؟توری سیاه رنگ قیافه ماشین رو زشت کرده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.