آئودی

تکنولوژی‌های آئودی در CES

آئودی آخرین دستاوردهای طراحی داخلی خود را در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته است.

Audi e-tron quattro concept Cockpit
Audi e-tron quattro concept Cockpit
این ابتکارها با آخرین نسخه مجموعه عقربه‌های مجازی این کمپانی شروع می‌شوند؛ چیزی که اولین بار در همین نمایشگاه در دو سال قبل مطرح شده بود. اکنون نمایشگر این سیستم، قطری برابر ۱۴/۱ اینچ پیدا کرده و دارای تکنولوژی دیودهای پخش نور ماتریس ارگانیک هوشمند یا AMOLED است.

Audi e-tron quattro concept Display
Audi e-tron quattro concept Display
داشبورد دارای دو نمایشگر برای سیستم اطلاعات و سرگرمی MMI است که در آنها، با «فشار متناسب» بر روی صفحه، عملکردها اجرا می‌شوند. نمایشگر پایین، شرایط سیستم کنترل هوا را در اختیار دارد و نمایشگر بالایی برای کنترل سیستم راهبری و سیستم صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Audi e-tron quattro concept Display
Audi e-tron quattro concept Display
در پشت این کانسپت نمایشگر و شرایط کاربری جدید، آخرین نسل از پلتفرم اطلاعات و سرگرمی ماژولار آئودی، موسوم به MIB2+ قرار گرفته است. این سیستم مجهز به آخرین به نسل از سیستم استاندارد ارتباط در حال حرکت LTE پیشرفته است که می‌تواند در حال حرکت خودرو، داده‌ها را با سرعت حداکثر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دریافت کند. این تکنولوژی همچنین دارای قابلیت تلفن در حال حرکت VoLTE است که می‌تواند «زمان شماره‌گیری تلفن را کاهش و کیفیت صدای پشت تلفن را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد».

Audi FitDriver - Features
Audi FitDriver – Features
همچنین آئودی اعلام کرده که برخی سرویس‌های جدید در اروپا شامل تماس اضطراری با «مرکز تماس‌های اضطراری آئودی» در هنگام وقوع تصادف و یک امداد جاده‌ای آنلاین برای درخواست از مرکز سرویس آئودی برای مراجعه به‌زودی ارائه می‌شوند. همچنین، چند ماه بعد، مدل‌های جدید A4 و Q7 سیم‌کارت ارتباطی آسودی را دریافت می‌کنند. در این حالت، سیم‌کارت داخلی (e-SIM) به صورت اتوماتیک، سرویس‌های ارتباطی آئودی را در سراسر اروپا فعال می‌کند.

Audi VR experience
Audi VR experience
تکنولوژی بعد در لیست آئودی برای CES، یک سیستم «راننده آماده آئودی» است که بر حالت مناسب راننده تأکید دارد. این سیستم، داده‌های مختلف مربوط به سلامتی راننده از جمله ضربان قلب و درجه حرارت پوست را بررسی می‌کند و در مورد خستگی یا تحت فشار بودن وی تصمیم می‌گیرد. سپس بر این اساس، سیستم‌های وسیله نقلیه به حالت‌ها و عملکردهای «راحت، تحریک‌کننده و یا محافظت از راننده» تنظیم می‌شوند.

Audi VR experience
Audi VR experience
این برند چهار حلقه، همچنین با نمایش کانسپت ای-ترون کواترو با پیشرانه‌ای الکتریکی متشکل از سه موتور برقی و حداکثر خروجی برابر ۵۰۳ اسب‌بخار همراه بوده است. ضمن اینکه قدرت این کانسپت به هر چهار چرخ خودرو انتقال داده می‌شود. دامنه مسافت رانندگی با این خودروی الکتریکی به ۵۰۰ کیلومتر با استفاده از یک بار شارژ کامل باتری می‌رسد؛ باتری‌هایی که در کف خودرو و بین دو محور قرار گرفته‌اند.

Audi E-tron Quattro
Audi E-tron Quattro
این کانسپت دارای یک سری عملکردهای رانندگی نیمه‌خودکار است که قرار است «در آینده‌ای نزدیک در یک مدل تولیدی مورد استفاده قرار گیرند». این سیستم از یک کنترل‌کننده مرکزی دستیار راننده برای تبدیل اطلاعات حاصل از حسگرهای خودرو استفاده می‌کند. دوربین‌های ۳D، رادارها و اسکنرهای لیزری و حسگرهای التراسونیک، اطلاعات لازم برای حرکت کاملاً خودکار خودرو در ترافیک‌های شلوغ و پارکینگ‌ها را تأمین می‌کنند.

Audi E-tron Quattro Concept
Audi E-tron Quattro Concept
آخرین چیزی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، تکنولوژی OLED آئودی است که برای روشنایی خارجی و مخصوصاً برای چراغ‌های راهنما و ترمز معرفی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    از اینکه آئودی و دیگر برندها به کشورم ایران دارن میام خوشحال هستم ولی در مقابل از اینکه دلار هی گرون میشه و ارزش پولمون پائین میاد و این برندها دست نیافتنی تر میشن ناراحت و نگران . و تازه میفهمم هممون راهی جز سوار شدن خودروهای چینی را نخواهیم داشت شگفت زده و حیران.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amir

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    مطمئن باشید اگر مردم آلمان و بقیه کشور ها هم به ماشین های بی کیفیت راضی بودند آئودی و بقیه برند ها دنبال تکنولوژی نمیرفتند برای برند ها اولویت اول میزان فروشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    آهی سرد از دل سرد… باید فقط نیگا کنیمو افسوس بخوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان)

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    503 کیلومتر با یکبار شارژ کامل…..
    من دیگه از این وضعیت خسته شدم برم بلند شم حقم رو از این دل و دزدا بگیرم بگیرم……اومدین زندان ملاقاتم کمپوت یادتون نره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    شنیدم وزارت نیرو داره سرمایه گذاری میکنه رو ماشینهای برقی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      خخخ جالب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. خسته شده

      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      منم شنیدم خورشید میخواد از فردا از غرب طلوع کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اگه در یه جایی، هیچ رقابتی بین خودروسازها وجود نداشته باشه، خب مسلما هرچی ماشین قدیمی و از تاریخ مصرف رو صد سال هم شده تولید می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا