آئودی

رندرهایی از نسل جدید آئودی A8 پرچم‌دار

فاصله‌ی چندانی با زمان بازنشسته شدن نسل فعلی آئودی A8 هفت‌ساله و پدیدار شدن نسل جدید این خودرو نداریم. اواخر امسال این اتفاق خواهد افتد و به احتمال زیاد رونمایی این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در ماه سپتامبر خواهد بود اگرچه که ممکن است تصاویر این خودرو زودتر در اینترنت پخش شود.

2018-audi-a8-render
با توجه به تصاویر جاسوسی اخیر و پروتوتایپی که پوشش‌های زیادی داشته، OmniAuto.it تصمیم گرفته تا پوشش‌های این خودرو را به‌صورت دیجیتالی برداشته و نسل بعدی آئودی A8 را در فرمی واقعی و البته به‌صورت رندر نشان دهد.

جدای از پرچم‌دار بودن A8، نسل جدید این خودرو اولین مدلی خواهد بود که تماماً توسط Marc Lichte و تیمش طراحی شده است. یکی از برجسته‌ترین خودروهای طراحی شده توسط او که تحسین‌های زیادی را برانگیخته کانسپت پرولوگ است.

Audi Prologue Concept
Audi Prologue Concept
اما به A8 بازگردیم. این خودرو از زبان طراحی جدید آئودی بهره خواهد برد اما این به معنی وجود تغییرات رادیکال نخواهد بود؛ به عبارت دیگر طراحی این خودرو بیش از آنکه انقلابی باشد، تکاملی خواهد بود.

Audi Prologue Avant concept
Audi Prologue Avant concept
تغییرات قابل توجه تر در داخل کابین رخ خواهند داد، جایی که سدان لوکس آئودی از نسل دوم کاکپیت مجازی آئودی و پلتفرم سیستم اطلاعات سرگرمی مدولار MIB2+ که پردازشگر انویدیا را دارد بهره خواهد برد. دیگر ویژگی‌ای که برای اولین بار در A8 جدید خواهیم دید عملکرد traffic jam pilot است که خودرو را قادر می‌سازد در زمان‌هایی کنترل کامل را به دست گیرد.

Audi Prologue Avant concept
Audi Prologue Avant concept
با استفاده از پلتفرم MLB Evo بکار رفته در جدیدترین مدل Q7، آئودی A8 2018 احتمالاً ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل کنونی خواهد بود. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری جدید بنتلی بنتایگا نیز در دسترس خواهد بود و گفته شده مدل قدرتمندتر S8 از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی پورشه پانامرا که قدرت ۵۵۰ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد استفاده خواهد کرد.

2018-audi-a8-spy-photo
ارائه‌ی نسخه‌ی پلاگین هیبرید A8 جدید از دیگر برنامه‌های آئودی بوده و جای تعجبی نخواهد بود اگر ببینیم قوای محرکه‌ی SQ7 نیز در مدل A8 دیزلی دیده شود. به عنوان یادآوری باید گفت SQ7 و بنتلی بنتایگا از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری TDI و کمپرسور الکتریکی استفاده می‌کنند. قدرت این پیشرانه ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور آن ۹۰۰ نیوتون متر است.

انتظار می‌رود فروش نسل جدید آئودی A8 از اواخر سال جاری آغاز شود. این خودرو به مصاف رقبایی چون لکسس LS تازه‌نفس، مرسدس S کلاس فیس لیفت و ب ام و سری ۷ خواهد رفت. شاسی‌بلند همراه و هم‌تراز A8 که نام Q8 را به خود گرفته در فرم کانسپت در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآمده و گفته شده در سال ۲۰۱۹ با بازار خواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Bavaria

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    در دنیای امروز که یک هفته از اخبار دنیا بی خبر باشی،هزارجور تکنولوژی ایجاد میشه،آئودی هفت سااااااااااااال تولید شد و بهترین بود،به جرات میتونم بگم با هفت نسل تکنولوژی جنگید و ایستاد،هفت سااااااااااااال
    آفرین آ۸

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Viper ACR

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      عالی رفیق.
      خیلی خوشم اومد.
      دمت گرم.
      🌹🌹🌹

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bavaria

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        خواهش میکنم رفیق
        یادمه تازه معرفی شده بود (نمیدونم اولین بود یا نه) رنگ روشنایی اتاقش به چند رنگ عوض میشد ،شاید(نمیدونم) قبلا همچین چیزی وجود داشت یا نه،ولی میدونم آ۸ این رو به کمال رسوند
        .
        با این وجود فقط سری هفت (علاقست دگ) ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Viper ACR

          ۲۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ان شا الله بهترین مدل BMW قسمتت بشه
          تقدیم به شما 🌸🌸🌸

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. KING 918

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    Audi Prologue Concept عجب چیزی دراومده واقعا زیباست …………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شاهو

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    از برندای آلمانی آئودی(آیودی) رو از همه بیشتر دوست دارم اصالتش مثل محصولات اپل یا رولکس در برابر بقیه برنداس. میدونم نظرات مخالف زیادی هست ولی یه واقعیته. طراحی داخلی مدلهای قدیمی آیودی رو بیشتر دوس دارم (2010 تا 2015)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Viper ACR

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عالیه.
    روزی نیست که خبری از آئودی نباشه.
    آئودی برای رسیدن به بالاترین مرتبه ها عزمش رو جزم کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Viper ACR

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    دوستانی که میگن آئودی در ایران نمتینده داره و اب این وحود نتونسته در مقابل بنز و ب ام و به فروش برسه این لینک رو مطالعه کنن تا بفهمن آئودی بر خلاف بنز و ب ام و هیچ نمایندگی نیمه رسمی هم در ایران نداره
    http://www.car.ir/news/Audi-claimants-Iran/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    طراحی کانسپتش بی نهایت (((شیکه))) و((( قابل تبدیل شدن به واقعیت))) .مثل بعضی کمپانیا نیست که طراحی (((فضایی و بیگانه))) بیرون بدن که نشه باهاش ارتباط برقرار کرد و در آخر هم به تولید نرسه یا محصول نهایی ربطی به به کانسپتش نداشته باشه.

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامکال

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    از دوستان کسی میدونه وزن این نسلش چقدر است؟
    چون که 200 k.g در نسلش جدیدش کاهش وزن پیدا میکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش میتونست بهتر از این باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا