فیس لیفت 2018 آئودی RS3 اسپورت‌بَک، جذاب و قدرتمند!

آئودی آلبوم تصاویر فیس لیفت جدید RS3 اسپورت‌بک خود را تنها یک ماه قبل از رونمایی رسمی در نمایشگاه 2017 ژنو، منتشر کرد.

audi-rs-3-sportback-front-look
از تفاوت‌های این نسخه نسبت به A3 استاندارد می‌توان به کاهش 2.54 سانتی‌متری ارتفاع و افزایش 2 سانتی عرض خودرو، جلوپنجره لانه‌زنبوری به رنگ مشکی براق، ورودی‌های بزرگ هوا، رکاب جانبی برجسته، اسپویلر سقف RS، بازطراحی تیغه سپر و سامانه اگزوز RS اشاره کرد که نقش بسزایی در جذابیت بصری خودرو ایفا می‌کنند.

audi-rs-3-sportback-in-motion
زیر کاپوت از بلوک 2.5 لیتری پنج سیلندر توربو موجود در RS3 سدان استفاده شده که خروجی 400 اسب بخار (33 واحد بیشتر از مدل پیشین) و 480 نیوتون‌متر را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ می‌رساند. آئودی معتقد است شتاب اولیه این مجموعه تفاوتی با نسخه سدان ندارد و تنها 4.1 ثانیه به طول می‌انجامد.

audi-rs-3-sportback-cockpit
چرم ناپا (Nappa) مشکی‌رنگ صندلی‌ها، کابین مجازی آئودی و فرمان RS در مدل 2018 به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند. صندلی‌های RS (سفارشی)، کمکی ترافیک با قابلیت حفظ فاصله مناسب از خودروی جلویی و هدایت فرمان در مدت کم، سیستم صوتی بَنگ اَند اُلوفسِن (Bang & Olufsen) و ترمز اضطراری جدید هم از سایر تجهیزات آن هستند.


RS3 اسپورت‌بک 2018 از آگوست سال جاری میلادی (مرداد 96) با قیمت پایه 54,600 یورو (حدود 58,000 دلار) و تحت لوای زیربرند “آئودی اسپورت” وارد بازار اروپا خواهد شد. بازه ثبت سفارش آن هم از ماه آپریل (فروردین 96) آغاز می‌گردد.


هنوز هیچ اطلاعات موثقی پیرامون عرضه مدل فیس لیفت در بازار آمریکا وجود ندارد، اما با التفات به تأیید حضور نسخه سدان، ورود گونه اسپورت‌بَک نیز منطقی و محتمل به نظر می‌رسد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

نویسنده و گزارشگر حوزه خودرو

6 دیدگاه

  1. We don't pray for love ,,,we just pray for cars
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    ماشین فوق العاده یعنی همین ،، جوون پسند ، خشن ، ، از این ماشینایی هست که میگه : هی رفیق سمت من میای باید منو با سرعت برونی وگرنه منو نخر ،
    در ضمن از دوستان عزیز میخوام برای نمایشگاه ماشین تهران در (شهر آفتاب ) !!!! حتما شرکت کنند و ازش لذت ببرن چون ماشینایی ممکنه معرفی بشه که تو ایران یا نمیاد یا خیلی دیر میاد ،، انتقاد هم یادتون نره از بعضی خودرو ساز ها ،،
    موفق باشید

    پاسخ
  2. رامتین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان بنظرتون نسخه های اسپرت بک خیلی جالبن. نه هاچبکن نه سدام. کلا هاچبک که جز برای بحث پارک کردن، مزیت دیگری نداره و مثلا در ایران کسی 200میلیون داشته باشه هیچوقت هاچبک نمیگیره یا بسیار کم. در حال حاضر در دنیا، اقبال کراس اورها بیشتر از شاسی بلندها هست. حال در کل بنظرتون کدوم گروه ارزش بیشتری دارن:
    1- سدان، کوپه و اسپرت بک ++
    2- کراس اورها – –

    پاسخ
    1. Ace
      سوابق: (7170 دیدگاه) ,

      در دنیا ارزش سدان ها هنوزم بیشتره
      فکر نکنم کراس اوور ها اونقدر بتونن به رشدشون ادامه بدن تا به سدان ها برسن.

      پاسخ
  3. اعتمادیان
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    نام آئودی برای من یاداور مهندسی پیشرفته ، تفکر ، خلاقیت و بی حاشیه و بی سروصدا بودنه ، هر چند که این خصیصه در اکثر صنایع آلمانی بچشم میخوره ولی اینقدر آرام و بی حاشیه بودنش رو دوست دارم شبیه اقیانوسه
    این خصوصیات میتونه برای مدیران ما یک الگوی حقیقی و واقعی ( نه مجازی و خیالی ) باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.