آئودی

لوکس های آئودی در پاریس 2012 [ویدئو]

اختصاصی پاریس: هر محصولی که آئودی در اتوشوی پاریس ۲۰۱۲ رونمایی کرد هم اسپرت بود و هم لوکس، البته کراس اور مفهومی جدید آئودی علاوه بر این دو مشخصه، ویژگی سومی هم داشت: اسپرت لوکس هیبریدی!

کراس لین نمادی از محصول آتی آئودی است که احتمال می رود نهایتا با نام تجاری Q2 وارد بازار شود. پیشرانه سه سیلندر ۱.۵ لیتری توربو بنزینی این خودرو به همراه دو موتور الکتریکی مصرف سوخت را به عدد ماورایی ۱.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسانده اند که تنها ۲۶ گرم CO2 در هر کیلومتر تولید میکند. در شاسی کراس لین علاوه بر آلومینیوم از فیبرکربن های تقویت شده و فایبرگلاس استفاده شده تا وزن خالص خودرو به ۱۳۹۰ کیلوگرم محدود شود. در حالت هیبریدی با مجموع قدرت ۱۷۷ اسب بخار، این خودرو می تواند در ۸.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و همچنین به حداکثر سرعت ۱۸۲ کیلومتر برساعت دست یابد. اما اگر در حالت تمام الکتریکی باشید شتاب و حداکثر سرعت خودرو به ترتیب ۹.۸ ثانیه و ۱۳۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.

دومین محصول آئودی هاچ بک سه درب S3 بود که از آن به عنوان رقیبی برای بی ام و M135i یاد می شود و خوشبختانه دیگر رقیب هموطنش یعنی مرسدس بنز در این کلاس خودرویی ندارد. S3 با سپرهای جدید، روکش آلومینیومی برای آینه های جانبی و خطوط افقی جلوپنجره، رینگ های ۱۸ اینچی پولیش شده و بالاخره چراغ های جدید جلو مجهز به زنون به پاریس آمده بود. در داخل کابین آن نیز مواردی مانند تریم آلومینیومی مات، صفحه کیلومتر جدید، نمایشگر بالای کنسول و صندلی های اسپرت جلب توجه می کرد.

پیشرانه آئودی S3 یک موتور ۲.۰ لیتری توربو بوده که به لطف مهندسی عالی آن قادر به تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط سیستم کواتروو به همه چرخ های خودرو منتقل می شود. شتاب صفرتاصد آن نیز ۵.۱ ثانیه با گیربکس S-tronic و ۵.۴ ثانیه با گیربکس شش سرعته دستی اعلام شده؛ حداکثر سرعت این هاچ ۱۳۹۵ کیلوگرمی نیز به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است. فروش این خودرو از اوایل سال ۲۰۱۳ و با قیمت پایه ای ۳۸,۹۰۰ یورو (حدود ۵۰,۰۰۰ دلار) و از آلمان آغاز خواهد شد.

سومین محصول آئودی مدل کابریولت RS5 بود که بعد از فروش آن با قیمت پایه ای ۸۸,۵۰۰ یورو (حدود ۱۱۳,۰۰۰ دلار) برای بازار آلمان، در بهار ۲۰۱۳ راهی ایالات متحده می شود. پیشرانه ۴.۲ لیتری V8 آن با ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور می تواند به کمک گیربکس هفت سرعته S-tronic این خودرو را در ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در نهایت به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر برساعت برساند.

۲۰۱۳ Audi A3 Sportback

چهارمین محصول آئودی یعنی A3 اسپرت بک، برای خانواده هایی است که می خواهند هاچ بکی همانند آئودی S3 داشته باشند اما نمی توانند! A3 حدود ۷۳ میلیمتر بزرگتر از S3 بوده و با دارابودن فاصله محوری ۲۶۳۶ میلیمتری، هم ۳۵ میلیمتر بزرگتر از S3 بوده و هم ۵۸ میلیمتر طویل تر از مدل سابق خود است. آنگونه که آئودی ادعا کرده در قسمت عقب خودرو جای کافی برای قرارگیری سه سرنشین وجود دارد. حجم محفظه بار A3 نیز با ۱۰ لیتر افزایش نسبت به گذشته به ۳۸۰ لیتر رسیده که در مقایسه با مدل های S3 که ۳۶۵ لیتر حجم دارند چنگی به دل نمی زند! A3 با دو پیشرانه ۱.۴ و ۱.۸ لیتری بنزینی و همچنین ۲.۰ لیتری دیزلی عرضه می شود که همگی مجهز به توربو هستند. این خودرو ابتدا در انگلستان به فروش می رسد که حداقل قیمت آن ۱۹,۸۲۵ پوند (حدود ۳۲,۰۰۰ دلار) و حداکثر قیمتش به ۲۷,۸۱۰ پوند (حدود ۴۴,۸۰۰ دلار) می رسد.

پنجمین محصول آئودی نسخه ویژه ای از مدل های SQ5 TDi بود که در بهار ۲۰۱۳ راهی بازار می شود. همانطور که می دانید این خودرو نخستین مدل S آئودی است که با پیشرانه دیزلی عرضه می شود. موتور ۳.۰ لیتری V6 با توربوهای دوگانه می تواند ۳۰۸ اسب بخار قدرت به همراه ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را به کمک گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک به همه چرخ ها منتقل کند تا نهایتا SQ5 بتواند در ۵.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه آن به سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر برساعت دست یابد. ویژگی جالب توجه این خودرو مصرف ۷.۲ لیتری آن در سیکل ترکیبی است. درحالیکه مدل های پایه ای SQ5 با قیمت پایه ای ۷۵,۱۰۰ دلار عرضه می شوند اما آئودی برای این مدل ویژه قیمت ۱۱۸,۲۰۰ دلاری درنظر گرفته است؛ این قیمت بالا شاید بخاطر تولید محدود ۵۰ دستگاهی از این خودرو باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ماشین باز

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    جوووووونم ارباب حلقه ها!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. galardo

      ۹ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (182 ديدگاه)

      آفرین. بابا چرا منو تو این موقعیت قرار میدین. چیزی نیستا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      آئودی لوکس و عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. amirhossein

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    از بین اینا عاشق RS5 هستم. ببینید چه قدر زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hesan

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (484 ديدگاه)

    خودرو های جدید ائودی , چراغ های جدید ائودی , فیس لیفت های جدید ائودی واقعا محشره خیلی زیباس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. feri

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    میتسوبیشی صدی 1.7 زد این صدی 1.1 چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. هادی مرتضوی

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    آئودی فوق العادس و با این که طراحی همه مدل هاش (به جز R8 ) خیلی شبیه به هم هستش ولی اصلا خسته کننده نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ساسان

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی بیرونی زیاد به دلم نمیچسبه(مخصوصا چراغهای عقبش هیچ حسی منتقل نمیکنه) و بنز و بی ام و رو بیشتر اسپرت میدونم و زیبا ترن ولی از طراحی داخل آئودی خوشم میاد و حتی حس میکنم داخلش از بی ام و اسپرت تره و از لحاظ لذت و راحتی رانندگی از دو رقیبش بهتره ولی شخصا تو شرکت های خودرو سازی اروپایی اول لامبورگینی و بعد بی ام و به نظرم پیشتازن و خیلی جذاب و انگار ماشین داره باهات حرف میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۹ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (433 ديدگاه)

      ساسان عزیز اتفاقا طراحی آئودی اسپرت تز از بنز می باشد.
      مخصوصا که آئودی خودتون رو بدست تیونر های معروف آئودی تیون کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. آرش

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (433 ديدگاه)

    Vorsprung durch Technik

    آئودی طراحی چراغ هاش منحصر بفرد هست
    چه عقب چه جلو همیشه طراحی مخصوص به خودش رو داره با بالاترین تکنولوژی های LED.
    آئودی پیشتاز طراحی لامپ های جدید خودروهاس.

    پیشرفت از طریق تکنولوژی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشین فقط ماشین های آلمانی مخصوصاً آئودی که حرفی برای گفتن باقی نمیزاره. البته بنز و بی ام و هم در نوع خودشون بی نظیر هستند.
    کاش پای استعداد های ایرانی به کشورهای اروپایی بیش تر باز میشد تا اینکه در مملکت دفن شوند واقعاً طراح های ایرانی بی نظیر هستند ولی حیف…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۱۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      در خود آلمان هم یک جورایی ضرب المثل است: به آئودی بنزین بزن کاری به بقیه چیزا نداشته باش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش

        ۱۱ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (433 ديدگاه)

        احمد جان میتونی آلمانیشو پیدا کنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. feri

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    وقتی به Q2 (عکس اول ) نگاه می کنم حس رولزرویس فانتوم رو منتقل می کنه البته هیچ شباهت ظاهری نیست فقط حسش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. bizkit

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اینا دیگه کین؟ موتور 1.5 بنزینی با دو موتور الکتریکی مصرف بشه 1.1 لیتر در 100 کیلومتر؟؟؟؟؟؟؟؟

    واقعاً در کنار سلیقه دانشمندن

    حالا تو ایران یه شاسی با بدنه میزنه تو حلق هم با شعار همینی که هست می خوای بخوای نمی خوای یکی دیگه تو صفه!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sooroosh

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    صدی 1.1!؟

    باکش چند لیتری!؟

    دلشون واسه پمپ بنزین تنگ نمی‌شه؟!:دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد رضا رستمي

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پرااااااااااااااید دلم واست تنگ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مرتضی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    و باز دقت کنین مثل همیشه چند تا چشم بادومی (اکثرا ژاپنی) دور و بر این ماشین های المانی هستند کارشون هم فقط عکس گرفتنه حتی از رینگ فرمون و …. این سنت دیرینشونه!!! برنامه ای در شبکه تست دی اف(zdf) همین موضوع رو بررسی کرده بود و جالب بود یه هیئتی در حد و اندازه کشور هند!!! میارن نمایشگاه فرانکفورت و اکثرا المانی که هیچ!!! انگلیسی هم مسلط نیستند کارشون فقط بررسی محصولاته با عکس و مشاهده!!! نتیجش چی میشه؟؟؟ خودتون میدونین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا