معرفی Q2، فرزند نو رسیده آئودی

شاسی‌بلند کوچک آئودی درجات تازه‌ای از استایل، کلاس و جذابیت را به این سگمنت وارد نموده است و از تجهیزات زیاد سود می‌برد اما قیمت آن…
آئودی واقعاً با Q2 آمده تا در این کلاس آقائی کند. جدای از مینی کانتری من، بخش شاسی بلندهای کوچک توسط خودروهایی چون نیسان جوک، پژو 2008 و رنو کپچر احاطه شده است.

Audi Q2 2016
Audi Q2 2016

Q2 سطحی از زیبایی، کلاس و تجهیزات خودروهای بزرگی را ارائه می‌دهد که در رقبا وجود ندارد اما این مهم با قیمتی بالا محقق می‌شود.
فضای داخلی Q2 برای استقرار 4 سرنشین بالغ به حد کافی جادار است و افراد می‌توانند تجربه‌ی سفر راحتی را داشته باشند. صندوق‌عقب نیز جادار بوده و کیفیت کابین چه از نظر دیداری و چه از نظر لمس کردن خوب و بالا است.

Audi Q2 2016
سواری خودرو نیز خوب است و کنترل‌های پاسخگو و هندلینگ استوار خودرو با سواری راحت خودرو ترکیب شده است (البته تا زمانی که شما اسپورت ترین تنظیمات به همراه بزرگ‌ترین رینگ‌ها را انتخاب نکنید).

Audi Q2 2016
انتخاب ما برای این بررسی مدل Q2 1.4 TFSI Sport است. بازار شاسی بلندهای کوچک یکی از رو به رشدترین بازارها در جهان بوده و خودروهایی نظیر نیسان جوک، رنو کپچر و پژو 2008 در آن حضور بسیار پر رنگی دارند. مینی کانتری من نیز در این بخش حضور دارند اما آئودی Q2 اولین رقیب از برندی ممتاز و ثابت شده است.

Audi Q2 2016
Q2 دویست میلی‌متر کوتاه‌تر از برادر خود Q3 است اما کمی بزرگ‌تر از کانتری من می‌باشد. این خودرو بر پایه‌ی پلتفرم MQB بنا شده، پلتفرمی که در A3 نیز بکار رفته و این خودرو پیشرانه‌ها و تجهیزات مشترکی را با A3 به اشتراک می‌گذارد.

Audi Q2 2016
در زمان دو پیشرانه‌ی بنزینی برای Q2 وجود دارد: یک نسخه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری و یک گونه‌ی 1.4 TFSI. پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی دیگری هم در سال 2017 عرضه خواهد شد. همچنین پیشرانه‌های 1.6 و 2 لیتری دیزلی نیز به‌صورت آپشن وجود دارند. سیستم چهارچرخ محرک کواترو نیز در همه‌ی مدل‌های 2 لیتری و نسخه‌ی 1.4 لیتری قابل سفارش است.

Audi Q2 2016
ارزان‌ترین مدل‌ها (SE) تجهیزات کمی دارند و آئودی در این زمینه کمی خسّت به خرج داده البته این مدل‌ها از رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، صفحه‌نمایش بالای داشبورد و سیستم تهویه سود می‌برند. اکثر خریداران اضافه پرداخت 1550 پوندی را تقبل کرده و مدل‌های جذاب‌تر با رینگ‌های 17 اینچی، سپرهای همرنگ بدنه و ستون C به رنگ نقره‌ای یخی را دریافت می‌کنند. با این مقدار پول همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی، صندلی‌های اسپورت و تریم داخلی سطح بالا به خودرو اضافه می‌شود.

Audi Q2 2016
مدل فول آپشن S-Line از رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های جلو و عقب LED، تریم چرم صندلی‌ها و سیستم تعلیق بهبودیافته سود می‌برند. در تجربه‌ای که داشتیم، بهتر است که تنظیمات حالت راحت انتخاب کنید. این نسخه‌ی سطح بالا همچنین از نورپردازی LED داخل کابین سود می‌برد که به‌طور زیبایی فضای داخلی را روشن می‌کند و باید گفت که این ویژگی بسیار مجلل است و برای داشتن آن در سایر مدل‌ها باید بهای بیشتری پرداخت.
پکیج تجهیزات ایمنی آئودی نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری خودکاری اشاره کرد که در هنگام عبور عابران پیاده خودرو را متوقف می‌کند.

Audi Q2 2016
دیگر تجهیزات آپشن خودرو عبارت‌اند از کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، تشخیص ترافیک.
باید از گیربکس 7 سرعته ی اتوماتیک و دوکلاچه نیز یادی بکنیم که نرم و پاسخگو بوده و باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی نسبت به گیربکس دستی می‌شود.

Audi Q2 2016
انتخاب‌های زیادی برای پیشرانه‌ها وجود دارد. سواری خودرو می‌تواند لذت‌بخش باشد اما رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم تعلیق اسپورت این خودرو را کمی ناآرام می‌کنند.

Audi Q2 2016
آئودی برای توصیف Q2 از عبارت “احساس خودروهای کارت” استفاده می‌کند، عبارتی که از مینی قرض گرفته شده است. اگرچه که Q2 احساس سریع بودنی در حد و اندازه‌ی مینی کانتری من ندارد اما هندلینگ بهتر و سواری نرم‌تری را ارائه می‌دهد.


سیستم فرمان Q2 نیز از S3 قرض گرفته شده و به اندازه‌ی کافی گوشتی است و خنده را روی لبان شما می‌نشاند. با اینکه فاصله‌ی بین محورها کوتاه است و خودرو مرکز ثقل بالایی دارد اما تکان‌های زیادی در بدنه در هنگام عبور از پیچ‌ها دیده نمی‌شود.

Audi Q2 2017
Audi Q2 2017

مهم آنکه سواری خودرو بسیار خوب است و شما همیشه احساس می‌کنید که با جاده در ارتباط هستید و این خودرو دقیقاً دست اندازها و ناهمواری را از دست نمی‌دهد اما تا زمانی که رینگ‌های 18 اینچی مدل S Line و سیستم تعلیق اسپورت را انتخاب نکنید،Q2 بسیار راحت عمل می‌کند. آگاه باشید که ناآرامی خودرو در بخش عقبی بیشتر از جلو است.

Audi Q2 2017
Audi Q2 2017

پیشرانه‌ی 1.4 لیتری به خوبی دور می‌گیرد و زمان سرعت گرفتن در بزرگراه‌ها سریع است. ما این خودرو را با گیربکس جدید 7 سرعته ی اتوماتیک راندیم. این گیربکس انتخابی عالی بوده و سریعاً واکنش نشان می‌دهد و به نرمی کار می‌کند، حتی در مواقعی که معکوس می‌کشید. همچنین شما با پدال‌های قرار گرفته در پشت فرمان می‌توانید دنده‌ها را تعویض کنید.
در میان این همه آپشن می‌توانید دامپرهای تطبیق شونده و انتخاب حالت رانندگی آئودی را برگزینید که همگی باعث تیزتر شدن فرمان و پاسخ‌های گیربکس می‌شوند.

AUDI Q2 2017
AUDI Q2 2017

اگرچه که اکثر تکنولوژی‌های Q2 در لیست آپشن ها قرار دارند اما تجهیزات ایمنی پیشرفته‌ی زیادی نیز به‌صورت استاندارد عرضه‌شده‌اند.
ما این خودرو را با قوی‌ترین پیشرانه‌ی بنزینی که 148 اسب بخار قدرت دارد راندیم. نسخه‌ی 2 لیتری 188 اسب بخاری نیز سال بعد در لیست فروش قرار خواهد گرفت. دو پیشرانه‌ی دیزلی 1.6 لیتری 114 اسب بخاری و 2 لیتری 148 اسب بخاری نیز قابل سفارش هستند.
پیشرانه‌ی 1.4 لیتری احتمالاً محبوب‌ترین گزینه خواهد بود. هرچند که Q2 یک خودروی اسپورت نیست اما شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو در 8.5 ثانیه ثبت می‌شود.

Audi Q2 2017
Audi Q2 2017

گیربکس S ترونیک نیز یک شریک خوب است. این گیربکس دوکلاچه به نرمی عمل می‌کند و با انتخاب سیستم حالت رانندگی آئودی می‌تواند اسپورت تر نیز باشد.
هنوز در مورد مصرف سوخت و میزان آلایندگی و هزینه‌های رانندگی این خودرو حرفی گفته نشده اما با پیشرانه‌های مشابهی که این خودرو با A3 دارد، انتظار اعداد نزدیکی به این هاچبک داریم.

Audi Q2 2017
Audi Q2 2017

انتخاب پیشرانه‌های اقتصادی گروه فولکس‌واگن تضمین می‌کند که Q2 از مصرف سوخت بهینه و اقتصادی‌ای بهره می‌برد. پیشرانه‌ی 1.4 TFSI در A3 مصرف سوخت عالی 3.9 لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای می‌گذارد و در هر کیلومتر تنها 109 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. انتظار داریم که Q2 نیز رکوردهای نسبتاً مشابهی با A3 داشته باشد. نسخه‌های دیزل نیز اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های بنزینی خواهند بود.

Audi Q2 2017
Audi Q2 2017

کابین Q2 در اصول بسیار مشابه A3 بوده اما آپشن هایی برای جذب خریداران جوان‌تر در نظر گرفته شده است. نمایی رنگی در داشبورد وجود دارد که می‌تواند با رنگ خودرو هماهنگ شود.

Audi Q2 2017
Audi Q2 2017

کیفیت کابین این خودرو احساس‌برانگیز است مخصوصاً وقتی که با رقبای دیگر و بسیاری از خودروهای هم قیمت مقایسه شود. پلاستیک‌های نرم در اکثر جاهایی که می‌بینید و لمس می‌کنید وجود دارد. صفحه‌نمایش استاندارد در همه‌ی مدل‌ها وجود دارد اما با پرداخت بهایی بیشتر می‌توانید کاکپیت مجازی 12.3 اینچی آئودی را سفارش دهید که جایگزین صفحه‌ی کیلومتر سنج مرسوم شده و تجربه‌ی لذت بخشی را در اختیار شما می‌گذارد.
شخصی‌سازی در نمای بیرونی خودرو نیز به چشم می‌خورد. مدل‌های SE و اسپورت از نمایی تیره‌تر در رینگ‌ها برخوردارند اما نسخه‌های S Line همرنگ با بدنه هستند. 12 رنگ مختلف نیز برای سقف خودرو در نظر گرفته شده است.

Audi-Q2-cabin-01
ویژگی برجسته‌ی دیگر Q2 ستون C شناور آن است که در مدل‌های پایه به رنگ خاکستری بوده و در مدل‌های فول تر به رنگ نقره‌ای روشن درمی‌آید. البته این ویژگی تنها به رنگ و زیبایی مربوط نمی‌شود بلکه ستون C شناور خودرو خاصیت‌های آئرودینامیکی نیز دارد.


سیستم صوتی 700 واتی Bang and Olufsen روی خودرو نصب شده که شاهد صدایی شفاف و با جزئیات هستیم و واقعاً ارزش خاص خود را دارد.
سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به همراه برنامه‌های کاربردی ارتباطی آئودی در دسترس هستند که می‌توانند وضعیت کلی و کامل خودرو را به شما گزارش کنند و اجازه می‌دهند تا سیستم ناوبری را از روی گوشی هوشمندتان برنامه‌ریزی کنید.

Audi Q2 2017
Audi Q2 2017

Q2 شاید کوچک‌تر از A3 باشد اما همان مقدار فضای صندوق و حمل سرنشین را نشان می‌دهد.
فضای داخلی این خودرو نسبتاً جادار بوده و آئودی ادعا می‌کند که فضای داخلی Q2 و A3 مشابه است. البته خط سقف بالاتر و موقعیت صندلی‌های بالاتر به این مهم کمک می‌کنند اما نسبت به شاسی بلندهای کوچک دیگر، شما می‌توانید در موقعیت پایین‌تری بنشینید و احساسی شبیه به یک خودروی کارت داشته باشید.


میزان دید خودرو خوب است و صندوق خودرو نیز با 405 لیتر حجم فضای مناسبی را ارائه می‌دهد (با تا کردن صندلی‌های عقب این مقدار فضا به 1050 لیتر می‌رسد).


نقاط قوت: فضای زیاد شگفت‌انگیز، تجهیزات ایمنی چشمگیر، سطح وسیع شخصی‌سازی، کیفیت ساخت بالا و زیبایی
نقاط ضعف: قیمت، سواری محکم با رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم تعلیق اسپورت، پرداخت بهای بیشتر برای بهترین تجهیزات

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

20 دیدگاه

  1. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    اون تاکسی های دوران قدیم مال کجا بودن.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3279 دیدگاه) ,

      فکر کنم کوباس
      یاد بازی درایور 2 پی اس وان بخیر 🙂

      پاسخ
  2. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2356 دیدگاه) ,

    بردن تو کوبا تست کردن؟

    پاسخ
  3. ali
    سوابق: (1942 دیدگاه) ,

    اون شوی بلر 1954 که تو عکس 3 است چقدر زیباست اون ماشین همین الان ساپورت قطعات میشه از کمپانی مادر هم فنی و هم بدنه و تزیینی حتی لوازم افتر مارکتشم هست

    پاسخ
  4. ali
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    چی می شد چراغای عقب یکم کشیده تر بودن

    پاسخ
  5. ارش
    سوابق: (303 دیدگاه) ,

    چراغای عقب رو میشد بهتر هم طراحی بشه.ولی هر چی باشه مهندساشون باسوادتر از ما هستن

    پاسخ
  6. خسته شده
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    قیمتو و ننوشته میگید گرونه خب قیمتش چقدر هست حالا

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Madjid
    Madjid
    سوابق: (7141 دیدگاه) ,

    آئودی ارزش پولی که براش پرداخت میشه رو نشون میده. قیمتاشم در مقایسه با رقیب هاش بالا نیست.

    یعنی واقعا کسی هست که پولشو داشته باشه اونوقت این قیافه ی محشر رو ول کنه به نیسان جوک بچسپه؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Madjid
      Madjid
      سوابق: (7141 دیدگاه) ,

      نمونه ی بدون آپشن نیسان جوک در اروپا 19 هزار یورو هست. این آئودی هم بدون آپشن های شرکت چیزی حدود 20 هزار و 500 یورو… دقیقا قیمت این دو تا چقدر با هم فرق داره؟؟؟
      ولی خوب پژو 2008 قیمتش با موتور 1.2حدود 12000 یورو هست که واقعا عالیه.حدودا نصف آئودی. ولی اگه موتور 1.6باشه بازم هم قیمت همین نیسان جوک میشه.

      در کل آئودی 1500 یورو از این 2تا گرون تره.

      پاسخ
      1. بهزاد
        سوابق: (887 دیدگاه) ,

        قیمت پایه نیسان جوک از 14 هزار( یا یه چند صد یورو بیشتر) یورو شروع میشه و شروع قیمت قشقایی از 19 هزار یورو هست و قیمت مدل پایه Q2 براساس حدسیات سایت ها حدود 22 هزار یورو میباشد که به احتمال زیاد نمونه های تحویلی با یکسری آپشن قیمتش به 30 هزار یورو یا بیشتر خواهد رسید.

        پاسخ
  8. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4461 دیدگاه) ,

    چه طراحی باحالی داره

    پاسخ
  9. سعید
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    جلو این ماشین شما رو یاد چه ماشینی میندازه ؟ چی سانتافه ؟
    الان استاندارد خودرو سازی دنیا هیوندا و کیا شدند

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Hamid...Audi
      Hamid...Audi
      سوابق: (296 دیدگاه) ,

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      یه ربعه دارم دارم میخندم 😀 😀 😀

      پاسخ
    2. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4461 دیدگاه) ,

      سعید خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
    3. ارمان
      سوابق: (1099 دیدگاه) ,

      خدا خیرت بده سعید موجبات خندمون شدی

      پاسخ
  10. جواد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    داداش میشه جملتو یه بار دیگه تکرار کنی نفهمیدم چی گفتی

    پاسخ
  11. سهیل
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    جثه ماشین حالت کوتوله و جون دار و توپر هستش .یه نمه طراحی جراغ عقبش رو بهتر میشد طراحی کرد
    درضمن پدال جان اون فرمان گوشتی رو خوب اومدی😃😃😃

    پاسخ
  12. Mahmood
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    از آخر نفهمیدیم قیمتش چقدره که اینقدر در مقاله گفته شده قیمتش بالاست ضمنا نقاط ضعفی هم که در مقاله ذکر شد را نمی توان نقاط ضعف در نظر گرفت به نظر من این خودرو اصلا نقاط ضعفی نداره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.