آئودی

پاریس 2016: نسل دوم آئودی Q5، ابهت و صلابت بیشتر

پس از انتشار چند تیزر مختلف، خودروسازی آئودی در نمایشگاه پاریس از مدل ۲۰۱۷ شاسی‌بلند محبوب خود، Q5، پرده برداشت.

audi-q5-2017-2
در توصیف نسل دوم Q5 چنین آمده: “تلفیقی از روح اسپورت سدان‌های آئودی، ویژگی‌های کاربردی و چندجانبه و فضای داخلی بسیار متنوع”.

روپرت استادلر (Rupert Stadler) عضو هیئت‌مدیره کمپانی در جریان مراسم رونمایی اظهار داشت:

با نسل جدید Q5 پا را فراتر گذاشته‌ایم. سامانه کوآترو پیشرفته، پیشرانه‌های بسیار پربازده، سامانه تعلیق بادی مجهز به کنترل‌کننده تعدیل‌ها و صف طولانی سامانه‌های کمکی و اطلاعات و سرگرمی چند مثال بارز از انبوه نوآوری‌هایی هستند که درون آن جای داده شده‌اند.

2017 Audi Q5
در ظاهر، تغییرات زیادی نسبت به قبل صورت گرفته و رخ کلی خودرو تنومندتر شده است. طرح کلی از مدل‌های Q7 و Q2 الهام گرفته شده، اما شکل و شمایل چراغ‌ها و جلوپنجره (که در هریک از مدل‌های آئودی اختصاصی بوده و همانند یک امضا عمل می‌کنند) باعث تمایز آن می‌شود.

2017 Audi Q5
پلتفرم مورداستفاده، همان MLB evo موجود در سدان کامپکت A4 و شاسی‌بلند Q7 است.

به لطف مهندسی پیشرفته خبرگان کمپانی، علی‌رغم کاهش وزن کلی به میزان ۱۹۸ پوند (۸۹.۸ کیلوگرم)، شاهد افزایش ابعاد بدنه و درنتیجه افزایش فضا برای سرنشینان و حمل بار هستیم. طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب برابر با ۴.۶۶ متر، ۱.۸۹ متر و ۱.۶۶ متر هستند. حجم صندوق بار بین ۵۵۰ تا ۶۱۰ لیتر متغیر است که در مقایسه با نسل قبل ۱۰ لیتر افزایش را نشان می‌دهد؛ البته با تا کردن صندلی‌های ردیف عقب، این رقم به ۱.۵۵۰ لیتر خواهد رسید.

2017 Audi Q5 Interior

2017 Audi Q5 Interior
داخل اتاق، جای کافی برای ۵ نفر وجود دارد. از ویژگی‌های آن می‌توان به نمایشگر ۷ اینچی قابل‌کنترل با پد لمسی و سوییچ دوّار، فناوری LTE، وای-فای هات‌اسپات (hotspot)، خدمات ارتباطی آئودی، جعبه تلفن همراه، سامانه صوتی بسیار خوب بَنگ اَند اُلوفسِن (Bang & Olufsen)، تبلت آئودی که خدمات اطلاعات و سرگرمی در ردیف عقب ارائه می‌کند، پشتیبانی از اَپل کارپلی و آندروید اتو و طیف وسیعی از کمکی‌های رانندگی و سامانه‌های ایمنی اشاره کرد. مواردی همچون کابین مجازی آئودی (Audi Virtual Cockpit) و صفحه‌نمایش ۸.۳ اینچی نیز در فهرست موارد سفارشی قرار دارند.

پیشرانه‌های موجود به شرح مقابل‌اند: ۲ لیتری TFSI بنزینی ۲۴۸ اسب بخاری؛ ۲ لیتری TDI گازوئیلی ۱۴۸، ۱۶۱ و ۱۸۷ اسب بخاری؛ ۳ لیتری ۲۸۲ اسب بخاری با سقف گشتاور ۶۲۰ نیوتون‌متر. برای گونه‌های ۲ لیتری (هردوی بنزینی و دیزلی) جعبه‌دنده‌های ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته S ترونیک قابل سفارش هستند. برای قدرتمندترین پیشرانه یعنی نمونه ۳ لیتری، یک گزینه ۸ سرعته تیپ‌ترونیک نیز در دسترس است که در سایر مدل‌ها ارائه نمی‌شود.
سامانه ۴ چرخ متحرک (AWD) آئودی موسوم به Quattro در تمامی نسخه‌ها استاندارد خواهد بود، بجز بلوک دیزلی ۱۴۸ اسب بخاری که در حالت عادی به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و برای تجهیز به سامانه Quattro بهای اضافی می‌طلبد.

مدل پایه در محور جلو و عقب از سامانه تعلیق ۵ اتصالی به همراه تعدیل‌های قابل‌تنظیم و فنرهای فولادی بهره می‌برد که مشابه نمونه مورداستفاده در آئودی A4 هستند. یک گزینه تعلیق بادی نیز در آینده نزدیک به‌صورت سفارشی در فهرست قرار خواهد گرفت که همانند Q7، فناوری تنظیم ارتفاع خودکار (Self-leveling) را در دل خود دارد.

نسل دوم آئودی Q5 اوایل سال آینده میلادی (اواخر ۹۵ یا اوایل ۹۶) با ۱۴ رنگ متفاوت بدنه و سه تریم پریمیوم (Premium)، پریمیوم پلاس (Premium Plus) و پرستیژ (Prestige) به نمایندگی‌های این خودروساز در سرتاسر اروپا خواهد رسید. مونتاژ آن تماماً در تأسیسات کمپانی واقع در کشو مکزیک انجام می‌شود. قیمت پایه نیز برای ارزان‌ترین مدل در آلمان ۴۵,۱۰۰ یورو (۵۰,۵۵۵ دلار) خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد لاکچری

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا اکثر شاسی بلند های Audi رو شکل استیشن میبینم؟؟
    ولی واقعا خوشم اومد مخصوصا از کابین ماشین کلا Audi متخصص کابین بنظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شبیه استیشن ¿¿¿
      Q7 از نظر ابهت تمام شاسی بلندای دیگه رو میذاره تو جیبش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. only bmw m series

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    به نظرم بهترین طراحی audi

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    پدال عزیز و امین قوام صفری ممنون دنبال این رونمایی بودم که زحمتشو کشیدید . این ماشین واقعا کارائی داره و مطمئنا دل خیلی هارو به سمت خودش میکشونه و وسوسه میکنه. ضمنا از فناوری hot spot هم بهره میبره که خیلی به درد بخوره. کلا آئودی بطورنامحسوسی و پلکانی ولی نه با شیب تند داره پیشرفت میکنه .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      اتفاقا به نظرمن
      این پیشرفت کاملا محسوسه و شیب بسیار تندی هم داره فقط لازمه وضعیت الان آئودی رو با ۶ سال پیش مقایسه کنی و برنامه آینده نه چندان دور آئودی رو در مورد خودرو های الکتریکی و هیدروژنی مطالعه کنی .
      .

      تعدد مدل های جدید و تولید مدل های با پرفورمنس بالا برای رقابت شاخ به شاخ با بزرگانی مثل bmw و مرسدس خودش گواه این موضوع است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ahmadreza

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    لامصب عجب چیزیه x3 که خییلی عقب افتاده اگر نیاد جدیدش به فروشش آسیب میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    این کابینش بیشتر به دل میشینه تا اونی تو کشور هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mojtabaaston

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ابهت برند ها و طرح های دیگه رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت خوب تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارمان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    چقد خوب
    ایشالا چر خش بچرخه واسشون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا