آئودی

نمایش پنج خودروی NSU در تکنو کلاسیکا توسط آئودی

نمایشگاه تکنو کلاسیکا که هرساله در شهر اسن آلمان برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کلاسیک دنیا بشمار می‌رود. امسال نیز تکنو کلاسیکا در تاریخ ۵ تا ۹ آوریل (۱۶ تا ۲۰ فروردین) برگزار خواهد شد و آئودی نمایش پنج خودروی کلاسیک NSU را در این دوره از نمایشگاه برنامه‌ریزی کرده است. برای کسانی که با تاریخچهٔ آئودی آشنایی ندارند باید بگوییم که NSU یکی از شرکت‌هایی است که پایه و اساس شرکتی که ما امروزه با نام آئودی می‌شناسیم محسوب می‌شود.

NSU Prinz 30
NSU Prinz 30

برای تشریح این موضوع باید به سال ۱۹۳۲ بازگردیم یعنی سالی که با ادغام چهار خودروساز بزرگ آلمان به نام‌های د.کا.و، واندرِر، هورش و آئودی، شرکتی بنام اوتو یونیون (Auto Union) یا اتحادیهٔ خودرویی تأسیس شد. سپس در سال ۱۹۶۴ فولکس‌واگن این شرکت را خرید تا اوتو یونیون به زیرمجموعهٔ فولکس‌واگن تبدیل شود. بعدازآن در سال ۱۹۶۹، فولکس‌واگن شرکت آلمانی دیگری بنام NSU را نیز خریداری نمود و NSU با اوتو یونیون ادغام شدند. پس‌ازاین ادغام، نام این شرکت به Audi NSU Auto Union AG تغییر یافت که بعدها نهایتاً به جهت سهولت در تلفظ، نام شرکت کوتاه شده و به آئودی تبدیل گشت و همچنان به‌عنوان زیرمجموعهٔ فولکس‌واگن به فعالیت خود ادامه داد.

NSU Prinz Sport
NSU Prinz Sport

اما قبل از آن، NSU یکی از تولیدکنندگان پیشرو موتورسیکلت در جهان بود. این شرکت در سال ۱۹۵۷ پس از ۳۰ سال غیبت در بخش خودرو، اولین مدل چهارچرخ خود را با نام Prinz معرفی کرد. پرینز در انواع گوناگونی بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۳ تولید شد و حالا آئودی دو نماینده از خانوادهٔ این خودرو را در تکنو کلاسیکا به نمایش خواهد گذاشت. یکی از آن‌ها پرینز ۳۰ است که در سال ۱۹۶۲ ساخته شده و دیگر پرینز اسپرت مدل ۱۹۶۴ است. یکی دیگر از خودروهایی که آئودی امسال به تکنو کلاسیکا می‌آورد NSU 1000 TTS است که به همراه دو دستگاه NSU Ro 80 جمع پنج خودروی NSU در این نمایشگاه را تکمیل میکنند.

NSU 1000 TTS
NSU 1000 TTS

Ro 80 خودروی بسیار جالبی است. این ماشین پس از نزدیک به پنج سال طراحی و توسعه، در نمایشگاه فرانکفورت ۱۹۶۷ رونمایی شد. ویژگی جالب NSU Ro 80 استفاده از پیشرانهٔ وانکل دو روتوره بود و همچنین اولین خودروی آلمانی محسوب می‌شود که توسط هیئت‌داوران بین‌المللی به‌عنوان خودروی سال انتخاب شد. Ro 80 که آخرین محصول NSU بود بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۷ در تعدادی بیش از ۳۷ هزار دستگاه تولید شد؛ اما علاوه بر این پنج خودروی NSU، آئودی ۳۳۳ ماکت با مقیاس ۱:۴۳ از NSU Ro 80 را نیز در تکنو کلاسیکا به نمایش درآورده و به فروش می‌رساند. بااین‌حال اگر به محصولات مدرن‌تر آئودی علاقه دارید، تکنو کلاسیکای امسال مکان مناسبی برای شما نخواهد بود.

NSU Ro 80
NSU Ro 80

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    طراحی nsu ro 80 برای اون سالها فوق العاده بوده حتی از مرسدس های اون زمان هم جلوتر بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid911 GT2

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آئودی همیشه خودروساز بی نظیری برای من بوده⁦. سیستم کواترو و طراحی خاص از دلایل این علاقه ی من هستند.
    Audi imperator یکی از زیباترین مدل های کلاسیکی هست که تا الان دیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا