»» آئــودی TT مدل 2013

دومین نسل آئودی TT با پلت‌فرم MK2 از سال 2006 میلادی تاکنون در بازارهای جهانی حضور دارد. برای امسال نیز آئودی مدل‌های 2013 آنرا راهی بازار نمود که نسبت به 2012 تفاوت‌های آشکاری در آن دیده نمی‌شود . . .

Audi TT RS

یکی از بزرگترین تفاوت‌های نسل دوم TT با نسل نخست آن، افزوده‌شدن TT RS به اعضای خانواده این خودروست. TT RS که از سال 2009 میلادی وارد خط تولید آئودی شد و سال گذشته میلادی نیز مدل 2012 آن‌ معرفی گشت، بدلیل آنکه تنها کامپکت اسپرت آئودی است که پسوند RS دارد، اهمیت خاصی یافته؛ از مشخصه‌های دیگر این خودرو پیشرانه 5سیلندر آن است که برای اولین‌بار بر روی آئودی TT نصب شده است. ناگفته نماند RS از حروف نخست عبارت آلمانی RennSport گرفته شده که در لاتین به Racing Sport ترجمه می‌شود.

مدل‌های  TT RS پیشرانه‌ای به حجم  2.5 لیتر دارند که به کمک توربو قادر به تولید 335 اسب‌بخار قدرت به همراه 430 نیوتن‌متر گشتاور هستند. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز که قدرت را به همه چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند، شتاب صفرتاصد را به کمتر از 4.1 ثانیه و حداکثر سرعت آن‌را نیز به بیش از 280 کیلومتر برساعت می‌رساند. قیمت پایه‌ای این خودرو 56,850 دلار است.

Audi TTS

دومین مدل آئودیTT با نام TTS شناخته می‌شود که مجهز به پیشرانه‌ 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 268 اسب‌بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر است. شتاب صفرتاصد آن در مدل کوپه 5.4 ثانیه و در مدل رودستر 5.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن بصورت الکترونیکی در 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

TTS همانند سایر مدل‌های S آئودی تنها با سیستم چهارچرخ محرک کواتروو و گیربکس Sترونیک قابل سفارش خواهد بود. ترمز‌های قوی‌تر، کاهش ارتفاع 10 میلیمتری سیستم تعلیق و تریم فیبرکربنی کابین از مهم‌ترین فاکتورهای متمایز کننده TTS با انواع دیگر TT است. قیمت پایه‌ای این خودرو 47,000 دلار برای مدل کوپه و 50,000 دلار برای مدل رودستر است.

Audi TT

از سال 2006 تا سال 2010 میلادی نیز سفارش پیشرانه V6 به حجم 3.2 لیتر با قدرت 247 اسب‌بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر برای مدل‌های چهارچرخ محرک (کواتروو) امکان‌پذیر بود. اما در سال 2010 آئودی این پیشرانه را از اکثر بازارهای جهانی علی‌الخصوص بازار آمریکا حذف نمود.

حال به سراغ مدل‌های دیگر این خودرو برویم؛ آئودی TT بصورت استاندارد با دو پیشرانه 1.8 لیتری و 2.0 لیتری بنزینی و همچنین یک پیشرانه 2.0 لیتری دیزلی عرضه می‌شود که همگی از نوع توربوشارژ هستند.

مدل 1.8 لیتری آن توانایی تولید 158 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است. این پیشرانه که از سال 2007 میلادی تاکنون عرضه شده، تنها برای مدل‌های دیفرانسیل جلو TT قابل سفارش است.

مدل 2.0 لیتری TT نیز از سال 2006 تا سال 2010 قادر به تولید 197 اسب‌بخار بود اما با اصلاحاتی که در سال 2010 بر روی آن صورت گرفت، قدرت آن تا 208 اسب‌بخار افزایش یافت. گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز 280 نیوتن‌متر است. مدل‌های 2.0 لیتری هم برای نسخه‌های دیفرانسیل جلو و هم برای نسخه‌های چهارچرخ محرک (کواتروو) قابل سفارش است.

پیشرانه 2.0 لیتری توربو دیزلی TT که از سال 2008 میلادی و تنها برای مدل‌های کواتروو معرفی شده، 168 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور دارد. قیمت پایه‌ای آئودی TT کوپه 38,300 دلار و قیمت مدل رودستر آن نیز 41,300 دلار خواهد بود.

15
خرداد
1391

Audi TT RS

آئودی    



11,839 بازدید کننده

۲۷ دیدگاه

    • اودی تی تی که توی ایران هست
      قیمتش حدود 220 میلیونه

  1. با این ماشین حال میده بری 7KL
    سوپر مارکت بهنام
    اهواز-فاز 2گروه ملی
    منتظر شما هستیم…

  2. چقدر خوشگل وآیرودینامیکه بی پدر. ایرانخودرو سایپا یه کپی هم نمی تونن بکنن

  3. زنده باد ایران خودرو و سایپا که 50 ساله ماشین تولید می کنن بدون هیچ تغییری ما هم جیکمون در نیومده

    • حرف مرد یکیه
      ایران خودرو و سایپا مرد هستند پابرجا و استوار
      ولی اینا هستن که مث این بچه ها هی مدل عوض می کنن
      این که شد همش هزینه طراحی و ساخت قالب پس یک می خوان استفاده شو ببرن
      ایران خودرو یک قالب می سازه تا نیاکان ما از اون استفاده می کنن مگه بده

  4. این ماشین برای مسافرت زیاد مناسب نیست ولی داخل شهر ماشین بی همتایی است من که نتوانستم واردش کنم الان تو خانه ی که در فرانسه دارم خاک می خورد

    • خوب حالا ما باید چی کارکنیم این حرف ها رو میزنی که چی بشه؟ دل مارو آب کنی که پراید سواریم؟

  5. سلام من از این ماشین توى رودهن دیدم. از جلو و نزدیک که نگاش میکنى محشره

  6. مشکل این ماشین تعداد دنده های زیاده که تو مسافتای طولانی بدجوری آدمو کلافه می کنه.

    • آهان، نه اینکه 24 ساعته باهاش ویراژ میدیم، دنده عوض کردنش سخته!!!

    • سلام دلیل داشتن دنده های زیاد این ماشین بدلیل سوپر اسپرت بودنش هست برای مثال ماشین بوگاتی این ماشین بذلیل سرعت بیش از حدش وقتی سرغت ماشین از 80تا بیشتر میشه این ماشین کمک ها قفل کرده ماشین حالت مسابقه ای به خودش دست میدهد این اودی ماهم تا حدودی به همین شکل هستش و یکی دیگر از دلایلش پر قدرتی موتور و توربو خوبش هست

  7. من از rsخوشم اومد ولی کاش امکانات همشون توی rsبود

  8. لازم نیست که از همه ی دنده ها استفاده کنی زیاد بودن دنده ها برای کاهش مصرف سوخته

  9. من توتمام برندهافقطفقط آئودی قبول دارم ودوست دارم ماشین رویاهای منR8من توتحقیقاتم(بنده فوق دیپلم مکانیک خودروهستم الانم دانشجوی لیسانس طراحی جامداتم ازدانشگاه تهران جنوب)فقط آئودی ازنظر کیفیت قدرت مخصوصاعلم مهندسی قبول دارم

  10. بعداز مسابقه درگ 6بهمن تواتوبان تهران کرج یه حالی باهم کردیم ماشین ماشین بود اما راننده راننده نبود فیلمشم هست کورس خیابانی

  11. ماشین قشنگیه. من از اینا سفیدشو تو فلکه 2 صادقیه دیدم.

    • دوست عزیز این قیمتی که توی سایت زده غلطه. این ماشین مدل 2013 حدود 220 تومنه.

  12. سلام
    با عرض خسته نباشید خدمت دوستان و متخصصین خودرو .
    یه سوال مهم و اگر میشه خیلی ساده و مفید جوابش رو بهم بدید ، ممنون میشم .
    من موندم که بین ~>
    Hyundai Genesis Coupe 3.8 2013 VS Audi TT RS 2013
    بهم یه سری اطلاعات بدید یا اینکه اصلا اگر میشه یه بررسی تخصصی بین این دو اتومبیل رو توی سایت قرار بدید و بگید کدوم ارزش خرید داره
    با تشکر فراوان
    و عرض خسته نباشید مجدد
    ممنون از اطلاع رسانی خوب سایت

    • سلام خدمت شما دوست عزیز من کارم ماشین بازی نیستش ولی به علت علاقه ی شدیدی مه به ماشین ها دارم باید به خدمتتون برسونم که این یه امر طبیعی هست که ماشین های کمپانی اودی نسبت به کمپانی های زیر دست خودش برتری داره.درسته که خودروی جنسیس از شتاب و تاحدودی از سرعت کم نمیاره ولی اپشن هایی که در روی این ماشین نصب شده وایر بک ها نسبت به ماشین اودی تیتی کمتر است اگه دنبال کلاس گذاشتن هستی و یه ماشین خوب فقط فقط تی تی اراس

  13. سلام
    من میخواتم بدونم تفاوت آئودی tt کوپه با کروکش چیه ؟؟ یعنی اینکه موتور هاشون چه فرقی دارن
    ممنون میشم اگه زود جوابمو بدین

    • سلام اقا هیچ تفاوت خاصی در بین اونها نیست اگر شما به نقشهی طراحی اودی که دارای سقف کروک است نگاه کنید این ماشین بدلیل نیروی مقاومت هوا تا حدودی از سرعتش کاسته میشود پس در نتیجه این شرکت باید موتور این ماشین که حدودا285 کیلوکتر برساعت میرود را تقویت کند ولی ایفای این امر در مدل هایی که فاقد سقف کروک اند لازم نیست این امر در تمامی کمپانی ها مورد بررسی قرار میگیرد.

  14. من نمیدونم چی بگم خوشبختانه نسبت به علاقه ی من به این ماشین و کلا خود کمپانی قدرتمند اودی باید به عرضتان برسانم که این کمپانی در طراحی ماشین های شیک و خیلی خوشگل استعداد بینظیری دارد ولی از لحاظ قدرت و سرعت نسبت که کمپانی پورشه مقداری ضعیف است ولی قابل جبران است امیدوارم این کمپانی به طراحی بهترین و زیباترین ماشین ها برسدکه تا مقدار بسیار زیادی رسیده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری