خودنمایی آلفارومئو اِستِلویو QV در نمایشگاه شیکاگو!

اگر امثال پورشه ماکان و آئودی SQ5 فکر می‌کنند می‌توانند به‌راحتی در خیابان‌ها بتازند سخت در اشتباهند، چراکه آلفارومئو اِستِلویو QV بزودی می‌آید تا خواب را به چشمان همه‌شان کابوس کند!

alfa-stelvio-qv-chicago-livepics-6

alfa-stelvio-qv-chicago-livepics-9
این ایتالیایی بلند آواز پس از رونمایی رسمی در نمایشگاه 2016 لس‌آنجلس، به شیکاگو سفر کرده تا بار دیگر چشم‌ها و اذهان مردم و رسانه‌ها را به سمت خود بکشاند. نکته جالب شباهت بسیار زیاد هردو خودرو به یکدیگر است. رنگ بدنه و پنجره‌ها، رینگ و لاستیک، چراغ‌های جلوی اقتباسی از جولیا، بال‌های عضلانی و صدالبته جلوپنجره مثلثی شکل کاملاً با نمونه موجود در لس‌آنجلس یکسان‌اند و هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود.

alfa-stelvio-qv-chicago-livepics-16
اِستلویو QV بیشتر از ظاهر و نمای بصری روی کارایی تمرکز کرده و با تکیه بر قلب 505 اسب بخاری و 600 نیوتون‌متری می‌خواهد لرزه بر اندام رقبا بیندازد. روی کاغذ طی 3.9 ثانیه از حالت ایست کامل به تندی 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند تا مرز 177 مایل بر ساعت (284 کیلومتر بر ساعت) بتازد. همچنین به یک جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار مجهز شده که تعویض‌ها را (در حالت Race) تنها در 100 میلی‌ثانیه انجام می‌دهد. با این اوصاف بزرگانی مثل آئودی SQ5، مرسدس-آاِم‌گ GLC 43 و پورشه ماکان نیز ازنظر اعداد و ارقام یا شتاب‌گیری توانایی مقابله با آن را ندارند. به‌عنوان مثال ماکان در شتاب اولیه نزدیک به یک ثانیه کندتر عمل می‌کند.

alfa-stelvio-qv-chicago-livepics-10


نخستین شاسی‌بلند آلفارومئو همچنین در نسخه‎‌های ارزان‌تر از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر با توان و گشتاور به ترتیب 280 اسب بخار و 414 نیوتون‌متر سود می‌برد که برای ثبت شتاب اولیه در 5.7 ثانیه کافی است و به‌راحتی از پس یک جاگوار F-Pace سوپرشارژردار 335 اسب بخاری برمی‌آید.

alfa-stelvio-qv-chicago-livepics-21

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

12 دیدگاه

  1. هیوا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    الفا و لامبو اثر هنری متحرک…

    پاسخ
  2. امير علي
    سوابق: (277 دیدگاه) ,

    به نظر من الفارومئو باید هرچه سریعتر جولیتای جدید رو رونمایی کنه چون خیلی وقته از معرفی این نسخه ی موجودش میگذره

    پاسخ
    1. رامین
      سوابق: (891 دیدگاه) ,

      جولیتا اصلا ارزش نداره. تا وقتی سدان و کوپه هست بفکر هاچبک نباش. بزودی آلفا جولیا به ایران میاد. جولیتا همون بهتر که نیاد.

      پاسخ
  3. Ace
    سوابق: (7742 دیدگاه) ,

    یادش بخیر ، جرمی کلارکسون آلفا رومئو 8C رو تست کرد ، آخرش گفت این ماشین فقط یک اثر هنریه و بس.
    اثر هنری رو تعریف کرد ، گفت یعنی چیزی که غیر از زیبایی هیچ هدف دیگه ای نداشته باشه.
    بعدش گفت این آلفا رومئو هم غیر از قیافه به هیچ دردی نمیخوره.
    آخرشم تو پیست تاپگیر فکر کنم جزو کند ترین رکورد هایی بود که ثبت کرد. ( البته در زمین خیس)

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (91 دیدگاه) ,

      بهتره قسمت پنجم گرند تور رو ببینی تا متوجه بشی نظر جرمی راجع به جولیا چیه….

      پاسخ
  4. sadegh
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    فوق العادست….اون از جولیا…حالا هم استلویو…….فک نمیکردم بهتر از آلمانی هم باشه،ولی آلفا نظرمو تغییر داد!

    پاسخ
    1. Ace
      سوابق: (7742 دیدگاه) ,

      من طرفدار ماشین آلمانی نیستم.

      ولی از زمانی که آلفا بهتر از ماشین های اسپورت آلمانی بود ، الان 60-70 سال گذشته.

      خدا بیامرزه اون دوران رو.

      پاسخ
      1. ghost
        سوابق: (155 دیدگاه) ,

        دوست عزیز پیشنهاد میدم مقایسه جولیا با رقیبایه المانیشو بخونی

        پاسخ
        1. Ace
          سوابق: (7742 دیدگاه) ,

          مقایسش رو تو کار اند درایور دیدم.
          اونجا بنز C class و Audi A4 بهتر از جیولیا معرفی شدن
          ب ام و سری 3 هم فقط به دلیل اینکه 3 سال از حیولیا قدیمی تره نتونسته ازش رتبه ی بهتری کسب کنه
          بحث دیگه ، کیفیت ساخته که فیات در این زمینه بدترین خودروساز اروپاست.

      2. ghost
        سوابق: (155 دیدگاه) ,

        خب نسخه پرفورمنس اشم میدیدی که اوله

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.