گران‌ترین نسخه آلفارومئو جیولیا 2017 چقدر می‌ارزد؟

پیش از این تبلیغات فراوانی از درباره‌ی آلفارومئو جیولیا صورت گرفته و هم‌اکنون مصرف‌کننده‌ها می‌توانند به‌صورت آنلاین خودروی موردنظر خود را با تریم ها و آپشن های گوناگون مشاهده کرده و از قیمت آن باخبر شوند. مدل پایه‌ی جیولیا بهای 38990 دلاری دارد اما گران‌ترین نسخه یعنی کوادروفولیو با تمامی آپشن های ممکن بیش از دو برابر قیمت مدل پایه یعنی 87670 دلار برای مصرف‌کننده آب می‌خورد. این مبلغ دربردارنده‌ی 1595 دلار هزینه‌ی تحویل نیز می‌شود.

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-02

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-03
نسخه‌ی کوادروفولیو فول ترین مدل جیولیا بوده و با سدان های اسپورتی چون ب‌ام‌و M3 و مرسدس-ای‌ام‌جی C63 رقابت می‌کند. این خودرو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.9 لیتری بای توربو با قدرت 505 اسب بخار استفاده کرده و می‌تواند ظرف مدت 3.8 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. جیولیا کوادروفولیو توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در زمان 7 دقیقه و 32 ثانیه و با تنها گیربکس ارائه شده یعنی نسخه‌ی 8 سرعته ی اتوماتیک طی کند.

alfa-romeo-giulia-configurator

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-11
اما بهای پایه‌ی کوادروفولیو 73595 دلار بوده و افزودنی‌هایی که در ادامه خواهید دید بهای آن را بالا می برند. هفت رنگ بدنه قابل انتخاب است که گران‌ترین آن بهای 2200 دلاری دارد. علاوه بر رینگ‌های 19 اینچی استوک، مصرف‌کننده‌ها می‌توانند با پرداخت 500 دلار سه طرح دیگر با همان اندازه را انتخاب کنند. افرادی که خواهان کارایی بالاتر هستند با پرداخت بهای 5500 دلار می‌توانند ترمزهای سرامیک کربنی برمبو را سفارش دهند. این آپشن گران‌ترین بخش سفارشی جیولیا کوادروفولیو است.

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-12
اما در بخش داخلی خریداران می‌توانند صندلی‌های فیبر کربنی اسپارکو را با بهای 2750 دلاری انتخاب کنند. از میان دوخت‌های سبز و سفید و یا خاکستری تیره و قرمز نیز می‌توان یکی را سفارش داد. غربیلک فرمان فیبر کربنی آلفارومئو با بهای 400 دلار در دسترس بوده و طرفداران موزیک نیز با پرداخت 900 دلار دیگر می‌توانند از سیستم صوتی هارمن کاردون با 14 بلندگو لذت ببرند.

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-17
احتمالاً اکثر خریداران جیولیا کوادروفولیو بخش اعظم وقت خود را در جاده خواهند گذارند بنابراین پکیج دینامیک کمک‌راننده با بهای 1500 دلاری می‌تواند این سدان را برای کارهای روزمره آماده‌تر سازد. این بسته شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، هشدار برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، ترمزهای خودکار، هشدار خروج از خط و شیشه‌ی جلوی اینفرارد است.

2017-alfa-romeo-giulia-first-drive-04
در نهایت خریداران علاقه‌مند می‌توانند با پرداخت 325 دلار برای کاور، خودروی خود را تمیز نگه‌دارند.


اگرچه بهای 87670 دلاری گران نیست ولی بد نیست نگاهی هم به بهای رقبا بیندازیم. ب‌ام‌و M3 تا بن دندان مسلح تنها اندکی گران‌تر از 90 هزار دلار است و مرسدس-ای ام جی c63 با تمامی آپشن های ممکن حدود 100 هزار دلار قیمت دارد. یکی از نویسندگان سایت Motor1 سدان آلفارومئو را این‌گونه توصیف می‌کند:

کم‌توان‌تر از M3، سرزنده‌تر از C63، زیباتر از ATS-V،حریص‌تر از لکسس RS F. سدان دیفرانسیل عقب آلفارومئو لذت رانندگی منحصربه‌فرد ایتالیایی را به راننده اعطا می‌کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

25 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (1273 دیدگاه) ,

    دوتا سوال
    اون نسخه های ۴۰ هزار دلاری فرق موتوری شون چیه و شتابشون چیه؟
    سوال دومم اینه که شتاب ماشین های نام برده ، چنده؟

    پاسخ
    1. رامتین
      سوابق: (816 دیدگاه) ,

      ارزونترین نسخه 35000دلاره که موتور 2 لیتری 278 اسبی داره که به ایران هم میاد. شتابش هم 5.1 ثانیه است که بینظیره. این نسخه 3لیتری دقیقا 503 اسبه و شتاب 3.8 و تاپ اسپید 310 کیلومتر داره. با همین موتور در رقباش یعنی بی ام و یا بنز بهیچ وجه چنین شتابی را نمیتونید پیدا کنید. مثلا بی ام و 328 با توان 310 اسب شتاب 5.3 داره و خب کمتر از 5.1 آلفاست که 30 اسب هم توان کمتر از bmw داره. اما در کل بنده آئودی و در مرحله بعد بنز یا bmw را بدلیل کلاس بالاتر و کیفیت کابین بهتر، ترجیح میدم.

      پاسخ
      1. بنزما
        سوابق: (213 دیدگاه) ,

        بی ام و ٣٢٨ عزیز من ٢۴٠ اسب بخاره نه ٣١٠ اسب اون که ٣١٠ اسب ٣٣٠ نه ٣٢٨
        شتاب ٣٢٨ هم ۵.٩ ثانیست
        ۵٠١ ثانیه شتاب هم مال ٣٣٠

        پاسخ
      2. حسین
        سوابق: (1258 دیدگاه) ,

        درود
        ب ام و 328 قدرت 241 اسبی داره و موتورش هم دو لیتری توربو هستش.

        حسین آقا این آلفا هم از سری کوادریفوگلیو هستش که مثل بخش M ب ام و است.

        پاسخ
  2. Armin
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    کابینش شباهت جالبی با کابین مزدا 3 فیس لیفت داره

    پاسخ
  3. alpha
    سوابق: (6432 دیدگاه) ,

    .
    من برای کیفیت پول میدم.
    اول کیفیت بعد سرعت.
    همینطور که همه میگن اول سلامتی بعد پول.
    تا وقتی آلفا زیر مجموعه ی فیاته ، خودروسازی که در کیفیت همیشه از آخر اوله ، هیچ وقت پولی رو که به لکسس RSF یا ب ام و M3 میدم ، نصفش رو حاضر نیستم به آلفا بدم.حریص تر بودنش هم یک سری برچسپ تبلیغاتیه که برای فروش بیشتر بهش میچسپونن
    برای آلفا احترام زیادی قائلم، ولی فیات داره حرومش میکنه.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      فقط کافیه عکسهای تصادف لکسوس و آلفارومئو رو ببینی و با هم مقایسه کنی
      تاکید میکنم :
      عکس های تصادفات واقعی نه تست تصادف فقط

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (105 دیدگاه) ,

        بی هیچ شک و شبهه ای فقط بنز سی63.

        پاسخ
      2. ارمان
        سوابق: (1077 دیدگاه) ,

        علی جان یه سوال اصلا نمیدونم منظورت اینه که الفا تو تصادف بهتره یا لکسوس اما اگر من عکس تصادف رو ببینم چهطور بفهمم که کدومشون با چه سرعتی به چه مانعی و با چه سختی برخورد کرده؟
        پس مجلسی تره به تست ها در محیطهای کنترل شده و یکسان استناد کنیم

        پاسخ
    2. armin
      سوابق: (362 دیدگاه) ,

      برای فیاتم مهم نیست شما پول به چی میدی … هرکی آلفا رو دوس داره میشناستشو واسش پول میده

      پاسخ
      1. alpha
        سوابق: (6432 دیدگاه) ,

        من نظرم رو گفتم.
        بالا هم گفتم نظر من و سلیقه ی من.
        چندین بار گفتم.

        تو هم نظرت رو بده و خلاصصصص.

        پاسخ
    3. mohsen
      سوابق: (955 دیدگاه) ,

      فکر کنم فراریم مال فیات باشه !

      پاسخ
      1. alpha
        سوابق: (6432 دیدگاه) ,

        نه نیست
        جدا شده.
        حتی زمانی هم که بود اصلا از فیات حرف شنوی نداشت.
        فراری هیچ وقت تحت تاثیر فیات نبوده.

        پاسخ
        1. mohsen
          سوابق: (955 دیدگاه) ,

          دیر آپدیت میشم
          ببخشید

    4. ارمان
      سوابق: (1077 دیدگاه) ,

      افرین واقع بینانه نظر دادی سر افرازمون کردی

      پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (547 دیدگاه) ,

    جرمی کلارکسون تو تاپ گیر سابق و گرند تور همیشه میگفت کسی که آلفا نداشته باشه ماشین باز به حساب نمیاد.من مدل بررا (که قبلا مدل 159 رو از روش زدن) رو خیلی دوست داشتم و هنوز هم پوسترش رو دارم تو اتاقم ولی در مورد آلفا های جدید یعنی این مدل و 4C خیلی خاص و خوشگل هستند اما به نظرم دو تا ایراد دارن : قیمت بالا و فضای داخلی کم که هر دو تاشو جرمی کلارکسون تو گرند تور نشون داد و میشه با بقیه مشکلات کنار اومد اما من طراحی این ماشین و آرم برگ مانند روی گلگیر ها و طرح رینگاشو خیلی دوست دارم و به اصالت ایتالیایش خیلی احترام میذارم و آرزومه که بتونم یه روز سوارش بشم حتی اگه نرونمش

    پاسخ
  5. متین
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    الفا رومئو یه ماشین خاص هست و این جیولیا هم یه شاهکار از الفا

    پاسخ
  6. mohsen
    سوابق: (955 دیدگاه) ,

    فقط میتونم بگم طراحی گیرا و صدای خفنی داره

    پاسخ
  7. ahmadreza
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    در اینکه ماشین فوق العاده ای هست شکی نیست اما
    با اشتباهات خط تولیدی فیات که تازگی در موردش در مدل های لوکس مازراتی شنیدیم یکم آدم اعتمادش پایین میاد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.