آموزش

تکنولوژی‌های مدرن صنعت خودرو برای ۲۰۱۵

سال آینده شاهد تجاری شدن تعدادی از فن آوری های مدرن در خودروها خواهیم بود. با این حال نباید انتظار وقوع جهش های بزرگ را در کوتاه مدت داشته باشیم. شاید مهمترین انقلاب صنعت خودرو، راننده خودکار باشد که تا سال ۲۰۲۰ احتمالا تجاری نخواهد شد. با این وجود اصلاحات و بهبودهای آرامی در ارتقای خودروها و راندمان مصرف سوخت را شاهد خواهیم بود.

Model-Year Advances: New Tech for 2015
Model-Year Advances: New Tech for 2015
سیستم فرمان انطباقی

فورد با همکاری شرکت «تاکاتا» سیستمی را طراحی و توسعه داده‌اند که بازه تغییرات گسترده‌ای از نسبت فرمان را با استفاده از یک غربیلک فرمان معمولی فراهم می‌کند. یک موتور الکتریکی DC به نسبت ورودی راننده به سیستم فرمان، سرعت فرمان‌پذیری را کم و زیاد می‌کند و این کار از طریق یک دنده کاهنده با نسبت ۴۸:۱ انجام می‌دهد. واکنش فرمان در سرعت‌های کم و برای مانور بیشتر در فضاهای کوچک پارکینگ تا ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. در سرعت‌های بالاتر، نسبت فرمان کاهش یافته تا از تعویض خط‌های ناگهانی جلوگیری گردد. به علاوه، یک حالت تنظیم اسپرت برای سیستم وجود خواهد داشت که نسبت فرمان را در سرعت‌های بزرگراهی بالا نگه می‌دارد و برای رانندگان خاصی که حواسشان در جاده کاملاً جمع است و واکنش خوبی در فرمان دارند، مناسب است. فورد در این سال، سیستم فرمان انطباقی را معرفی خواهد کرد و کاربرد احتمالی آن در آینده در مدل‌های خودرو و تراک‌های سبک خواهد بود.

Adaptive Steering
Adaptive Steering
اشراف کامل بر اتفاقات پشت‌سر

هر ساله در امریکا بیش از ۲۰۰ مرگ و ۱۵ هزار جراحت در اثر تصادف از پشت سر اتفاق می‌افتد. علاوه بر این، هزاران مورد از این تصادفات بر اساس ضعف در نقطه کور راننده رخ می‌دهند. دوربین‌های نمای عقب یکی از اقدامات مفید در این رابطه بود که در حال حاضر به صورت استاندارد یا آپشن در بسیاری از مدل‌های جدید صنعت خودرو استفاده می‌شود. آخرین برندی که از این قابلیت استفاده کره، بیوک است که این کار را در سال ۲۰۱۵ بدون هیچ هزینه اضافی انجام می‌دهد. NHTSA مشخص کرده که تا سال ۲۰۱۸ تمام خودروهایی که وزنی کمتر از ۱۰ هزار پوند (۴۵۳۵ کیلوگرم) دارند، باید از این تجهیزات استفاده کنند. در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که ۷۰ درصد مدل‌های جدید تا قبل از این تاریخ به این تکنولوژی مجهز شوند.

20/20 In Hindsight
۲۰/۲۰ In Hindsight
همیِ نیرومند

انتخاب عنوان «هل‌کت» شایسته قدرتمندترین V8 ساخته شده توسط کرایسلر است. این موتور که به صورت آپشن در یک تریم از دوج چلنجر SRT به همین نام عرضه شده، یک موتور «همی» با سوپرشارژر و خنک‌کننده داخلی است که ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت دارد و گشتاور خروجی‌اش نیز ۸۸۱/۳ نیوتن‌متر است. یک مکنده هوای IHI، فشار ۱۱.۶ psi را به دو خنک‌کننده داخلی مایع به گاز وارد می‌کند. بلوک چدنی تکیه‌گاه میل‌لنگ از جنس آلیاژ فولاد، میله‌های رابط و پیستون‌های آلیاژ آلومینیومی است. درپوش‌های آلومینیومی تحت عملیات حرارتی با سوپاپ‌های اگزوز خنک‌شونده با سدیم هماهنگ شده‌اند. سیستم پورت انژکتور می‌تواند ۱۸/۵ گالن سوخت را در طول ۱۳ دقیقه در حالت سطح عملکرد کامل به موتور وارد کند.

Huskier Hemi
Huskier Hemi
دکمه آتش

قابلیتی که در هر فورد موستانگ GT جدید وجود خواهد داشت؛ وقتی راننده‌ای در منوی “Track Apps” گزینه “line lock” را انتخاب کند، بعد از اینکه فشار پدال رها شد، ترمزهای جلو به آرامی درگیر می‌شوند و این حالت را حفظ می‌کنند. در نتیجه، این موضوع منجر به واکنش بیشتر تایرهای عقب نسبت به پدال گاز می‌شود و این فاصله با دود و گاهی آتش‌گرفتن! قسمتی از لاستیک خودرو پر می‌شود. البته باید یک نکته را در راهنمای خودرو درنظر داشت؛ استفاده از خودرو در مسابقات، آن را از گارانتی خارج می‌کند.

Mustang line lock
Mustang line lock
مبدّل‌گشتاور برای گیربکس‌های دوکلاچه

سیستم‌های گیربکس دوکلاچه معمولاً به منظور کاهش لغزش، از مبدّل گشتاور معاف می‌شوند. ولی مدل جدید آکورا TLX اسپرت سدان با دیفرانسیل جلو، یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر ۲۰۶ اسب‌بخاری و یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه را با یک مبدّل گشتاور که بین موتور کلاج‌های گیربکس قرار گرفته، همراه کرده است. سرمهندس، مت هارگت توضیح می‌دهد که استفاده از این ترکیب باعث حذف شرایط نامنظم در برخی گیربکس‌های دوکلاچه شده و در همین حال، گشتاور قابل‌دسترس در هنگام شروع حرکت را چندبرابر می‌کند. وی همچنین اضافه می‌کند که مصرف سوخت TLX جدید با این سیستم جدید بهتر شده و یک گالن سوخت را در شهر به میزان ۲ مایل بیشتر و در جاده به میزان ۴ مایل بیشتر مصرف می‌کند (مطابق تخمین‌های EPA).

Belted Suspenders
Belted Suspenders
خم‌شدن بدنه برای عبور از پیچ

در یک حرکت اساسی نسبت به سیستم‌های تعلیق معمولی، مرسدس‌بنز کلاس S، مانند یک موتورسیکلت در هنگام پیچیدن از یک قوس جاده خم می‌شود. دوربین سیستم کنترل هوشمند بدنه (ABC) تا ۱۵ متر در جلو، مسیر را اسکن می‌کند و تغییرات و انحرافات جاده از خط راست را بررسی می‌کند. وقتی شتاب‌سنج جانبی، درجه سختی یک پیچ را تشخیص داد، سیستم ABC مایع هیدرولیک را به درون پیستون شناوری که به صورت سری با کمک‌فنرها متصل است، پمپاژ می‌کند و باعث انحراف بدنه به میزانی تا حدّ ۲/۶۵ درجه به درون پیچ می‌شود. البته رانندگانی که ترجیح می‌دهند به صورت نرمال از پیج عبور کنند، می‌توانند حالت‌های رانندگی «کامفورت» یا «اسپرت» را انتخاب کنند.

Lean Machine
Lean Machine
همکاری سوپرشارژر و توربوشارژر

موتورهای T6 Drive-E ولوو با حجم ۲ لیتری قدرتی مثال‌زدنی به میزان ۳۰۲ اسب‌بخار و ۴۰۰ نیوتن‌متر ایجاد می‌کنند. در دور موتور زیر ۳۵۰۰، یک سوپرشارژر فشار ۲۳/۲ پوند ایجاد می‌کند؛ ولی در بالاتر از این سرعت موتور، کلاج سوپرشارژر از کار می‌افتد و یک سوپاپ مکش پروانه باز می‌شود و یک توربو کار خود را شروع می‌کند. این موتور که ساخت خود کمپانی ولوو است، یک موتور چهار سیلندر مقرون‌به‌صرفه و جمع‌وجور است که به احتمال زیاد در طیف گسترده‌ای از خط تولید این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Super and turbo
Super and turbo
موتورهای دیزل بهینه

موتورهای جدید ۲ لیتری چهار سیلندر EA288 توربو دیزل از فولکس‌واگن که در مدل‌های بیتل، گلف، جتا و پاسات ارائه می‌شوند، از یک ساختار نامتعارف برای برای صرفه‌جویی در وزن، هزینه، مصرف و آلودگی استفاده می‌کنند. یک نظم جدید برای سوپاپ‌ها در محفظه احتراق باعث می‌شود که هر میل‌بادامک نیمی از عملکرد خود را به کنترل مکش و نیمی دیگر را به کنترل اگزوز اختصاص می‌دهد. گردابه جریان هوا به داخل سیلندر نیز افزایش یافته و تنها یک تنظیم‌کننده بادامک برای تغییر زمان‌بندی سوپاپ مکش یا اگزوز لازم خواهد بود. فولکس‌واگن همچنین موفق شده تا ۱۵ درصد اصطکاک را کاهش دهد. در نتیجه حداکثر قدرت خروجی موتور TDI به میزان ۱۵۰ اسب‌بخار است که ۱۰ اسب‌بخار افزایش نشان می‌دهد. همچنین مدل‌های دستی و اتوماتیک گلف، هر دو در تست‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا در شهر، مصرف سوخت ۳۱ مایل برای هر گالن (۷/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) را نشان می‌دهند که یک مایل نسبت به خودروی دیزلی قبلی رشد نشان می‌دهد.

Diesel Do It
Diesel Do It
طراحی گیربکس اتوماتیک از نوع جنرال‌موتورز

جنرال‌موتورز پس از تجربه طراحی گیربکس‌های دوکلاچه، جذاب‌ترین مدل ۲۰۱۵ خود، یعنی شورولت کوروت Z06 را با ۶۵۰ اسب‌بخار قدر با یک مبدّل گشتار معمولی و یک گیربکس اتوماتیک دنده خورشیدی همراه کرده است. گیربکس جدید ۸L90 Hydra-Matic متشکل از چهار گروه دنده و پنج کلاج درون یک محفظه از جنس آلومینیوم و منیزیوم، ابعادی به اندازه گیربکس ۶ دنده قبلی دارد و در همین حال، ۸/۸ پوند (۴ کیلوگرم) از آن سبک‌تر بوده و ۵ درصد نیز از لحاظ مصرف سوخت بهتر عمل می‌کند. یک کنترل الکترونیکی، دستورات را به تعداد ۱۶۰ بار در دقیقه اجرا می‌کند و در نتیجه می‌تواند در هنگام رفتن به دنده‌های پایین‌تر، مدیریت بهتری انجام دهد. مدیریت فشار کلاج نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک قبلی جنرال‌موتورز بهتر عمل می‌کند و پدل‌شیفترها کنترل دستی کاملی برای راننده ایجاد می‌کنند. جنرال‌موتورز می‌گوید که این گیربکس در رفتن به دنده‌های بالاتر، نسبت به سیستم دوکلاچه پورشه ۹۱۱ به میزان ۰/۰۸ ثانیه بهتر عمل می‌کند.

dual-clutch gearbox
dual-clutch gearbox

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. یاسین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    و تکنولوژی مدرن 405 مدل 1393 مربوط به 1989 میلادی !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد شریعت

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      همین دیگه عزیز من نا آگاهی
      کی گفته مربوط به 1989 میلادیه؟؟؟
      سال 2014 شرکت ایران خودرو با بلند کردن حدود 5 میلیمتر از آنتن خودرو 405، مدل جدیدی از 405 را تولید کرده که نسبت به مدل قبلی 7 میلیون تومان گرانتر هست.
      همچنین سایپا هم برای سبک تر شدن پراید از فویل آلومینیومی برای کاپوت پراید استفاده کرده که مصرف سوخت رو پایین میاره تو این شرایط کنونی که قیمت سوخت اینقدر بالاست.
      باز بگید ایران تکنولوژی نداره

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. هادی

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (458 ديدگاه)

        فویل رو خوب اومدی کلی خندم گرفت :ِ

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. رضا ... فقط مرسدس بنز

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          داداش کجای کاری؟مگه خبر نداری پراید ایربگ هم داره؟مهندسای مرسدس هنوز تو شوکن میخوان S Class رو از اول طراحی کنن………!!!!!!!!!!!!!! ;)

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. سیامک

        ۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        پس خبر نداری تیم طراحی تویوتا بعد از دیدن پراید 151 دسته جمعی هاراگیری کردن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          شما 200 سال از صنعت خودرو سازی دنیا عقبید. شرکت ایران خودرو و پراید ماشین های جدیدی تولید کردند که ترمز داره و چرخهای این خودروها بطور کامل میچرخه که هیچ. بدنه ماشین ها هم تو فضا در حال چرخش و پرواز دیده شده

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. علی

        ۲۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (14 ديدگاه)

        405 قدیمیه؟ خجالت نمیکشی. مهندسای تیوتا بعد از دیدین 405 سال 1396 دسته جمعی یه ماه جلوی مردم تعظیم کردن. تازه دوتاشم میخواست خودکشی کنه ، دستشو گرفتن نذاشتن :D

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. CIFEX

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    این همه تکنولوژی های به روز که هر سال داره کامل و کامل تر میشه .
    تنوع ، تکامل و سرعت رشد این تکنولوژی ها واقعا بعضی وقت ها غیر قابل باور میشه .
    بیشتر اون هم به علت سرمایه گذاری های عظیمی است که خودرو ساز ها برای تصاحب تکنولوژی های به روز انجام میدن که نتیجه مستقیم اون تولید علم و فناوری میشه
    اتفاقا دیروز داشتم یک مقاله میخوندم که توش اشاره شده بود که صنعت خودرو سازی یک کشور و توان یک کشور در تولید خودرو به همراه بومی سازی علم خودروسازی میتونه یک تصور خیلی خوب از کل توان صنعتی اون کشور به ما بده .
    حالا با 1 دو دو تا چهار تا
    ما کجا و …………………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سجاد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    این ها همش الگیه دروغه فقط ما تو ایران راست میگیم
    سایپا مطمئن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. mahdi

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فقط عاشق تکنولوژی فورد موستانگ شدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      امریکـــــــــــــــــــــــــــا یه دونه باشه ;)

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. NASSY

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    1000 ســــــــــال عقب هستیم از صنعت خودرو !!!

    اما دم امریکای جهانخوار و کافرها و استکبار گرم!!! ّّّّّّّّّّّّّّّّّّّ

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      اخه این چیزایی که تو براش بشکن میزنی و افتخار میکنی واسه آمریکا نیست اما چشم […] رو بدجور میگیره!!خدا لعنت کنه امریکای جهانخوارت رو که خیلی از هم وطنام رو همین کشور جنایتکار شهید کرد و رگ غیرت ؟! بعضیا اصلا نجنبید

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. جلیلی

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اتفاقا این عراق دوست و برادر هم چند صد هزار کشته و معلول و جانباز برامون هدیه گذاشتن
        رگ غیرت خیلی ها هم نجنبید

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. danlelord

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آفرین به بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. صادق

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    آقا مسعود دمت گرم

    تکنولوژی های خوبی بودن، خیلی چیزای دیگه هم هست که ذکر نشدن

    الان شاید نخواید قبول کنید، ولی آینده ی صنعت خودرو سازی به دست آمریکا میوفته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      دقیقا صادق………….

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      استاد اون وقت آینده صنعت خودرو با یه دکمه آتیش!!!!!(اپشن اختیاری پژو 405 خودمون) دست امریکا میفته؟؟؟ چه بچه های متوهمی داره این ایران واسه همینه شده کمی ویران!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. صادق

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        اولا شخصیت خودتو بازیچه دست این و اون نکن

        دوما، سواد داری؟؟؟؟؟

        برو بیشتر کتاب بخون تا بفهمی

        هیچ دلیلی نمیبینم برات توضیح بدم، ولی طوری نیست

        آینده دست خودروهای الکتریکیه و آمریکا بزرگترین کشور تو صنعت الکترونیک و برقه، نمونش تسلا

        بعدشم، جنرال موتور و فورد از نوآورترین شرکتای خودرو سازی جهانن

        با این که خودم طرفدار BMW هستم، ولی کادیلاک هم بنز و هم آئودی و BMW رو تا مرز شکست برد (اگه نگیم که برد)

        و خیلی چیزای دیگه که بعید میدونم گفتنش برا تو فایده داشته باشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ایران

          ۱۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (9 ديدگاه)

          امریکا و المان تو برق اول هستن…زیمنس المان درجه یکترین محصولات برقی را تو دنیا تولید میکنه.تو الکترونیک امریکا و ژاپن اول هستن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. مک میسل

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    این همه تکنولوژی!انوقت تنها تکنولوژی ما،چراغ تموم شدن بنزینه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود مکمیسل جان
      آی گفتی
      داغ دلمو تازه کردی
      انقدر رفتیم پمپ بنزین که دیگه همشون میشناسنمون
      بهم میگن تو کدوم جایگاه برم
      امروز باید سوپر بزنم یا معمولی
      کلا رفتارهامو میدونن
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. رضا ... فقط مرسدس بنز

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        درود بر فرزند کوروش!
        عرض ارادت….

        موافقم 1
        مخالفم 0
  9. توفیقی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    خیلی هاشون به درد نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. توفیقی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    موتور خوب واسم کافیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mohsen

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    پیکان که تکنولوژیه 150 سال پیشه هنوز داره تولید میشه دیگه ببینید پراید و 405 تا چند قرن دیکه تولید میشن؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. amir pasha

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاقا من واقعا در عجبم چرا تکنولوزی های پیشرفته خودرو سازهای ما نیس جزشون. والاااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. توفیقی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    فقط امکانات زیاد مشکلات زیاد برا خودرو به وجو میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. توفیقی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    همون موتور و کولر و کروز کنترل و صندلی راحت بسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مجتبی (ساروی)

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    قبر تورا میخواند سایپا مطمن
    ایران خودرو نماد خدمت با ما بر قله های بهشت قدم بگذارید

    اگر ماشین تو از جنس ایران است در باغ شهادت باز باز است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. just 323

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    حرفی نیست دیگه زبان از دیدن تکنو ها بند اومده …. اون وقت تازه ایران خوردرو به این نتیجه برسه که مدل جدید پژو پارس بزنه رو فرمونش از این دکمه های تماس بذاره خلاصه از این مسخره بازی ها رو تازه رو ماشین به کار بگیره خدا میدونه چقدر بخوایم سره اونا بلا بکشیم .. بعدم وای به حال سیستم مالتی پلکس … لابد اینم میخواد مثه دسته سیمای رانا بشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فریا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    جــهانخوار دمت گــرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رضا ... فقط مرسدس بنز

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    دوستان میدونستید اون تکنولوژی خم شدن s class سر پیچ ها درتو قطار های سریع السیر استفاده میشه؟
    (میلاد تحویل بگیر!…مرسدس تو آسمونا سر میکنه…بریم باهاش پز بدیم!!!)

    …ولی از این حرفا بگذریم همشون فوق العاده اند و برای محبوب تر شدن و تسخیر بازار تلاش و رقابت می کنند.نه مثل کشور ما یه عده دست میزارن زیر سرشون قیمت اعلام میکنن شرکتا هم بی رقیب حالشو میبرن و کم کم اگه هیچی نگیم موتورو هم به آپشنا اضافه میکنن 10 میلیون میکشن روش…اگه ماشینی هم بخواد عرض اندام کنه به اندازه پول خون پدرشون گمرک میگیرن تو نطفه خفش میکنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کوشا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    بعد از دیدن تکنولوژی خم شدن بدنه مرسدس اینطوری شدم O_o

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شلبى

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    دم امریکا گرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. امین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم جذاب ترین اینا مال ولوو بود
    قاطی کردن سوپرشارژ و توربو شارژ خیلی حرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. datsun

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    بهترین تکنولوژی به نظر من مرسدس بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. lmbx

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    درود
    خود من اصلا به خاطر همین تکنولوژی ها عشق یه ماشین خاص هستم.از همه باحال تر مال ولوو و بنز بود.
    نمیدونم دوستان دیشب 20:30 نگاه کردند یا نه،خداوکیلی همین صدا سیمای خودمون دیگه چه جوری بگه اینا […] تا یکم مردم به خودشون بیان.رسما خود مدیر مالی ویران خودرو و سایپا میگفت وام هایی رو که گرفتیم زدیم تو خرید املاک.
    یعنی یه جوری بساز بفروشی و دلالی(البته اینو نگفت)
    به نظرم یکی از مشکلات جامعه ما اینه که مردم ما حتی اخبار خودمون رو هم نمیبینن.به خدا دیگه همه ی اخبار ما دروغ نیست یعنی نمیتونن بعضی چیزا رو دروغ بگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Ahmad..F12

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انیس جان ممنون عالی بود

    واقعاً که صنعت خودرو سازی متحول شدن با این تکنولوژی ها

    من به شخصه بیشتر از تکنولوژی S کلاس خوشم میاد

    خم شدن سر پیچ ها واقعاً مفیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حمید

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دستاورد خودروسازها و پیشرفت این علم با سرعت نور،واقعا هرکسی رو متحیر میکنه ،طراحی خودروهای اسپرت با وزنی کمتر از 800 کیلوگرم ،با بدنه تماما فایبر کربن ،خودروی suv ,با مصرف میانگین 5،5 لیتر در صد کیلومتر واقعا جای تحسین داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا