آموزش

خطرناک‌ترین عوامل بروز تصادف در رانندگی

فارغ از استانداردهای ایمنی به کار رفته در وسایل نقلیه، این رفتار رانندگان در جاده‌هاست که سهم زیادی در آمار تصادفات رانندگی دارد. در این میان برخی رانندگان می‌توانند با نشان‌دادن برخی رفتارها، خطرات بیشتری را برای خود و دیگران در جاده ایجاد کنند. در ادامه، به ۹ نمونه از خطرناک‌ترین کارهایی می‌پردازیم که می‌توانند از راننده‌ها سر بزنند.

عدم رعایت حقّ تقدم

یکی از مهم‌ترین دلایل تصادفات، عدم رعایت حقّ تقدم است. مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا (IIHS) می‌گوید این موضوع بالاترین آمار را در علت تصادف بین رانندگان با سن ۷۰ سال و بیشتر دارد و بیشتر در محل ورود و خروج از آزادراه‌ها دیده می‌شود. جان مکفی در در کتابش با عنوان «باربرهای غیرمعمول» که در مورد حمل بار در مسافت‌های طولانی نوشته شده، اشاره می‌کند فضای خط شتاب‌گیری در ورود به بزرگراه یکی از منابع اصلی نگرانی رانندگانی است که وسیله نقلیه‌ای با وزن بیش از ۳۶ تُن در زیر پای خود دارند. یکی دیگر از نمونه‌های این موضوع که بیشتر در سطح شهرها رایج است، علائم توقف و چراغ‌های قرمز است. رانندگانی که از مسیر خودشان می‌آیند، انتظار دارند که در حالت سبز شدن چراغ، تقاطع برایشان خالی باشد.

عدم رعایت حقّ تقدم
عدم رعایت حقّ تقدم
بسته‌نشدن کمربند ایمنی

مطابق گزارش NHTSA، کمربندهای ایمنی جان بیش از ۷۵ هزار نفر را بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ نجات داده‌اند. البته کیسه‌های هوا نیز باعث ایمن‌تر شدن خودروها می‌شوند، ولی طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که باید همراه با کمربندهای ایمنی عمل کنند؛ یعنی حالتی که از پرت‌شدن مسافر در تصادف‌های با سرعت‌های بالا و غلتیدن‌های خودرو جلوگیری شود. بستن کمربند آن‌قدر کار ساده‌ای است که اگر کسی آن را نبندد، غیرقابل‌توجیه است. با توجه به اینکه همه با کمربندهای ایمنی در داخل خودروها بزرگ شده‌ایم، وقتی کمربند را نبسته باشیم، انگار چیزی را برای پوشیدن فراموش کرده‌ایم. همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از تصادفات در سرعت‌های کم و نزدیک به خانه محل زندگی شخص اتفاق می‌افتند؛‌ بنابراین خود را با این نکته که «مقصد چند خیابان جلوتر است» برای نبستن کمربند توجیه نکنید.

نبستن کمربند ایمنی
نبستن کمربند ایمنی
رانندگی بی‌محابا

رانندگی بی‌محابا، یا اگر بخواهیم کمی خودمانی‌تر بگوییم: رانندگی دیوانه‌وار، یک روش خوب برای تصادف کردن است! این حالت از رانندگی شامل منحرف‌شدن، لایی‌کشیدن در ترافیک، سبقت از راست، شتاب‌گرفتن و ترمز به صورت ناگهانی و همین‌طور رانندگی با سرعت کم در خط سرعت در بزرگراه و برخی موارد دیگر می‌شود. در بسیاری از ایالت‌های امریکا، سرعت به اندازه ۲۰ مایل بر ساعت (۳۲ کیلومتر بر ساعت) بیشتر نسبت به محدودیت سرعت جاده، به عنوان رانندگی بی‌محابا شناخته شده و جریمه‌هایی شامل پرداخت نقدی، زندان و یا ترکیبی از آن‌ها برای فرد راننده درنظر گرفته می‌شود. در هر صورت، وقتی در یک ترافیک مشغول رانندگی هستید و نوع حرکت شما نسبت به بقیه تفاوت دارد، بیشتر از همه در معرض خطر تصادف قرار خواهید داشت. در این میان، مردان جوان بیشتر مستعد این رانندگی‌های و مسابقه‌های دیوانه‌وار هستند که البته جای تعجب چندانی هم ندارد.

رانندگی تهاجمی و خطر آفرین
رانندگی تهاجمی و خطر آفرین
درافتینگ پشت‌سر کامیون‌ها

حرکت کردن پشت‌سر یک کامیون تریلر حتماً باعث بهبود مصرف سوخت شما می‌شود، ولی این دلیل نمی‌شود که باید حتماً این کار را انجام دهید. کار درافتینگ، مخصوص رانندگان نسکار است؛ در حالی که که پنهان شدن یک خودروی ۱۸۰۰ کیلوگرمی در ناحیه کم‌فشار پشت یک کامیون ۳۶ هزار کیلویی و با ۴ متر ارتفاع، منطقی نیست. در سال ۲۰۰۷، برنامه تلویزیونی افسانه‌زدایان (MythBusters) نیز نشان داد که این موضوع حقیقت دارد. ولی آن‌ها در همین حال نشان دادند که دنبال کردن یک کامیون با فاصله‌ای کمتر از ۴۵ متر فوق‌العاده خطرناک است. حتی با حفظ این فاصله، هنگامی‌که کامیون به صورت ناگهانی ترمز کند، شما کمتر از ۲ ثانیه برای عکس‌العمل زمان خواهید داشت. از جمله موضوعات دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که برخی از رانندگان کامیون، به صورت مستقیم نمی‌توانند ببینند که دقیقاً پشت‌سرشان چه خبر است و نسبت ارتفاع تریلر و کاپوت خودرو خطر بیشتری ایجاد می‌کند.

قرارگیری در نقطه کور کامیون ها
قرارگیری در نقطه کور کامیون ها
سرعت زیاد به‌خاطر شرایط جوی

البته قبلاً به موضوع رانندگی دیوانه‌وار اشاره شده، ولی این موضوع شایسته بحث و بررسی بیشتر است. وقتی شرایطی جوی از حالت عادی خارج می‌شود، بهترین راه برای جلوگیری از تصادف، کاستن از سرعت است و این موضوع شامل رانندگان باتجربه و ماهر نیز می‌شود. این مسئله از علم فیزیک نشأت می‌گیرد که متأسفانه همه به آن توجه نمی‌کنند. اگر خودروی شما از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده می‌کند، دلیل نمی‌شود که با آن در هوای طوفانی و سرد با سرعت زیاد حرکت کنید. وقتی سطح جاده لغزنده باشد، یک وسیله نقلیه ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلوگرمی در هنگام کاهش سرعت ناگهانی از سرعت بالا، کشش خود را احتمالاً از دست خواهد داد. مطابق گزارش سازمان مدیریت فدرال بزرگراه‌های امریکا، ۲۴ درصد تصادفات رانندگی با شرایط آب‌وهوایی مرتبط هستند. همین دلیل کافی است تا سرعت خود را کم کنید و فاصله مناسبی با خودروی جلویی ایجاد کنید.

سرعت زیاد در شرایط جوی یا مسیر نامناسب
سرعت زیاد در شرایط جوی یا مسیر نامناسب
رانندگی با حواس‌پرتی

خودتان روش صحیح را می‌دانید؛ جای انجام‌دادن کارهای شخصی در خانه است. همچنین تلفن همراه خود را در هنگام رانندگی خاموش کنید. NHTSA تخمین می‌زند که در بیشتر اوقات ۶۰۰ هزار راننده حواس‌پرت در جاده‌های امریکا حضور داشته باشند. در این میان، دولت فدرال امریکا به مقامات ایالتی فشار می‌آورد که جلوی ارسال اس‌ام‌اس و خوردن غذا در حین رانندگی و دیگر فعالیت‌هایی را که باعث منحرف‌شدن نگاه و ذهن راننده‌ها از جاده می‌شوند، بگیرند. ارسال پیام در زمان رانندگی، می‌تواند به اندازه رانندگی در حالت مستی خطرناک باشد. راننده‌های حواس‌پرت، مثال‌های خوبی برای کسانی هستند که فکر می‌کنند ایده تکنولوژی راننده خودکار در خودرو، یک ایده عالی و بسیار مفید است. بنابراین اگر می‌خواهید نسل کنونی خودروها را حفظ کنید، گوشی خود را کنار بگذارید.

کارهای متفرقه در حین رانندگی
کارهای متفرقه در حین رانندگی
سرعت گرفتن

سرعت در بین عوامل تصادفات منجر به مرگ، پس از رانندگی در حالت مستی، در جایگاه دوم قرار دارد. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۵ توسط مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا صورت گرفته، رابطه بین سرعت وسیله نقلیه و شدت تصادف «غیرقابل‌انکار» بوده و بر اساس قوانین فیزیک است؛ هر چه سریع‌تر حرکت کنید، در هنگام برخورد، بیشتر کوبیده خواهید شد. مطالعه IIHS همچنین اشاره می‌کند احتمال یک تصادف به صورت کلی وقتی افزایش پیدا می‌کند که یک راننده بالاتر یا پایین‌تر از حدّ مجاز سرعت برای یک جاده حرکت کند. وقتی همه با یک سرعت مشخص در یک جاده حرکت کنند، شرایط قابل‌پیش‌بینی‌تر می‌شود و ایمنی جاده نیز بالاتر می‌رود.

سرعت زیاد، یکی از مهمترین عوامل تصادفات مرگبار
سرعت زیاد، یکی از مهمترین عوامل تصادفات مرگبار
رانندگی در حالت خستگی

رانندگی با حالتی خواب‌آلود به اندازه رانندگی در حالت مستی خطرناک است. وقتی بدن شما به استراحت و خواب نیاز دارد، به هر ترتیب می‌خواهد آن را به‌دست بیاورد. وقتی کسی با وجود نیاز به توقف و استراحت، همچنان به ادامه رانندگی اصرار بورزد، واکنش‌های کُندتری داشته و حتی می‌تواند در پشت فرمان به خواب برود. نتیجه این حالت، چندان جالب و خوشایند نخواهد بود. راننده‌های خسته و خواب‌آلود، شانس بیشتری برای تصادف در جاده‌های با محدودیت سرعت بالا هستند و معمولاً قبل از وقوع تصادف نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند. این مشکل به حدّی است که برخی از خودروسازان لوکس برخی تجهیزات رانندگی برای مقابله با حالت خستگی و خواب‌آلودگی را معرفی کرده‌اند. بنابراین اگر احساس خواب آلودگی و سرسنگینی می‌کنید، از جاده بیرون بزنید و در یک جای امن، اندکی استراحت کنید. شاید دیرتر از زمان پیش‌بینی‌شده به مقصد برسید، ولی این زمان را برای ایمنی بیشتر خود و دیگر رانندگان حاضر در جاده صرف کرده‌اید.

خواب آلودگی حین رانندگی مساویست با استقبال از مرگ
خواب آلودگی حین رانندگی مساویست با استقبال از مرگ
رانندگی در حالت غیرعادی

داده‌های NHTSA نشان می‌دهند که رانندگان مست، یکی از عوامل اصلی تصادف‌ها هستند. بخش عمده‌ای از تصادفات رانندگی منجر به مرگ، تحت‌تأثیر رانندگی با حالت مستی است. الکل مشخصاً توانایی رانندگی شما را پایین می‌آورد و مهم‌تر از همه اینکه، قدرت واکنش شما را کاهش می‌دهد. بنابراین، در این حالت سعی کنید از روش‌های معمول، مانند استفاده از تاکسی یا کمک از یک شخص مورداعتماد برای رفتن به خانه استفاده کنید. چنین کاری، حتماً از حوادث تراژیک احتمالی جلوگیری خواهد کرد. در همین حال، آزاد شدن استفاده از بعضی مواد مخدر در برخی ایالت‌های امریکا، باعث شده که این مواد نیز پتانسیل بالایی برای ایجاد تصادفات رانندگی پیدا کنند. در هر حال، از طرف پلیس با رانندگانی که در حالت غیرعادی هستند، برخوردهای زیادی اعمال می‌شود.

رانندگی بدون هوشیاری با عقل زائل
رانندگی بدون هوشیاری با عقل زایل

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. خودروي ملي ,انحصار ملي

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    یک مورد هم من اضافه کنم …سوار شدن بر لگن هاى ویران فرغون و سایبان

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      همش به این قضیه فکر میکنم که اسم سنگ پا بهتره تا سایبان برای سایپا.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. PlayStation

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      تصادف در م… و حرف زدن با موبایل سر من اومده.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. خودروي ملي ,انحصار ملي

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      یعنى میخام ببینم این دوست عزیزى که زیر کامنت من دیسلایک زده کیه فک کنم از کارمنداى ویران فرغون یا سایبانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. REZA

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        از مسئولین هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. کیان

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      یه مورد هم بنده اضافه کنم با اجازتون :
      اینکه یه جنس مخالف بشین بقل دست آقایون خاص که دیگه نه میفهمن کدوم خط با چه سرعتی در حال حرکت هستش و … !!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
    5. amir

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      ببخشید الان یعنی تو ایران آمار تصادفات هیوندا و کیا و بنز و بی ام و و …. صفر هست ؟
      شما اگر با ماشین جلویی به اندازه هر ۱۰ کیلومتر ۵ متر فاصله بزارید (طبق قوانین راهنمایی و رانندگی خیلی از کشور ها ) حتی لگن بدون ترمزم سوار شی (به قول خودتون البته )‌قطعا میتونین خودرو رو متوقف کنین مثلا روی سرعت ۱۰۰ تا میشه ۵۰ متر که فاصله ترمزی پراید هست ۳۷ متر که ۲۳ متر هم فرصت خطا دارید (این در صورتی هست که خودرو جلویی به دیوار تبدیل شه ) ، پس اولین ایراد و مهمترین ایراد رانندگی ما و کسانی که با یه تست پارک دوبل گواهینامه میدن هست نه خودرو

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. بیژن

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ضمن تایید صحبتهای شما فقط یک نکته در ایران وجود داره و اون اینکه تا فاصله شما با ماشین جلویی بیشتر 3یا 4 متر بشه سریعا یه ماشین میاد رودستون و فضای خالی جلوی شما رو پر میکنه و عملا همیشه فاصله شما با ماشین جلویی کمه(البته بیشتر در معابر شهری)

        موافقم 1
        مخالفم 0
    6. رضا

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قربون دهنت داداش

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آفرین

        موافقم 1
        مخالفم 0
    7. مرتضی مقدم

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (163 ديدگاه)

      یعنی پراید خودشو عمدا می کوبه به ماشین بغلیش>؟واقعا نه اینکارو نمیکنه.راننده بیشتر از مهارت خودش و بیشتر از توانایی فنی وسیله سرعت میگیره که مشخصه وقتی به مانع نزدیک میشه اگه بنز توی بیست متر توقف کنه پراید شاید 40 یا 50 متر فاصله لازم داشته باشه و اگه با با مانع با سرعت مثلا 80 تا برخورد کنین اگه توی بنز باشین به احتمال زیاد یه خاطره بد براتون بجا میمونه اما توی پراید خودتون هم بجا نمیمونین.پس سعی کنید بر اساس مهارت خودتون و توان فنی واقعی وسیلتون حرکت کنید تا تصادف نکنین.این بهترین راه برای سلامت موندن هست بجای اینکه وسیله نقلیه خودتون رو هی ب چالش بکشین.ماشین موثره اما شاید در ده درصد موارد 90 درصدش به راننده بر می گرده و البته بازم جاده ها بی تاثیر نیستن که اگه اونجا هم احتیاط کنین خطرش از پراید هم کمتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Mostafa&S

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    خطرناکترین عوامل بروز تصادف اول خودروی غیرایمن هست و بعد جاده خراب که تو ایران دو تاشو با هم داریم
    دم مسئولین گرم…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. E 36

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      از همه بدتر رانندگی با حالت خواب آلوده

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        از بد تر و در عین حال بهتر فرهنگ رانندگی
        یا خودمونی ترش شعور رانندگی
        یا به قول پدال …

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ASTON MARTin

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          از همههههه بدتر وقتیه که ازون اهنگا میزاری :|

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. نوید

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          از همه بدتر وقتیه که از اون چیزا میخوری
          البته اونم زیر شاخه ی فرهن و شعور رانندگیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. lmbx

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    به نظر من این که میگن بیشتر تصادفات به علت خطای انسانی و شده بهونه برای این لگن سازها حرف بی ربطی هست.اولا چون پشت هر چیزی اشتباه انسانی هست یعنی اگه جاده با عث تصادف باشه یک انسان در طراحی جاده مقصر بوده یا مثلا اگه ترمز یه ماشین کار نکرد باز هم یه انسان پشتش بوده چون ترمز را چک نکرده یا نقص از طراحی بد مهندس کارخونه بوده!پس اگراین طوری باشه صد در صد تصادفات اشتباه انسانیه!و این همه خودرو ساز تو دنیا دارن الکی میلیون ها دلار صرف تحقیق درباره ایمنی خودرو میکن!!!درست ما بایددرست رانندگی کنیم اما این سیستم های امنیتی ماشین مثل ترمز ضد قفل،ایر بگ،esp یا… هستن که موقع اشتباه ما باید از تصادف جلوگیری کنن یا صدمات رو به حدقل برسونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. E 36

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      بشر به دنبال رسیدن به همینه دیگه ، اینکه همه چیز دست خودرو باشه
      یکم زمان لازمه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        البته
        یکم بیشتر از یکم (زمان لازمه)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. عارف

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (75 ديدگاه)

      عاقا دقیقا جملاتیو گفتی ک تو دلم بود،میخاستم یه جا بگم،دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Elemento

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      کاملا درست میگی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. pony car

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    پریدن ناگهانی افسر وسط اتوبان برای نگاه داشتن اتومبیل ومابقی ماجرا که همه میدونند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زیبا اون ترمز ناگهانیو که به کار گرفتی یکی از پشت وارد خودروت شد از ستون فقرات خم شدی شکل Sشدی برای همیشه عشقت جاودانه میمونه تضمین میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیدبرتر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    “شتاب‌گرفتن و ترمز به صورت ناگهانی”
    این دو تا عشق منه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      عاشق ترمز ناگهانی هستی !!!!!!!!!
      شتاب رو قبول دارم ولی ترمز!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ASTON MARTin

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      امید عشق تو عشقه منه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    فقط پدال جان ای کاش ذکر میکردی که دلایل مذکور مربوط به چه کشوری هست!صد در صد آمریکا و آلمان و انگلستان کمتر با این مسائل برخورد میکنن چون سیستم های تشخیص عابر پیاده ی فوق پیشرفته ی خودرو ها شون و عوامل حفظ ایمنی سرنشین و عابر برای اونا از اهمیت والایی برخورداره.پس تنها یک کشور میمونه که اونم…دوستان میدونن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      البته ژاپن رو هم فراموش کردی بنویسی
      البته نمیدونم عمدا بود یا سهوا
      .
      .
      .
      شوخی کردم
      شما که با ژاپنیا پدر کشتگی نداری
      .
      .
      ولی کلا به سیستم های امنیتی لکسوس ال اس اگه توجه کنید دیگه هیچ وقت عمدا یا سهوا ژاپن رو یادتون نمیره
      مخصوصا اون بررسی حالت راننده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        شوخی کردما یه وقت ناراحت نشی
        اصلا قصد توهین و …
        نداشتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. masoud kerman

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام ببخشید ربطی به این مطلب نداره اما یه راهنمایی می خواستم از کسایی که از ماشین سر در میارن
    من متاسفانه چند ماه قبل یه النترا تحویل گرفتم
    چند روز صبح پیش زمان روشن کردن ماشین یه کم بد روشن شد و دود کرد ماشین دور موتور هم پایین بود یه گاز دادم دور موتور رفت بالا رو ٢ موند بعد چند ثانیه امد زیر ١ این اتفاق دو بار افتاد
    حالا کلا دور موتور زیره ١ هست میشه بگی دور موتور ۶٠٠ هست ! اما ماشین لرزش یا ریپ اصلا نداره
    کسی میدونه دلیل چیه و ایا خطر هم داره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      حتما ماشینتونو ببرید نمایندگی هیوندای
      ممکنه خطرناک باشه
      یکی از دوستام405 داشت
      همین اتفاق براش افتاد
      بعد از3 روز خواست بنزین بزنه به راحتی ماشینش اتیش گرفت!!!
      راستی خواستم یه چیزی بگم
      رفته بودم نمایندگی ایرانخودرو.
      رفتم ازش پرسیدم که ایا این دنا ها در ماه های بعدی موتور1.7 لیتری سوپرشارژ روش قرار میگیره؟
      گفت نه جونم،فعلا چیزی در کار نیست
      جالب اینجاست
      گفتم چرا؟
      گفت هیچوقت به ایران خودرو اطمینان نکن
      دست من و شما به هیچ جا بند نیست!
      خود مدیر نمایندگی هم با ایرانخودرو بد بود!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. REZA

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      مشکل از کامپیوتر ماشین هست باید تنظیم بشه
      درمورد دور موتور زیر یک ماشین های زیادی اینطور هستن مثلا هیوندای سوناتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    من قبول دارم که خودروهای تولیدی داخل و 90% خودروهای موجود از ایمنی خیلی پایینی برخوردارن و وضعیت راه های کشور هم واقعا خطرآفرین و مرگباره اما دلیل اول تصادفات منجر به فوت در کشورمون بخاطر خطای انسانی و رعایت نکردن قوانینه و خودمون میتونیم اینو به وضوح توی جاده های کشور مشاهده کنیم
    وقتی راننده پراید که از ایمنی ماشینش اطلاع داره و باهاش حرکات مارپیچ میکنه و 160 تا میره خب معلومه مقصر اصلی در وهله اول خودشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (218 ديدگاه)

    کار درافتینگ، مخصوص رانندگان نسکار است؛ جایی که پنهان شدن یک خودروی ۱۸۰۰ کیلوگرمی در ناحیه کم‌فشار پشت یک کامیون ۳۶ هزار کیلویی و با ۴ متر ارتفاع، منطقی است…
    پدال عزیز لطفا در جا گذاری کلمات دقت کن.این دو خط خیلی غلط اندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. REZA

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    رانندگی با عقل زایل در ایران چقدره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      مردم از خنده به مولا =))) دمت مشتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. صادق

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    ایزانیا که همه ی این کارا رو با هم انجام میدن هیچ، ماشینشونم گاریه که دیگه میشه قوز بالا قوز

    ولی به نظرم 2 تای این موارد از همه بدترن، یعنی انصافا خیلی خطرناکن

    1-کار کردن با تلفن پشت فرمون
    2- در حالت خستگی بخوای مسیر طولانی رو رانندگی کنی

    نه اینکه بقیه خطری نباشن، ولی این 2 تا دیگه خیلی خطری ان (البت از نظر من)

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نخود آش

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    بعضی از این دوستان هستند که اصلا شعور رانندگی ندارند(البته از همه عذر میخوام). مثلا همیشه با نور بالا حرکت میکنن. همه حواس راننده جلویی پرت این موضوع میشه. بعد از اون راننده جلویی به فکر تلافی میفته. چند روز پیش مجبور شدم یک ساعت و نیم جلوی یکی از این بی فکرا رانندگی کنم. خواهش میکنم رعایت کنید.
    بعد همین آدما انتظار دارن ماشین ارزون شه ب ام و سوار شن. خوب عزیز من تو که فرهنگ نداری همین هم از سرت زیاده.
    درمورد عامل تصادف هم به نظر من درسته که ماشین و جاده درست و حسابی نداریم ولی میشه بهتر از این رانندگی کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آقا من به چشم خودم دیدم تو جاده شمال راننده محترم پراید داشت قلیون میکشید! فک کنم از بابت ایمنی پراید خیالش راحت بود واسه خودش کافه درست کرده بود تو ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      خیلی خندیدم.. دمت برار :)))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. علی آهنگر

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    آقا جدیدا پدال هر مطلبی که میزاره من میرم توی قسمت کامنتاش Ctrl+F رو میزنم و مینوسم (پراید) اگه پیدا نشه تعجب میکنم
    از بس که ما این خودروی دوست داشتنی رو دوست داریم :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بنده خدا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.برخی از دوستان انگار سایت مال ایناست فقطم این حضرات نظرشون درسته…این سایت فقط مخصوص خودرو و موضوعات خودرو هستش…هر چن مربوط به اون موضوع نباشه…بازم میگم این سایت زر خرید کسی نیست…فقط برای خودرو دوستاست….همین…نظر هر کسی واسه خودش محترمه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بنده خدا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    دوستان قصد جسارت به هیچ کس رو نداشتم…ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعید

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    بیشتر عوامل تصادفات برمیگرده به بی توجهی و حواس پرتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کیانوش

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (289 ديدگاه)

    حرف از تصادف شد من به خاطر رفت و امد 400 کیلومتری بین استانی حد اقل ماهی سه بار اولین دلیل رو به خستگی میدم تا سرعت زیاد از نظر من خستگی + سرعت زیر سرعت حداقل مجاز = با تصادف 100 %

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیر

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با تشکر از نویسنده مقاله…بستن یا نبستن کمر بند ایمنی نقشی در بروز تصادف ندارد ولی قطعا از بروز صدمات ناشی از تصادف می کاهد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا