اشکودا

بررسی اشکودا اکتاویا فیس لیفت 2017

اگرچه از زمان عرضه‌ی اشکودا اکتاویا در سال ۲۰۱۳، این خودرو یک هاچبک درجه‌یک برای خانواده‌ها بوده اما با گذشت این سال‌ها پا به سن گذاشتن خودروی مذکور مشهود بوده است. به همین خاطر و همزمان با پدیدار شدن نسل جدید فولکس‌واگن گلف، نسخه‌ی فیس لیفت اکتاویا با تکنولوژی‌های بیشتر، ظاهری جدیدتر و تجهیزات ایمنی بیشتر عرضه شده است.

New Skoda Octavia 2017 facelift
اصلی‌ترین تغییر خودرو در نمای جلو طراحی جداگانه‌ی چراغ‌های جلو است که در برخی مدل‌ها با تکنولوژی LED ارائه می‌شوند. همچنین سپر جلوی کم ارتفاعی هم نصب شده که مه شکن‌هایی با ارتفاع بالاتر در آن جای گرفته‌اند. این یک فیس لیفت بسیار مختصر است اما ظاهر خودرو را به طراحی محصولات مدرن اشکودا مثل شاسی‌بلند کودیاک نزدیک کرده است.

New Skoda Octavia 2017 facelift
در نگاه اول کابین خودرو تغییرات زیادی نداشته اما تکنولوژی‌های داخل آن ارتقای چشمگیری داشته است. خودروی حاضر در تست با صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی جدید کولومبوس عرضه شده است. این یک سیستم فوق‌العاده بوده و تکنولوژی خودرو را چندین پله ارتقا داده است.

New Skoda Octavia 2017 facelift
کاربرد این صفحه‌نمایش دقیقاً همانند اسمارت فون یا تبلت شما بوده و با کوچک‌ترین لمس و اشاره‌ای کار می‌کند. استفاده از این سیستم آسان بوده و واقعاً احساسی مدرن را به اکتاویا بخشیده است. این سیستم حتی با هات اسپات وای فای عرضه می‌شود.

New Skoda Octavia 2017 facelift
سیستم یاد شده در مدل SE L حاضر در تست به‌صورت استاندارد نصب نمی‌شود اما شما می‌توانید آن را به‌صورت آپشن سفارش دهید. مدل حاضر در تست با صفحه‌نمایش ۸ اینچی نیز عرضه می‌شود. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان کروز کنترل تطبیقی، حسگرهای پارک جلو و عقب، ارتباط کامل گوشی هوشمند، شیشه‌های عقب دودی و چراغ‌های جلوی LED اشاره کرد.

New Skoda Octavia 2017 facelift
اکتاویای فیس لیفت با تجهیزات ایمنی بیشتری ارائه می‌شود. علاوه بر کروز کنترل یاد شده شاهد مواردی چون تشخیص عابران پیاده، ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب هستیم. اگر برنامه‌ی شما استفاده از اکتاویا به عنوان خودرویی با عملکرد کشیدن تریلر هستید، دستیار تریلر جدید خودرو می‌تواند به فرمان گرفتن خودرو در دنده‌عقب کمک کند.

New Skoda Octavia 2017 faceliftNew Skoda Octavia 2017 facelift
تغییرات مکانیکی در این خودرو صورت نگرفته بنابراین هنوز هم سطح وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در دسترس هستند. خودروی حاضر در تست از پیشرانه‌ی ۲ لیتری TDI استفاده می‌کند اما پیشرانه‌های کم‌حجم‌تر ۱ و ۱.۴ لیتری بنزینی و ۱.۶ لیتری دیزلی هم در دسترس هستند.

New Skoda Octavia 2017 facelift
با اینکه پیشرانه‌ی دیزلی با افزایش دور صدای زیادی را تولید می‌کند اما به آسانی می‌توانید دور آن را پایین نگه داشته و زمانی که به افزایش سرعت نیاز داشته باشید از گشتاور آن استفاده کنید. گیربکس ۶ سرعته ی دستی اکتاویا نیز عملکردی نرم دارد.

راندن اکتاویا بیشترین هیجان را ایجاد نمی‌کند و رقبایی چون فورد فوکوس، سئات لئون و واکسهال آسترا عملکرد بهتری دارند اما اکتاویا بیشتر مناسب افرادی خواهد بود که خواهان خودرویی راحت‌تر و کاربردی هستند.
اگرچه فرمان خودرو بالانس خوبی دارد اما خیلی ارتباطی نیست و سیستم تعلیق نرم اکتاویا نیز به این معنی است که این خودرو در سر پیچ‌ها در مقایسه با رقبا احساس پایداری کمتری دارد.

New Skoda Octavia 2017 facelift
برای ایجاد بهترین توازن از هیجان رانندگی، سواری راحت و آسایش زیاد بهتر است پیشرانه‌ی ۱ لیتری بنزینی را انتخاب کنید. اگرچه پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی نرم است اما نسخه‌ی بنزینی سبک‌تر نسبتاً بهتر بوده و در دورهای پایینی قدرت زیادی دارد.

New Skoda Octavia 2017 facelift
از نظر راندمان و مصرف سوخت این پیشرانه‌ی دیزلی است که برتری دارد. با مصرف ۴.۳ لیتری، اکتاویای دیزلی مناسب افرادی است که مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند.

صرف نظر از پیشرانه‌ی انتخابی، شما با انتخاب اکتاویا صاحب جادارترین خودروی کلاس خود خواهید شد. صندوق‌عقب این خودرو فضای ۵۹۰ لیتری داشته که با خواباندن صندلی‌ها به ۱۵۸۰ لیتر می‌رسد. از ویژگی‌های جالب اکتاویا می‌توان به بخش مخفی کف صندوق و خروجی سوکت ۱۲ ولتی اشاره کرد.

New Skoda Octavia 2017 facelift
همین فضای چشمگیر در داخل کابین نیز به چشم می‌خورد. صندلی‌های عقبی به راحتی مناسب سرنشینان قدبلند هستند. صندلی‌های جلو نیز تنظیمات و فضای زیادی دارند.

New Skoda Octavia 2017 facelift
اگر پیش از این تحت تاثیر کاربردی بودن، راحتی و کابین با کیفیت اشکودا اکتاویا قرار نگرفته‌اید، احتمالاً این مدل جدید نیز چشم شما را نخواهد گرفت. تغییرات صورت گرفته در خودرو بسیار کوچک هستند و شاید چراغ‌های جلوی جدید آن بیش از گذشته عجیب به نظر آیند اما هیچ شکی وجود ندارد که اشکودا خودرویی خوب و همه‌کاره را دوباره به میدان فرستاده است.

مشخصات اشکودا اکتاویا SE L 2.0 TDI 150PS

قیمت: ۲۳۱۵۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۳۴۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۹ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ASA

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    طرح بدنه و چراغ هاش زیاد نوین نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    با ظاهرش نمیتونم ارتباط برقرار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بسیار ساده ، زیبا و‌با کیفیته. من که خیلی پسندیدم.
    قیمتش هم مناسبه‌.
    قدرت و گشتاور بسیار خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    همه چیش ایده‌آل به نظر می‌رسه فقط قیمتش میتونست کمتر باشه، طراحیشم شاید ساده و کمی تاریخ گذشته به نظر برسه اما دلنشینه و تو بلند مدت هم خسته کننده نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظرم نمونه جتا هست ولی با قیمت کمتر ولی در کل برند اشکودا خیلی خودروهای با کیفیتی داره و همچنین در کشورهایی مثل چین و هند هم خودور تحویل مشتری ها میده که خیلی هم قیمت مناسبی دارن کاش میتونستیم با برندهایی مثل اشکودا هم کار کنیم ما که یه ساله فقط داریم اسم میشنویم ولی عمل هیچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Kamran

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چراغای جلوش شبیه e class 2009

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Kamran

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از پشت هم. کپی فیات تیپو شده مخصوصا اون چراغای ال ای دیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      هیچ شباهتی به فیات تیپو نداره.
      به E class هم همینطور.
      به آئودی A4 هم همینطور. ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Kamran

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خطوط تیز بده ش هم منو یاد مدلهای ائودی میندازه مخصوصا a4

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مثل ماشین های چینی شده اصلا بروز نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا