اوپل

اوپل کورسای 2015 و تغییرات زیاد در پوسته‌ای قدیمی

اوپل پیش از اینکه کورسای جدید خود را در نمایشگاه پاریس رونمایی کند، سوپر مینی خود را به‌طور رسمی معرفی کرد. خودرویی که با وجود تغییرات گسترده داخلی و خارجی، هنوز همان شکل آشنای سابق را دارد.

2015 Opel Corsa
۲۰۱۵ Opel Corsa
اوپل تقریباً همه چیز را تغییر داده است. پانل‌های بدنه، اندازه ماشین، داخل کابین و قوای محرکه اما چرا تغییر چندانی در چهره خودرو دیده نمی‌شود؟ نسل پنجم کورسا از عناصر طراحی مدل کوچک‌تر آدام الهام گرفته است اما چندان مدرن به نظر نمی‌رسد. چراغ‌های جلو به صورت بومرنگی طراحی شده‌اند اما اگز برش آیینی آن‌ها را نادیده بگیریم، تغییری نسبت به قبل در فرم آن مشاهده نمی‌شود. در پهلوهای خودرو می‌توان یک تیغه برجسته در زیر درها را دید و فرم شیب‌دار سقف و ستون‌ها نیز یادآور مدل آدام می‌باشند. چراغهای عقب نیز انعکاسی از چراغ‌های جلو می‌باشند.

2015 Opel Corsa
۲۰۱۵ Opel Corsa
پلتفرم اصلی کورسا با تنها ۳ میلی‌متر افزایش طول، حفظ شده است که فضای داخلی یکسانی با مدل‌های قدیم را ارائه می‌کند. فضای صندوق نیز ۲۸۵ لیتر می‌باشد. با این وجود طراحی داخلی شیک‌تر و پیچیده‌تر شده است. در کنسول وسط یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی قرار دارد که اکثر برنامه‌های اطلاعات و سرگرمی و ناوبری را پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های جدید کورسا، فرمان و صندلی‌های گرم شونده جلو، سقف پانورامای سفارشی، نور آبی ملایم داخل کابین و فهرستی از تجهیزات ایمنی نظیر سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم کمکی پارک، دوربین دید عقب و چراغ‌های زنون می‌باشد.

2015 Opel Corsa
۲۰۱۵ Opel Corsa
با وجودی که معماری شاسی از نسل چهارم به عاریت گرفته شده، سیستم تعلیق ارتقا یافته و فرمان الکتریکی حساس به سرعت، عملکرد مطلوب‌تری در مانورهای شهری ارائه می‌کنند.

2015 Opel Corsa Interior
۲۰۱۵ Opel Corsa Interior
مهم‌ترین خبر درباره کورسای جدید را باید در زیر درب موتور جستجو کرد. پیشرانه جدید ۱.۰ لیتری سه سیلندر جنرال موتورز با نام اکوتک ۳ با کمک سیستم توربو و تزریق مستقیم سوخت در دو نسخه ۸۹ اسب بخاری و ۱۱۳ اسب بخاری ارائه می‌شود. اوج گشتاور این موتور، ۱۷۰ نیوتن متر است که از دور موتور ۱۸۰۰ دور بر دقیقه در دسترس می‌باشد. با وجود سیستم استارت-استاپ و این موتور مدرن، باید انتظار مصرف سوختی مناسب و مقرون‌به‌صرفه را از این پیشرانه داشت. گرچه هنوز اوپل چنین اطلاعاتی را منتشر نکرده است.
پیشرانه‌های قبلی ۱.۲ لیتری ۸۹ اسبی و ۱.۴ لیتری ۹۹ اسبی نیز با بهینه‌سازی همچنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. تنها موتور دیزلی کورسا هم در دو نسخه با حجم ۱.۳ لیتر و با خروجی‌های ۷۴ و ۹۴ اسب بخار و مطابقت با استاندارد آلایندگی یویو ۶ عرضه می‌گردد. دو سیستم انتقال نیروی دستی و اتوماتیک برای کورسا در نظر گرفته شده که هر دو شش سرعته می‌باشند.
آیا کورسا می‌تواند بدون تغییر چندانی در چهره خود، همچنان در بازی خودروهای مینی نقشی اساسی بازی کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. javid

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    سلام
    به نظر من جلوش تقریبا زشت ، عقبش رو خوب طراحی کردن ، طراحی کابینش هم خیلی خوشگل شده ، موترش هم نسبت به وزن ماشین خوبه و هرچی باشه این هم یه ژرمن هست دیگه و با کیفت و خوب هست اما کاش مصرف سوختش رو هم می نوشتن ولی فکر نکنم بیشتر از 4.5 لیتر در سیکل ترکیبی باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Japan & Germany

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      چراغ های جلوش شمارو یاد نیسان لیف نمیندازه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خاوری مزراتی

        ۱۸ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        شبیه اپل آدام شده..من اول فک کردم فیس لیفت آدامه این..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. hero

        ۱۹ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        موافقم
        چراغای جلوشو اگه سرو ته کنی دقیقا مثل نیسان میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Just germany...

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    من که نه از جلوش خوشم اومد نه از پشتش
    فقط کابینش عالی طراحی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Gheysar

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سلام

    این دیگه چیه خیلی بد قیافه شده مدل سال 2011 خیلی خیلی بهتر بود. http://www.netcarshow.com/opel/2011-corsa/1024×768/wallpaper_04.htm

    من فکر می کردم بعد از ساخت دو ماشین با قیافه خوب در سال 2013 حالا خوب یاد گرفته چه جوری ماشین بسازه ولی مثل اینکه اینطور نیست.
    http://www.netcarshow.com/opel/2013-astra_opc/1024×768/wallpaper_01.htm

    http://www.netcarshow.com/opel/2013-adam/1024×768/wallpaper_06.htm

    البته یکی از زیباترین کانسپت های سال 2013 اوپل رو فراموش نکنیم.
    http://www.netcarshow.com/opel/2013-monza_concept/1024×768/wallpaper_01.htm

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امــیــر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    کمپانی اپل واقعاً یکی از تحسین بر انگیز ترین خودرو سازان دنیاست. 19 سال قبل ( 1995 ) تعداد 350 دستگاه خودروی Opel Astra 200tS در بازار آفریقای جنوبی تولید کرد که به جرأت میشه گفت بی رقیب بود. یک هاچبک فوق العاده ( Hot Hatch ) با موتور دو لیتری توربوشارژ ( کد: C20LET)که 205 اسب بخار قدرت و گشتاور 286 نیوتن.متری رو برای راننده فراهم می کرد!!! مجهز به گیربکس شش سرعته ( کد: Getrag F28/6 ) با قابلیت دستیابی به سرعت 235 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 7.62! لقبی که ( CarMag ) در اون سال به این ماشین داد ” گرگی در لباس میش ” بود! که واقعاً برازنده ی همچین ماشینی است. / تــوجّــه داشته باشید که این خودرو 19 سال پیش تولید شده! / وقتی بررسی این خودرو رو می خوندم واقعاً لذّت بردم.

    http://www.carmag.co.za/classic-road-tests/from-the-archives-ope-kadett-200-ts/

    شما دوستان اگر فرصت و حوصله اش رو دارید. این بررسی رو بخونید. / یا علی /

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سام

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام مجدد
    طراحی ماشین های آلمانی رو نمی شه از رو عکسهاشون به راحتی قضاوت کرد.داشبورد شیکی داره و فرمونش هم زیباست.امیدوارم هر چه به ایران بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4526 ديدگاه)

    نمیدونم چرا به دلم ننشست.ولی آرزو میکنم موفق بشه.
    راستی مثل اینکه اوپل آدام وارد کشور شده.
    یه خبر جالب دیگه:
    “سوناتا YF به ناوگان تاکسیرانی اصفهان پیوست.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      اره دادا دیروز خودم یکشو دیدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۸ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4526 ديدگاه)

        اطلاعی نداری که با معافیت گمرکی وارد شدن یا با قیمت آزاد تاکسی شدن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          خیر اطلاعی ندارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ehsan

          ۱۹ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          البته عکسی که من دیدم مربوط میشد به تاکسی بین شهری که نوشته بود این ماشین یک موسسه خصوصیه ، و فکر هم نکنم که تعدادشون زیاد بشه
          شاهین جان تبریک میگم آرژانتین هم رسید فینال ، هرچند که بازی جالب نبود و من فقط نیم ساعتش رو دیدم
          ولی این ارژانتین شوخی شوخی میخواد قهرمان بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۱۸ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        چی؟سوناتا یو اف به ناوگان تاکسیرانی پیوست؟والا خوبه عقلا مردم اصفهان و شمال دارن تاکسی های خوب خوب سوار میشن….مثل جیلی همین سوناتا یا همین کیا اپتیما ها که تازه تو سیستان بلوچستان و کل خراسان ها(رضوی،شمالی،جنوبی)هستن و مثلا تویوتا کمری های جدید که برای فرودگاه هستن…..برای تهرانم خبرش اومده میخوان یه سری تویوتا اریون برای کل تهران تاکسی کنن. درسته قیمت ماشینا زیاده ولی باز دست این هایی که این کار هارو برای ملت کردن درد نکنه…… مردم عقلا تاکسی خوب سوار میشن…اگر اینجوری کنن من دیگه ماشین نمیخرم هر جا سفرم خواستم برم با تاکسی میرم هم لذتش بیشتره هم امنه هم ماشیناش خوبن هم دیگه خسته نمیشی کلی میخوای رانندگی کنی.تازه من این تاکسی جیلی ها شمالو 3تا تا حالا سوار شدم عین هر ستاشون کولر زده بودن. تازه تو خود چالوس و هراز 60 میرن..تندم میرن…….اگر این کارو بکنن عالیه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. میلاد ساسانی

          ۱۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          تویوتا اریون ما میخواهیم چیکار ؟؟؟

          تویوتا کرولا . هوندا سیویک خوب بود . مگه تاکسی دارهای

          ما چقدر توان دارن که از پس هزینه های اریون بر بیان ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. احمد

          ۱۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (381 ديدگاه)

          نه داداش اشتباه میکنی تویوتا اریون محال تاکسی بشه اونم تو ایران
          هزینه های نگه داریش به خصوص لوازمش خیلی گرونه
          اتفتقا من هفته پیش اریون 2013 یکی از بچه ها رو بردیم واسه تعویض سپر
          سپر 900000 تومان
          پروژگتور جلو دونه ای 250000 تومان
          سنسور پارک جلو 130000
          قاب سنسور 35000
          شیشه شور چراغ جلو 500000 تومان
          از این گذشته یک ماشین 3500 سیسی 6 سیلندر به درد تاکسی نمیخوره
          همون کمری واسه تاکسی عالیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. صادق

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      بچه ها، اگه اشتباه نکنم، حدود 5 مدل اوپل قرار بود وارد ایران بشه، که به فول شاهین، آدام وارد شده، میخواستم بدونم کسی میدونه کدوم اوپلا وارد میشن و قیمت تقریبی شون چقدره؟؟ (قیمت داخلیشون)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. VAHID JINPACHI

        ۱۸ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (847 ديدگاه)

        سعید زارع پور مدیرعامل شرکت توان خودرو جی، اعلام کرد: اوپل در حالی به غیبت 20 ساله خود در ایران پایان می‌دهد که تمامی خودروهای وارد شده به کشور به سفارش ایران و در کشور آلمان تولید خواهد شد و این موضوع نقطه عطفی در بازار خودروهای وارداتی محسوب می شود. وی با بیان اینکه قیمت این خودروها به زودی اعلام خواهد شد، افزود: در حال حاضر مدل آسترا با چهار مدل و در دو نسخه سدان و هاچ‌بک و با دو موتور 1.4 و 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژ در شیراز به نمایش درآمده است.

        زارع پور گفت: موتور 1.4 لیتری توربو آسترا قادر به تولید 138 اسب بخار قدرت است که این میزان در نمونه 1.6 لیتری توربو به رقم قابل توجه 178 اسب بخار می‌رسد.وی با اشاره به اینکه پرچمدار محصولات اوپل نیز در این نمایشگاه معرفی شده است، افزود: خودرو اینزیگنیا که بزرگترین محصول حال حاضر اوپل به شمار می‌رود، با بهره گیری از پیشرانه 2 لیتری توربو قادر به تولید نیروی 250 اسب بخار است و در عین حال به سیستم الکترونیکی AWDمجهز شده که نیرو را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند.

        زارع پور با بیان اینکه نمونه های اولیه سه محصول دیگر اوپل شامل کورسا، آدام و موکا ظرف هفته های آینده و پس از طی مراحل اداری معرفی خواهد شد، افزود: در حال حاضر برنامه ریزی برای شکل گیری شبکه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای اوپل را در دستور کار قرار داده ایم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۱۹ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          مرسی وحید جان، خیلی لطف کردی داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. یه پسل باهوش

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    نمی دونم شاید احساسم اشتباه باشه

    اما با فرم کاپوت و درب صندوق عقبش مشکل دارم

    ای کاش جلو پنجره هم یکم بالا تر بود

    البته طرح جدیدی برای خودش :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. VAHID JINPACHI

      ۱۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      ارادت دارم صادق جان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. صادق

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    به نظر من طراحی این خودرو بر اساس لبخند ایجاد شده، اگه به خطوط ماشین (چه داخل و جه خارج) دقت کنید، حس لبخند رو تداعی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. hero

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    ای کاش بیاد ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. reza

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    جلوش زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مجتبی(ساروی )

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اروپایی ها رو اوردن به ماشین های ریزه میزه .برعکس ما ایرانیا که عاشق بزرگی عضلانی بودن حجم موتور و توان اسبی بالا هستیم با حداقل اکثر افراد جامعه اونقدی که من توشم اینجوریه .شاید اونا ارضا شدن یا اینکه ما عقده ای شدیم ولی نظر شخصی من اگه جون به جونم کنی در حا ل حاضر ماشین با مشخصاتی که گفتم رو بیشتر میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      دلیلش ساده است دوست من.
      براتون توضیح میدم
      در اروپا با سه مشکل اساسی خودروسازان روبرو هستند.
      اولا تراکم بالای جمعیت و تراکم بالای ساختمان ها
      ثانیا قیمت گران سوخت
      ثالثا مالیات سنگین بر خودرو هایی با ابعاد بزرگ و مصرف زیاد در اروپا
      خب طبیعتا خودروساز مجبوره خودرویی بسازه که مناسب خیابان های پر تراکم باشه(خودرویی با ابعاد کوچک)
      هم چنین مجبور هستند خودرویی بسازن که موتورش کوچک و کم مصرف باشه
      و به علاوه برای نجات از مالیات مجبور هستند خودروی کوچک و کم مصرف بسازن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۹ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (100 ديدگاه)

        البته یه مالیاتی هم برای ایجاد آلایندگی خودرو ها میگیرن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. Saeed

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (477 ديدگاه)

    هرچی هم قدرت داشته باشه به خاطر سه سیلندر بودنش به دلم نمیشینه واقعا از سیلندر بالا خیلی خوشم میا
    دمv8های آمریکایی گرم خداییش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امید

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحیش چنگی به دل نمیزنه از اوپل انتظار بیشتری میره
    امکانات ایمنی و رفاهیشم خب در حد یه خودرو اروپایی هست
    باید دید مصرفش چقده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ehsan

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از این چراغ های بومرنگی بدم میاد ، به نظرم نه تنها ماشین ها رو زیبا نمیکنه بلکه بدریخت هم میشوند
    طراحی عقبش خوبه و همچنین طراحی داخلیش ولی جلوش رو خراب کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مرتضی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    اپل همیشه دوست داشتنیه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. آرش آمار

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (307 ديدگاه)

    رده بندی فروش خودروهای سگمنت sub compact در اروپا تا اینجای 2014:
    ***************************************
    1- فورد فیستا

    2- رنو کلیو

    3- فولکس واگن پولو

    4- اوپل واکسهال کورسا

    5- پژو 208

    6- تویوتا یاریس

    7- داچیا ساندرو

    8- سیتروءن C3

    9- اسکودا فابیا

    10- سءات ایبیز

    11- فیات پونتو

    12- هیوندای i20

    13- نیسان میکرا

    14- کیا ریو

    15- سیتروءن DS3

    16- داچیا لوگان

    17- سوزوکی سویفت

    18- هوندا جاز

    19- مزدا 2

    20- پژو 207-

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رامتین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    فورد فیستا واقعا در این سگمنت عالیه. امیدوارم وارد ایران بشه.
    البته پژو 308 هم میتونه جذابیت زیادی داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ف.ق

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز در مورد واردات خود رو ی اوپل هر سوالی داشتید بفرمایید در خدمتم .من از جزیئات ورود خبر کامل دارم تا این لحظه اوپل کورسای مدل 2014 واسترا 2014 واینزگنیا 2014 وارد شدند و نماینده رسمیش شرکت توان خودروی جی میباشد واما کورسا واسترا وادام واینزیگنیا 2015 رو میتونید در نمایشگاه خودروی مشهد ببینید و از دوماه دیگه در خیابان های شهر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. armin

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من کورسای ۲۰۱۴ ترخیص ۲۰۱۵ تحویل قبل عید و فوری گرفتم ۹۵۵۰۰ با اینکه اتاق جدید تو اروپا اومده با این بیشتر حال کردم تیپ فول اسپرت سبز براشتم دیگه از سفید خسته بوم ولی خدایش خیلی نرم و ساکت و باحال حت eco داره وتوربو که دور موتور ۶ ماشین از ۹۹ اسب میشه ۱۴۰ اسب بخار و کاملا سر کش سیستم صوتی خوب و جنس مواد داخل عالی هست دنده ها روان و دنده عقب مثل قدمیا کنار ۱ هست ، ۳گرم کن عالی و کروز دداره و تلفن وصل میشه و در آخر خیلی راضیم تو این ۳ ماه از النترا که داشتم و کلا به صدا افتاده بود خیلی بهتره البته من خودم با هاچ بک حال میکنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا