اوپل

هدف اوپل برای تسخیر ۸ درصد بازار اروپا

شاخه اروپایی جنرال‌موتورز، اوپل، وارد مرحله‌ای دشوار از حیات خود در بازار شده است؛ جایی که فروش این خودروساز در قاره اروپا به دلیل هوشمندی بازار و تمایل مشتریان به خودروهای ارزان‌تر، کاهش یافته است. این خودروهای ارزان‌تر می‌توانند حتی از خودروسازان ناشناخته نیز باشند. همین امر باعث شده تا مسئولین اوپل به فکر بیفتند و برای آینده، طرح و برنامه ایجاد کنند.

Opel
بر این اساس، سران اوپل که واکسهال نیز جزو آن است، امیدوار هستند که تا سال ۲۰۲۲ بتوانند ۸ درصد بازار خودروی قاره اروپا را از آنِ خود کنند. در این میان، «قاره»، کشورهای روسیه و ترکیه را نیز شامل می‌شود. این هدف مخصوصاً برای کشور آلمان، ۱۰ درصد است.

Opel
در این برنامه، حداقل ۲۷ مدل خودروی جدید و با ۱۷ ورژن موتور جدید تا قبل از ۲۰۱۸ معرفی خواهند شد. بنابراین، مدل‌های جدید، از الآن چهار سال فرصت دارند تا اهداف اوپل را تکمیل کنند. این اطلاعات رسماً توسط کارل توماس نئومن، مدیرعامل اوپل منتقل شده است:

در ماه‌های گذشته، تیم مدیریتی اوپل در حال کار بر روی برنامه پیشرفت خودروسازی و هدف‌گذاری برای ۲۰۲۲ بوده‌اند. نتایج این تلاش‌ها برای برای طرح‌ریزی این اهداف استراتژیک، امروز منتشر می‌شود. ما در حال حاضر، برای اجرای قدم به قدم این برنامه، مقدمات را فراهم کرده‌ایم. در این زمینه، از حمایت کامل کمپانی مادر، یعنی جنرال‌موتورز، برخورداریم.

Opel
البته پیش از این موضوع، اوپل نیاز دارد تا دوباره به سودآوری برسد. گفته می‌شود این امر بعد از سال ۲۰۱۵ اتفاق خواهد افتاد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    امیدوارم که به روز های اوجش برگرده . چون حقش نیست که کنار گذاشته بشه .

    تو همه مدلهای اوپل ، دوتا بسیار عالی هستند .

    1 – اونیکه داخل پیسته .

    2 – مدل اینسیگنا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      با سلام خدمت دوستان .البته همشون خوبن ولی به قول شما آسترا و اینسیگنا بسیار عالین .با عکس آواتاری که شما دارین من کلا هرچی شما بگین قبول دارم . کسی نمیدونه بلاخره اپل اومد ایران یا نه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        خواهش میکنم .

        در مورد اپل هم سایتهای دیگر این خبر رو تصدیق کردن .

        اما هنوز رسما اعلام نشده . شایدم شده و من خبر ندارم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. زیگما

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    فولکس خودت رو اماده کن….
    ضربات شلاق های اوپل بسیار درد دارد….

    میلاد :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      زیگما جان حالا کو تا سال 2022 !!!!!!

      شاید فولکس برشکسته شد ، شاید اوپل رفت کنار و …..

      احتمالات زیاده . ولی اگر شرکت ها به همین منوال پیش برن ، فولکس رشد خوبی

      رو در پیش داره .

      فولکس ادعا کرده که در سال 2018 بزرگترین خودروساز دنیاست . اما ادعا

      فقط کافی نیست ، همت و تلاش هم مهم است .

      اگر فولکس واگن این فروش کم در امریکای شمالی رو بتونه بر طرف کنه ،

      میتونیم بهش امیدوار باشیم که رتبه ی دوم رو از جنرال بگیره .

      اما قطعا تویوتا و جنرال هم دست رو دست نمیگذارند .

      اما پیش بینی های کارشناسان و اهل فن این است که در دراز مدت نمیتونن

      جلوی فولکس بایستند .

      نمیدونم بر چه مبنایی این حرف رو زدن .

      اما مطمئن باش اونی موفق میشه که تلاش بیشتر بکنه .

      زمان همه چیزو مشخص میکنه . یدفعه دیدی فولکس چهارم شد . جنرال دوم .

      تویوتا دوم و هینودای اول . تنها کاری که میتونیم بکنیم اینه که

      بشینیم و نظاره گر باشیم .

      شخصا با کره اصلا حال نمیکنم ، اما نمیشه سرعت پیشرفتشون و سهم بازارشون

      رو نادیده گرفت .

      ولی من دوست دارم فولکس اول بشه . اما مشتری مداری رو از تویوتا یاد

      بگیره . سبز بودن رو .

      همینطور تویوتا مدیریت رو از فولکس .

      فولکس و تویوتا از جنرال موتورز مدیریت بحران رو یاد بگیرند .

      فولکس در برنامش طراحی های امریکایی پسند قرار بده .

      موفقیت و پیروزی حق تلاشگران و زحمت کشان و شرکتهای هدفمند است .

      ما هم باید این سناریورو تماشاکنیم و حسرت بخوریم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        اما خداییش جنرال موتورز نفس های گرم فولکس رو پشت سرش حس میکنه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          بنظر من
          اگر رابطه ایران با خارج بهتر شد
          و تحریم ها کم شد
          بزرگترین خودروساز دنیا ، خودروسازی خواهد بود
          که به بازار ایران دست پیدا کنه(البته اگه یکی از سه خودروساز بزرگ دنیا وارد بشه، برای بقیه خودروسازان دنیا این موضوع صادق نیست)
          بازار ها اکثرا در دست یک خودروساز خاص هستند
          ولی تنها بازار ایرانه که بکر و دست نخورده باقی مونده
          بازار ایران از نظر فروش، در شرایط عادی اقتصادی، به راحتی میتونه سالیانه 1.5 میلیون دستگاه خودرو درش فروخته بشه
          اگر خودروسازی از بین جی ام تویوتا و فولکس، بتونه با خودروساز های وطنی مذاکره کنه، قطعا به 1 میلیون دستگاه فروش از 1.5 میلیون دستگاه، دست پیدا میکنه(چون سهم زیادی از بازار ایران دست سایپا و ایران خودرو هست و اگه قرار باشه که مردم بخوان خودرویی بخرن، دقیقا میرن سراغ این برند مونتاژ کننده)
          هر خودروسازی هم به این 1 میلیون دستگاه بازار ایرانکدست پیدا کنه، بزرگترین خودروساز دنیا خواهد شد
          و وضعیتش برای سالیان دراز تثبیت میشه
          از طرفی
          هر کمپانی به بازار ایران دست پیدا کنه، راه برای فعالیتش در بقیه خاورمیانه باز میشه
          چرا؟
          چون بازار ایران دارای زیرساخت های مونتاژ خودرو هست و خودروسازان با سرمایه سطحی میتونن به راحتی و با قیمت کم خودروشون رو در ایران مونتاژ کنن و به کشور های منطقه صادر کنن که باز خیلی میتونه روی فروش اون خودروساز تاثیر بذاره
          البته نظر من به تویوتا نزدیک هست برای ایران
          ولی داده ها و شنیده ها نشون میده جی ام برای تسخیر بازار ایران، بیشتر استینشو بالا زده
          ضمن اینکه بازوی تحریمی دولت امریکا هم پشتیبانشه
          که در هر وقت و هر زمان میتونه رقبای جی ام رو از صحنه رقابت، به خاطر نغز تحریم ها، به در کنه!
          همون جور که برای صنعت نفت ، امریکا رقباش رو از ایران بیرون کرد و شرکت های امریکایی الان دارن مذاکره میکنن
          هم چنین در بخش هواپیمایی
          دو هفته از ورود بویینگ و جی ای برای تامیین قطعات ایرلاین های ایرونی نگذشته بود که فوکر رو به خاطر فروش قطعه به ایران، چندین میلیارد دلار جریمه کرد امریکا!
          حالا از کجا معلوم این سناریو برای خودروسازان هم پیاده نشه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Germany & Japan

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        رقابتشون به هم نزدیکه

        فولوکس واگن با خرید پورشه ، گام بلندی برای برای تسخیر صدر جدول تا سال 2018 برداشت ، تویوتا و جنرال موتورز هم بی کار نمیشینند

        البته کاهش فروش 17 درصدی کمری در سال 2014 میتونه به فروش تویوتا آسیب بزنه و همینطور راو4 و کرولا و مدل های جدید این خودرو ساز در سال 2014 با توجه به بهبود طراحی و کاهش مصرف سوخت و … میتونند کاهش 17 درصدی فروش کمری در امریکا رو جبران کنند

        یه چیز میگم که به پست ربط نداره : دیروز یه آکورد و 2 تا سیویک اومده بود نمایشگاه ، سوارشون شدم ببینم در چه وضعند ، اگه پرادو یا کمری سوار شده باشید میفهمین که خیلی نرمند ، ولی وقتی که دیروز با سویک و آکورد یه دوری زدم ، فهمیدم تازه که هوندا چیهه ، به جرات 20 برابر نرم تر از کمری و پرادو بودند ، بخصوص آکورد ، اگه قصد خرید ماشین تو اون رنج قیمت رو دارید شک نکنید که سویک و آکورد بهترین گزینند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          حرف شما محمد جان کاملا درسته . اما بیشترین فروش فولکس

          مربوط به خود برند فولکس . سئات . اشکودا است .

          پورشه بیشترین سود رو برای فولکس داره .

          در مورد اکورد و سیویک هم به این خاطر نرم هستند ، چون

          از سیستم تعلیق مستقل در عقب بهره میبرند . اما برای

          کرولا و کمری ، به هم متصل هستند .

          اگر گفتی یکی از مشکلات طراحیه ژاپنی ها مخصوصا در

          نمای عقب ماشین چیه ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Germany & Japan

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          والا بنظر من طراحی عقب ژاپنیا قشنگه و جلوشون بیشتر مشکل طراحی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Germany & Japan

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          ولی یه مشکلی که دارن تو نمای عقب اینه که تمام لوله اگزوز و دیفرانسیل ماشین از عقب معلومه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          نه اشتباه میکنی ، بیشتر ماشین های ژاپنی سپر عقبشون

          کوتاه طراحی میشه . طوری که شما کاملا به زیر ماشین و

          سیستم تعلیق و اجزای ان مشرف هستید .

          مثال :

          مزدا 323 .

          مزدا 3 جدید و قدیم .

          میتسوبیشی لنسر .

          هوندا سیویک .

          هوندا اکورد .

          با تمام ارادتی که برای هوندا قائل هستم اما یک ضعف

          داره نمیشه پنهانش کرد .

          اون هم اینه که سپر عقب ماشین با نمونه ی 6 سیلندرش

          یکی است . اگر به سمت چپ سپر توجه کنی میبینی که

          یک جای اگزوز هم این طرف داره .

          لااقل باید دوتا قالب میساخت.

          به اکورد های داخل ایران توجه کن . همینطور به ماشین

          هایی که اسم بردم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. eh.sun

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1887 ديدگاه)

        جک گفتی حتی ویران خودرو و سایبان ورشکست نشدن حالا فولکس؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      اوپل1 صدم درصدم نمیتونه بگیره بعدا برنامه ساخته……..ااوپل کاسه کوزتو جمع کن بابا……زیگما جان اوپل و هیچکس نمیتونه فولکس رو از راه به در کنه………..اوپل اماده باش که به منطقه فولکس امدن درد چشیدن دارد…
      زیگما:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        نظری ندارم مک میسل عزیز
        اون کامنت رو در جهت تحریک میلاد گذاشتم
        :))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          داداش سعی میکنم دیگه تحریک نشم . شما هم نشو .

          خوب نیست . ازین به بعد فقط حق و حقیقت .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          خیلی سخته…..
          ولی تلاشمو میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مک میسل

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          شما که معلومه طرف هر عالم و ادمو میگیری که بازار المانو ضایع کنی زیگما ولی این کارت اصلا درست نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. جوان رو موت

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش عشق و صفا که تو پدال هست تو کمتر سایتی پیدا میشه. واقعا می بینم برای اشتی 2 دوست عزیز چقدر تلش کردند بچه ها اشک ادمو در میاره. امیدوارم قدر همدیگه رو بدونید. پدالم شده منبع انرژی مثبت به افتخار خودتون یه کف جانانه بزنید.

    سربلند باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمادی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    شرکت خوبیه ولی کم رنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. داوود

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    یاد مدلای دهه 90ش توی ایران افتادم، چقدر آرزو داشتم یکیشو داشته باشیم.
    طراحیاشو به فولکس واگن ترجیح میدم، شادتره
    زادگاهش آلمانه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    اون قرمز دست راستیه اینسیگنا هست درسته ؟؟ ازش خوشم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      نه امین جون،اون آسترا هستش.اینسیگنیا سدان هستش.ولی جفتش هم خیلی خوشگلن.
      به نظرتون اوپل میتونه 27 مدل جدید تولید بکنه؟! یه کم بلندپروازانه به نظر میرسه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        امین جون من اشتباه کردم،ببخشید حق با توئه.این اینسیگنیا هستش(البته استیشنه فکر کنم.)
        بازم معذرت میخوام.
        پدال اگه میشه دیدگاه بالایی رو حذف کن،ممنون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        شاهین جان استیشن نیست ، سدانه . این ماشین با جلوپنجره متفاوت

        و با لوگوی بیوک در امریکا با نام بیوک رگال فروخته میشه .

        بحث اوپل نیست که 27 مدل جدید بزنه ، چون از

        پلتفرم های جنرال تغذیه میشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          میلاد این عکسی که امین بهش اشاره کرد “استیشنه”.(اصل اینسیگنیا که معرفی شد سدان بود)
          مدلش هم رفتم الان دیدم OPC Sports Tourer هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (433 ديدگاه)

          خواهش میکنم چه معذرت خواهی.
          راست میگی رفتم توی گوگل دیدم بعضی هاشون OPC بودن. این مدل قرمزه OPC Tourer هست. ممنون شاهین جون

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. فرامرز

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        آره اون قرمزه اینسیگنیای استیشنه. اون پایین وسط آسترا هست. این دو مدل تو کلاس های خودشون جز بهترین ها هستن. مخصوصاْ آسترا به خاطر هات هاچ بودنش طرفدارای زیادی پیدا کرده. متاسفانه دو نسل قبلی آسترا (بعد از اون نسلی که تو ایران هست) زیاد چنگی به دل نمیزنن و مورد استقبال هم قرار نگرفتن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          ممنون آقا فرامرز
          ارادتمندم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ehsan

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      دوستان من اونهایی رو که میشناسم به ترتیب میگم البته اگر اشتباه نکنم
      اولی که زیر کاور به نظرم ADAM باشه
      دومی که رنگ آبی داره AGILA
      سومی که تو پیسته ASTRA GTC
      در اون 6 عکس بالا سه تای بالایی ازسمت چپ به ترتیب :
      INSIGNIA COUNTRY TOURER _ MERIVA _ INSIGNIA OCP

      یکدونه هیبریدی هم دارند به نام AMPERA که ماشین خوش قیافه ای هم است

      http://www.opel.fi/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/01_PassengerCars/Ampera/02_Features/MY_13_0/Opel_Ampera_Interior_View_Frosted_Nickel_Trim_768x432_am13_tr01_050.jpg

      http://motorinfo.org/images/opel-ampera-06.jpg

      http://media.tuning.autobild.de/images/2012/04/Steinmetz-Opel-Ampera.jpg

      http://www.opel.com/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/01_PassengerCars/Ampera/06_PhotoGallery/re_design/Opel_Ampera_Exterior_View_992x425_am12_e01_007.jpg

      http://www.netcarshow.com/opel/2012-ampera/1280×960/wallpaper_11.htm

      http://www.netcarshow.com/opel/2012-ampera/1280×960/wallpaper_0e.htm

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    ادعاهایی که کارشناسان در مورد فولکس کردند اینه :

    دوستان باور کنید تعصب نیست اطلاعاته .

    ((( فولکس واگن در یک جهش باورنکردنی در 2 سال گذشته که شرایط

    سردی بر بازار دنیا حاکم بود ، تونست در سال 2012 دقیقا 8

    میلیون و 576 هزار دستگاه خودرو تولید کند و تویوتارا با 8

    میلیون و 381 هزار خودرو پشت سر بگذارد.نکته ی هیجان انگیزتر

    این بود که وینترکورن بارها اذعان کرده که هدفش چیزی فراتر از

    بالابردن تیراژ و قرارگرفتن در سکوی شماره یک دنیاست!!!!

    او میگوید که تا سال 2018 ما فولکس واگن را به سوداورترین و

    مناسبترین و پایدارترین خودروساز دنیا تبدیل خواهیم کرد.در

    حقیقت این شرکت به دنبال فروش سالیانه 10 میلیون خودرو و

    رسیدن به 8 درصد سود بیشتر نسبت به سود تعریف شده ی خود

    است.این یعنی رکورد شکنی پشت رکوردشکنی.درسته که فولکس واگن

    در دهه ی 80 میلادی فروش خوبی در امریکا نداشت ولی الان این

    برند به غیر از پورشه و بنتلی و لامبورگینی و …. سالیانه

    بیش از 800 هزار خودرو فولکس و بیش از 200 هزار خودروی ائودی

    در امریکا میفروشد.این شرکت در طول 2 سال گذشته بیش از 80

    میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده و 7 کارخانه ی

    تولید خودرو احداث کرده است.همچنین به دنبال طراحی و ساخت

    یک کراس اوور با قیمت پایه 9 هزار دلار است تا بتواند هر

    خانواده ی چینی را مالک یک فولکس واگن کند.از طرفی ، برخی

    کارشناسان صنعت خودرو معتقدند با رشد خیره کننده و فروش نجوم

    گروه فولکس واگن که هرسال هم افزایش می یابد ، اگرچه جنرال

    موتورز و تویوتا 8 میلیارد دلار را هزینه ی تحقیقات و گسترش

    محصولات خود میکنند ، اما هیچ کدام در طولانی مدت یارای ایستادن

    در مقابلش را نداشته و بازار را واگذار میکنند.دقیقا مساله ای

    که در سال 2012 رخ داد.

    شرکت فولکس بیش از 280 مدل خودرو تولید میکند.این شرکت سیستمی

    دارد که اجازه میدهد از اشکودای ساده تا بنتلی لوکس را با

    ساده ترین ادوات بسازند!!!در حقیقت این سیستم انها شامل 4

    ابزار نمیشود.یکی برای خودروهای اسپورت.یکی برای خودروهای

    میان سایز و دیگری برای خودروهای بزرگ اندازه و اس یو وی .

    این کار پروسه تولید انهارا خیلی راحت و کم هزینه و سود

    سرریز شده را بیشتر میکند.

    به هرحال رقبا میگویند ، احتمال اینکه این برند با این سرعت ،

    روزی به عاقبت جنرال موتورز دچارشود زیاد است.اما این مساله

    این بوده که نه ((( وینتر کورن ))) مثل مدیران جنرال موتورز

    است و نه صنعت خودروسازی مهد اتومبیل های دنیا ، یعنی المان ،

    با صنعت خودروسازی امریکا قابل قیاس است!!!و همه ی اینها شبب

    شده تا تیم رویایی المانی بتواند یک کهکشان راه شیری پر ستاره

    و امپراطوری نمونه و سرامد در صنعت بسازد)))

    بچه کسی هست به من توضیح بده که ماجرای 2012 چی بوده ؟؟؟

    یبعنی فولکس بیشتر از تویوتا فروخته .

    من متوجه این قسمت مجله ماشین نشدم .

    اما با این وجود هنوز این جمله ی اقا بهزاد تو گوشم هست :

    ((( در مورد آینده ی شرکت ها و پیش بینی بازارها تا چند سال دیگه تحلیلهای زیادی وجود داره و اساسا گاهی این پیش بینی ها به حقیقت نمی پیونده و ممکنه بلند پروازی ها هزینه های زیادی رو به شرکت تحمیل کنه و اونو دچار بحران کنه و فرقی نمیکنه برندش vw باشه یا تویوتا یا GM )))

    حرفشون کاملا درست بوده و هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      دقیقا درسته
      پیش بینی های فیات در دهه 90 برای اینده بازار اروپا، همش خوش بینانه بود
      ولی بحران اقتصادی سال 2008 همه برنامه های “بلند پروازانه” گروه فیات رو نقش بر اب کرد
      یا مثلا
      کی فکرشو میکرد تویوتا با این سرمایه ای که در چین گذاشت ، الان فروشش بنسبت رقبا بسیار بسیار پایینه باشه؟(جزایر مورد مناقشه )
      چون هیچ کس نمیتونه آینده رو پیش بینی کنه!جوابش سادست
      این اتفاقات فقط در دنیای خودرو نمیوفته
      در اقتصاد بیشتر شاهد هستیم
      بر فرض مثال کدوم سرمایه گذاری فکر میکرد رشد اقتصادی چین ناگهان از 10 به 7 برسه؟ در صورتی که همه پیش بینی ها نشون میداد که رشد اقتصادی چین بیشتر هم میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. عینک

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خب با توجه به جو جدید و اتفاقات این چند روز که 2تا از با اطلاعات ترین ها با هم آشتی کردن منم تبریک میگم.
    من کلا مخفی هستم.

    علایقم هم بنز و تویوتا و اوپل هستند.

    از اوپل هم فقط استرا.
    توجه کردید تمام خودروهای دهه 90 که تو ایران هستند جزو بهترین ها بودند و هستند؟
    کرولا آکورد سیویک البته با حظور کمرتگ تر نیسان

    بنز w124 w126 w201 و…
    بی ام و e34 e36 e46 و…

    اوپل استرا وکترا امگا کورسا

    فولکس واگن تنها مدل گلف بود تو ایران؟
    و جای خالی امریکایی ها که در اواخر شورلت کاپریس با موتور انزکتوریش که دیگه این روزا نمونه ی تمیزش کم پیدا میشه…
    حیف واقعا…

    حالا انواع و اقسام چینی ها و فرانسوی ها…

    دوستان کسی میدونه شتاب جانبی اوپل وکتراهای 1994 چقدر بود؟ماکسیما چقدر بود؟زانتیا چقدر بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      عینک جان سلام
      کاشکی بیشتر بیای پدال و نظر بزاری.
      شتاب جانبی ماکسیما رو 0.82 و مال زانتیا رو 0.92 گفتن بعضیا!!!
      به نظرم یه کمی باور کردنش سخته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    میلاد جان ممنون از لطفت.
    آمار 2012 کاملا درسته و به میزان تولید خودرو سواری اشاره داره و سایر تولیدات که مربوط به خودروهای کار و کامیون و اتوبوس میشه رو در نظر نگرفته.
    برند کامیون و کامیونت و اتوبوس تویوتا hino هست.
    یک اشاره کوچک به پیش بینی ها:
    این پیش بینی ها با آمار و ارقام سر و کار داره و هر شرکتی دارای یک بخش تجزیه و تحلیل هست که 24 ساعته مشغول آنالیز بازارها هستند و نتایج رو به صورت گزارشهایی در اختیار مدیران و سهامداران خود قرار می دهند.
    به عنوان مثال اگر به 5 سال پیش و اخبار اون روزها برگردیم میبینیم که شرکتهایی چون آلفارومئو و کرایسلر و سیتروئن و پژو و… همین نقشه ها و برنامه هارو برای بازار اروپا ترسیم میکردند و به دست آوردن سهم بیشتر با ارائه مدلهای جدیدتر و پلت فرم و تولیدات مشترک و…
    اما نتیجه کار نتنها خوب نبود بلکه گریبان این شرکتهارو هم گرفت!
    اگر واقع بین باشیم میبینیم که تنها ارائه محصول جدیدتر و کاهش هزینه ها و سرمایه گذاری در بخش R&D نمیتونه آینده ی یک شرکت رو رقم بزنه و در پس پرده هزاران عامل تعیین کننده دیگه هست.
    مثلا اگر همین اوپل به دنبال خودروهای هیبرید و الکتریکی و متریال سازگار با محیط زیست نباشه تمام اون برنامه ها و هزینه ها ممکنه نقش بر آب بشه چون سایرین تو این زمینه ها زیرساختهاشون کامل هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      پس با این وجود تویوتا با احتساب فروش کامیون ها و کامیونت ها و …

      در صدر جدول می ایستد . درسته ؟؟؟

      همینطور فولکس و جنرال موتورز .

      در مورد پژو و سیتروئن و کرایسلر و … هم حرف شما کاملا درسته .

      امیدوارم که در پدال بیشتر ببینمت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        این بحث ترکیب خودرو های فروشی و نقششون در میزان بزرگ بودن یک خودروساز، بحث جالبیه که در فرصت مناسب کامل توضیح میدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. مرتضی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    ای کاش یکی از این خودروسازهای بزرگ که دوستان اسم بردن بیاد وبازار ایران رو دست بگیره واقعا سودش واسه طرفین بالا خواهد بود اینجورکه داریم پیش میریم چندیال دیگه همین آشغالای فرانسوی هم گیرمون نمیاد وباید زباله های چینی بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      بهترین گزینه ژاپنی ها هستند . در کنارشون زیر مجموعه های فولکس .

      الان همه فکر میکنند که دیگه من طرفدار ژاپن شدم و ….

      اما نه . ژاپنی ها در کل دنیا به استهلاک کم و با دوام بودن و …

      مشهورن . اما المانی ها نه . یا بهتر بگم اروپایی ها .

      این برگ برنده ی ژاپنی ها است . اما سالها طول میکشه تا مردم ایران

      ذهنیتی که در مورد ماشین های المانی دارند ، در قبال فولکس نکنند .

      چون فولکس و زیر مجموعه هاش رقیب بسیار نزدیکی برای ژاپنی ها هستند .

      متأسفانه فولکس هم چون المانی است ، از نظر مردم ماشین پر خرجی است .

      اما اینو میدونم که از نظر استهلاک یذره بیشتر از ژاپنی ها است . یا هم

      تراز انها .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. توفیقی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    […]
    در مورد اوپل هم زیاد از ماشینهای اوپل و وولکس واگن خوشم نمیاد.با طراحی های بنز و پورشه حال می کنم.
    اوپل و فلوکس بیشتر برای اقشار کم در آمد ماشین تولید میکنن.و خودروی جالبی ندارن که باعث بشه از شرکتشون خوشم بیاد.البته با لوگو خودشون.نه مثل بوگاتی که وولکس واگن زده ولی لوگو بوگاتی روشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد حسین

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اوپل برای پیشرفت فقط یه راه داره اونم اینه که از زیر سایه آمریکایی ها بیاد بیرون !
    بین خودروسازان بزرگ آلمانی وضع اوپل از همه بدتره درحالیکه بقیه با مدیریت آلمانی روز به روز پیشرفت می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Sadjad97

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    اُپل واقعاً ماشینای بی نظیری رو داره، مثلاً وِکترا با دنده 3 180 تا رو پر میکنه، اُمگا رو که دیگه نگو. کورسا 95 عجب ماشینیه.
    یه اُپل کورسا تر و تمیز سوار بشید، دیگه سوار پراید نخواهید شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Germany & Japan

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    درد و بلای اوپل بخوره تو سر پژو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      نه اینجوری نباید بگیم . قرار شد تغییر کنیم .

      مدیریت و سیاست جدا . کیفیت و نواوری و … جدا .

      پژو مدیریت و سیاستش کثیف بود .

      اما کیفیت و محصولات خوبی داره و طبیعی است که به ژاپنی ها نمیرسه .

      اما دومین خودروساز بزرگ اروپا است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        انصافا پژو ماشین های خوبی میزنه:
        504،405،206،407 و…
        همه ی اینها توی زمان خودشون جزو خوبا بودن.
        یکی از باسابقه ترین خودروسازها هم هستش.فکر کنم اولش آسیاب قهوه و دوچرخه میساخت.من از ماشین هایی که پژو میسازه خیلی خوشم میاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PEUGEOT

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (999 ديدگاه)

          میلاد و شاهین جان کاملا باهاتون موافقم
          البته پژو برای ما سیاست روباه صفتی داره که جنرال موتورز همون رفتار رو با خودش کرد
          ولی کیفیت محصولاتش خیلی خوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. زیگما

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      پژو عزیز این حرفتو ببینه ناراحت میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. رضا

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بیشتر مدل های اوپل با نشان واکسهال هم تولید میشن مخصوصا تو انگلستان
    ولی نمیدونم چرا جرمی اینقد از واکسهال بدش میاد و بهش مسخره میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بنظرتون تا سال 2022 اوضاع اقتصادی بخصوص اوصاع خودروسازی ایران چطوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      در اقتصاد
      ثبات
      عامل بی ثباتی است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. امید

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    27 مدل با 17 موتوراونم فقط یه شرکت اوپل اشغال مونتاژی های ما رو هم چند مدل گاری دارن!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. hero

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اوپل جون
    جان مادرت بیا همه بازار ایران رو تسخیر کن که از دست ایران خودرو و سایپا آه مردم به آسمون هفتم رسیده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا