اوپل

انتشار تیزری از کراسلند X، کراس‌اوور جدید اوپل

اوپل چند وقتی است که با کراس‌اوور کوچک موکا X در بخش کراس‌اوورهای سگمنت B اروپا حضور دارد اما این شرکت قصد دارد کراس‌اوور دیگری را هم به سبد محصولات خود بیفزاید. این مدل جدید کراسلند X (Crossland X) نام دارد و جایگزین MPV مریوا در سبد محصولات اوپل خواهد شد. این سازندهٔ آلمانی-آمریکایی تلاش دارد بیشتر بر روی بخش کراس‌اوورها که این روزها محبوبیتشان به‌شدت در حال افزایش است سرمایه‌گذاری کند.

2017-opel-meriva-spy-photo

حال به‌تازگی اوپل تیزری از کراسلند X منتشر کرده که نگاهی اجمالی از بخش جلویی این کراس‌اوور ساب‌کامپکت را نشان می‌دهد. البته کراسلند در طراحی اشتراکات زیادی با موکا دارد ولی اوپل معتقد است که در سبد محصولاتش جا برای دو مدل مشابه وجود دارد و دربارۀ کراسلند X این‌گونه گفته است: «مناسب برای کسانی که در شهرها زندگی می‌کنند، نیاز به فضای زیادی برای کودکان خود دارند و از سوپرمارکت‌ها خرید می‌کنند».

opel-crossland-x-teaser

از این عبارت متوجه می‌شویم که کراسلند X بزرگ‌تر از موکا X بوده و فضای باری بیشتری از فضای بار ۳۵۶ لیتری موکا در حالت استاندارد و ۱۳۷۲ در صورت خواباندن صندلی‌های عقب فراهم می‌کند. کراسلند X در اصل نتیجهٔ شکست مریوا محسوب می‌شود که باعث شد اوپل بجای ساخت MPV روی به ساخت کراس‌اوور آورَد. مدیرعامل اوپل «Karl-Thomas Neumann» دراین‌باره گفته است:

«ما برای ساخت و عرضهٔ مریوا تلاش زیادی کردیم اما این MPV شکست خورد بنابراین با خود گفتیم شاید این خودروی مناسبی نیست».

این برند متعلق به جنرال موتورز کراسلند X را با عبارت «متفاوت و هیجان‌انگیز» توصیف کرده است. این خودرو همچنین اشتراکات زیادی با نسل آیندهٔ سیتروئن C3 پیکاسو خواهد داشت که آن‌هم یک MPV است که به یک کراس‌اوور تبدیل خواهد شد؛ بنابراین می‌بینیم که خودروهای MPV و استیشن یکی پس از دیگری در حال کنار رفتن بوده و کراس‌اوورها به‌سرعت در حال گرفتن جای آن‌ها هستند. کراس‌اوورهایی که روزبه‌روز پرطرفدارتر شده و کم‌کم در حال سلطه بر کل بازار خودروی جهان هستند.

2017-opel-meriva-spy-photo4

اوپل، کراسلند X را در نمایشگاه ژنو در ماه مارس رونمایی خواهد کرد درحالی‌که مدل بزرگ‌تر گرندلند X (Grandland X) نیز به‌عنوان جایگزین زافیرا در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    سایت net car show عکس های نهایی crossland x رو با برند واکسهال منتشر کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (255 ديدگاه)

      بسیار زیبا و هیجان انگیز…
      همیشه عاشق خودروهای آلمانی بودم. اپل از او دسته برنهای خوش نام آلمانی ، که از لحاظ قیمتی با کره ای ها و برخی محصولات ژاپنی رقابت میکنه…کلا توو اروپا مشهوره به خودروهای اقتصادی.
      دوستان اگه قصد خرید دارید بیخیال آسیایی ها بشین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. pony car

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    طراحی های جدید اوپل زیباتر و با اصالت شده اوپل تو اسکاندیناوی به نسبت فروش خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Parker

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اصالت آلمانی اوپل در موفقیتش خیلی تاثیر گذار بوده…
    Opel Omega هنوز اگر یک دستگاه تمیز و سالمش گیر بیاد به همه ی ماشین های زیر 100 میلیون میارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا