اوپل

اوپل کسکادا کانورتیبل 2013

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: Cascada که به جرئت می توان آنرا یکی از زیباترین اسپرت های تاریخ اوپل لقب داد، اولین رونمایی رسمی خود را در ژنو امسال تجربه کرد . . .

2013 Opel Cascada
۲۰۱۳ Opel Cascada

کسکادا به عنوان جانشین مدل های سابق آسترا توئین تاپ (TwinTop) که در فاصله ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ میلادی و با سقف هاردتاپ عرضه می شد، راهی بازارها شده و با داشتن ۴,۶۹۶ میلیمتر طول، ۲,۰۲۰ میلیمتر عرض (با احتساب آینه ها) و فاصله محوری ۲,۶۹۵ میلیمتر که تنها ۴ سانتیمتر کمتر از اوپل اینسیگنا بوده، در کلاس کانورتیبل های متوسط قرار می گیرد.

در طراحی خارجی کسکادا که از نسل جدید آسترا الهام گرفته شده مواردی مانند زاویه بسیار تند ستون A و LEDهایی که در چراغ های جلو بکار رفته و از همه مهم تر سقف سافت تاپی که در مدت ۱۷ ثانیه باز و حداکثر تا سرعت ۵۰ کیلومتر برساعتی خودرو قابلیت بازوبسته شدن را داشته، بیش از هر چیز دیگری جلب توجه میکنند. اوپل درحال حاضر برای مشتریانش ۱۰ رنگ مختلف بدنه و ۳ رنگ مشکی، قرمز (Malbec-Red) و قهوه ای (Sweet Mocca) نیز برای سقف جمع شونده کسکادا درنظر گرفته است.

با رفتن به داخل کابین کسکادا می بینیم که از چرم های Morrocana برای روکش داشبورد استفاده شده، صفحات متالیکی در حاشیه کنسول و همچنین روی فرمان بکار رفته و صندلی های عقب آن نیز برای جاگیری بهتر و هرچه بیشتر لوازم قابل خواباندن بوده که در اینصورت قرارگیری اشیای به طول حداکثر ۱,۸۱۸ میلیمتر نیز درون کسکادا ممکن خواهد بود. محفظه بار عقب این خودرو درحالت عادی ۳۸۰ لیتر گنجایش داشته ولی با جمع شدن سقف، این فضا به ۲۸۰ لیتر کاهش می یابد. ناگفته نماند که حداکثر فضای بار این خودرو (با خواباندن صندلی های عقب) به ۷۵۰ لیتر می رسد.

مواردی مانند چرم های ناپا، GPS، تهویه برای صندلی های جلو، نسل دوم Opel Eye یا دوربین جلویی خودرو (با هزینه ۸۰۰ یورو)، سیستم تشخیص ترافیک و هشدار دهنده تغییر لاین، سیستم گرمایشی فرمان، دوربین و سنسور عقب، سیستم هشدار دهنده نقطه کور را هم بصورت سفارشی درنظر گرفته است. اما برای پیشرانه این کوپه ۲+۲ نفره اوپل فعلا چهار انتخاب را برای مشتریان مهیا کرده که عبارتند از:

۱.۴ لیتری Turbo با قدرت های ۱۲۰ و ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر،

۱.۶ لیتری SIDI Turbo با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر؛ شتاب ۹.۶ ثانیه؛ حداکثر سرعت ۲۲۲ کیلومتر برساعت؛ مصرف ۶.۳ لیتر،

۲.۰ لیتری CDTI ecoFLEX دیزلی با قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر،

۲.۰ لیتری BiTurbo CDTI ecoFLEX دیزلی با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر؛ شتاب ۹.۴ ثانیه؛ حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر برساعت؛ مصرف ۵.۲ لیتر.

برای آنکه کسکادا از هر لحاظ به آسترا توئین تاپ برتری داشته باشد، مهندسان اوپل توجه زیادی به هندلینگ آن داشته اند طوریکه منجر به افزایش ۴۱ درصدی استحکام شاسی آن نسبت به توئین تاپ، استفاده از تعلیق HiPerStrut در جلو به همراه بهره گیری از تعلیق FlexRide (با هزینه ۹۸۰ یورو) با سه حالت Standard ،Tour و Sport و همچنین استفاده از فرمان (با نیروی کمکی) الکترونیکی شده است. سایز رینگ های آن نیز از ۱۷ تا ۲۰ اینچ متغیر خواهد بود.

عضو جدید خانواده اوپل قرارست از اردیبهشت ۹۲ با قیمت پایه ای ۲۵,۹۴۵ یورو (در آلمان) یا معادل تقریبی ۳۳,۷۰۰ دلار راهی بازار شده و خط تولید آن نیز در شهر گیلویتسه (Gliwice) لهستان خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمود

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    خیلی خوشکله مخصوصا طراحی داخلش .
    افرین .به اپل.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. صمد

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا کیف کردم ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    طراحی پویایی داره.اگه بخواهیم ما هم میتونیم…………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    در انتظار پیروزی در رقابت…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    جلوش مثل بیوک و اکورد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا