عرضه نسخه توربو هایما S7 توسط ایران‌خودرو

سام کاویانی: هایما S7 از زمره بلندقامتان جنجالی شرقی در خطه ایران‌زمین به شمار می‌آید. این کراس‌اوور نسبتاً ناشناخته، به‌رغم تمامی پیش‌بینی‌ها توانست در بازار داخلی کشورمان تا اندازه زیادی موفق ظاهر شود و عمده مالکانش را هم از خود راضی نگاه دارد. حال شرکت ایران‌خودرو قصد آن نموده که نسخه توربوی آن را نیز به بازار عرضه کند و از همین رو چند وقتی ست که به تست فنی آن در خیابان‌های شلوغ پایتخت مشغول است.

haima-s7-turbo-08


هایما S7 توربو که در بازارهای جهانی با نام هایما NEW S7 عرضه می‌شود نمونه‌ای فیس‌لیفت از نسخه فعلی این مدل به شمار می‌آید و برای نخستین بار، در ماه فوریه سال 2015 میلادی در بازار چین پا به عرصه وجود نهاد. در قیاس با نسخه فعلی، هایما S7 توربو از چراغ‌های کاملاً نوینی سود می‌برد، چراغ‌هایی که نواری از LED را در دل خود جای داده‌اند. از طرفی جلوپنجره این خودرو نیز کاملاً تغییر کرده و یکسری از نوارهای کرومی عمودی را در دل خود جای داده است، نوارهایی که حالتی آبشارگون به خود گرفته‌اند و چهره گیرایی را به ناحیه جلو هدیه داده‌اند. سپر جلو نیز قالب جدیدی به خود گرفته و پیرامون مه شکن‌ها را هم یک هوزینگ کرومی احاطه نموده است. در نیمرخ، رینگ‌ها چرخ‌ها به تمامی دستخوش تغییر شده و باربند سقفی نیز متحول گردیده است. در قسمت عقب هم سپر و دیفیوزر مربوطه کاملاً تعویض و فرم مدرن‌تری را به خود گرفته‌اند و خروجی اگزوزها نیز فرم مستطیلی شکل را پذیرا شده‌اند. تمامی این موارد در کنار یکدیگر چهره اسپرت و با صلابتی را برای نومولود شرقی به ارمغان آورده است، چهره‌ای که تااندازه‌ای آدمی را به یاد همتایان ژاپنی آن می‌اندازد. هایما S7 توربو در بازارهای جهانی با رنگ‌های جدید و متنوعی عرضه می‌شود که ازجمله می‌توان به سفید الماسی، قهوه طلایی، مشکی سیر، ارغوانی و…اشاره داشت. به امید آنکه چنین تنوع رنگی در نسخه‌های مونتاژ داخل نیز شاهد باشیم.

haima-s7-turbo-10
اما مهم‌ترین تغییر در بخش فنی این خودرو رخ داده است، جایی که پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 148 اسبی و 180 نیوتن متری نسخه فعلی، موضع خود را به یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو 188 اسب بخاری با گشتاور 230 نیوتن متر تفویض نموده است. منبع پیشرانه 1.8 لیتری توربو از کمپانی میتسوبیشی ژاپن است و بنا به ادعای وب‌سایت شرکت هایما، پیشرانه مذکور 10 میلیون کیلومتر تست جاده‌ای واقعی را برای تست کارایی و دوام از سر گذرانده و 40 ماه نیز صرف تحقیق و توسعه آن شده است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو از یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که قابلیت تعویض به‌صورت دستی را نیز داراست، این گیربکس اساساً ساخت کشور کره جنوبی است.

haima-s7-turbo-03


هنوز قیمت و مشخصات نسخه تولیدی ایران‌خودرو به‌صورت دقیق منتشر نشده است. اما اگر هایما S7 به بهای مناسبی به دست مصرف‌کننده نوعی برسد می‌تواند خیلی از معادلات فعلی بازار را تغییر دهد.

haima-s7-turbo

منابع:
EN.HAIMA.COM
CARNEWSCHINA.COM
و…

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

21 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل KING 918
    KING 918
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    1.8 لیتری توربو 188 اسب بخار زیاد خوب نیست گشتاور هم باز با موتور قبلی اخالاف زیادی نداره
    همون موتور 2لیتری رو باید توربو میکردن ……..
    (بنده تجربه رانندگی هایما رو دارم )سواری خوبی نداره اما امکاناتش نسبت به قیمتش خوبه کیفیتش هم نسبت به هم قیمتاش یه مقدار پایین تره اما امکانات رفاهیش راضی کنندس …
    چیزی بشتر از همه نظرمو جلب کرد سیستم صوتی ماشین بود نسبت به قیمت خیلی کیفیت خوبی داشت …

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (792 دیدگاه) ,

      هایما رو نمیشناسم ولی گلف با موتور ۱.۲ توربو ۸۴ اسب تولید میکنه در حالیکه با موتور تنفس طبیعی میشه به قدرتی بالاتر از این رسید. هدف از بکارگیری توربو همیشه افزایش اسب بخار نیست و میتونه به منظور کاهش مصرف یا فراهم کردن گشتاور تو دورهای پایین تر بکار بره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل KING 918
        KING 918
        سوابق: (217 دیدگاه) ,

        ببین فرامرز جان حرفت یه جورایی درسته اما گلف با یه SUV یا کراس اوور فرق میکنه
        این ماشین سنگین وزنه استفاده از موتور ضعیف برای این ماشین یعنی همون مصرف سوخت بیشتر هیچ سودی نداره که هیچ ضرر هم داره

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل KING 918
          KING 918
          سوابق: (217 دیدگاه) ,

          یعنی فدای این لایک و دیس دادن پدالم
          اول دیس میگیری بعد دوباره لایک …….
          الان اینو چی

  2. امپراتور لامبورگینی
    سوابق: (6401 دیدگاه) ,

    عقبش یک کپی بی شرمانه از BMW هست.
    .
    در مورد توربو، BMW که BMW هست، بنزین ایران بهش نمیسازه و باید روغن موتور زود به زود عوض کنی..، خدا به سورن و دنا و هایما توربو و خریدارانشون رحم کنه.

    پاسخ
    1. امپراتور لامبورگینی
      سوابق: (6401 دیدگاه) ,

      به نظر من ماشین ایرانی و چینی، تا وقتی سازندگان به فکر بالا بردن کیفیت نیستند و فقط میخوان فروش افزایش بدن ، هرچقدر امکاناتش کمتر، بهتر …

      هر چقدر به این ماشین ها امکانات اضافه بشه، دردسرها بالا میره و هزینه ی تعمیرات سنگین میشه.

      من به شخصه اگر مثلا هایما اس 7 یا دنا توربو، یا جک S5 ، داشته باشم، 500 اسب بخار هم که قدرت داشته باشه ، جرات نمیکنم به ماشین فشار بیارم… چون میدونم این ماشین ساخته نشده تا منو راضی نگه داره… اندک فشاری بهش بیاری بیچارت میکنه.

      در حالی که اگر مثلا Lexus ES350 داشته باشم، از همه ی قابلیت ها و 275 اب بخارش استفاده میکنم… چون میدونم ناامیدم نمیکنه و به خرج نمیافته…
      ماشین ایرانی و چینی ، همین که به سلامتی راه بره و خرج رو دستت نذاره ، باید خیلی خوش شانس باشی.

      من اگر دنا معمولی داشته باشم هم تو جاده 110 میرم، دنا توربو هم داشته باشم 110.
      برای همین در ماشین ایرانی و چینی ،همیشه انتخاب من گیربکس دستی و تنفس طبیعی هست.
      اگر بخوام راحت باشم و خودم و همسفرانم لذت ببرن، ترجیح میدم ماشین کره ای یا ژاپنی بخرم تا این که پول خرج امکانات ماشین ایرانی و چینی کنم.

      پاسخ
      1. sunmartin
        سوابق: (1588 دیدگاه) ,

        کامنت شما فوق العاده بود این نظر من هم اشت واقعا نمیشه به چینیها اعتماد کرد در ایران خودورها ی کارکرده ژاپنی و کره ای حتی د رنمونه کارکرده بسیار قابل اعتماد تر هستند

        پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (23 دیدگاه) ,

      چرا به کپی بودن محصولات چین گیر میدیم؟؟؟ اون وقت باید گفت سورنتو کپی بیشرمانه از ولوو داشته یا ازرا ۲۰۱۶ از دوج چارجر.

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل ASA
    ASA
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    همه چیز بر وفق مراد پولدار هاست
    به امید خدا درست میشه

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      قطعا قطعا
      حرفم شاید عجیب باشه اما ازین که مردم خودرو چینی می خرند خوشحالم دلیلن اینه که تا چند سال پیش کم نبودند افرادی پژو ۴٠۵ رو با بنز مقایسه می کردند و ایمنی و رفاه و….. در اولویت ١٠٠٠ هم نبود
      اما با فراگیر شدن چینی ها خیلی هادیدند نه می شه ماشین بهتر هم بجز این لگن سازا سوار شد دیدند ایمنی بیشتر مهمه ، داشتن ایمبولایزر براشون مهم شد و… همین باعث شد این مونتاژ کارهای وطنی حتی به دروغ تغییراتی در حودرو هاشون بدن و این روند کمی بهتر بشه شک نکنید همین افراد فردا روز خواهان تغییر خودرو شون بشوند نکات دیگه ای رو ملاک قرار می دهند و این خودش می تونن امیدوار کننده باشه

      پاسخ
  4. sunmartin
    سوابق: (1588 دیدگاه) ,

    هایما s7 جزو معدود چینی هایی است که با بهره گیری از طراحی هیوندای سانتافه ساخته شده و انصافا طراحی بسبار زیبا اتاق و شاسی هماهنگ و آپشن های بسیار خوبی دارد در مقایسه با چری تیگو 5 و چری ایکس 33 نیو هایما اس یک خودروی با کیفیت محسوب میشود این خودرو کیفیتی بمانند جک اس 5 دارد این یک تجربه شخصی بود
    که با هرودی این خودرو ها داشتم مدل اخیر که دارای گیربکس و انجین کاملا ساخت کره جنوبی است به زعم بنده با فروش بسیار بالایی مواجه میشود و حتی بازار جک اس 5 را بدلیل قدرت بیشتر و قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش گسترده تر بواسطه نمایندگی های ایران خودرو و شرایط بسیار خوب فروش ایران خودرو خواهد گرفت و جک اس 5 یا باید قدرت پیشرانه را که الان 176 اسب بخار اسمی است (جایی که با درگ جک اس 5 مدل 95 و یک دستگاه هیوندای توسان 5 سال کارکرده تفاوت چندانی در شتاب جک از خود نشان نمیدهد) افزایش دهد و یا بفکر تعدیل قیمت کذایی خود باشد این بک خودروی موفق در بازار تشنه ایران است که اگر قیمتگذاری صحیحی بروی آن شکل پذیرد و شرایط اقساط کما فی السابق باشد میتواند بهمراه 207 و 301 و 2008 و 208 برگ های برنده ایران خودرو باشد با راهکاری که شرکت ایران خودرو در پیش گرفته سال آینده بصورت قطع سود سرشاری را نصیب خود میکند

    پاسخ
  5. Continental
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    S5 بهتره شاید قدرتش ۱۰ تا کمتر باشه ولی گشتاوردش بیشتره و وزنشم کمتره شتابش بهتره من اس ۵ انتخاب می کنم چون بازارشم عالیه بعد این قدر از س۵ بد نگین من سوارش شدم واقعا شتابش عالیه ix35 رو میشه راحت تو درگ باهاش گرفت.

    پاسخ
  6. continental
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    و من 50 هزارتا تا الان باهاش کار کردم هیچ مشکلی براش پیش نیومده خدار شکر

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (227 دیدگاه) ,

    برند خیلی تازه کاریه نمیگم ماشین بدیه ولی اعتماد به یه برند چینی تازه کار یکم سخته اما در هر صورت قیمتش تعیین میکنه موفقیتشو اگه اینو زیر قیمت جک اس 5 قیمت بزارن موفق میشه چون قبلا بهونه خریدارای این رده قیمتی بازار میگفتن جک بهتر از اینه چون قدرتش بیشتره ولی خب این با قیمت کمتر امکانات بهتری ارائه میداد خب نتیجه این میشه که اگه این با این حد قدرت که قابل قبولتره با قیمت کمتر جک بیاد به قول نویسنده معادلات زیادی رو به هم میریزه

    پاسخ
  8. اکبر66
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    بعد از 50 سال درایرانخودرو هم تحولاتی داره پیش میاد .مدل های جدید میاره..

    پاسخ
  9. سعید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    در پاسخ به دوستانی که میگن هایما یه خودروی سنگینه و موتور 1.8 توربو براش کمه و پرمصرف خواهد بود ، باید بگم که الان
    جک اس 5 اتوماتیک با یه موتور دولیتری و قدرت 174 اسب : 1580 کیلوگرم وزن داره
    هایما اس 7 اتوماتیک با موتور 1.8 توربو و قدرت 188 اسب : 1545 کیلوگرم وزن داره
    سانتافه 2017 هم قراره در مدل 2017 با موتور دو لیتری توربو با قدرت 240 اسب بیاد بیرون که وزنش 1681 کیلو گرم هست .
    پس میبینیم که نسبت موتور هایما و وزنش در مقایسه با جک رقم بهتری هست – نسبت سانتافه هم اگه از هر دو اینها بالاتره ، خوب 260 میلیون تومن پولشه ، این یعنی تغریبا سه تا هایما یا جک …
    و اما گشتاور !!!
    نسبت مستقیمی بین موتور و نوع گیربکس در به وجود آووردن گشتاور وجود داره – همونطور که جک دنده ای 230 نیوتون متر گشتاور داشت و در مدل اتومات به خاطر سنگین تر بودن گیربکسش این عدد با موتور مشابه به 260 نیوتون متر افزایش پیدا کرد ، همین حالت در هایما میتونه با نزدیکتر شدن نسبت دنده ها از 230 نیوتون متر بیشتر بشه ولی به شرط اینکه به نسبت وزن خودرو ، نیاز به چنین کاری باشه . متشکرم

    پاسخ
  10. سعید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اگه امکاناتش مثل مدل اتومات فعلی کامل باشه یعنی صندلی برقی و کیلس و استارتر موتور رو در مدل توربو از روش حذف نکنن و در تودوزی یه انتخاب دیگه به وجود بیارن (مثلا کاملا مشکی به جای مشکی-مارون فعلی) – چون مدل توربو ظاهر بهتر و موتور قویتری داره و قراره امکاناتی مثل دوربین 360درجه و غیره رو نسبت به مدلهای قبلی (طبق اعلام سایتهای دیگه) بهش اضافه کنن ، در این صورت حتی اگه قیمتش با اختلاف کمی از جک اس 5 اتومات پایین تر باشه – یعنی سال 96 سال دریافت 90 درصد از سهم بازار خرید شاسی بلند چینی تولید داخل توسط هایما اس7 توربو خواهد بود …

    پاسخ
  11. Omid
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    تاحالا ماشین از این چینی تر ندیده بودم…

    پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من خودرو سازان تازه کار سعی میکنن خودروهای با کیفیتی بیرون بدن ما درشهرک اکباتان تهران هستیم چند پارکین اونطرف تر ما یه دونه نکو مدادیشو داره که وقتی از کنار ما رد شد همسرم گفت که این ماشین چی بود که اینقدر بی صدا بود رفتیم ونگاه کردیم دیدم هایما ست خیلی خودروی لوکسی ه در رنج قیمتی خودش اما به نظرم صندوقش یه خورده کوچیکه

    پاسخ
  13. Ashkan Fadaeiii
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان فراموش نکنید این ماشین هرچى باشه پشتوانه ى ایران خودرو رو داره و اینکه پشتوانه ى ایرانخودرو که بزرگترین کارخونه ى خاورمیانست دولت هستش
    نسبت به ماشیناى mvm ,lifan,,jac و یه سرى چینیاى دیگه قطعاً بیشتر میرزه
    بحث ماشیناى ژاپنى،کره اى،آلمانى جداس!!! (بحث پولشم جداس😅)
    هر ماشینى رو با هم رتبه هاى خودش از لحاظ فنى،آپشن و قیمت مقایسه کنیم لطفاً

    پاسخ
  14. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چند سال پیش نگاه ما به خودرو های کره یی همین بود دهه هفتاد همه ماشین کره یی مسخره می کردن اون تویوتا و سایرین جولان می دادن
    سال ۱۴۱۰ همه ماشین چینی را به ماشین ترک ترجیح می دن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.