ایران خودروپژو

معرفی محصولات جدید پژو در نمایشگاه مشهد

در مورد قرارداد جدید ایران‌خودرو با پژو صحبت‌های زیادی شده است و اخبار بسیاری نیز در این مورد منتشر گردیده است. در مدتی که از آغاز مذاکرات ایران‌خودرو با پژو می‌گذرد، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد شیوه همکاری‌های جدید و محصولات این همکاری انجام شده است. به‌تدریج با گذشت زمان جنبه‌های بیشتری از این قرارداد آشکار می‌شود و این محصولات بیش‌ازپیش در انظار عمومی ظاهر می‌شوند. نمایشگاه خودروی مشهد فرصتی برای ایران‌خودرو بود تا این محصولات جدید را به نمایش عموم بگذارد و بازخوردهای مردم را در مورد این محصولات جمع‌آوری کند. در ادامه به معرفی و بررسی اجمالی محصولات جدید ایران‌خودرو که در نمایشگاه مشهد به نمایش درآمد خواهیم پرداخت:

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ ارزان‌ترین محصول از محصولات جدید پژو در ایران خواهد بود. همان‌طور که از اسم این خودرو نیز مشهود است، این خودرو تفاوتی عمده با سایر محصولات پژو دارد. چراکه در سیستم نام‌گذاری پژو، رقم سمت راست نشان‌دهنده نسل خودروها و رقم سمت چپ نشان‌دهنده کلاس خودرو می‌باشد. پژو در حال حاضر در نام‌گذاری محصولاتش به عدد ۸ در سمت راست رسیده است و تمامی محصولات به‌روز این خودروساز در سمت راست نامشان عدد ۸ را دارند مانند: ۲۰۸، ۳۰۸، ۵۰۸ و … ؛ اما مدل ۳۰۱ از این قاعده پیروی نمی‌کند و دلیل آن این است که این خودرو یک محصول ارزان‌قیمت از پژو است که مخصوص بازار کشورهای در حال توسعه، خصوصاً چین و ترکیه، طراحی شده است. درنتیجه تکنولوژی و کیفیت به کار رفته در آن در سطح پایین‌تری از سایر محصولات این خودروساز فرانسوی قرار می‌گیرد.

از رقبای این خودرو می‌توان به رنو (داچیا) لوگان یا همان تندر ۹۰ و فیات تیپو اشاره کرد. همچنین شریک پژو، یعنی سیتروئن، نیز محصولی با پلتفرم مشترک با ۳۰۱ ساخته است که سیتروئن سی الیزه نام دارد و آن خودرو هم مخصوص بازار کشورهای در حال توسعه طراحی شده است.

پژو 301

پژو 301
پژو ۳۰۱ قدرت خود را از یک موتور ۱.۶ لیتری می‌گیرد که توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار را دارد. همچنین این خودرو در دو نسخه ۵ دنده دستی و ۶ دنده اتوماتیک در دسترس خواهد بود. این خودرو مجهز به ۶ کیسه هوا و سیستم‌های ABS و ESP می‌باشد و در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب سه ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP شده است. احتمالاً اولین سری از این خودرو از اواسط سال ۹۶ و به صورت مونتاژ داخل وارد بازار خواهد شد و قیمتی در بازه ۴۷ تا ۶۰ میلیون تومان خواهد داشت.

مشخصات پژو 301

پژو ۲۰۸

دو نسل بعد از مدل محبوب و پرطرفدار ۲۰۶، اکنون پژو یک بار دیگر یک هاچ‌بک جذاب را به بازار ما فرستاده است تا گزینه‌ای جدید برای جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت فراهم کند. ۲۰۸ خودرویی به‌روز و زیباست که زبان طراحی جدید پژو را به‌خوبی نمایان می‌سازد. این خودرو یکی از خودروهای به‌روز اروپایی است و در حال حاضر با استقبال نسبتاً خوبی از سوی مشتریان اروپایی روبرو شده است. با این وجود، این خودرو هنوز نتوانسته است در رقابت با سردمداران این کلاس که فورد فیستا، رنو کلیو، فولکس‌واگن پولو و اوپل کورسا می‌باشند، قد علم کند.

این خودرو از یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی که توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار را دارد نیرو می‌گیرد و دو گزینه جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک برای آن در دسترس خواهد بود. شتاب صفر تا صد نسخه اتوماتیک این خودرو ۹.۹ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶ لیتر بر صد کیلومتر می‌باشد و این خودرو می‌تواند حداکثر به سرعت ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت برسد. پژو ۲۰۸ موفق به کسب ۵ ستاره کامل از موسسه Euro NCAP شده است و احتمالاً نسخه مونتاژی آن در سال ۹۶ با قیمتی در بازه ۶۰ تا ۶۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد.

پژو 208

پژو 208
لازم به ذکر است که تیپ معمولی این خودرو در نمایشگاه مشهد حضور نداشت و نسخه GTI آن که خودرویی سه در (دو در جانبی+در صندوق عقب) است و از نظر فنی و ظاهری تفاوت‌های زیادی با ۲۰۸ معمولی دارد در نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شده بود. ۲۰۸ GTI دارای ظاهری اسپرت تر از ۲۰۸ معمولی است و در جای‌جای آن نشانه‌های اسپرت به چشم می‌خورد. در داخل کابین نیز صندلی‌های اسپرت با دربرگیرندگی بالا و دوخت عالی با نخ قرمز رنگ و صفحه کیلومتر و فرمان اسپرت از تفاوت‌های این خودرو با نسخه معمولی ۲۰۸ هستند. این خودرو تنها با جعبه‌دنده دستی تولید می‌شود و یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ که ۲۰۸ اسب بخار قدرت دارد شتاب بالایی را برای این هاچ‌بک داغ فراهم می‌سازد. متأسفانه ۲۰۸ GTI در بازار کشورمان حضور نخواهد داشت و این خودرو صرفاً برای حضور نمایشگاهی به ایران آورده شده بود.

مشخصات پژو 208

پژو ۲۰۰۸

این خودرو یک مینی کراس اور است که بر پایه پژو ۲۰۸ ساخته شده است. درنتیجه طبیعی است که شباهت‌های زیادی چه از نظر فنی و چه از نظر ظاهری بین این دو خودرو وجود داشته باشد. این خودرو نیز همانند برادرش ۲۰۸، مدلی پرفروش در اروپا است و دومین خودروی پرفروش اروپا در کلاس خودش محسوب می‌شود. نزدیک‌ترین رقیب این خودرو رنو کپچر است که در حال حاضر پرفروش‌ترین خودروی این کلاس در اروپاست و به صورت وارداتی توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۰۸ از ظاهری جذاب و متفاوت بهره می‌برد و اصول طراحی آن از زبان طراحی جدید پژو پیروی می‌کند که کاملاً متفاوت با سبک طراحی شرقی است. این خودرو با توجه به کلاس خود، دارای ابعاد بزرگتری نسبت به ۲۰۸ است و از این نظر می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت محسوب گردد.

پژو 2008

پژو 2008
همانند پژو ۲۰۸، این خودرو نیز از یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار را دارد. شتاب صفر تا صد نسخه اتوماتیک این خودرو ۱۱.۵ ثانیه و مصرف سوخت آن ۶.۳ لیتر بر صد کیلومتر می‌باشد و این خودرو می‌تواند تا سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. پژو ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی کامل از موسسه Euro NCAP شده است. فروش این خودرو از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد و قیمت آن بسته به موتور و امکاناتش در بازه ۷۵ تا ۹۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد.

پژو ۵۰۸

پژو ۵۰۸ در حال حاضر بزرگترین و لوکس‌ترین محصول پژو است. این خودرو که پلتفرم خود را با سیتروئن C5 نسل دوم شریک شده، جایگزین دو مدل نه‌چندان موفق ۴۰۷ و ۶۰۷ گردیده است. این خودرو در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان خودروهای سال بازار اسپانیا انتخاب شد و در همان سال به دلیل فضای بزرگ، امکانات زیاد، مصرف سوخت کم و کیفیت ساخت عالی به‌عنوان بهترین خودروی بزرگ خانوادگی از سوی Next Green Car انتخاب شد. به‌علاوه در همان سال این خودرو با رأی خوانندگان مجله Auto Zeitung به‌عنوان برترین خودروی خانوادگی وارداتی در کشور آلمان انتخاب گردید؛ اما در بازار فروش، پژو ۵۰۸ مقهور قدرت‌نمایی فولکس‌واگن پاسات در کلاس خود شده است و نتوانسته است آن‌طور که باید و شاید خود را به نمایش بگذارد. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۵ یک فیس‌لیفت کوچک بر روی این خودرو اعمال شد که باعث ایجاد تغییراتی در جلوپنجره و نمای جلوی آن گردید.

این خودرو در کشور ما با یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ارائه می‌شود که توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. مصرف سوخت پژو ۵۰۸ با این مشخصات ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی است. ضمن اینکه بیشینه سرعت آن ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۹.۲ ثانیه می‌باشد. این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره کامل از موسسه ایمنی Euro NCAP شده است و مجهز به ۶ کیسه هوا و سیستم‌های ABS, ESP, HAS می‌باشد.

پژو 508

پژو 508
پژو ۵۰۸ به صورت وارداتی در نیمه دوم سال جاری به فروش خواهد رسید و بازه قیمتی آن بین ۱۶۵ تا ۱۸۰ میلیون خواهد بود. با این قیمت، پژو ۵۰۸ در بازار ما به طور مستقیم در مقابل برادران کره‌ای پرفروش یعنی هیوندای سوناتا و کیا اپتیما قرار خواهد گرفت. برگ‌های برنده ۵۰۸ در برابر این رقبا استایل اروپایی آن، کیفیت بسیار بالای متریال کابین و امکانات رفاهی متمایز آن از جمله تهویه مطبوع سه‌گانه (مجزا برای راننده، سرنشین جلو و عقب) خواهد بود. ضمن اینکه موتور کم‌حجم پژو علیرغم مصرف بسیار پایین‌تر نسبت به رقبا، شتاب صفر تا صد بهتری را نیز برای این خودرو به ارمغان می‌آورد.

مشخصات پژو 508

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. faraz777

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    نمایشگاهی جذاب برای سال 2016 نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      پوزش بابت اینکه نظرمو بالا میزارم
      قیمت ها متناقضه
      301 با قیمت پایه 47 میلیون با موتور 120 اسبی!!!!!
      بعد 508 با قیمت پایه 165 و اخرین قیمت 180 یعنی چیزی نزدیک به رنو تلیسمان!!!!!!
      البته 301 صرفا برای بازار چین تولید میشه ولی 207 رو دارن 40 تومن میدن اونوقت 208 رو 60 تومن میدن
      این 208 که تو نمایشگاه هست کوپه هست با کیت gti که کلا متفاوته با چیزی که قراره عرضه بشه
      امیدوارم همینی باشه میگن
      و قطعا اینطور نخواهد بود
      در نهایت برای خودروسازان …یاد بیت زیبای حضرت حافظ افتادم که میفرمایند:
      ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست
      عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    “کیفیت بسیار بالای متریال کابینن” منظورتون پلاستیک خالص مشکی هست؟ پژو موتور مدل پایه ٣٠١ گذاشتن روی به اصطلاح پرچم دارش ۵٠٨ با یه توربو اضافه، به این میگند یک کمپانی اعظم . دو تا شرکت عوضی باهم شریک شدند که خون مردما بمکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      پژو تاحالا خیلی سر ایران کلاه گذاشته اونم بطور خوشگل.
      مقتصر خود ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (522 ديدگاه)

      موتور 301 و508 زمین تا اسمون با هم فرق دارند اگر فقط به حجم 1600 سی سی باشه موتور پیکان و اردی!هم با اینها یکیه!اخه این چه جور استدلالیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. saeed

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      امیدوارم همکاری پژو و ایرانخودرو به شکست سنگینی بیانجامه که عبرت بشه برای بقیه که سر ملت شریف ایران کلاه نزارن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. Developer

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      خیلی جالبه الان همه دارن میگن مدل های 2016 پژو با جدیدترین تکنولوژی ها بده و نباید بابتش پول داد و پیف پیفه !! پس اونایی که واس مدل های 1990 و بیست سی سال پیش پژو مثل 405 و پارس خودشونو میکشن و تا یه طرحی گذاشته میشه تو همون ساعت اول همشو تموم میکنن کیا هستن ؟! کلا ملت جالبی هستیم!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sina

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (359 ديدگاه)

    نمیدونم 508 ماشین خوبی هست یا نه، ولی اینو میدونم کسی تو ایران 180 میلیون به پژو نمیده مخصوصا وقتی توسط ایران‌خودرو که معروف هست به دستکاری تو ماشین عرضه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (338 ديدگاه)

      شما بگو اصلاً 508 فول آپشن رو از کارخانه مرکزی پژو در فرانسه وارد کنن که حتی بوی عطر فرانسوی کارگران فرانسوی هم بده توش :دی
      کسی این پول رو به پژو نمیده مگه سوناتا و اپتیما چی کم دارن؟
      شخصا اگه 180 میلیون پول داشتم یا همین کره ای ها رو برمیداشتم یا حتی کارکرده آکورد و کمری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Archi KHAN

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      نگران نباش Sina جان
      همیشه آدمهای … هستند ، اونا میرن میخرن
      حتی حاضرن تو صف هم برن تا نفر اول باشن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      180 میلیون واقعا مسخره است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. shahryar

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    من 180 به پژو پول نمیدم،
    پژو همین که نزاره (خیلی ببخشید)***به 206 شاهکار کرده،این 206 دگ 206 نیس، شده 405 tu5 تو بدنه 206!
    به نظرم برعکس سال های قبل الان رنو خلی بهتر از پژو هست،رنو طراحی خلی شیک اروپایی،همچنین تکنولوژی ژاپنی داره.
    حس میکنم پژو تو این سال ها به ما بدی کرده،فقط دنبال پول هستش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرهاد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    کیفیت خوب متریال… در تصویر گ اینجور نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حميد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    بازم خوبی یک مقدارش داخل سازه إیجاد کار میکنه جوانها نیاز با کار دارند
    در ضمن با اومدن این ماشینها بازار چینی ها خراب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Radison

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (68 ديدگاه)

      همین شما و هم فکراتون هستید که تا حالا پیشرفتی تو خودروسازی دیده نمیشه که هیچ ، روز به روز داره پسرفت میکنه…اگه هم فکرای شما به جای اینکه به اشتغال و این جور مزخرفات که باهاش سر مردمو شیره میمالن فکر کنن ،به فکر پیشرفت خودرو سازی تو کشور بودن الان هم مهندسامون و هم کارگرامون سرکارشون بودن هم خودروی با کیفیت و ارزون داشتیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حميد

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        عزیز من من متوجه نشدم چیکار باید کرد
        ولی به هر حال تولید این ماشینها بهتر از چینی وارد کردن هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Radison

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (68 ديدگاه)

          داداش من میگم از خرید این ماشینا که با کیفیت افتضاح تو ایران خودرو ساخته میشه خودداری کنید و مثل اون قضیه ی وام نشه… شرکتای خودروسازی (مونتاژکار) ایرانخودرو و امثالهم ی گوش مالیه درست و حسابی لازم دارن….اگه من و شما خودروی بی کیفیت و گرون با تکنولوژی 30 سال پیش نخریم شرکت مجبوره کیفیتو بالاببره و قیمتو پایین بیاره… اینم بدون که تکنولوژی رو هیچ کسی به ما نخواهد داد نه چین نه فرانسه و آلمان و… خودمون باید دست به کار بشیم ماشالا مهندس و کارگر و مخترع هم کم نداریم …همه چیز دست خودمونه. وقتی تکنولوژیش رو خودمون بسازیم نیاز به خارج نداریم اشتغال هم ایجاد میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. ساسان.م

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (338 ديدگاه)

    الان کیا و هیوندای به نظر من از پژو وسیتروئن جلوتر هستند
    هر چه قدر هم بگیم پژو اروپاییه و با اصل و نسب هستش و …
    جلوی کره ای ها کم میاره و اورده
    نمونش عدم حضور پژو در بازار شدیداً رقابتی و سختگیر آمریکا هستش

    پژو حتی در برابر رنو هم شکست خورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mehran jj

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    کیفیت متریال 508 که تو عکس قابل تشخیص نیست و 1 اهل فن باید نظر بده ولی از نظر ظاهری بنظرم داشبورده خیلی خنگی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یوسف

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    من پژو ۳۰۱ رو به فراوونی تو خیابونای ترکیه دیدم، از جنبه طراحی از لوگان و سیمبل بهتره و همین طور جادارتر اما فیات تیپو (که اونم از نزدیک و به میزان زیادی تو ترکیه دیدم) خیلی شیک تر و جذاب تر بود به نظرم. در کل به عنوان یه خودروی اقتصادی خوبه اما با بازه قیمتی چهل میلیون نه شصت میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. maha

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    داشبورد 508 که خود 405. بازم به 208.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ali

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آقای علیرضا رحیقی یک نکته را یادتان رفت
    پژو 2008 که در ایران تولید خواهد شد نمونه فیس لیفت نشده است
    این مدل در فرانسه فیس لیفت شده است
    خودتان هم عکس هایش را گذاشته اید عکس قرمز فیس لیفت شده و عکس سفید که در نمایشگاه میباشد فیس لیفت نمی باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا رحیقی

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست عزیز هنوز خطوط تولید پژو 2008 در ایران راه اندازی نشده و هیچ اطلاعات موثقی از اینکه آیا این خودرو با همان ظاهر قبلی یا ظاهر جدید وارد بازار خواهد شد وجود ندارد. نمونه ای که در نمایشگاه بود نسخه قبل از فیس لیفت بود و مدتهاست که برای تست و نمایش به ایران آمده است. پس نمی توان از روی این نمونه در مورد محصول نهایی قضاوت کرد. به هر حال امیدواریم که ایران خودرو نسخه فیس لیفت شده را برای مونتاژ در ایران انتخاب کند. موفق باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (13 ديدگاه)

        ممنون از پاسخ به موقع شما
        خودروسازان ایرانی وقتی درباره چیزی حرف نمیزنند، اطلاعات نمیدهند و سکوت میکنند یعنی اینکه باز هم میخوان یه گند دیگه بزنن
        اینها میخواستن تندر نود را فیس لیفت کنن چند ماه پشت سر هم اطلاع میدادن
        حتما اگه میخواستن مدل فیس لیفت را عرضه کنن حتما مانند دیگر محصولاتشان سریع اعلام میکردند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهمان

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (54 ديدگاه)

      خیلی ممنون از گزارش و عکس های خوبتون
      در مصاحبه ای که یکی از مسئولان ایران خودرو چند روز پیش انجام داده بود گفته شده بود 2008 با تغییراتی و از دی ماه عرضه میشه . ممکنه منظورشون از تغییرات فیس لیفت
      باشه
      البته در مورد ایران خودرو تا ماشین تحویل نشه هیچ چیزی معلوم نیست
      چرا از برگه مشخصات 2008 عکس نزاشتید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا رحیقی

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (593 ديدگاه)

        با عرض سلام.
        انشاالله که همینطور باشد. ما هم امیدواریم که ایران خودرو نسخه به روز شده را برای مونتاژ به ایران بیاورد.
        در مورد برگه مشخصات 2008 متاسفانه به دلیل شلوغی نمایشگاه و تعدد خودروهایی که باید از آنها عکس برداری می کردم، مواردی مثل این مورد از قلم افتاد. اما اطلاعاتی در این مطلب ذکر شده همان اطلاعات روی برگه است و چیز دیگری(به جز ابعاد خودرو و برخی از آپشن های بدیهی که امکان تغییر در آن ها هم وجود دارد) بر روی آن برگه نبود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    508 رغیب اصلی کیا اپتیما و هیوندای سوناتا برگ برنده پژو اروپایی بودنش هست درحالیکه برگ برنده کیا هیوندای طراحی بسیار عالی امتحان شده فراوانی قطعات خوش فروش و بازار دست دوم خوب و محبوبیت در بین جوانان و خانواده هاست از الان نمیشه نظر قطعی داد اما من کره ای ها را پیروز بلا منازع میدان رقابت میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    مردم نباید بخرن، حالا ببینید وقتی پیش فروش بزارن چطوری همه صف میبندن و دوتا دوتا مینویسن، این ۵۰۸ ماشین قدیمی هست و قیمتش الان باید ۸۰ میلیون باشه ولی دوبرابر قیمت واقعی قراره بدن، یعنی اگه شما بخوای این ماشینو که چیز خاصی هم نیست سوار بشی باید لطف کنی دوتا بخری یکیشو هدیه کنی به دولت تا بتونی اون یکیو سوار شی، اگه فک میکنید این اوضاع قراره عوض بشه سخت در اشتباهید ما که جوونیمونو سرش گذاشتیم شما نکنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Genius

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    اگه *** 301 با توجه به مشخصات فنی و آپشن های رفاهی و ایمنیش که شایسته یک خودرو روز در سال 2016 میلادی نیست باید حداکثر تا سی میلیون بدست مشتری میرسید و سمند و 405 و پرشیای فسیل به موزه فرستاده میشدند اما تو کشوری که کیا پراید رو دارن بالای بیست میلیون میندازن به مردم….!!!!
    واسه برند درجه سه ای مثل پژو من یکی هرگز بیشتر از چهل پنجاه میلیون هزینه نمیکنم علی الخصوص واسه این پژوهای چینی شده و مونتاژ شده بدست صنعتگران قهار ایرانی!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. movi

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پژو 508 ماشین خوبیه ما یه 407 داریم واقعا تو 5 سال به هیچ وجه خراب نشده و تعمیرگاه نرفته پژو های فرانسرو با ایرانی مقایسه نکنین کیفیت مواد داخلشم در بسیار بالاتر از کره ای هاست میتوننین از کسایی که این ماشینو دارن بپرسین که چقدر راضی هستن و چرخشم با کره ای ها عوض نمیکنن!!!دوستانی که اینجا نظر میدن همه کسانیین که خودروی ایده عالشون اپتیما و سوناتاست و بیشتر از بیرون این ماشینارو دیدن ولی تجربه داشتنشونو نداشتن و تا با ماشینای هم رده خودشون مقایسه کنن و بسیار احساسی و غیر کارشناسی نظرات پرتو پلا مینویسن من دوستانو دعوت میکنم یک بار سوار سی 5 و یا 407 بشن بد بیان اینطور نظر بدن وبگن خودرو کره ای برتر از اروپاییه!!!ویا از یه مهندس خودرو بپرسن که هر خودرو اروپایی برای راهیابی به بازار اوروپا تستای سختیرو پشت سر میزارن!!وقتی خودرو های بی اصالت و بی کیفیت چینی حدود 100 ملیون قیمت دارن چطور از یه خودرو اروپایی انتظار قیمت مفت رو دارین؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. movi

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شما دوستانی که به این راحتی ازین نظرات غیر کارشناسی و احساسی میدین تمام این خودرو ها تو منتاطق آزاد هست میتونین قیمتشو بپرسین اپتیمای فول قیمتش تو مناطق ازاد 85 ملیونه ولی نمونه نیم فول 508 قیمتش حدود 120 ملیونه اگر ایران خودرو هم وارد نمی کرد تو بازار جهانیم اپتیما و سوناتا در جایگاه این ماشین نیستن !!!و از نظر قیمتی بسیار پایین ترن!!شما بهتره یکبار از نزدیک بینین و رانندگی باهاش بکنین بعد متوجه تفاوت بکارگیری تکنولوژی مدرن اروپایی و اسیایی بشین!!ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد باقری

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تا بود، همین بود، با این وضع و این قیمت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احسان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    چه غلطا پژو 180 تومن…!؟؟؟ ببخشید بد حرف زدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محسن

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    من قطعا میگم محاله پژو 508 در ایران موفق بشه همانند 407.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. farshad

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    باز مطلب در مورد خودروهای اروپایی و باز هم پیامهای آبکی و سطحی نگری جالبه که برخی دوستان تابحال از نزدیک نه با سوناتا و اپتیما ملاقات داشتند و نه با 508 اونوقت میان تمام قد از کره ای ها دفاع می کنن من خودم تجربه رانندگی با 508 رو نداشتم ولی وقطی که داخلش نشستم تفاوت فاحش کیفیتش رو با کره ای ها احساس کردم همچنین امکانات بسیار بیشتر درضمن هرکی که اهل خودرو و پیگیر اخبار خودرویی باشه و منصفانه قضاوت کنه می بینه و پی میبره که صنعت خودرویی اروپا از سئات بگیر تا پورشه یه سر و گردن بالاتر از کره است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (337 ديدگاه)

      دوست عزیزم، کره تاج صنعت خودروسازی دنیاست،شما خبر ندارین:)).اساساً هر ماشینی که کره ای ها بخصوص هیوندای تولید کنه محشری;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. sina.d

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اگه ایران خودروست که میگه موتوراشون که همه ۱۶۰۰ سی سیه پس برا همه tu5 میندازیم میدیم به ملت…
    پژو ۱۸۰ میلیون!!!!اونم مونتاژ ایران خودرو!!!!
    ولمون کنید بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. نیما

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پیشرفت خودروساز های ما به جایی رسیده که اولین خودروساز کشورمون به جای محصولات جدید ساخته خودش خودروهای یه برند دیگه رو با افتخار به نمایش می ذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. h112

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    پژو باید یه ماشین خاص مثل _پژو onyx _تولید کنه تا بتونه یه اعلام حضور کنه و جایگاهش رو پیدا کنه…و بعد مثل رنو با ساخت خودرو های ارزون قیمت و با کیفیت یواش یواش جاش رو تو بازار باز کنه…..
    تا در آخر این گندی رو که تو ایران زده رو جمع کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. h112

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (434 ديدگاه)

      _همین جور از گرد راه امده هر چی که ساخته رو با قیمت های فضایی میخواد تو ایران بفروشه که نمیشه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. محسن

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    دوستان عزیز من از روی تعصب نظر نمیدم
    در بازار ایران پژو 508 با این قیمت نمیتونه موفق بشه
    تویوتا با اون پشتوانه برای مثال کمری در ایران نتونست موفقیت سوناتا یا اپتیما را به دست بیاره.
    اصلا بحث کیفیت نیست هر کسی که با بازار خودروی ایران اشنا باشه میدونه که چقدر سخته کنار زدن کره ای ها.
    به جز بحث سلیقه که ایرانیها طرح خودروهای کره ای را دوست دارن چون در رنج قیمت 100 تا 200 تومن کره ای ها بازار دست دوم خوبی دارن کمتر کسی حاضر میشه ریسک کنه و یه خودرو به جز کره ای بخره چون ریسک فروش دست دومی به جز کره ای ها در مملکت ما بالاست.
    باز هم میگم اصلا بحث کیفیت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محدث

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خون هزاران زن و بچه و هزارن خونواده از هم پاشیده تو ایران بر اثر تصادفات ساده جاده ای به گردن این خودرو سازهای ظالمه
    خودم ک هیچی ولی وقتی با جیگرگوشه هام میفتم تو جاده چهار ستون بدنم میلرزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. amirreza

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    در کل ماشین خوبیه طراحی خوب امکانات منتهی این تقسیمر ایران خودرو که ماشین های 10 سال قبلش به با کیفیت پایین تر و قیمت نجومی به مردم میندازه اگه قیمتش 140 150 بود لرزش امتحان کردن داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. salar

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این که مردم صف می کشن واسه خریدپژو508 ازواقعیت دورهست ،چرا که درهرجامعه ای قشرمتوسط زیاده وازاون جایی که قشرمتوسط مردم مانهایت خرید50 م تومان باشه،پس آینده خودرو508همچون 407 وسوزکی کیزاشی که دربازارایران به خاطرزیادخواهی ایران خودروضربه فنی شد،مشخص هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. movi

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان ماشین فرانسوی ماتاحالا وارداتیش یه 407 بود از پژوه اونم اکثرا مردم سوارش نشدن و فقط از بیرون نظر راجبش میدن کسایی که دارن تفاوتشو باهم مدل کره ایش میتونن بهتون بگن قابل غیاث نیست مصرف پایین و عمر بالای قطعات از جمله ویژگیشه ذهن هر ایرانی با محصولات بدل پژو که تو ایران خودرو تولید میشه و با کیفیت پایین ساخت ساخته میشه مسموم شده وتا این افراد تا حصولات اصلی پژو رو از نزدیک لمس نکنن این نظرات غیر کارشناسی رو میدن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سیاوش

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    این خودرو ها با همین کیفیت عرضه نمی شن
    وقتی میبینیم که در کنار این قرارداد ها بازهم قراردادهایی با چینی ها بسته میشه معلومه که قرار نیست این خودرو ها با اون کیفیتی که در بازار جهانی عرضه میشه توی ایران هم عرضه بشه
    ولی امیدوارم حداقل با این مدل ها کمی قدرت از دست چینی ها در بیاد و همه چیز فدای خط تولید آسان و راحت و صد البته پر درآمد ماشین های چینی نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. معین قاسمی

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سه تا مشکل هست
    ۱. قبل از این که قیمت تقریبا نهایی رو بگن شروع به تولید و تصمیم گیری برای فروش میکنن.
    مثلا میگن قیمت ۴۷ تا ۶۰ میلیون
    حالا دو میلیون اختلاف داشت یه چیزی نه اینکه ۱۳ میلیون اختلاف قیمت.
    ۲. باید محصولات قبلی مثل ۴۰۵ و ۲۰۶ رو از دور خارج کنن تا بتونن تحولی در فروش ایجاد کنن.
    ۳. به کارخانه ای که (ایرانخودرو) هنوز داره موتور پیکان تولید میکنه نباید اجازه تولید اینو بدن چون ارزشش در حد همون موتور پیکان که داره روی وانت آریسان و … به مردم قالب میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا