خودرو ملی دنا

ایران خودرو برای خانواده خودرو ملی خود، عضو تازه ای را معرفی نموده که به نام دنا نامگذاری شده است. این خودرو جدید بر پایه و اساس و پلاتفرم سمند بنا می شود. با این حال قرار است با نصب کلیه تجهیزات ممکن در آن تبدیل به لوکس ترین و گران ترین عضو خانواده سمند درآید.

خودرو ملی دنا

مشخصات اعلامی این خودرو با مشخصات سورن ELX تفاوت چندانی نمی کند. اما تغییرات در نمای ظاهری آن، باعث ایجاد تنوع و هویتی جدید برای آن شده است.  این امر می تواند به بازارهای صادراتی سمند و سورن (که معمولاً تحمل یکنواختی و طراحی تکراری را ندارند) نفس تازه ای ببخشد.

این خودرو با طراحی خشن تر و اسپورت تر نسبت به سورن و با قیمت مشابه آن ، رقیبی برای سایر محصولات ایران خودرو نظیر پژو پارس و سورن خواهد بود. خودرو دنا در سال 91 وارد بازارها خواهد شد و اعلام شده که از نظر ایمنی و زیست محیطی، مطابق آخرین استانداردهای اروپا خواهد بود. تولید این خودرو نیز در سال اول 35 هزار دستگاه و به تدریج تا 100 هزار دستگاه خواهد رسید.

این خودرو مجهز به دو کیسه هوا، کمربندهای ایمنی با نیروی پیش کشنده، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادفات و ترمزهای ABS خواهد بود. موتورهای آن نیز از خانواده موتور ملی EF7 و در دو نوع عادی و توربو شارژر می باشند.

از نظر امکانات رفاهی نیز می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، سیستم کمک پارک عقب، آیینه های برقی، تنظیم زاویه نور چراغهای جلو، سیستم ضد سرقت و سایر امکانات (مشابه سورن) می باشد.

طراحی داشبورد و کنسول آن برخلاف انتظار با مدلهای سورن متفاوت است و از هیوندای سوناتا اقتباس گردیده اما ممکن است بعلت هزینه بالای تولید و قالبهای مجزا، نهایتاً داشبورد سورن را روی آن ببینیم. و یا این داشبورد را در نهایت روی مدلهای سورن هم ببینیم. (این داشبورد جدید که بسیار زیبا هم هست، هنوز ساخته نشده است و تنها درعکسها وجود دارد و نمونه های تولیدی با داشبورد سورن به نمایش درآمدند)

قیمت خودرو دنا بین 14 میلیون برای مدل پایه با موتور EF7 بنزینی تا 25 میلیون تومان برای مدل EF7 توربو متغیر خواهد بود.

نکته قابل ذکر در مورد این خودرو، تبلیغات وسیع و جنجال خبری و رسانه ای و اعلام رونمایی یک خودروی کاملاً جدید و ایرانی و پیشرفته از سوی ایران خودرو بوده که حتی مراسمی بزرگ با حضور وزیر صنایع را نیز شامل گشته است. باید پرسید که تغییرات در خودروی سورن و فیس لیفت این خودرو با پلاتفرم دهه 90، اینچنین پرهیاهو گشته است؟ واقعاً سقف انتظاراتمان از خودروسازی کشور با این همه حمایت دولتی و محرومیت مردم از داشتن خودروهای روز و ارزان، چنین پایین آمده که برای هر تغییر جزئی وزیر مملکت را وادار به رونمایی و دست زدن و تحسین های مبالغه آمیز کنیم؟ آیا بهتر نیست ایران خودرو بجای چنین شوهایی از موتورهای قدیمی و پرمصرف سمند و پژو دست بردارد و همین موتور EF7 یادشده را که اکنون تنها در کاتالوگها و تبلیغات دیده می شود، به خط تولید باز گرداند؟ آیا بهتر نبود بجای ساخت مدلهای مشابه 405، پارس، سمند، ال ایکس، سورن، سریر و اکنون دنا که همگی بروی پلاتفرم قدیمی 405 بنا شده اند، کلیه هزینه های طراحی و تولید این مدلها را صرف یک پلاتفرم جدیدتر و امروزی می کردند؟ دوستان ایران خودرو ظاهراً فقط به تعویض پالان می اندیشند! خر یادشده (پلاتفرم 405) مرگ ندارد. نظر شما چیست؟

مشخصات فنی خودرو دنا
ایمنی
o مطابقت با استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو
o مجهز به كیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
o مجهز به كیسه های هوای جانبی (برخی از مدل ها)
o مجهز به كمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب با پیش كشنده و محدودكننده نیرو (جلو)
o مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزیع الكترونیكی نیرو (EBD)
o ستون فرمان جمع شونده در تصادف
o چراغ های مه شكن جلو و عقب به همراه چراغ های ایمنی درها

رفاهی
o مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیك (كلیه مدل ها)
o سامانه فرمان برقی (مدل ایی ال ایكس)
o سامانه ورود بدون كلید
o آینه های جانبی برقی
o سامانه كمك پارك عقب
o رادیوپخش CD/MP3 با مانیتور چندرسانه ای (مدل ایی ال ایكس)
o ستون فرمان قابل تنظیم
o كنترل سیستم صوتی روی غربیلك فرمان (مدل ایی ال ایكس)
o آینه های جانبی برقی (تاشو برقی با گرمكن برای مدل ایی ال ایكس)
o هندزفری بلوتوث
o شیشه های سولار رنگی
o زیرآرنجی جلو و عقب
o قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق
o صندلی های برقی جلو

عملكردی
o برخورداری از سامانه الكترونیكی مالتی پلكس
o قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای
o رینگ اسپورت آلومینیومی

o    سامانه ضد سرقت immobilizer
o    قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو

زیست محیطی
o    مطابقت با استاندارد آلایندگی یورو4 قابل ارتقا به یورو5

مشخصات فنی دنا با موتور EF7
نوع موتور …………………………….. EF7NA
تعداد سیلندر ……………………….. 4 خطی
حجم موتور ………………………….. 1648 سی سی
قطر سیلندر …………………………. 78.6 میلی متر
كورس پیستون ……………………. 85 میلی متر
حداكثر قدرت ………………………. 115 اسب بخار در دور 6000 (بنزین)
حداكثر قدرت ………………………. 105 اسب بخار در دور 6000 (گاز)
حداكثر گشتاور …………………….. 155 نیوتن متر در دور 4500 (بنزین)
حداكثر گشتاور …………………….. 136 نیوتن متر در دور 4500 (گاز)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الكترونیكی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… 16
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو 4
نوع گیربكس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS) با توزیع الكترونیكی نیرو
ترمزهای جلو ………………………… دیسكی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسكی
ظرفیت صندوق عقب …………… 500 لیتر
ظرفیت باك بنزین ……………….. 66 لیتر

 

مشخصات فنی دنا با موتور توربوشارژ
نوع موتور …………………………….. EF7TC
تعداد سیلندر ……………………….. 4 خطی
حجم موتور ………………………….. 1648 سی سی
قطر سیلندر …………………………. 78.6 میلی متر
كورس پیستون ……………………. 85 میلی متر
حداكثر قدرت ………………………. 150 اسب بخار در دور 5500 (گاز / بنزین)
حداكثر گشتاور …………………….. 215 نیوتن متر در دور 2200 تا 4800 (گاز / بنزین)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الكترونیكی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… 16
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو 4
نوع گیربكس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS)
ترمزهای جلو ………………………… دیسكی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسكی
ظرفیت صندوق عقب …………… 500 لیتر
ظرفیت باك بنزین ……………….. 66 لیتر

417 نظر

  1. سعيد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ايران خودرو يعني *** واقعي ؟ من تجربه كردم.

    وقتي كه قطعه اصلي ماشين را برداشته بعد جدا مفروشن

    اگر دزدي نيست چيست ؟

    پاسخ
  2. سعید.غ
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    به نظر من شرکت سوزوکی در طراحی این خودرو نقش داشته………آخه از طرفی ایران خودرو جدیدا با شرکت سوزوکی همکاری هاش رو بیشتر کرده و علاوه بر ویتارا یه خودرو سواری دیگه ای از سوزوکی با نام کیزاشی رو میخواد وارد بازار ایران کنه…….شما اگه ظاهر جلو خودرو دنا رو با این دو خودرو از سوزوکی و به ویژه با ویتارا مقایسه کنید کاملا متوجه میشین که با دنا شباهت قابل توجهی داره. از طرفی داخل خودرو کیزاشی هم کاملا به دنا شباهت داره………….علاوه بر همه این موارد دنا از نیم رخ همون سورنه…

    پاسخ
  3. hamid
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چرا پس دنده اتوماتیک نیست؟
    با این قیمت حیف که دنده اتوماتیک نیست؟

    پاسخ
  4. علی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    به نظر من این خودرو به قیمتش اصلا نمیارزه.

    پاسخ
  5. علی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    این ماشین یه اشغاله مثل بقیه اشغالاشون مگه اینا جنس خوب دسته منو شما میدن ماشینایی که اینا تولید میکنن به لعنت خدا هم نمیارزه .

    پاسخ
  6. الیا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ایران خودرو و کلا خودروسازی ایرانی تا به حال به مفهوم بازار کاذب با همون نون دونیه خودمون بوده. جای تعجب نداره این عملکرد. زمانی که به نام حمایت از صنایع تعرفه خودرو خارجی رو تا این بالا نگه داشتند و تازه برای همون هم با ایجاد بازار سیاه نون دونی های جدید ساختند و قیمت های حتی بیش از نرخ تعرفه، مشخص می شه که تاوان این به اصطلاح حمایت! رو فقط مردم هستند که می پردازند.. و حقیقتا جای امیدی نیست…

    پاسخ
  7. محمد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    یک ساله که دارن تبلیغ دنا رو میکنن و هنوز یکدونه هم تو بازار نیست

    پاسخ
  8. ali ebd
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    ميخوام ببينم تا كي 70 ميليون ايراني به بهانه حمايت از توليد كننده كه فكر نكنم تعداشون به 1 ميليون هم برسه بايد چوب توليد داخلو بخورند به نظر من شركتهايه داخلي رو بايد تا زماني كه توان توليد خودرو جديدبا تكنولوزي روز رو به دست بيارن تعطيل كنن به جاش واردات خودروبرايه خودروهايه كم مصرف ازاد بشه و از محل كاهش مصرف سوخت حقوق بيكاري به كاركناني كه بيكار شدن بدن تا در فرصت به وجود اومده مهندسان پر تلاش و زحمت كش به جايه طراحي قالپاغ جديد يا تغيير در چراغ جلو وعقب ماشينهايه 30 سال پيش ماشينهايي با موتور و بدنه جديد توليد كنن كه در خور شان و شخصيت خودشون باشه يه نگاهي به انواع پرايد يا انواع سمند بكنيد واقعا خجالت اوره شركت هيوندا در سال 2006 سوناتا توسان وارد بازار ايران كرد در سال 2011 هم نسل جديدشونو توليد كرد واقعا مهندسان اونا كجا و مهندسان ما كجا!!!!!

    پاسخ
  9. کیوان
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    اقا که گفتین چرا اتوماتیک نیست جوابش خیلی راحته..چه گیربکسی روش ببندن؟؟

    اینا که گیربکس اتوماتیک ندارن جز گیربکس 206 تیپ6 که اگر ببندن باید موتور tu5 روش ببندند …پس این چی شد؟؟ برای همین نداره نمونه اتوماتیک…

    من یک جا موندم اگه دهه 70 پژو فرانسه این 405 بدبخت را به ایران نمیداد الان هیچ کودوم از این ماشین ها از سمند بگیر تا دنا و پارس هم وجود نداشت چون پلتفرامی وجود نداشت که روش ساخته بشه…

    ایرانخودرو ببین چه به سر اتاق 405 اورده از موتور اشغال پیکان بگیر تا موتور tu5 روش بسته… دائم یک چیزی جزئی عوض میشه سمند میشه se میشه سورن و به قیمت سر پدرشون میدن به مردم…

    این دنا هم همونه فقط مثل پژو پارس قیافه خوشکل و تکی داره اگر همه کارها بد بود از این ایرانخودرو حداقل قیافه پژو پارس و این دنا کمی توی بازا جلب توجه میکنه..

    ایرانخودرو نونش توی اپشن های ماشیناش هست یک abs به یک ماشین اضافه میکنه مثلا 1 ملیون میره روش یک تغییر جزئی.

    ای کاش روزی خودمون بتونیم یک ماشین بسازیم که کاملا مال ایران باشه نه از یک پلتفرم پژو استفاده و قیافه ماشین و تغییر بدیم ..

    مطمئن باشید که پلتفرم 405 به این زودی ها بازنشسته نمیشه.

    پاسخ
  10. امیرمسعود
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    واقعا که!!!!!این که با سمند تفاوتی نداره!به خیاله خودشون متفاوتند!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  11. hadi
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    این خودرو با توربو شارژ(که خالی بندیه)ودنده اوتومات (که سر کاریه)18 بیشتر نمی ارزه

    پاسخ
  12. ایمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قابل رقابت با خودروهای مشابه اصلا نیست
    یه خودرو که با پراید و 405 باید مقایسه بشه پس 25 میلیون اصلا توجیه نداره

    پاسخ
  13. رجبی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    نظر همتون یه جورایی درسته اینارو نوشتم چون توی موضوعش درگیرم ..میدونم ..و شمام بدونید بد نیست..دلیل گرفتاریهامون هم بی سوادیمونه و اینکه تا یه مدرکی میزارن زیر بغلمون اداعا مون…و کسایی که سالهاست با سعی و خطا به نتیجه ای رسیدن رو تحویل نمیگیریم وعلموتجربشوجایی ثبت نمی کنیم…چون ما از تکنولوزی و تجربه کافی هحروم بودیم وتا اندازه ای هستیم سیستم و چیدمان خط تولیدی که برای ikcoتوسط دوستان خودرو سازمان (از بلاد کفر-منظورم مهندسان اروپایی)آورده شدبه گونه ای طراحی و نصب شد که ikcoنتواندبه راحتی هر خودرویی را در این سیستم تولید کند(سرمان کلاه گزاشتند)وتنها خودروهایی در این سیستم بدون دردسر تولید میشوندکه از خانواده یک پلت فرم باشند.. همگی میدانیم برای تولید خودرویی متفاوت باید پلت فرم عوض شود..تغییر پلات فرم یعنی تغییر کلیه جیگ و فیکس چر های ابتدا تا انتهای خط تولید سیستم جاری ikco…که هزینه ای برابر ساخت یک نیم کارخانه را دارد(سیستم پارس خودروامریکایی میباشد ومیتوان هم زمان در تمام کلاس ها A,B,C,D,Eبر روی آن خودروتولید کرد)اما IKCOتنها C,D…در سال 70 کمتر یا بیشتر دیگر کشوری حاضر به انتقال تکنولوژی به ما نبود و راهاندازی سیستم فعلی گواه هوشمندی مدیران آن زمان بود تا نیمچه تکنولوژیی به میهن وارد کنند…دنانتیجه فرارموقتی از تمامی بمبست های پیش روی ایران خودروست وکارآمدان ایران خود هر دستوری صلاح دیدمدیریت محترم باشد با توان علمی بدست آمده زیر سایه تجربه پلات فرم 405انجام میدند…و امروز توان تغییر خط تولیدو طراحی پلات فرم را دارند…اما دوستان من صورت مسئله امروز پلات فرم نیست…و سمند را با پراید و تندر وزانتیا مقایسه نکنید…مهم کم خرج بودن و محکمی بدنه در تصادفات شدید است همه شما با سواد هستید ..تست کرش (تصادف) خودروهای موجود را بررسی کنید نتیجه آن نیست که سایپا بگوید “سایپا مطمعن” زانتیا و تندر هم امتیاز سمند را در کرش نیاوردند…و سمند با خودرو های زیر45 میلیون رقابت میکنه…دنا توبو شارژ با توان بسیار عالی با رینگ استاندارد16 از سواری خوبی برخورداره و میشه با ماکسیماسوارها کل اووووفتاد….درساتونو بخونید مملکتو آباد کنید خارجی ها بهموون تکنولوژیشونو نمیفروشن حتی نرم افزار های قدر طراحیشونو ما اسمشو هم نشنیدیم اونایی هم که به دست ما رسیده باهاش حال میکنیم یه ده سالی از تکنولوژی عقبه…موفق باشید

    پاسخ
  14. ali
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    ماشین های ایرانخودرو وسایپا وسایرتولیدکنندگان داخل آلت قتاله مردم هست

    پاسخ
  15. دانیال
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    خر همون خره. فقط باز پالونش را عوض کردن. و میخوان مردم را بچاپن

    پاسخ
  16. بي نام يك صدا از اين همه صدا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من واقعا براي ملكت ايران مديرانشون و مردم كه با حر حرفي و حركتي نرم ميشن متاسفم بزاريد خودرو هاي روز دنيا وارد ايران بشه تا مردم ايران لذت اين خودرو ها رو حس كنن و محروم نباشن از اين همه پيشرفت در خودرو مگه ما ادما چند سال زنده ايم همين كارارو ميكنن كه جوناي مملكت ميزارن ميرن اونور اب من از همه مديران بالا دست ها خالصانه التماس ميكنم كه واردات خودرو رو ازاد كنن تا هم مردم لذت ببرن هم شركت هاي خودرو سازي دست بجنبونن تا به روز دنيا نزديك بشن

    پاسخ
  17. ali
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    به نظرمن آدم ژیان یا حتی بهتربگم پیاده رفت وآمدبکنه بهترازاین ماشینهای گنده که اصلا امنیت نداره

    پاسخ
  18. ali
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    به نظرمن درایرانخودرو وسایپا رو تخته کنن بزارن ماشین خارجی بیاد بااین که قبول دارم اقتصادوصنعت مون لطمه میبینه ولی درحق مردم بهترین لطف شده که حداقل امنیت که دارن باسوار شدن ماشین خارجی
    سایپاوایرانخودروکه به فکرجون من ومردم نیست که دنبال بچاپ بچاپ هستن

    پاسخ
  19. masoud
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    پشت ماشين .سپر.جراغ هازشتند

    پاسخ
  20. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    صنعت خودروسازي ايران و بايد تعطيل كرد نميدونم چرا اصرار داريم خودروساز باشيم يا بشيم ما 100 سال ديگه هم نميتونيم خودرو ساز بشيم پس همين الان تعطيلش كنن به نفع همه مخصوصا مردم كه مجبورن هم بنزين و آزاد بخرن هم اين ماشيناي غير ايمن و پر مصرف و از رده خارج اينارو بخرن هيچ كجاي دنيا همچين اجحافي به ملتشون نميكنن

    پاسخ
  21. ابولفضل
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام اي بابا مگه صنعت خودرو سازي مسخره است كه يه مشت ادم بي سواد برن خودرو بسازند بگن ما پيشرفت كرديم،صنعت خودرو سازي ما 40 سال رنگ و روي عوض شدن به خودش نديده،ما با كره شروع كرديم الان كره كجاست ما كجا،بياد بازار رو ازاد كنيد تا پاي رقابت بياد وسط،ايرن خودرو و سايپا و ديگر شركت هاي توليد خودرو با هم رفيق هستند نه رقيب،كشوري مثل ژاپن حدود 15 شركت توليد خودرو داره كه هر كدام از اين شركت ها ماشينهاي واقعا جالب و عالي طراحي مي كنند،تا 100 ساله ديگه هم با اين ايده هاي ابلهانه و ابتدايي به هيچ جاي دنيا نخواهيم رسيد………!

    پاسخ
  22. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    وقتی یه شرکت دولتی باشه وهمه توان دولت برای پشتیبانی از اون به کار بره وشعاره همینه که هست میخوای بخواه نمیخای نخواه الگو باشه نباید توقع نوآوری داشت واردات خودرو که هزینش دوبرابر مشیه و رقابت هم که نیست هیچکس هم از مسولان مشکلات خودروهای داخلی گردن نمیگیره توقع چی باید داشت؟
    اگر خودروشون خوبه تعرفه واردات خودرو بردارن ببینن کسی دیگه محصولات آشغال خودرو میخره یا نه

    پاسخ
  23. کیوان
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    اقا اگه خودرو ازاد شه کی دیگه میاد این ماشین های اشغال از پرایدشون بگیر تا این چرت و پرت های سمند و این مزخرفات را بخره…..

    همه میرن سمت ماشین های خارجی…. و پولی دیگه به حساب اون بالا ها نمیره از هر یک ماشین که میفروشن..

    مگه دیوانه اند که ازاد کنند.

    پاسخ
  24. ميلاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خدا وكيلي همين الان اگه آدم حتي ماشينهاي كره اي و چيني رو با اين قيمتاي بالا بخره سگش ميرزه به محصولات شركتاي دزد بي همه چيز ايراني.

    پاسخ
  25. ایسل
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اینا گنجیشک رنگ می کنند به جای غناری میفروشند

    پاسخ
  26. ... دزد و کلاهبردار و جانی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چند سال زحمت میکشیم چندر غاز پس انداز میکنیم..میریم پول چندبرابر میدیم وماشیم داخلی میخریم..نه امنیت جانی داریم نه لذت میبریم..اونوقت جماعت عرب با یه هزینه کمتر بهترین ماشین روز دنیا رو سوار میشن ..امنیت جانی دارن و لذت میبرن و بریش ما میخندندبعد ما بهشون میگیم ملخ خور…واقعا لیاقت مردم ایران که اینهمه هزینه دادن اینه؟؟؟؟؟

    پاسخ
  27. بابك
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    حداقل مثل كره ايها هر سال يه مدل بديد بيرون شايد فرجي حاصل شد! جرا كره ايها و حالا چيني مي تونند ما نمي تونيم؟ چرا تكنولوزي به اونا ميدن به ما نمي دن فكر نمي كنم از انرژي هسته اي پيچيده تر باشه موفق باشيد

    پاسخ
  28. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من بابام دبی شرکت داره مرتب رفت وامد میکنه اونجا با25 میلیون میشه ماشینایی رو سوار شد که ایران خودرو تو خواب هم نمیبینه .علی از بندر

    پاسخ
  29. احسان
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بدم نمیاد باهاش یک دور بزنم ببینم دست به چپ کردنش چطوره با این یکی میشه 8 تا نمیدونین چه هیجانی داره البته اگه له نشی

    پاسخ
  30. نوروزي
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام
    واقعا خسته نباشيد ، من كه ميگم به اون طراحان كه براي شما كار ميكنند يك پس گردني بزنيد شايد خون تو رگ گردنشون گير كرده عقلشون كار نميكنه ، حالا گذشته از اين حرفها يكي از اين ماشينها رو به من بديد ببينم اصلا بدرد ميخوره اين همه تبليغ ميكنيد ما هم كه بيكاريم داريم اين تبليغات شما رو ميخونيم .
    با تشكر

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری