دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال 2011 وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های 2010 و 2011 رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً 10- 15 سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال 2013 بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو 206 بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.


مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو 206 بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو 206 وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو 206 تیپ 5 و 6 و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم 1600 سی‌سی، توانایی تولید 105 اسب بخار و 142 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به 171 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و بیشینه سرعت آن 183 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.


سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.


تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی 16 اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای 6 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور 6.5 اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران 43 میلیون و 900 هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.


در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس 50، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.


در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

491 دیدگاه

  1. ایلیا
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    سلام اون دوستی که گفته بوداین خودرو موتور داغی داره و آمپر آن خیلی بالا میره باید خدمتتان عرض کنم طراحی این خودرو طراحی موتور گرم است (به نقل از کارشناس سایت اسب بخار).

    پاسخ
    1. مهدي
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      طراحی موتور گرم دروغی بیش نیست ! همچین چیزی تو هیچ سایت خارجی پیدا نمیشه ، همچنین اندازه گیر دمای موتور برای هر ماشینی نسبت به خودش نشون میده که برای این ماشین بین ۶٠ تا ١٢٠ علامت گذاری و ٩٠ مثل همه ی موتور ها مقدار نرمال هست . در ضمن تمام منابع خاطر نشان کردند که در صورت افزایش دمای موتور حتما سیستم خنک کننده ماشین چک بشه !
      سایت https://www.cars.com برای نمونه آورده :

      If the temperature gauge consistently shows the engine is warmer than normal, have your cooling system checked ASAP.

      پاسخ
      1. مهدي
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        از اون کارشناس اسب بخار بپرسید این ادعای خودش رو از کدوم منبعی آورده برام جالبه واقعا !
        یعنی کیفیت قطعات داخل موتور tu5 ایرانیزه و چینی اونقدر از لحاظ آلیاژی بالا رفته که توان تحمل دمای بالاتر از نرمال رو داره !!!؟؟؟؟ 😄😂😀

        پاسخ
        1. یوسف
          سوابق: (3 دیدگاه) ,

          با سلام اصولا موتورهای پژو به موتورهای دما بالا معروفند و طراحی اونها برای دما ی بالا می باشد،موفق باشید

    2. مهدي
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      من الان ٢٠۶ دارم و تمام کسانی هم که پژو دارند میدونند که آمپر دما بالاتر از نرمال وای نمیسه و این یک مشکل جدید و شایدم عمیق در این اچ سی کراس هست ! شمام موفق باشی

      پاسخ
  2. مهرداد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    آقا هومن شما نوشته بودید لاستیک ماشینتون خارجیه ، میخواستم بدونم فابریک از اول خارجی بوده یا تعویض کردید . چون من نزدیک سه ماهه ماشین را تحویل گرفتم اما با لاستیک بارز و البته حس میکنم خیلی زیاد لرزش را به اتاق منتقل میکنه نمیدونم با تعویض لاستیک خوب میشه یا نه ؟ در ضمن چه سایز با چه فاق لاستیکی و مهمتر از همه چه مارک لاستیکی ممنون میشم راهنماییم کننین منتظرم .

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      سلام.لاستیک ها رو بالانس کنید اگر هم میتونید لاستیک خارجی بگیرید.ضمنا سایز و فاق لاستیک رو تغییر ندین چون گیربکس اتومات با تغییر سایز لاستیک ضرایب گیربکس بهم میریزه.تو قدرت و شتاب تاثیر زیادی میزاره

      پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام.من یک ماه این ماشینو به قیمت 52 از بازار آزاد خریدم.واقعا ماشین خوبیه.راحت کیا اسپورتیج 150 میلیونی رو تو جاده میگیره.امکاناتش و زیبایش واقعا حرف نداره.موتور و گیربکسش عالی کار میکنه.بخرید از انتخابتون پشیمون نمیشد.از این صدردصد چینی ها خیلی بهتره.گارنتیش 60 هزاره و خاطر جمع که ایرانخودرو باید قطعاتش در آینده تامین کنه و اعتبارش از بقیه خودروسازها بیشتره.

    پاسخ
    1. مهدي
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      ایران خودرو هیچ تعهدی نداره ، من الان ٢٠۶ دارم بخاریش خراب شد دوبار بخاری خریدم هر دو بار خراب بود نمایندگی هم نمیرفت زیر بارش تا آخر بعد یه ماه یه مغازه داره گفت بخاری رو هم چینی زدن خراب بوده کلا مرجوع کرده تمام بخاریا رو !!!

      پاسخ
  4. رضا
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام.من خریدم واقعا حرف نداره.بسیار ماشین نرم.جادار.پرقدرت و پرشتابی هست.من قبلش مگان 2000 داشتم.این خیلی از مگان بهتره.

    پاسخ
  5. رضا
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    بجای خرید برلیانس یا جیلی یا آریو و ماشینهای تو این رنج قیمت این از همه اینها از همه لحاظ بهتره.صدای تو ماشین با نرم افزار soundmeter تو سرعت 120 کیلومتر 54 بود تو سمند و مگان 67 بود.این یعنی کیفیت برتر.کمکهاش هم نرمه.شتابش هم مثل sd هست

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    رینگ ماشین 16 هست یعنی یک سایز از سمند بزرگتره.

    پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    بنظر من بهتر از این باید بری تو رنج بالای 100میلیون تومان.زیر صد میلیون همه امکانات رو داره و خوبیش اینه که ایرانحودرو جوابگوی گارانتی و تامین قطعات هست.قطعاتش هم خیلی هاش از 206 و رانا هست

    پاسخ
    1. مهدي
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      البته شتاب نسبتا خوبی داره اما ایران خودرو اصلا خودروساز مسولیت پذیری نیست ! دل به گارانتی خوش نکنید .؛)

      پاسخ
  8. ایلیا
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    امید وارم که قیمت و به خصوص کیفیت این خودرو ثابت بمونه و حتی بهتر بشه و بعد از اینکه این ماشین تو جاده ها جوابشو.پس داد مشتری ها بدون تردید و اطمینان خاطر این ماشینو خریداری کنند
    و اگر از ایرانخودرویی های عزیز کسی این مطلبو میخونه خواهش میکنم که سر وعده هاتون باشین تا خودرو کشور به جایی برسه که مشتری در مورد خریدش هیچکونه شک و تردیدی به دلش راه نده
    خوش قولی، کیفیت، مشتری مداری و… باید سرلوحه کار باشه و نه….

    پاسخ
  9. ایلیا
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    سلام دوستان تعداد کمی از استفاده کنندگان این خودرو مدعی هستند ایرادات جزیی در این خودرو وجود دارد بنظر شما مونتاژکاران ایرانخودرو در فرآیند کیفیت تولید این خودرو میتوانند دخیل باشند

    پاسخ
  10. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان میخاستم بدونم کروز فابریک این ماشین تو بازار موجوده؟چون تو نمونه خارجی کروز داره و کلیدشم رو فرمونه. , h’i isj rdlja ]rnvi?
    سوال بعدمم در مورد روکش صندلیه که آیا تو بازار روکش چرمی کیفیت بالاش رو تولید کردن؟

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      سلام.کروز فکر نکنم.ولی آپکوه روکش داره 200 تومان قیمتشه.برای صندوق عقب هم من 206 انداختم بهش میخوره

      پاسخ
  11. عماد لدنى
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    یک ماهه این ماشین رو خریدم و از ماشین، امکاناتش، شتابش، گیربکسش (خصوصاً)، هندلینگش، نرمیش، صداى کم داخل کابین و بقیه موارد خیلى راضى هستم . سیستم رهیاب (GPS) خودرو خیلى عالى کار میکنه. حرارت موتور بنظر من کاملا طبیعیه، درسته که درجه همیشه بالاتر از حد وسط رو نشون میده، اما من فکر میکنم که سنسورى که ایران خودرو استفاده کرده، شاید کاملاً کالیبره نباشه چون اگر موتور مشکل حرارتى داشت، باید گاهى بالاتر میرفت یا پایین تر میومد، اما ثبات و پایدارى این درجه نشان از صحت عملکرد موتور رو داره. درب کاپوت رو باز کنید و بادستنون چند دقیقه نگهش دارید، وزن قابل ملاحظه اى داره. در هنگام باز و بستن درب ها خیلى حس بهتر و سنگین ترى نسبت به ٢٠۶ داره که این نشونده ضخامت مناسب ورق خودرو هستش. وجود اسم ایرانخودرو و ایساکو هم به شما این اطمینان رو میده که در هر شهر و روستا و جاده اى باشید، قطعاتش در دسترسه خصوصاً قطعات کوتورش که همون قطعات ٢٠۶ هستش. در این بازه قیمتى انتخاب هاى شما : ساندرو، برلیانس، آریو(زوتى) ، پژو پرشیاى اتومات و پژو ٢٠۶ اتومات و ٢٠٧ اتومات هستش که گیربکسشوو هم اصلاً به خوبى گیربکس ژاپنى نصب شده روى h30 نیستند و چند خودروى چینى دیگه است که ١٠٠٪‏ به شما اطمینان میدم که H30 در این رنج بهترین انتخابه و شاید حتى تا رنج ٧۵ میلیون تومن هم خودرویى با این مشخصات و کیفیت پیدا نشه پیدا کرد. براى اثبات ادعاى خودم شما رو به یک سایت معروف و مرجع اماراتى ارجاع میدم به آدرس :
    http://www.drivearabia.com
    در این سایت به قسمت خرید و قیمت خودرو برید و برند Dongfeng رو انتخاب کنید. ببینید قیمت روز این ماشین رو دقیقا با همین موتور و همین مشخصات در دوبى ۵٨٠٠٠ درهم زده یعنى ۵٨ میلیون در دوبى. اگر بخوایم هرینه گمرکیه مشابه با خودروهاى واراداتى دیگر رو، روش اعمال کنیم یعنى قیمتش در ایران میشه حدود ١٢٠ میلیون، ضمناً بد نیست که به نقد و بررسى این سایت رو هم در مورد این خودرو توجهى بکنید و ببینید این ماشین رو که با رنو داستر و میتسوبیشى asx مقایسه کرده، چه نتایجى گرفته!

    اما چندتا سئوال و مورد :

    ١. صداى پخش خودرو کیفیت خوبى داره، اما حجم صدا کافى نیست. آیا کسى سیستم صوتى این ماشین رو موفق شدت تغییر بده؟ آمپلى روش بستین؟ چطور و کجا گذاشتینش؟
    ٢. اولین دوره بازدید گارانتى این ماشین بعد از چند کیلومتر باید انجام بشه؟
    ٣. لاستیک زیرپایى و روکش صندلیش رو از کجا میتونم بخرم؟
    ۴. کامپیوتر خودرو که مصرف لحظه اى سوخت و بقیه اطلاعات رو نشون میده و در وسط داشبورد نصب شده، ساعتش تنظیم میشه، اما تقویم و بقیه مواردش تنظیم نمیشه. راهى وجود داره؟ شما تنظیم کردین؟
    ۵. متاسفانه جعبه ابزار و کمک هاى اولیه و بقیه اکسسوریهاى خودرو از سوى ایران خودرو در ماشین ارائه نشده، آیا جایى رو میشناسین که این چیزا رو بفروشن؟
    ۶. این ماشین با یک باک بنزین کامل، قاعدتاً باید چند کیلومتر راه بره داخل شهر؟
    ٧. تظرتون در مورد جلو بندى و واکنشهاى ماشین به دست اندازها چیه؟
    ٨. آیا شما هم مجبور شدین کن تایرهاتون رو بالانس کنین؟ چرا؟ نتیجه؟

    ممنون میشم اگه جواب بدین، قطعاً اینها سئوالات دیگر دوستان هم هست.

    پاسخ
  12. ناشناس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه دوستان…
    من میخوام با بودجه ۵۰ ملیون ماشین بخرم اما موندم بین دانگ فنگ و تندر ۹۰ دنده اتومات …
    لطفا دوستانی که این ماشینو امتحان کردن بگن این ماشین چطوره؟ از نطر مقایسه موتور ویربکس که بعضیا گفتن مشکل داره و این حرفا…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.