ایران خودرو

مشخصات سمند ال ایکس سال LX

سمند سال که به سمند ۸۵ هم معروف است ،  در راستای ارتقاء هر چه بیش تر نام  LX با تحولاتی بیش تر به بازار عرضه و جایگزین  LX شد . تغییرات ایجاد شده در سمند سال نسبت به ال ایکس را از طراحی داخلی شروع می کنیم . سطح کیفی موارد استفاده شده در داشبورد خودرو افزایش یافته اند و در آن از موکتهای کف طرح تافتینگ، کفپوشهای فرشی و داشبورد طرح  SLUSH MOULDING استفاده شده است . در این مدل پمپ بنزین به داخل باک منتقل شده و دیگر صداهای اضافی به اتاق منتقل نمی شوند . با استفاده از سیستم پخش  Alpine به جای سیستم پخش قبلی سمند ال ایکس کیفیت سیستم صوتی این خودرو با استفاده از ۴ بلند گو افزایش یافته و علاوه بر این موارد کارآیی سیستم هشدار دهنده خودرو و عملکرد سنسور های عقب بهبود یافته اند . مکانیزم تنظیم الکتریکی صندلی های جلو هم با کاهش صدای تغییرات و افزایش سرعت و در کل بهبود این عملکرد ها شرایط بهتری را به وجود آورده اند .

دو معضل بزرگ ال ایکس در سمند سال مورد بررسی و ارتقاء قرار گرفته اند . ترمز ها از نظر قدرت و عملکرد ارتقاء نسبی پیدا کرده اند ، در سیستم تعلیق خودرو نیز برای عملکرد بهتر و نرم تر شاهد تغییراتی هستیم و شلنگ های سوخت رسانی تغییر یافته اند .

samandlx-88

از جمله تغییرات دیگری که در بخش داخلی خودرو می توان به آن ها اشاره کرد ، همرنگ شدن کمربند های ایمنی با تجهیزات رفاهی داخلی خودرو و نرم تر شدن موارد مورد استفاده در داشبورد جدید سمند سال هستند .
در طراحی خارجی این خودرو  لنز عدسی ها در چراغ جلو حذف شده اند اما این تغییر آن چنان که باید تفاوت خاصی در دید بیننده ایجاد نمی کند . جلوپنجره جدید سمند سال طراحی به روز تر و متفاوت تری را نسبت به ال ایکس نشان می دهد اما همچنان از نظر طراحان خودرو در ایران این رویه جذابیت های نمای جلو سمند ال ایکس را از بین برده است . سپر و چراغ های عقب نیز تغییراتی در جهت بهبود طراحی فنی بوده اند .
رینگ های ۵ پره جایگزین رینگ های قبلی ال ایکس شده اند و نمایی متفاوت از کناره ها را بوجود آورده اند . ستون درب ها تقویت شده اند و درب های جلو به سیستم خود بستگی که باعث بسته شدن راحت تر درب ها می شوند مجهز شده اند .
موتور ملی  نیز یکی از انواع موتورهای قابل انتخاب برای این خودرو است. موتور ملی با کد EF7 دارای حجم موتور ‌۷/۱ لیتری و تنفس طبیعی، با ‌۱۰۰سی‌سی حجم موتور کمتر نسبت به موتور حال حاضر سمند که طراحی گروه psa فرانسه است، در حالت کار با بنزین ‌۲۰ درصد و در حالت استفاده از گاز حتیاز موتور کنونی سمند بنزین‌سوز توان بیشتری دارد.

samand lxدستیابی به منحنی گشتاور مطلوب‌تر با حداکثر گشتاور شش درصد بیشتر ازموتور کنونی سمند در حالت بنزین‌سوز، از جمله مشخصات این موتور است. همچنین حداکثر افت توان در حالت گاز سوز بودن نسبت به بنزین شش درصد استکه از نظر راننده آن چنان محسوس نیست . در حالی که این میزان برای موتورهای موجود ‌۱۱ تا ‌۱۵ درصد گزارش شده است.

samand-lx

عدم نیاز به تعمیرات اساسی موتور تا ۲۵۰ هزار کیلومتر و تعویض شمع تا بیشاز ۲۰ هزار کیلومتر ضمن عمر بالای روغن بیش از ۱۲ هزار کیلومتر نیز از دیگرامتیازات این موتور است . اما مهم ترین نکته ای که EF7 را دوست داشتنی تر از موتور فعلی سمند می کند کاهش مصرف سوخت تا ۳۰ درصد و افزایش قدرت به میزان ۱۷ اسب بخار است .

برگرفته از سایت: p30city.net

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵۲ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.سمند ال ایکس سال موتورش ef7?

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. مصطفی

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (46 ديدگاه)

      خیر، ال ایکس سال یعنی موتور پژوی مالتی پلکس

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. محمد

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام این سمند مالتی پلکس چه تغییراتی کرده جز داشبورد

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. مصطفی

      ۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (46 ديدگاه)

      حذف سیستم سخنگو
      راهنمای مخصوص سبقت (یعنی با اشاره کردن به دسته راهنما ، چراغ راهنما 5 مرتبه چشمک میزند و خودش خاموش میشه)
      قطع شدن برق خودرو بعد از 90 ثانیه پس از خاموش شدن خودرو (یعنی اگر فراموش کرده باشی لامپها یا چراغ سقف ماشین را خاموش کنی مشکلی پیش نمیاد)
      نشان دادن متوسط سرعت و زمان فرا رسیدن سرویس دوره ای و دمای هوا و مشخص کردن اینکه کدامیک از شش درب خودرو باز است ، تمام اینها در صفحۀ نمایش کیلومتر نشان داده میشه.
      سیستم آژیر حذف شده و در صورت باز شدن هر یک از دربها توسط سارق ، بوق ماشین به صدا در میاد.
      سنسور حساس به ضربه حذف شده (یعنی فقط در صورتی که دربها باز بشن آژیر صدا میده)
      دکمه های شیشه بالابر زیباتر شده.
      نور کیلومتر قابل تنظیم است.
      شیشه بالابرها تا 30 ثانیه پس از خاموش کردن خودرو همچنان برقشان وصل میماند و دیگر لازم نیست صبر کنی تا همۀ سرنشینها شیشه ها را بالا بکشن و بعد خودرو را خاموش کنی.
      چراغ بدرقۀ راننده در محیطهای تاریک هم اضافه شده.

      موافقم 13
      مخالفم 0
  3. سید

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، برا ی سمندlxسال مدل97 جلو پنجره جدید نصب میشه؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. علی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام..آقا مصطفی از سمندت چه خبر؟؟ راضی هستی از ماشینت؟؟؟ من همین روزها تصمیم دارم سمند ال ایکس خریداری کنم ولی بین ef7 و موتور پژو موندم…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (46 ديدگاه)

      سلام علی آقا
      خوبی؟
      الحمدلله تا حالا که مشکلی پیش نیامده. فقط چند روز پیش متوجه شدم زیر ماشین چند قطره ای روغن ریخته خلاصه خیلی حالم گرفته شد چون خاطرۀ خوبی از روغن ریزی ماشین قبلیم نداشتم. خودم رفتم زیر ماشین و دیدم قطرات سبز رنگ آب رادیات از زیر ماشین آویزون است. درب کاپوت را که بالا زدم با دست تمام بستهای لوله های رادیات را لمس کردم و دیدم همگی رطوبت دارند. خودم با آچار همۀ بستها را کمی سفت کردم که خداروشکر مشکل حل شد. البته چند وقتی ماشین آب رادیات هم کم میکرد که من فکر میکردم طبیعی است ولی با سفت کردن بست لوله های رادیات دیگه آب هم کم نمیکنه.
      ولی یه مشکل توی سمند متوجه شدم که دلم را خیلی زد و به سختی تونستم باهاش کنار بیام اونم دید فوق العاده محدود راننده است. دلیلش هم ستونهای پهن و غیر استاندارد خودرو است. خلاصه نزدیک بود جان یک موتور سوار را بگیرم!! سر تقاطع و دور میدان باید کاملاً به جلو خم بشی تا اطرافت را کامل ببینی. خیلی مراقب باش.
      راجع به ef7 هم باید بگم انتقادی که از این ماشین میشد کم بودن قطعات و تعمیرکار بود اما الآن که توی خیابان نگاه میکنم تقریباً از هر پنج سمند چهارتاش ef7 است پس طبیعتاً این دو مشکل برطرف شده است. یکی از دوستام هم تقریبا چهارماه بعد از من یک سمند ef7 دوگانه صفر خرید و قبلاً 405 داشت. تنها ایرادی که از این ماشین میگرفت غرش آزار دهندۀ موتور در سرعت بالای صد کیلومتر بود. اگر بتونی یکی از این ماشینها را توی جاده برانی شاید تردیدت برطرف بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (19 ديدگاه)

        مرسی و ممنون از شما آقا مصطفی…والا من خودم هم خسته شدم اینقدر تحقیق کردم در مورد ماشین..آخه خودروهای داخلی همشون یه جورایی مشکل دارند واونهایی هم که مشکل ندارند و یا کمتر مشکل فنی دارند بی ریخت و زشت هستند مثل ال نود.من به شخصه ظاهر سمند رو می پسندم و دوستش دارم از نظر قیمت هم که خوب معقول و به نسبت خیلیها ارزانتر هست..اهل مسافرت زیاد هستم و سمند هم شنیدم که ماشین جاده هست . برای مصرف میخوام و اصلاً و ابداً باهاش نمیخوام کار کنم …مسافرت زیاد می روم و فقط و فقط عاشق ماشین بنزینی و تک سوز هستم که با تحقیقاتم در حال حاضر تو خانواده سمند ال ایکس دو نوع سمند بنزینی هست سمند ef7 تک سوز و سمند سال تک سوز …نهایتاً به امید خدا با آماده شدن پولم تا چند روزدیگه برا ثبت نام اقدام می کنم …تو خود نمایندگی هم از پرسنل اونجا آمار میگیرم و بعد ثبت نام میکنم…

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. مصطفی

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (46 ديدگاه)

          فقط در جریان باشی که سمند ef7 تک سوز سیستم مالتی پلکس ندارد و همان سیستم سخنگوی قدیمی رویش نصب است.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  5. علی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آره آقا مصطفی می دونم . سیستم هشدار مالتی پلکس فقط در سمند سال بنزینی و سمند پایه گاز سوز ef7هست و نمیدونم احمقها چرا روی سمند ef7بنزینی سیستم هشدار سخنگو قدیمی گذاشتند..در هر صورت یه سوال تخصصی ازت داشتم داداش گلم و اون اینکه سمند های موتور پژو شنیده میشه باید زود به زود آب رادیاتورش رو نگاه کنی تا کم نکنه و خدای نکرده تو جاده باعث سوزاندن واشر سرسیلندر بی کیفیتی که مردم میگن موتور xu7 داره ، نشه…البته اینها رو شنیدم و خودم تجربه نکردم.. شما این مشکل رو داشتی یا نه؟؟ ممنون میسم جواب بدی داش مصطفی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (46 ديدگاه)

      من آب رادیات را هر ماه نگاه میکنم اما تا حالا فقط یه بار کم کرد که اونم دلیلش را گفتم (شل بودن بستهای شیلنگ رادیات) که برطرف شد ولی بجز اون مورد دیگه کم شدن آب را مشاهده نکردم. مدل ماشینم برج 4 سال 95 با کارکرد 33 هزار کیلومتر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        پس مصطفی جان اگه به موقع بهش برسی حواست به ماشین باشه اذیت نمیکنه …من تو شهر زیاد نمیرم اهل مسافرتم . اگه بتونم از پس پول بنزین بر بیام همین کلاس رو انتخاب میکنم شنیدم بازار فروشش هم بهتره فوقش بعد دوسال که ef7 محبوب تر شد میرم سراغ اون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. احسان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من امسال می‌خوام سمند lx ef7 تاکسی مدل ۹۳ دوگانه بگیرم آیا مولتی پلکس داره؟
    آیا رینگ آلمینیومی هسته یا معمولی یا همون قالپاقی ؟ چون ماشین رو دیدم رینگ معمولی بود.
    به نظر شما چه چیز هایی را چک کنم تا بفهمم ماشین سالم و رو به راهبه
    فرمون هم وقتی ماشین در حال پارک هستم خرخر می‌کنه که صاحبش گفت همه ی سمند ها همین جوریه و یکم هم ریپ میزنه گفت وایرو شمع عوض میکنم خوب میشه
    ممنونم راهنمایی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Eli

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند Lx بلوتوث داره یا ن؟اگه داره طریقه فعال کردنش چطوریه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (46 ديدگاه)

      نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  8. کریم

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز یک سوال داشتم و اینکه سمند ال ایکس مدل 84 فشنگی پروانه ها رنگش با سمند مدل 90 فرق میکنه،،ممنون میشم یکی جواب بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سید حسن مطهری

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من سمند ال ایکس بنزین دارم ولاستیکهاش گلدستون هست ماشین ۹۰۰۰ کیلومتر کار کرده سر پیچ تو جاده خشک ته ماشین سر میخوره دلیلش چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (46 ديدگاه)

      نصفش بخاطر کیفیت لاستیک هست. ماشین من هم علاوه بر خشک بودن، کوبش و لرزش فرمان هنگام دور درجا هم داشت که با تعویض لاستیک خوب شد. (گلدستون بی کیفیته)
      و نصف دیگرش بخاطر نو بودن کمکهای ماشین است که بعد از کیلومتر 10 هزار کم کم نرم میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. مصطفی

      ۲۷ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (46 ديدگاه)

      یادم رفت بگم اگر بخواهی با لاستیک بی کیفت بازم ماشینت نرم باشه، بجای باد از نیتروژن توی لاستیک استفاده کن. برای لاستیکهای خشک و بی کیفت نیتروژن خیلی خوب جواب میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. سید حسن مطهری

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام سمند سال مدل ۹۷ دارم با ۱۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد ماشینو که روشن میکنم چراغ استپ و باطری روشن میشود ولی دور موتور که از ۳۰۰۰ بالاتر میرود خاموش میشود وتا زمانی که موتور کار میکندروشن نمیشود ولی اگر خاموش کنم و دوباره روشن کنم باز همینطور میشود از اول هم همینطوری بود نمایندگی بردم متوجه نشدند ممنون میشم راهنمائی کنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (46 ديدگاه)

      سلام
      دینام را چک کن که سالم باشه. همچنین باطری را با باطری یک سمند دیگر جابجا کن تا مطمئن شوی مشکل از باطری هم نیست. اگر همۀ این کارها را انجام دادی ولی بازم مشکلت حل نشد احتمالا مشکل از برنامه ای سی یو هست و باید ریست و به روزرسانی بشه (هزینه اش حدود 40 تومانه) که در نمایندگی برات انجام میدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مطهری

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام سمند ال ایکس مدل ۹۷ دارم درب عقب سمت راننده قفل مرکزی وشیشه برقی از کار افتاده دلیلش چیه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یه سمند خریدم صفر کیلومتر تو سندش نوشته سمند سال بنزینی معمولی ولی نه سیستم مالتی پلکس روشه نه سخنگو آیا واقعا برداشتنش؟؟ آیا میتونم روش نصب کنم خودم؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      سلام
      سه مدل سمند داریم: 1- سمند ای اف سِوِن. 2- سمند ال ایکس سال. 3- سمند ال ایکس معمولی.
      دو نوع اول ظاهرشان (نه موتورشان) کاملاً شبیه هم است و هر دو مالتی پلکس هستند (البته فکر کنم سمند ای اف سِوِن تک سوز، مالتی پلکس نیست) اما نوع سوم چراغهای عقبش بزرگتر از دو نوع اول است و شیشه های عقبش هم دستی باز و بسته میشه و برقی نیست. اگر سمند شما مشخصات نوع سوم را دارد باید بگم نه مالتی پلکس دارد و نه سیستم سخنگو و مثل پژوهای 405 قدیمی است. نصب سیستم سخنگو یا مالتی پلکس در خارج از کارخانه فکر کنم شدنی نباشد یا اگر هم باشد خوب از کار در نمیاد.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. امیررضا مهری

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2 ديدگاه)

        برای من ال ایکس سال هست

        موافقم 4
        مخالفم 0
  13. امیررضا مهری

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خواستم ببینم فرق سمند ال ایکس معمولی با سال چیه ممنون میشم یکی کمک کنه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      سلام
      سمند سال سیستم برقیش مالتی پلکس است (و مثل اینکه بخاطر تحریمهای اخیر دیگه تولید نمیشه) اما سمند معمولی از سیستم برقی ساده برخوردار است. ویژگیهای سیستم مالتی پلکس را میتونی توی اینترنت ببینی.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  14. ایرانی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همگی
    من شهریور 99 تو پیش فروش یکساله ایران خوردرو “سمند ال ایکس سال با رینگ فولادی و کیسه هوای راننده و سرنشین” را برنده شدم و ثبت نام کردم.
    ولی واقعیتش هرچی می گردم نمیدونم منظورش کدوم نوع سمند ال ایکس است.
    کسی میتونه راهنمایی کنه؟
    تشکر

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      همون سمند قدیمی (موتور پژو) با حذف سیستم سخنگو.
      میتونی برای مطمئن شدن بری توی چندتا بنگاه و ببینی سمندهای مدل 99 چه شکلی هستند. برای شما هم مثل هموناست.

      موافقم 6
      مخالفم 4
  15. شیرازی

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    کسی میدونه سمند ال ایکس سال کلاس 29352 چه ویژگیهایی داره؟

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. علیقلی پیر

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام کد 52؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. زهرا

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام سمندال ایکس سال بنزینی باکیسه هوای راننده وسرنشین ورینگ فولادی کلاس29352 ؟؟؟؟ با سمندال ایکس سال بنزینی باکیسه هوای راننده وسرنشین ورینگ فولادی کلاس29357؟؟؟؟؟؟ چه فرقی دارد؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (46 ديدگاه)

      احتمالن جلوپنجره شان با هم متفاوت باشد. یعنی یکی جلو پنجره قدیمی و یکی جدید باشد. شایدم میزان بادی که در کیسه های هوا کرده اند متفاوت باشد مثلا یکی را با تلمبه و دیگری را با پمپ، باد کرده باشند!! (دومی را برای مزاح نوشتم)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا