ایران خودرو

گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد (قسمت اول)

نمایشگاه‌های خودرو در سراسر جهان مکانی برای معرفی و عرضه جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصولات و تکنولوژی‌های خودرویی و طرح‌های مفهومی هستند. اما در کشور ما این قضیه اندکی متفاوت است و معمولاً نمایشگاه‌های خودرو مکانی جهت عرضه و فروش محصولات نه‌چندان جدید هستند که در بین آن‌ها تک و توک خودروهای جدیدی دیده می‌شود و بخش اعظم جذابیت این نمایشگاه‌ها برای مردم فروش‌های ویژه و شرایط خاص نمایشگاهی است.

چهاردهمین نمایشگاه خودروی مشهد
چهاردهمین نمایشگاه خودروی مشهد
در این میان نمایشگاه خودروی مشهد که بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروی کشور محسوب می‌شود، وارد پانزدهمین فصل از حیات خود شده است. این نمایشگاه که هر ساله در اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه برگزار می‌شود، به دلیل حضور پرشمار علاقه‌مندان و فعالان صنعت خودرو، مکان مناسبی برای حضور خودروسازان و واردکنندگان به‌حساب می‌آید تا به‌وسیله آن، آخرین محصولات و خدمات خود را برای علاقه‌مندان به نمایش بگذارند.

در این نمایشگاه که در تاریخ ۲۶ مردادماه سال جاری توسط آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، حضور خودروسازان داخلی بسیار پررنگ بود. با این وجود، واردکنندگان حضوری ضعیف و نه‌چندان قدرتمند داشتند. به‌عنوان‌مثال از بین برندهای ژاپنی فقط سوبارو و از بین برندهای کره‌ای فقط سانگ یانگ در این نمایشگاه حضور داشتند و خبر چندانی از برندهای اروپایی نبود. اما در بین خودروسازان داخلی رقابتی داغ برای عرضه خودروهای چینی جریان داشت و در واقع می‌توان گفت که رقابت اصلی در نمایشگاه بین خودروهای چینی بود. مسئله‌ای که می‌تواند به‌خوبی تصویر آینده بازار و صنعت خودرو ما را در کوتاه‌مدت و میان‌مدت ترسیم کند.

به همین مناسبت برآن شدیم تا با حضور در نمایشگاه، سلسله گزارش‌هایی را به‌طور اختصاصی برای خوانندگان محترم سایت پدال تهیه و ارسال کنیم، باشد که مورد پسند خوانندگان قرار گیرد.

به پاس کسوت، گزارش خود را از بزرگ‌ترین خودروساز کشور یعنی ایران‌خودرو آغاز می‌کنیم. ایران‌خودرو که در نمایشگاه در سالن فردوسی جا خوش کرده و با در اختیار گرفتن درهای اصلی سالن، صدای غرفه داران قطعه ساز که در همین سالن حضور داشتند را در آورده بود، یک سورپرایز برای مراجعان داشت. سورپرایز ایران‌خودرو برای مراجعان رونمایی از خودروی هایما S7 بود. برند هایما یکی از زیرمجموعه‌های گروه چینی فاو است که ید طولایی در ساخت خودروهای SUV و MPV دارد. S7 شاسی‌بلند کامپکت هایما است که مونتاژ آن در سایت ایران‌خودرو خراسان آغاز شده و قرار است به‌زودی فروش آن آغاز گردد. این خودرو در دو نوع ۵ دنده اتوماتیک و ۵ دنده دستی مونتاژ شده و برای هرکدام دو تیپ پایه و فول آپشن در نظر گرفته شده است. قوای پیشرانه این خودرو یک موتور ۲ لیتری است که توانایی تولید ۱۵۰ اسب‌بخار و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. میانگین مصرف این خودرو در سیکل ترکیبی ۸.۱ برای مدل دنده‌ای و ۸.۸ برای مدل اتوماتیک است. این خودرو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است و مجهز به سیستم‌های ایمنی ESP/BAS/TCS/ABS و ترمزهای تمام دیسکی است. از نظر امکانات رفاهی نیز این خودرو دارای تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ آلومینیومی، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی مجهز به مانیتور ۸ اینچی لمسی، TPMS، چراغ‌های روشنایی روز، سانروف، سیستم استارت بدون کلید، کروز کنترل (فقط مدل اتوماتیک) و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی برای مدل اتوماتیک ۱۶ اینچی آلومینیومی برای مدل دنده‌ای است.

ایران‌خودرو هنوز در مورد قیمت و شرایط فروش این خودرو خبری منتشر نکرده است. اما به نظر می‌رسد که با توجه به امکانات زیاد و برند خوب، این خودرو در صورت قیمت‌گذاری صحیح شانس بسیاری برای موفقیت در بازار خواهد داشت. به نظر می‌رسد که پس از این که حضور چینی‌ها در بازار ایران با برندهای درجه دومی مانند لیفان و چری آغاز شد، اکنون زمان آن رسیده که حضور آن‌ها با برندهای معتبرتر و باسابقه‌تر (و البته گران‌تری) مانند فاو و هایما در بازار ما تثبیت گردد. علاوه بر این حضور چینی‌ها در بزرگ‌ترین خودروساز ما نشان از این دارد که این خودروها کاملاً از سوی خودروسازان و مسئولان پذیرفته شده‌اند و در حال حاضر رقابت اصلی بر سر این است که کدام خودروساز چینی‌های بهتری را به بازار عرضه خواهد کرد.

اما با وجود رونمایی از S7، بیشترین حجم مخاطبان غرفه ایران‌خودرو مربوط به رنو کپچر می‌شد. رنو کپچر که مدتی است فروش آن آغاز شده و در سه مرحله فروش، با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است، برای تحویل در بهمن‌ماه پیش‌فروش می‌شد. این خودرو در حال حاضر به‌صورت وارداتی به بازار عرضه می‌شود با داشتن ظاهری شیک و اسپرت، نیامده جای خود را در دل مخاطبان باز کرده است. البته باید توجه داشته باشید که این خودرو در کلاس مینی کراس‌اوورها طبقه‌بندی می‌شود و از نظر ابعاد فقط اندکی از پژو ۲۰۶ بزرگ‌تر است. برگ برنده این خودرو در حال حاضر ظاهر جذاب، امکانات خوب و کیفیت اروپایی آن است. هرچند که با داشتن موتور توربوشارژ باید مراقبت‌های بیشتری برای آن در نظر گرفته شود. قیمت این خودرو در حال حاضر ۱۰۵ میلیون تومان است و حواله‌های ۶۵ میلیون تومانی مراحل قبلی آن با قیمت‌های بسیار بالاتری در سایت‌ها و بازار به فروش می‌رسند که نشان از حباب قیمتی آن دارد.

در غرفه ایران‌خودرو دو عدد خودروی آریسان نیز وجود داشت که جایگزین وانت پیکان محبوب و قدیمی شده است. این خودرو نیز که در مراحل قبلی ثبت‌نام فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است به‌زودی در خیابان‌های کشور مشاهده خواهد شد.

خودروی دنا نیز در این نمایشگاه حضور داشت. اما با توجه به این که چند ماهی از حضور آن در خیابان‌ها می‌گذرد، چندان تازگی برای مخاطبان نداشت.

dena
در بخش ایران‌خودرو دیزل نیز سورپرایز ایران‌خودرو حضور مجدد بنز آکسور بود. در کنار آن کشنده فوتون نیز قرار داشت و تا به نوعی زمینه مقایسه بین تکنولوژی چین و آلمان فراهم گردد. داخل سالن نیز پیکاپ فوتون با قیمت ۹۵ میلیون تومان و مینی‌بوس آریان با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان و ون وانا (محصول فورلند چین) با قیمت ۸۵ میلیون تومان خودنمایی می‌کردند.

ادامه دارد…
گزارش و تصاویر:مهندس علیرضا رحیقی

  1. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد (قسمت اول)
  2. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: کرمان‌موتور پیشگام در افزایش قیمت
  3. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: مدیران‌خودرو
  4. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شمشیرهای از رو بسته سوبارو
  5. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شوالیه وارد می‌شود!
  6. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: ماجراجویان کره‌ای
  7. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: گروه بهمن سوار بر قطار گرانی
  8. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: خودروسازان راین
  9. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: سایپا
  10. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: قسمت پایانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. حسين

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    خیلی ممنون، منتظر گزارش های بیشتر و توضیح درباره محصولات جدید هستیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      ما منتظر اخبار نمایشگاه هستیم!
      اخبار خودرو های تیوولی و هایماs7 و … تا اخبار وانت آریسان و یاشار!
      راستی عاقبت «پویا خودرو گرمسار» چی شد؟ ماشین هاش رو دوباره پلاک می‌کنن؟
      خدمات نوین سایپا یدک چی‌بوده؟
      نمایندگی سواری ولوو در ایران چی گفته؟
      چینی ها برای ماندن چی کار کردن؟
      محصولات جدید مدیران خودرو چی هس؟
      قیمت محصولات کرمان خودرو زیاد شده؟
      شایعاتی هم در نمایشگاه مشهد هست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Xman

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      داداش توضیح بیشتر میخای واسه چی؟ من رفتم نمایشگاه. کلا بهترین ماشین اونجا رنو کیچر و یه کامیون بنز(این بنز به کل نمایشگاه میارزید!)بود. سر جمع 10-12 تا ماشین تو نمایشگاه بود.بقیه نمایشگاه غرفه های تار عنکبوت بسته ی لوازم یدکی بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mamas

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بسیار عالی ممنون از زحمات شما ، امروز تصمیم داشتم برم نمایشگاه اما ظاهرا خبری نیست مثل هر سال … پارسال یه اسکالا کروک بود خیلی حال کردم باش ۱۸۰ می دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سجاد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    عجب … پس مشهد نمایشگاه بوده !!! من خودم مشهدم ولی اصن خبر نداشتم !!
    البته پارسالم همین حوالی بودش که یه نمایشگاه تو مشهد برگزار شد ؛ من خودم نرفتم اما دوستام که رفته بودند ، میگفتند خوب شد که نمیومدی .. وقتت ارزشمند تر بود !!!
    از دم همه برند های زیر پله ای (!) و ماشینای چینی که حتی یه بارم اسمشون رو نشنیدیم اونجا هست تا دلتون بخواد ( که در این گزارش هم موجوده )
    دریغ از یه ماشین با کیفیت و خفن .. حالا آمریکایی و انگلیسی و آلمانی نه … حداقل ماشینای ژاپنی ، یا حتی کره ای هم اونجا نیستش …
    ولی درست میشه …
    ایشالا همه چی رو به راه میشه
    مرسی از آقای رحیقی عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (65 ديدگاه)

      اتفاقا من امروز اونجا بودم
      ولی بازم همون بهتر که نیومدی! :D
      بهترین ماشینایی که دیده میشد دوتا سوبارو لگاسی و فارستر بود!
      نمایشگاه چینی ها بود انگار…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Xman

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        کل نمایشگاه برای این چینیا بود! 3-4 تا ماشین سایپا زده بود اونم با کمک چینیا. واقعا برای خودمون متاسفم !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امیر.عارف

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    نمیدونم شاید مردم ما به ماشین مثل نون شب احتیاج دارن که با وجود وضعیت نا مناسب خودرو استقبال گرمی میکنند . من که ماشین صفر ایرانی نمیخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      کار خوبی میکنی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mehrbod

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (248 ديدگاه)

    از بین برند های اروپایی ، برند MG حضور داشت ولی نویسنده محترم یا تمامی غرفه ها را ندیده است یا مانند عوام ، خودروهای این شرکت را از آن برند ام جی بریتانیا نمی داند و یا تفاوت مفهوم برند و مالکیت معنوی و سرمایه گذاری را نمی داند .
    به هر حال از گزارش پر باری نیست و شامل اطلاعات معمولی است و کشف و شهودی در آن نیست که جذاب باشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (102 ديدگاه)

      این قسمت اول گزارش بوده، ایشاالله در قسمتهای بعدی گزارشهای تکمیلی میرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Armin

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    نمایشگاهو توروخدا ،،، سطح بالاترین ماشینش سوزوکی با تکنولوژی ١٠ سال پیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      با تشکر از علیرضا عزیز
      این پیگیری و گزارشات نمایشگاه خودرو واقعا جاش تو پدال خالی بود
      سپاسگزارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حمید

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    خوبه دیگه. این همه نمایشگاه تو این دو سه هفته داریم دیگه ماشین باز ها چی میخوان؟! چند روز دیگه هم نمایشگاه فرانکفورته،مهمترین رقیب نمایشگاه مشهدB-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hamid...Audi

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    حضور پر رنگ چینی ها در بزرگ ترین نمایشگاه خودروی ایران!
    به کجا داریم میریم؟!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. وحید

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خجالتم خوب چیزیه اما انگار نمی کشن
    مردم چی فرض کردن اسمشم گذاشتن نمایشگاه بین المللی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شایان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    نمایش بهترین آشغالهای چینی بروز ترین عقب ماندگی های دنیا به به آخه اینا چیه یه مشت آشغال شما رو به ایران اسمه بین المللی و از روش بردارین تا آبرومون بیشتر نرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    مسخره اس !
    و یه عده آدم که پا میشن میرن خزعبلات ایران خودرو را می بینن…
    هنوزم وقتی پیش فروش کپچر شروع شد ، بعضی ها دست و پاشون شروع کرد به لرزیدن و پس از درنگی کوتاه ، دوییییییدن اسم نوشتن !
    انگار دیگه دست خودشون نیس ! 35 سال اینجوری بار اومدن
    هنوزم فکر میکنن الان ثبت نام نکنن ، از دست شون رفته….
    ما ( ( دوستان پدال ، و کمپین نه به خودروی صفر)) با کی آ میخوایم بریم سیزده به در…………………………………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. AHMADREZA

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    حالم به هم خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Maysam..laferrari

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (581 ديدگاه)

      حق داری :)) نه وقتشو دارم نه حوصلشو که بشینم اخبار نمایشگاهی با این شدت تچرت رو دنبال کنم بیخیال البته ممنون از نویسنده :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا لطفا از این شاسی بلند ام جی یک گزارش بدید.خیلی ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدرضا♥BMW♥

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    کاش برند های دیگه ای هم بود و مثلا پرشیا خودرو-ستاره ایران-معین موتور و…غرفه داشتن.
    پدال جان لطفا از MG GS یه گزارش تهیه کنید و یه بررسی کلی با ذکر نکات مثبت و منفی داشته باشید.
    ممنون و موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    دوستان من رو ببخشید اما تو عکس دنا به فاصله بین جلو پنجره و کاپوت دنا توجه کنید .
    همشون همینجوری هستن حتی سمندهای قدیمی هم این مشکل رو ندارن به هر حال پس رفت رو به چشم میبینیم ایران خودرو با این همه قدمت حتی یک تجربه از مونتاژ کردن هم کسب نکرده.
    ضمن اینکه اگه یه خارجی بیاد ببینه سوزوکی ویتارا 10 سال پیش توی نمایشگاه ماشین iran motor show هست په حسسی بهش دست میده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد باقری

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این، واقعا عظیم ترین نمایشگاهی است که یک نفر میتونه بازدید کنه. خیلی ایول داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. من

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (249 ديدگاه)

    307 هم هست تو نمایشگاه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. saeed

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام بچه ها من تو اهواز زندگی میکنم ( منطقه ازاد )سه روز پیش تو یه نمایشگاه دو مدل ائودی دیدم اولی یهA1بود با180اسب بخار مدل atteracrion میگفت 115میلیون ودومی یه ائودیA3 بود 120 اسب بخار میگفت 107 میلیون.واقعا هر دوتاشون محشر بودن طوری که من نشستم رو صندلی فقط ده دقیقه نگاشون کردم اخه اولین بار بود میدیدمشون و میخوام برم اونA3 بخرم اما دوستم میگه اینا تو ایران یه مشکل دارن اونم پیدا نشدن قطعاتشون حالا چکار کنم از خیر ائودی بگذرم و برم ماشین کرهای بگیرم یا اونا رو که خیلی انصافا با کلاسن بگیرم لطفا نظر بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      سلام سعید جان
      اول میخواستم بگم که Audi A1 تو چهار مدل 1 لیتری ، 1.4 لیتری ،1.4 لیتری پریمیوم و 1.6 دیزل که به ترتیب 95 ، 125 ، 150 ، و 116 اسب بخار قدرت دارن و Audi S1 دو لیتری 231 اسب بخار قدرت داره مراقب باش که بهت نندازن :D
      و در مورد حرف دوستت باید بگم که راست میگه…توی اتومبیل های لوکس حرف اول تو رو سواری و راحتی و کیفیت میزنه(نظر شخصی) ولی تو ایران به خاطر تعداد کمش یا قطعاتش گیر نمیاد یا به سختی و با قیمت های نجومی گیر میاد.
      درسته که تا چندین سال نیازی به تعمیر یا تعویض قطعات پیدا نمیکنی ولی اگر میتونی از امارات وارد کنی یا با کمبودش بسازی من توصیه میکنم بگیری و ازش لذت ببری…
      اگر هم برات سخته کمبود قطعات هم کلاسای بی ام دبلیو و مرسدس بنز هم جایگزین های خوبی هستن.
      در آخر بگم که اگر آئودی خریدی به یاد من یه بوق بزن باهاش :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        سعید جان الان واسه مزدا 3 پلاک ایران هم هیچی پیدا نمیشه منطقه ازاد اینجا ( رشت) که یه سری هستن 3هفته ای اینتورا میارن با این حال تا خدای نکرده تصادف نکنی هیچ خطری تهدیدت نمیکنه الان به اعتقاد بنده audi a3 با موتور 1.8 توربو و 180 اسب بخار گزینه بسیار خوبی توی خرید منطقه ازاد هست البته جای سر نشین عقب خیلی باز نیست , امید وارم این ماشین رو خریده و اول از همه خودتون لذتش رو ببرید و دوم اینکه اگه پولتون اماده است به خرید کادنزا منتهی نشه :)) دیدم میگمااا .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. رضا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این رنو کپچر رو من خیلی پسند کردم ،‌ یه نیم شاسی با موتور1200 سی سی
    قدرت 120 اسب بخار…………… توجه خیلی ها رو جلب کرده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شایان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    موندم اونایی که رفتن میرن که چیو ببینن یه مشت آشغال بنجل و چقدر وقت اضافی دارن من که چشمم آب نمیخوره این مملکت به جایی برسه مثل کسی که کاری نکرده انتظار دستمزد داره نمیدونم شاید من اشتباه میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. صادق

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان به نمایشگاه خودرو کشور چین در مشهد خوش آمدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حمیدقاین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از 83 تا الان94
    باز هم آکسور!!!
    عجب پیشرفتی داشتیم در9 سال!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. abolfazl

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    خودرو سازی ما سه مشکل عمده دارد:
    1.محصول متنوع ندارد اقای خودرو ساز تنوع ، نه تغییر مدل چراغ ها ،طراحی با جوانان خلاق و مشابه مدل های بروز دنیا
    2.کیفیت مناسب در مقابل قیمت پرداختی و با قیمت مشابه ماشین خا رجی ندارد اقای خودرو ساز میگی تحریم نمیشه رقابت کرد درست باید برای 20 تلاش کنی تا 15 بگیری نه بخوای قبول بشی با 10 که اوضاع بشه این
    من خودم به شخصه حاضرم 10 تا 15 میلیون برای حمایت تولید داخلی و اقتصاد کمک کنم نه ماشین هیوندای i40در منطقه ازاد خودمون با پلاک منطقه 88میلیون که مسلما قیمت کارخانه ایش پایین تره ولی با پلاک ایران160میلیون تازه کارخانه ای و تحویل 30 روزه
    اگه میخواید مردم ماشیناتونو بخرند باید رقابت کنید ماشین در حد النترا بزنید با قیمت 60 تا 70 که منطقه ازادش 57 فول ابشنه
    ماشینی طراحی کنید مثل مدل های 2000تا 2006 با قیمت های 30تا 40 تومن
    بخدا مردم وام میگیرند بجای پرایدو پژو بخرند حداقل میدونند ماشین سوارند
    3.عدم توجه به سلیقه مردم
    اگر به این موضوع توجه نشود باید بجای خودروی داخلی از کشور چین حمایت کنیم
    مثل جک و جیلی که ماشین های با کیفیتی هستند و قیمت پایین دارند که اگر نمونه بی امکانات وارد بازار کنند و قیمت پایین مسلما قیمتی تا 30میلیون می توند داشته باشد
    ***در آخر باید بگویم دیگر شعار بست است ما ضد انقلاب نیستیم فقط دیگر تا شما قدمی برای سربلندی کشور بر ندارید تا خودرویی در حد ماشین های دنیا نسازید توقع خرید و حمایت نداشته باشید و ما مردم دیگر ماشین نمی خریم با این شرایط فکر کنم چین به حفظ جون ما بیشتر اهمیت می دهد***

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا