ایستگاه خبرمیز خبر

جایگاه پایین ایران در رنکینگ جهانی کیفیت اولیه خودروها

نتایج ارزیابی‌ها نشان‌دهنده جایگاه پایین ایران در رنکینگ کیفیت اولیه خودروهای تولیدی در جهان است. متاسفانه صنعت خودروی ایران حتی جایگاهی پایین‌تر از صنعت خودروی نوپای چین دارد.

ikco
شاخص IQS به بررسی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی از دیدگاه بیش از ۱۴۵ هزار مشتری از ۱۸ شرکت پرداخته و به عبارتی تعداد عیوب مشاهده شده در هر ۱۰۰ خودروی تولیدی در سه ماهه اول مالکیت آن را از نظر مشتریان، بررسی می‌کند.

cartoon
براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در میان شش کشور مورد بررسی، ایران جایگاه آخر را از نظر میانگین کیفیت اولیه خودروهای تولیدی به دست آورده است.

saipa corp
در این زمینه وضعیت شاخص IQS در شش کشور آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه و ایران بررسی شده است. در این بررسی شاخص IQS در آلمان معادل با ۸۰ (۰.۸ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، در ژاپن ۱۶۵ (۱.۶ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، کره جنوبی ۱۸۵ (۱.۸ ایراد در سه ماهه اولیه مالکیت هر خودرو)، چین ۳۱۸ (۳.۱ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، فرانسه ۴۲۰ (۴.۲ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) و ایران ۴۷۸ (۴.۷ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) بوده است.

تعداد عیوب مشاهده شده در سه ماهه اول مالکیت خودروها
تعداد عیوب مشاهده شده در سه ماهه اول مالکیت خودروها
نتایج این ارزیابی در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت چندین بار از خراب شدن خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل انتقاد کرده است. در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده بود:

چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟

وی خاطرنشان کرده بود:

توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است. مصرف‌کنندگان ایرانی خودروهایی جدید، با کیفیت و آپشن‌های بالا می‌خواهند و در این زمینه کیفیت خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی مقایسه می‌کنند.

پنج ایراد اصلی خودروهای داخلی در سه ماه نخست تحویل به مشتری، به ترتیب شامل رگلاژ نبودن درها، سر و صدای داخل اتاق، صدای غیر عادی موتور، مصرف سوخت و شتاب کم می‌شود. این در حالی است که ایرادات پنج گانه در خودروهای وارداتی را به ترتیب، مصرف سوخت، شتاب کم، ضعف در تهویه مطبوع، صدای غیر عادی موتور و سر و صدای اضافی داخل اتاق، در بر می‌گیرد.

cartoon
گزارش مربوطه نشان می‌دهد که دو خودروساز بزرگ کشور فاصله زیادی با همتایان خارجی خود در حوزه کیفی دارند، چه آنکه ایران‌خودرو در رده بیست و چهارم جدول قرار گرفته و سایپا نیز ساکن رده یکی مانده به آخر است.

منبع: ایسنا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این که کاملا معلوم بود، نیاز به بررسی نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ferrari

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      شرم آوره. حتی عراق هم از کیفیت پایین ماشین های ایرانی گله کرده و شماره گذاری این لگن هارو متوقف کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۱۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (70 ديدگاه)

        منبع؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد رضا

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (804 ديدگاه)

      ای آمار میگه فرانسوی از چینی بیشتر خراب میشه اونم با اختلاف زیاد وبه دلیل پیچیدگی بیدلیل خودرو فرانسوی منتاژ ایرانش به فاجعه تبدیل میشه درنتیجه پس از ورود فرانسوی ها ی مونتاژ داخل به بازار من همون چینی رو با امکانات بیشتر وراحتی وجاداری وقدرت موتور وگیر بکس کم استهلاک تر به پژو های تولید داخل آینده چه موتور tu5 ویا هر موتور آشغال دیگری باقیمت پایین تر ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامان اذری

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      جایگاه پژو رو ببین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. « مجید . فقط ماشین آلمانی . فقط پورش »

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    واقعا انتظار داشتم اول باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lexus lover

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      مجید جان احساس میکنم وقتی به پورشه میگی پورش ,, خود اشتاین مایر و مرکل شخصا میان با یه لوح تقدیر بابت زنده نگه داشتن زبان آلمانی ازت تشکر میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        قربانت عزیزم.
        باور کن هم پورش درسته هم پورشه.
        ولی پورش خیلی بهتر و درست تر و اصیل تره.
        پورشه به غلط جا افتاده.
        من اینو از 20 نفر پرسیدم که میگم.

        بعضی ها میخوان افاضه فضل کنن میگن پورش غلطه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. معین

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          والا هر دو درستن
          پورش توی لهجه امریکایی گفته میشه
          پورشه بریتیش هستش
          البته من در زبان انگلیسی اینو میدونم و اطلاعی از المانی ندارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Daniel

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    چه بگویم که نگویم بهتر است ….!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیرحسین ق.

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    در این زمینه وضعیت شاخص IQS در شش کشور آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه و ایران بررسی شده است. در این بررسی شاخص IQS در آلمان معادل با ۸۰ (۰.۸ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، در ژاپن ۱۶۵ (۱.۶ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، کره جنوبی ۱۸۵ (۱.۸ ایراد در سه ماهه اولیه مالکیت هر خودرو)، چین ۳۱۸ (۳.۱ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، فرانسه ۴۲۰ (۴.۲ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) و ایران ۴۷۸ (۴.۷ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) بوده است
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    قابل توجه دوستانی که میگفتن ماشین های آلمانی پر استهلاکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RRTT

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (30 ديدگاه)

      1- در این مقایسه، بر اساس کشور برند طبقه بندی کردن. مثلا محصولات سوزوکی و مزدا تولید ایران، ژاپنی و کیا سراتو تولید ایران، کره ای و … در نظر گرفته شدن.
      2- تو این بررسی، مرسدس و بی ام و از آلمان در نظر گرفته شدن ولی از ژاپن میتسوبیشی و سوزوکی که ارزونترین برند های ژاپنی هستند هم درنظر گرفته شدن و خبری از هوندا، نیسان سوبارو نیست.
      3- این کیفیت اولیست و اصلا ربطی به استهلاک نداره. استهلاک رو باید در مدت طولانی بررسی کرد نه چند ماه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحید

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (325 ديدگاه)

      قابل توجه تو ربطی به استهلاک نداره
      در ضمن اول لین لیست لکسوزه قابل توجه تو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. پرسپولیس

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    تعطیلی یارقابت تنها میتواند کارساز باشد وگرنه تا ابداینها درصنعت خودرو درحال تحقیق هستند ببینند کدام خودرومال دهه هفتاد میلادی هست ان رابرای خود برندی ملی کنند با کمی چراغ وسپر جلوپنجره تغییر دادن فقط 5کشور ادعامی توانند بکنند برای برند تمام ملی حداقل می گفتن بهترین مونتاژ کار بهتربود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ASTON MARTIN

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    سوالم اینه که چرا سایپا و پژو یک پله اختلاف دارن و چین از فرانسه بالاتره
    ینی سایپا و پژو اینقد نزدیک به همن و چینم از فرانسه بهتره ؟ :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RRTT

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (30 ديدگاه)

      مطمئن نیستم ولی فک میکنم تو این مقایسه، بر اساس کشور برند طبقه بندی کردن. مثلا پژو 206 تولید ایران، غرانسوی در نظر گرفته شده. همینطور محصولات سوزوکی تولید ایران، ژاپنی و کیا سراتو تولید ایران، کره ای و … در نظر گرفته شدن.
      شاید دلیل اختلاف فاحش برند ها ی آلمانی با بقیه همین باشه که تو ایران چیزی تولید نمیکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    جدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون که اطلاع دادی چون اصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصلا نمی دونستم ایران جایگاه نامناسبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Developer

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (117 ديدگاه)

    ولی یه جای این لیست میلنگه ، چجوریه که تو این لیست کیفیت تولیدات ایران خودرو از پژو بالاتره ؟ والا تا جایی که عقل ما قد میده ایران خودرو خودش نوچه پژوئه ، امکان نداره کیفیت تولیداتش از پژو بیشتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ironman

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران فقط پلتفرم چند مدل خودروی فرانسوی دهه هفتاد و هشتاد و نود و یک مدل خودروی کره ای دهه هشتاد رو خریداری کرده و اونها رو به طرز ناشیانه ای دستکاری کرده و از ریخت و قیافه و کارایی انداخته و با بی کیفیت ترین و ارزان ترین قطعات چینی اونها رو مونتاژ کرده و با چند برابر قیمت تمام شده در یک بازار کاملا بسته و استبدادی به مردم بدبخت ایران فروخته. با این اوصاف حتی نمیشه این کشور رو کشوری خودروساز دونست چه رسد به اینکه با کشورهایی صنعتی مثل ژاپن و آلمان و کره و فرانسه هم مقایسه اش هم کرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. TTRS

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    قیمتاشونم بالست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه فاصله چین وکره خیلی زیاد و فاصله کره با المان همچنین کاش برندهای مورد بررسی رو هم مینوشتید ببینیم کدوم شرکتای ژاپنی ایراد دار بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیرحسین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ایران رو با فرانسه و ژاپن مقایسه کردن؟؟؟؟ایرانو باید با سومالی و جیبوتی مقایسه کرد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محسن

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جالبه برام نوشتین متاسفانه پایین تر از صنعت خودروی نوپای چین؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
    این کشورایی ک شما نام بردین اگه تمام صنعتشون حالا اینجا مثال خودروسازیشون رو با خاک یکسان کنین در یک روز،روز بعدش بازم جوری میسازن ک هزار برابر ایران کیفیت داره محصولاتشون.دلیلشم روشنه.اونجا تمامی مرز های علم و صنعت برایشرکت های دیگه باز هست و از تجارب هم ب نحو احسنت استفاده میکنین.رانت و فسادی وجود نداره ک مث ایران باشن و بخاطر سود بیشتر جون مردمشون اندازه گوسفند ارزش نداشته باشه.دیگه مشکلاتی مث رگلاژ نبودن درها و سرو صدا و…اینجور مسائل ک اصلا ب چشم این غیور مردان(سهامداران و تمامی کسانی ک ذی نفع هستن)نمیاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمید

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کاش خودروسازی ما هم خصوصی میشد و اونوقت طعم تولیدات جدید، با کیفیت و قیمت های رقابتی رو می چشیدیم، شرکت های دولتی واقعا شورشو در آوردن چون در هر صورت حقوق و دستمزد خودشونو میگیرن به همین خاطر به خودشون زحمت کار و ابتکار نمیدن (نمونش همین سایپا مطمئن! که آخر لیست تشریف داره) ولی شرکت های خصوصی این شرایط رو ندارن و باید جان برادر کار کنن تا فروش و درآمد بیشتر داشته باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی drift

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    ای بابا این همه مردم پراید و سمند میخرن دیگه چقد از تولید ملی حمایت کنیم
    میخواید شماره حساب بدید پول بفرستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sevlan

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ,با سلام،این لیست فقط شامل شرکت ها و خودروهایی میشه که وارد ایران میشن و همچنین خودروهایی که تو ایران تولید و یا مونتاژ میشن،پژو لیست حاضر همون ۴۰۵ و یا ۲۰۶ و یا پارس تولید شده در ایران هستش و ایران خودرو هم سمند و رانا و…. هستش،و بدیهی هستش که کیفیت یه ماشین مونتاژ ویران خودرو که همه چیزش چینیه و مال ۳۰ سال پیش هستش پایین تر از حتی چینی ها باشه،و این رنکینگ اصلا قابلیت استناد جهانی نداره،چون سازمان استاندارد ایران اصلا صلاحیت تایید و یا رد چیزی رو نداره!!!!!چون در نظر این سازما ن پراید استاندارده،دستش بخون مردمی که تو لگن های داخلی کشته شدن الودست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. H@med

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من کاری به این جدول ندارم فقط این نویدو میگم که اگه اینطوری پیش بریم که تمامی مشکلاتم میدونیم از کجاهاست. واقعا باید در این صنعت و با تمام احترامات گل بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان با این تفاسیر باید با 40 تومن چی بخیریم ،.!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. یاسین

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    واقعا یه چیز جالبش اینه که برند ام جی با وجود اینکه تو چین اسمبل میشه و بخاطر طراحی با کیفیت اروپاییش و اینکه انقدر نظارت بر ساختشون دقیق انجام میشه نتایج خوبی رو نشون داده کاش پژو هم اینقدر با بی مسولیتی نسبت به محصولاتش در ایران کار خودشو خراب نمیکرد در چه حدیه کیفیت پژوهای تولیدی ایران از خود محصولات اشغال ایران خودرو پایین تر افتاده!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا